Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Komt een RT stuur niet tegen de ruit aan? Volgens mij heb je ook de voetsteunen al vervangen, het is al bijna een gewone K100.
 
De voetsteunen had ik gelijk lager en iets meer naar voren gezet. Die zitten nu aan het hulpframe vast. En het RT stuur komt nèt tegen de kuip aan als je het stuur door de rubbers duwt als de voorvork tegen de aanslag staat.
 
De voetsteunen had ik gelijk lager en iets meer naar voren gezet. Die zitten nu aan het hulpframe vast. En het RT stuur komt nèt tegen de kuip aan als je het stuur door de rubbers duwt als de voorvork tegen de aanslag staat.


Vroeg me alleen af, heb je ook alle kabels vervangen. Ik heb het ooit is zitten bekijken en dacht dat de kabels van de RS te kort zijn en vervangen moeten worden door die van de RT
 
Vroeg me alleen af, heb je ook alle kabels vervangen. Ik heb het ooit is zitten bekijken en dacht dat de kabels van de RS te kort zijn en vervangen moeten worden door die van de RT
Past wel volgens mij, behalve de remleiding. Ik heb een keer van een rs een naked gemaakt met cross stuur.
 
Vroeg me alleen af, heb je ook alle kabels vervangen. Ik heb het ooit is zitten bekijken en dacht dat de kabels van de RS te kort zijn en vervangen moeten worden door die van de RT
De elektrakabels zijn sowieso lang genoeg. De koppelingskabel moest ik toch vervangen dus daar heb ik een RT versie voor genomen. De gaskabel en 'choke'kabel heb ik anders door het frame heen gelegd.
 
Ik heb de bevestiging voor een buis stuur gevonden. PaulRS heeft het al eens gedaan. De bevestiging van de rubber clip ons zit van onder met vier M10 bouten in de kroonplaat. Ik ga de kroonplaat er af halen en de boutgaten door en door boren en tappen. Ik moet alleen twee stuurstroppen kopen of maken met de steek van de originele boutgaten.
Veel simpeler en goedkoper dan de oplossingen van Wunderlich en Hornig.
 
De elektrakabels zijn sowieso lang genoeg. De koppelingskabel moest ik toch vervangen dus daar heb ik een RT versie voor genomen. De gaskabel en 'choke'kabel heb ik anders door het frame heen gelegd.
Da's mooi ga het ook zo uitvoeren als de rooie blijft. Misschien met een orgineel RT stuur, lijkt me ook wel leuk staan. en bevestigingsgaten zijn zo geboord
 
Handig zo'n CARport😆
IMG_20190527_134953.jpg
 
Zeker handig!!!

Waar vind je de tijd om daar allemaal op te rijden vraag ik mij af...?
 
1396711


Goedemiddag, om 2 hobby's te combineren ben ik een beetje aan het experimenteren. Iemand nog goede andere ideeën om een fiets mee te nemen? (Ik wil niet met aan aanhanger gaan rijden)
 
Een trekhaak monteren, en daar een fietsendrager op. en dan waarschijnlijk even de veervoorspanning van de achterdemper wat opschroeven
 
Ja , is ook zo , de cbr1100xx is de deur uit ... :)

En het is geworden lol , een bmw ( oude lullenbak ) K1200 GT + Hannigan astro ( of iets in die aard )
motor is een 2007 , zijstpan ?? 51000 km op de teller alles origineel ??? :]

En ja , Enigma mag mij een voorvork ( naafbesturing ) maken met autovelgen en alles aansluiten hoe het allemaal moet komen .
Enige minpunt is , ik moet wachten tot einde zomer .... en dat is nu net niet één van mijn sterkste kanten maar ik ga het toch doen ...:Y

Eerder dit jaar had ik ook mijn HD verkocht en de ducati multistade die in de plaats kwam ook maar verkocht omdat de passagiersplaats niet optimaal was , in de plaats een bmw ( oude lullen ) gekocht waar ik heel blij mee ben , een k1600 gt .
Het eerste plan was om de k1600 een zijspan aan te laten bouwen maar dat hebben de meesten mij af geraden , dus blijft hij solo.
En nu dus een k1200 geworden , zien wel waar het gaat lol


 
Laatst bewerkt:
In het topic van Enigma staat er op Blz 52 een foto gepost van een k1200 met de naafbesturing , geef toe , is wel heel mooi he ? ben wel benieuwd hoe het eigelijk rijd , maar heb er veel meer vertrouwen in dan de voorvork die nog vast zit aan de teleleverstanboudding hahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan