Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Even een.projectje tussendoor. Mn ouwe heer heeft een bagage wagentje gekocht. Plan was om daar de scootmobiel van mn moeder (86) en de elektrische fiets van mn vader (82) op te zetten, dan kunnen ze weer 'fietsen' zoals vroeger. Mooie plannen, maar technisch inzicht heeft mn ouwe heer nog nooit gehad. Hij vroeg of ik een oprijdplaatje kon maken. Om ol een bagagewagen te komen, zonder vast te lopen, dan heb je bijna een deur nodig. Dus ik heb dat karratje maat even onder handen genomen. Vandaag prototypetest. Geslaagd, alleen moet ik even de wheeliebar van de scooter halen. Want die loopt aan de grond. Trekken doet ie het easy👊💪
 

Bijlagen

  • 20210327_172647.mp4
    54,8 MB
Zolangzamerhand kunnen we je wel Lastert gaan noemen!
IMG-20210327-WA0009.jpeg
O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik een TRX blok ophalen. Het begint weer te jeuken. Blok heeft wel een kapotte 2e versnelling, maar ach, hoe moeilijk kan het zijn.....
Het is een horizontaal gedeeld carter, daar heb je hoogstens een middag werk aan. Maar jou kennende gaat het blok terug naar nieuwstaat en een beetje beter.
 
Volgens mij schommelt de gemiddelde aanschafprijs hier ergens rond de duizend euro.
Plus wat uurtjes huisvlijt
Maar het zou kunnen,
 
Heeft iemand ervaring met het bestellen en importeren van een nieuw Ural zijspan?
je kunt tegenwoordig bij richard terecht voor een nieuwe. of het je het geld waard is zul je zelf moeten bepalen. Ik ben een groot liefhebber van Russische motoren maar voor het geld van een nieuwe Ural heb ik twee van mijn K1200RS spannen (bv.) ik zou het niet doen.

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan