fgmtech1
Die hard MF'er
al weer een paar dagen thuis van een trip naar de noordkaap, ca 8500 km. wel 2 banden versleten (1 op vakantie vervangen) oorzaak los gelopen cardan. nu weer bezig alles na te lopen en dan weer de draad oppakken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je krijgt wat je verdient (mooi weer).nee, nouwelijks slecht weer gehad, misschien geluk gehad
van daar dat er een binnenband in zit. ik denk dat ik er een autoband ga monteren. stuk goedkoper en als het niet bevalt dan kan ik er als nog een motorband zetten (uiteraard weer met binnenband). of raad jij de binnenband af @leotje60 ?Op een 15 inch EML velg kan je geen 15" motorband leggen. Die is te groot en ligt los om de velg. Het klinkt heel raar, maar een 15" motorband is net iets groter dan een 15" autoband en een EML wiel is gemaakt met een autovelg.
Is ook zo , een naafbesturing heeft geen last van spoorvorming .... of het moet echt extreem zijn ..Ik hoor de discussies al jaren. Iets gemakkelijker sturen en minder gevoelig op ribbels maar ook sterk verminderde grip en remvermogen op het smallere bandje. Ik vind zelf eigenlijk met de grote wielenspannen een ronde band voorop en met de aangepaste spannen (14/15") een autoband het advies. Mijn eigen EML-RS heeft verdacht weinig last van spoorgevoeligheid met de autobanden rondom dus ik heb het nooit gemist, dit span heeft ook een naafbesturing die volgens mij ook al wat minder gevoelig is ervoor. Op een span met een gewone of schommelarm treedt misschien wat meer gevoeligheid op. Ik heb op mijn vorige span (r100RT met dneprbak op normale wielen) wel eens block-K voor gezet maar dat vond ik toch echt wel wat minder sturen.