Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Lijkt inderdaad niet op gewoon motorrijden en al helemaal niet op autorijden. Als je eenmaal verslaafd bent kom je er lastig van af. Zijn er ook genoeg die het na een ritje helemaal niks vinden en zeggen; nóóóit meer.

Denk dat je een steekje los moet hebben🤪
 
Ik lees sinds een paar weken hier bij de spannen, en heb alle recente bouw topics doorgelezen (met veel plezier!). Heb zelf eigenlijk niks met spannen. Ergens denk ik dan dat ze de negatieve eigenschappen van een auto en een motor combineren:? De enige ervaringen die ik er mee heb is het proefrijden met de Goldwings met span toen ik zo’n 15 jaar geleden bij een zaak in het midden van het land werkte (wellicht weten jullie wel welke ik bedoel). Daarvan staat me bij dat het totaaaaal anders reed als een solo. Mede door het vaderschap (zoons nu 7, 5 en 3) heb ik geen wegmotor meer en ben ik ook al jaren niet meer op het circuit geweest. Wie weet, misschien ben ik ook wel toe aan een span :?
Ik zou zeggen, neem eens een lesje bij Rob Teffer of zo. Waarschijnlijk ben je dan meteen verslaafd. Als je zelf iets gaat bouwen als een K100 met een Velorex ben je waarschijnlijk meteen genezen.
Het combineerd inderdaad alle nadelen van een auto en een motor maar verder is het verschrikkelijk leuk om te doen. Ik ben ook nog nooit een nare zijspanrijder tegen gekomen. Het zijn eigenlijk allemaal mensen die gek zijn op techniek en zichzelf niet hoeven te bewijzen, dat is heel relaxed. Je komt dus ook meteen in een leuke club.
 
Inderdaad, dat is toch geen motorrijden!
Wat moet je met een span als je solo kan rijden, je bent net zo breed als een auto, maar word net zo nat als op een solo.
Het zuipt ook nog eens harder dan het baasje. Wat moet je met zon ding :?
Dacht ik voor een paar jaar geleden ook.

Totdat ik les kreeg van mijn oom, op zijn zijspan waar ik als jochie nog in heb gezeten.
Dat ging best goed, erg goed eigenlijk.
Nu heb ik zelf een 40+ jaar oud, zwaar en zuipende 3 wieler in de schuur staan. En heb niet eens kinderen :P

Steekje los? Niet alle 24 in het kratje? Zeg het maar, maar rijd met veel plezier :):Y (ook op de solo ;))
 
Heel veel bekenden van mij verklaren me ook voor gek dat ik aan een Z1300 een bak heb laten hangen :Y
Maar het is zooooo leuk, al rijden we wel veel te weinig.
 
Meer zonde van de fiets vinden ze, maar ja de kuip en koffers vinden ze ook niks, 1300 moet kaal zijn.
Ik vind een kuip toch wel lekker.
 
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 
Kleine Willem natuurlijk wel mee in de bak.
"hebben we gewonnen pap?"
"natuurlijk willem"
"yeeah"
 

Bijlagen

  • IMG-20190914-WA0012.jpg
    IMG-20190914-WA0012.jpg
    149,3 KB · Weergaven: 45
Kleine Willem natuurlijk wel mee in de bak.
"hebben we gewonnen pap?"
"natuurlijk willem"
"yeeah"

Bij the Lost Ones.. Ik kon helaas echt niet gisteren, anders ga ik altijd zeker bij het dragracen even kijken. Gezellig altijd.
 
Ik heb afgelopen weekend m'n zijspan op een kleine lokale oldtimershow tentoongesteld.
Samen met de Trabant.
Was een gezellig en leuke gelegenheid om verschillende oldtimers uit het dorp te bekijken en met hun eigenaren te praten.
Het feit dat het zo goed als gratis bier drinken was, en dat het op loop afstand was hielp ook bij de feest vreugde...

y4mjArrbWJJsb1X6dLRTi8SZYv2uuw7jFXYfoR_POOZVKKYl07bJHCr8fuRjLjL2FkpHsJq5XEvfODZsonVQPg2L6VexoObbAl4A0af4pfMhXtjObhEJDvHFioW901skxbgYou6Cn9qP7NjzG1-TD4k_YTI4_EfI3goMZhUih9LfCq9BBnaPDaRaMEb51_NLHBLOn-RJww_6TcBKebFTbuh8A


y4moMnltgoIcJfIHdn30kwTTI09sOmPRYE7iD_piBOAtKPapVGztxcdL4KBbSgKrPixZD066ep4aukvDMDhgp5_TXPL-Me-HbjMRrJidadS52DNBMRvKw1YF6c32HplAWxTAeS8nv6rZCHCbKLRJElFy2ivCGcDjTt6rGIqCDPUcU0EpG3wTmh1B6_J7LbGSGu7fpg5yPv_RK5hy_6DEFWlFA
 
Ik heb afgelopen weekend m'n zijspan op een kleine lokale oldtimershow tentoongesteld.
Samen met de Trabant.
Was een gezellig en leuke gelegenheid om verschillende oldtimers uit het dorp te bekijken en met hun eigenaren te praten.
Het feit dat het zo goed als gratis bier drinken was, en dat het op loop afstand was hielp ook bij de feest vreugde...

y4mjArrbWJJsb1X6dLRTi8SZYv2uuw7jFXYfoR_POOZVKKYl07bJHCr8fuRjLjL2FkpHsJq5XEvfODZsonVQPg2L6VexoObbAl4A0af4pfMhXtjObhEJDvHFioW901skxbgYou6Cn9qP7NjzG1-TD4k_YTI4_EfI3goMZhUih9LfCq9BBnaPDaRaMEb51_NLHBLOn-RJww_6TcBKebFTbuh8A


y4moMnltgoIcJfIHdn30kwTTI09sOmPRYE7iD_piBOAtKPapVGztxcdL4KBbSgKrPixZD066ep4aukvDMDhgp5_TXPL-Me-HbjMRrJidadS52DNBMRvKw1YF6c32HplAWxTAeS8nv6rZCHCbKLRJElFy2ivCGcDjTt6rGIqCDPUcU0EpG3wTmh1B6_J7LbGSGu7fpg5yPv_RK5hy_6DEFWlFA

Ik vind 't nogal wat om je dochter op een oldtimershow te exposeren. 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan