Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Ook al heel lang, vanaf t begin dat ik begon met motorrijden, dus dat is al weer ruim 20 jaar
 
Ik ook

Inderdaad flink veranderd

Ooit op een rebelse demorit lid geworden

Nu zeer professioneel
 
Er komt een moment dat je niet alleen vooruit, maar ook achteruit kijkt. Bij het stijgen der jaren neemt dat laatste steeds meer toe, dat kan ik je verzekeren.
Daar kan ik ook het volgende over zeggen; In die kleine zestig jaar dat ik op de motor heb gezeten heeft dat mijn leven zo enorm verrijkt, dat ik dat anderen ook zo graag wil gunnen. Het tweede is dat ik in mijn, toch wel argeloosheid, heel lang het idee heb gehad dat daarin nooit enige bedreiging zou kunnen ontstaan. Die laatste aanname is dus volkomen misplaatst.
De politiek dondert door. Minderheden leveren geen of te weinig stemmen op.
Flikkert iedereen van de sneeuwhelling af en breekt daarbij een poot dan wordt hij/zij/het met een gipsvlucht als held binnen gehaald. Veel wintersporters, veel gips, veel goodwill, veel stemmen.
Val je als motorrijder om, dan moet je maar niet zo stom zijn om zoveel risico te nemen. Weinig motorrijders (ja toch MAG? Hoeveel leden vertegenwoordigen jullie eigenlijk?), weinig goodwill. Bovendien zijn die motorrijders toch maar figuren die veelal tot criminele organisaties behoren. Hé, hallo! Motorrijder! Ben jij anders? Behoor jij niet tot dat zootje? Nee? Laat dan eens horen dat het je lukt om geen tokkietaal uit te stoten!
Zo maar een greep uit de wijze waarop naar ons kwetsbaar volkje wordt gekeken.
Even terzijde.
Er was eens een hoofdredacteur die zich min of meer, lekker ongenuanceerd negatief uit heeft gelaten over ons motorrijders. Mijn enige ooit ingezonden stuk als reactie daarop kan ik desgewenst wel eens hier plaatsen. Maar zoals geschreven, dit terzijde.

Het is zeker niet de Nederlandse dominee in mij. Het is ook zeker geen drang om de wereld te verbeteren. Sterker nog, ik heb geen kinderen en zou gemakkelijk kunnen vervallen in "Na mij de zondvloed". Maar zoals gezegd, ik heb zo ongelooflijk van mijn fietsjes genoten. En nog! Dat gun ik iedereen. Vandaar mijn oproep om die vunzige politiek te bewerken. Te laten voorkomen dat we als onbelangrijke minderheid worden ondergeschoffeld. Te laten merken dat kortzichtigheid en vooroordelen zo stupide zijn. In ons geval deze overheid te laten bewerken door mensen die het in zich hebben om ook voor anderen op te komen. Die het in zich hebben om op gelijkwaardig niveau met het "Haagse" om te gaan. Te debatteren en discussiëren. Het enige wat je hoeft te doen is deze jongens en meiden met een paar centen te steunen.
Ben ik toch weer aan het preken. Sorry.
En dat in een café.
We nemen er nog één vrienden.
 
proost!

ik ga ook eindelijk het weekend inluiden na weer een veel te lange (maar wel vruchtbare) vrijdag op het werk.

hebben jullie al een stekje weten te bemachtigen in la france inmiddels?
 
Nee het V ring treffen is mislukt / niet aangeslagen omdat ik er nog nooit naar toe ben geweest...
Ik tesamen met al die andere wegblijvers...
 
Het lijkt een leuk treffen geweest te zijn. Hadden we dat niet kunnen combineren met een zijspan treffen achting iets?
 
Ik ben afgelopen weekend naar de Motorbeurs geweest samen met Liesje. Liesje komt vandaag helemaal stuiterend thuis van school, haar halve klas volgt die Youtube vlogger Enzo Knol. Die is ook naar de Motorbeurs geweest. En wat is het eerste dat hij tegenkomt voordat hij de hal binnengaat?


Ik zou m gewoon eens een uitnodiging sturen om een rondje mee te gaan met je in t bakkie...
Dat kan best leuke tv opleveren en ik denk dat t voor je dochters wellicht wel heel leuk kan zijn :)


Dat heb ik uiteraard al gedaan. Wie weet!

En vandaag had ik met Enzo afgesproken, hij heeft een tourtje op mijn span gemaakt terwijl z'n vriendje Bas in de bak zat. Ik heb hem eerst even uitgelegd hoe en wat en na een paar oefenrondjes op een parkeerterrein durfde hij het aan om te gaan touren. Ik ben met zijn auto naar huis gereden en daar is hij op het gemakje ook naar toe gekomen. Hij vond het bijzonder leuk en gemakkelijk om mee te rijden toen hij het eenmaal een beetje door had. Het halve dorp liep uit want zijn auto is blijkbaar herkenbaar...
Vrijdag staat z'n blog online.

1371276
 
Laatst bewerkt:
dan ga ik voor het eerst eens een blog van hem met iets meer aandacht en interesse kijken!

(als ik het niet vergeet.... maar ik neem aan dat je hier vast wel een linkje gaat plaatsen toch?)
 
dan ga ik voor het eerst eens een blog van hem met iets meer aandacht en interesse kijken!

(als ik het niet vergeet.... maar ik neem aan dat je hier vast wel een linkje gaat plaatsen toch?)
Nou, leuk man, ik heb nog nooit wat van hem gezien, maar ga zeker kijken!
 
Goedemorgen!

Via de mail van zijspannend.nl krijg ik een verzoek van een dame van De Telegraaf om contact te leggen met iemand met een mooi klassiek zijspan voor een beeldreportage voor de zaterdagbijlage.

Ik heb zelf wel een mooi zijspan, maar dat valt denk ik niet onder de klassiekers O-).

Wie-o-wie kent iemand met een mooie klassieker, die hier wel voor in is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan