Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Ik heb bij een bouw weleens een half dnepr frame gebruikt. De rechterkant van het motorfiets frame dus. Zitten kogels aan en heeft dezelfde vorm als een BMW frame. De gaten voor de motorblok bouten zitten ook op dezelfde plek..
ho ho, geen roofbouw van Russen stimuleren he. Straks worden ze allemaal weggesnaaid om aan rare BMW's te hangen. (maar het past idd. wonderwel een op een zo'n beetje)
 
Maar een halve Rus geven ze tegenwoordig ook niet meer echt weg volgens mij
 
Als je een beetje geduld hebt, ik heb nog een krom ural frame staan. ( in de balhoofdlijn is hij krom )
Staat niet bij mij thuis, dus vandaar dat ik er niet vandaag of morgen bij kan.

Bij interesse stuur maar een berichtje.
 
Daar bouwde ik ooit mijn 1e zijspan mee, een /5 met Hollandia.
Dat ging prima.

En als je het niet vertrouwd, neem je nog 2 klemmen en las er een stuk pijp tussen, dan kan je linker en rechter framebuis pakken.
 
In dat linkje van die Brit dat ik deelde maakt hij een brug over de accu, waar normaal het gereedschapbakje zit. Dat vind ik wel heel mooi.
1654186131218.png

Ik zou alleen het zijdeksel laten vervallen en recht op die strip aansluiten.
 
Op een ander forum:

Dat doe ik ook als ik een motorrijder aan de kant zie prutsen.

Een aantal jaar geleden eens gestopt voor een oude Ural geloof ik. Die stond wat te klooien. Dus ik stap uit de auto, blijkt die gast 3 zwaarden bij zich te hebben, min of meer niet volgens de regels verpakt. Dan sta je even gek te kijken.
:default_laugh:


Beetje alternatief type, die aan re-enactment dingen deed geloof ik. Maar hij was alleen de carbs een beetje aan het bijstellen , ik werd zeer vriendelijk bedankt
:default_thumbup:


Toch mooi dat soort dingen.
Wie kennen wij in het hoge noorden die voorheen een Dnepr en zwaarden had? Alleen die carburateurs kan ik niet volgen, zouden het geen remmen geweest zijn?
 
carbs bijstellen onderweg is op een rus niet zo moeilijk hoor, doen er wel meer. Is allemaal simpel spul wat zo uit en in elkaar zit. dus dat hij daarmee heeft zitten rommelen geloof ik wel. Ik ken genoeg mensen hoger in het land die met urals/dneprs spelen. daar zal vast wel een tussen zit die voldoet aan dit signalement.
 
Het verbaasde me eigenlijk hoeveel zijspannen er stonden. De Le mans was wel tof, geen bak, maar gewoon een plaat. Die Goldwing lag super laag. Ben benieuwd hoe die over drempels heen gaat. Dan was der nog een belg met een zwarte cali en een gek petje :+
 
Goldwing op een Guzzi treffen?
En ik zie Mielko en Rutger ook?
Dus zo merkvast is die guzzi club niet?
 
Ik was onderweg naar het midzomertreffen van de kleppenjagers, mijn maatje haakte aan met zijn guzzi, dus maar bij Roosendaal maar afgeslagen naar links ipv rechts 😁

Mijn transalp werd gewoon binnen gelaten 🥳
 

Bijlagen

  • 20220618_173800.jpg
    20220618_173800.jpg
    345,6 KB · Weergaven: 21
Het verbaasde me eigenlijk hoeveel zijspannen er stonden. De Le mans was wel tof, geen bak, maar gewoon een plaat. Die Goldwing lag super laag. Ben benieuwd hoe die over drempels heen gaat. Dan was der nog een belg met een zwarte cali en een gek petje :+
Die Belg met zwarte cali en gek petje ?
Edit: ja ik weet wie je bedoeld , da was die super aangename kerel met zijn afgetraind lichaam :+
 
Proost!! oke oke.. dit is een foto van vorig weekend (midzomerweekend NVZ) maar morgen doen we het over. Jubileum Live Life. Eerst een rondje rijden met de gehandicapten en daarna feestje vieren. En uiteraard de after party in Genemuiden. Goed weekend allemaal! 🐸
 

Bijlagen

  • 20220625_214226.jpg
    20220625_214226.jpg
    202,3 KB · Weergaven: 32
Terug
Bovenaan Onderaan