Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Nieuwe bijverdienste Halflive?
IMG-20190503-WA0019.jpeg
 
Zaterdag was de Beatrix run. Prachtige spannen gezien. Veel mooie Guzzi's ook. Dan gaat het toch kriebelen. Eigenlijk hoort er aan de Moturist een Guzzi. Maar Guzzi's met injectie vallen buiten mijn budget, carburateurs ben ik wel klaar mee. En de K75 doet het eigenlijk wel prima, er zit een vrij vers blok onder dat helemaal geserviced is.
Maar waarom geen vierkleps boxer? Mijmer, mijmer. Die oude 1100's koop je voor weinig, soms voor 700 a 800 euro. Dan is een rode RS wel heel mooi aan de rode Moturist. Als ik tegen een andere kleur of een RT aanloop, ook prima. Leuk plan voor komende winter. Het zwakke punt van die fietsen zijn de versnellingsbakken, toevallig heb ik daar een reserve van liggen.
Vandaag pak ik een uurtje om het aanbod eens te Googelen, Marktplaats, Veerman, Speurders. Kom ik de ideale fiets tegen op Speurders. Bekende woonplaats, bekende nickname. Helaas wel een beetje te vroeg. Zou hij er nog zijn?
 
Hele bekende nick... _O-
Ik zou de gok wagen als ik jou was. Of de dame die met een deegroller naast je zit er ook zo over denkt............O-)
 
Als je het minder aan het toeval wilt over laten, kun je er een apenlulletje bij proberen. :?

Misschien dat @hevu dan sneller op je reactie uit komt.
Rustig, rustig!
Ik kan Hevu natuurlijk direct benaderen, ik heb zijn nummer. Maar ik moet zelf nog even een plan van aanpak maken. Ik was niet van plan om voor de zomer al aan de slag te gaan.
 
Ik heb nog wel een zwarte R1100Rs met koffers staan voor je voor dat bedrag. ca. 63K op de klok. Prima fietsje maar iets te weinig karakter voor me.

Benno
 
Ik heb nog wel een zwarte R1100Rs met koffers staan voor je voor dat bedrag. ca. 63K op de klok. Prima fietsje maar iets te weinig karakter voor me.

Benno
Ik vond deze ook wel aardig. Als hij rond gaat krijg ik hem ook vast weer aan de praat.
.
Heb je een plaatje en een bouwjaar voor me? In het ergste geval moet ik de Moturist weer uit elkaar halen en zwart maken.
 
Ik vond deze ook wel aardig. Als hij rond gaat krijg ik hem ook vast weer aan de praat.
.
Heb je een plaatje en een bouwjaar voor me? In het ergste geval moet ik de Moturist weer uit elkaar halen en zwart maken.

Die trekt het ook wel goed denk ik O-)
Hij heeft al aangepaste clip-ons, boven de kroonplaat, zit net wat lekkerder.

Een S heeft echt wel een sportievere zit tov een RS
 
Laatst bewerkt:
Die trekt het ook wel goed denk ik O-)
Hij heeft al aangepaste clip-ons, boven de kroonplaat, zit net wat lekkerder.

Een S heeft echt wel een sportievere zit tov een RS
De zit had ik nog niet eens over nagedacht. Voor het rijden zou ik eigenlijk een RT moeten hebben, op de K75 zit ik ook al krom. Maar ik wil al dat lompe plastic van een RT niet. Een S heeft ook een andere versnellingsbak als een andere 1100, met andere bevestigingen.
 
Vandaar de RS :)

Betere zit dan de S qua houding en minder plastic. de bak van de S is afgeleid van de k1200RS volgens mij.

Tja, of een RS een betere zit heeft dan een S is natuurlijk ook wel persoonlijk. Ik ben niet al te groot dat scheelt wellicht wel.

De genoemde S is een 1100..
 
Tja, of een RS een betere zit heeft dan een S is natuurlijk ook wel persoonlijk. Ik ben niet al te groot dat scheelt wellicht wel.

De genoemde S is een 1100..

De zit reactie was op Halflive zijn opmerking. Ik heb zelf een R1100S,k1200RS,R1150GS en R1100RS. Kan ze redelijk vergelijken dus. De zitpositie op de de R1100RS is redelijk toergericht met de armen vrij laag alleen.

de versnellingsbak van de R1100S is afgeleid van de K1200RS
 
Zo effe terug van weg geweest. Druk met de Trike bezig, mijn hemel wat zit zo'n ding volgebouwd.
Maar halflive waarom bouw je het stuur van een RT niet op een RS. Sportiviteit blijf maar zit wordt beter.
Was ik ook met de rooie van plan. Gaat misschien toch nog wel gebeuren als hij niet verkocht wordt
 
Andere kroonplaat en stuur is inderdaad een overweging. Maar ik heb nooit op een RS gereden. Op de plaatjes lijkt het stuur hoger en breder als van mijn K75.
 
Terug
Bovenaan Onderaan