Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

oh dropje, staat een mt16 te koop op ons forum, niet echt goedkoop maar wel compleet schijnbaar
Mmm
Technisch gezien zeer aanlokkelijk.
Optisch gezien...... mwoh... vind ik die blauwe MT9 leuker eigenlijk.

Dus dan wordt het een keuze tussen verstand en gevoel.

Ik snap dat niemand een glazen bol heeft, maar zou die achteruit fixen hogere raketkunde worden? Gezien de technische staat?

En wat zou de stilstand logischerwijs verder nog allemaal voor gevolgen kunnen hebben? (vervuilde/vergomde carbs?)
 
Gezien de hoeveelheid posts op het forum heeft Jaap zelf al een poging daartoe ondernomen. Ik kan via het UDCN forum alleen geen beeld vormen van het succes als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor de rest is een Rus tot leven wekken geen raketkunde. verse benzine er in, accu er onder en aantrappen. start 'ie niet dan vlotterbakjes er onderuit en schoonmaken, lekker warm laten worden en olie in blok, bak en cardan wisselen. ze kunnen in de regel aardig tegen stil staan.

Bij een Dnepr van die generatie en die "we hebben er lang niets aan gedaan" achtergrond zou ik wel kijken wat er aan ontsteking in zit. Best kans dat er zoń ouderwetse Russische "pleister omwikkelde"bobine en contactpunten in zit. Punten werken op zich prima, maar goede contactpunten vinden voor een Rus is een crime vandaag de dag. Als dat het geval is dan zou ik die wisselen voor zo'n Sovek- 2 of 3 setje. dan heb je electronische omsteking en een fatsoenlijke bobine. Kost je tussen de honderd en honderdvijftig euro afhankelijk van de leverancier en de wisselkoers, maar dat scheelt je een hoop gedoe.
 
Na meer dan 2 jaar zonder begon het toch weer serieus te knagen. Dus heeft een deeltje van het verbouwingsbudget maar een andere bestemming gekregen en kunnen we weer :]
 

Bijlagen

  • 20210306_170802.jpg
    20210306_170802.jpg
    572,3 KB · Weergaven: 14
Gezien de hoeveelheid posts op het forum heeft Jaap zelf al een poging daartoe ondernomen. Ik kan via het UDCN forum alleen geen beeld vormen van het succes als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor de rest is een Rus tot leven wekken geen raketkunde. verse benzine er in, accu er onder en aantrappen. start 'ie niet dan vlotterbakjes er onderuit en schoonmaken, lekker warm laten worden en olie in blok, bak en cardan wisselen. ze kunnen in de regel aardig tegen stil staan.

Bij een Dnepr van die generatie en die "we hebben er lang niets aan gedaan" achtergrond zou ik wel kijken wat er aan ontsteking in zit. Best kans dat er zoń ouderwetse Russische "pleister omwikkelde"bobine en contactpunten in zit. Punten werken op zich prima, maar goede contactpunten vinden voor een Rus is een crime vandaag de dag. Als dat het geval is dan zou ik die wisselen voor zo'n Sovek- 2 of 3 setje. dan heb je electronische omsteking en een fatsoenlijke bobine. Kost je tussen de honderd en honderdvijftig euro afhankelijk van de leverancier en de wisselkoers, maar dat scheelt je een hoop gedoe.
Ja, ik heb even in zijn historie zitten lezen, alle electra aanpassingen zijn van recenter datum.

Trap hem dan zelf aan zou ik zeggen..
 
Mmm
Technisch gezien zeer aanlokkelijk.
Optisch gezien...... mwoh... vind ik die blauwe MT9 leuker eigenlijk.

Dus dan wordt het een keuze tussen verstand en gevoel.

Ik snap dat niemand een glazen bol heeft, maar zou die achteruit fixen hogere raketkunde worden? Gezien de technische staat?

En wat zou de stilstand logischerwijs verder nog allemaal voor gevolgen kunnen hebben? (vervuilde/vergomde carbs?)
Ik vind een MT09 ook leuker, en dan het liefst een SP O-)
 
de mt9 is charmanter om te zien zeker met de druppeltank erop. De 16 s altijd wat lomp en hoekig. Ik heb zelf wel wat met de 16s maar vind die blauwe ook leuker om te zien. her opstarten is niet zo moeilijk als je weet hoe het werkt. De mt6 die te koop staat is ooit aangepakt blijkbaar en daarna geparkeerd. de eigenaar heeft een nieuwe Ural gekocht en wil hier vanaf. In die optiek is hij behoorlijk prijzig als non runner.

Kapotte achteruit is meestal niet moeilijk maar moet wel de bak even open. stelt niet veel voor hoor uurtje sleutelen ligt hij ernaast en open.

geen achteruit in de bak zoals bij oude zijkleppers bv. betekend of een andere bak erachter met achteruit of altijd verplicht een bakkenist mee om te duwen terwijl jij al zittende stuurt natuurlijk. Net wat je fijn vindt.
 
Na meer dan 2 jaar zonder begon het toch weer serieus te knagen. Dus heeft een deeltje van het verbouwingsbudget maar een andere bestemming gekregen en kunnen we weer :]
wow! supermotor, ik heb 60.000km lang een 2008 Tiger 1050 gehad, ging nooit vervelen. Super ding, ga je veel plezier van hebben.
 
Na meer dan 2 jaar zonder begon het toch weer serieus te knagen. Dus heeft een deeltje van het verbouwingsbudget maar een andere bestemming gekregen en kunnen we weer :]
mooi speelgoed!

maar precies wat hellracer al zegt...
komt er nog een bakkie aan?
 
Tja, wat moeten we ervan denken. Alt Deutsche räder zijn de laatste tijd populair onder de reviververs?



Ik heb zelf te weinig sjoege van dat soort spul, en wil m'n fikken er niet aan branden.
 
Blijkbaar heb ik al even het forum niet meer gevolgd. Mon excuses :)
Ben momenteel ook met -tig dingen te gelijker tijd bezig. Het ergste van al is de papierwinkel.
Niet te geloven hoeveel tijd dat je daar moet aan besteden waarvan 50% omdat andere mensen hun werk niet goed doen.
Maar het belangrijkste = nog geen moment spijt van de stap die we gezet hebben.
Momenteel bezig aan de afwerking van de septische installatie, inrit (herschapen tot slagveld door de werken), voorste tuin (hier hebben ze de put gepland) en voorbereiding sanitaire voorziening in de garage (WC, douche, lavabo en afwasbak).
En neen, aan de tiger komt geen bak. Hier in Frankrijk zijn ze niet zo soepel ivm toelatingen voor zelfbouw.
Om bier en andere versnaperingen te halen heb ik mijn camionnetje.
Tussen door ook een defecte boiler welk nog een klein probleempje met zich meebracht waardoor de gasten badkamer voor een groot deel
gerenoveerd is.
Groetjes aan iedereen, de Jup.
 

Bijlagen

  • 20201207_143436.jpg
    20201207_143436.jpg
    211,3 KB · Weergaven: 14
  • 20201209_124747.jpg
    20201209_124747.jpg
    520 KB · Weergaven: 13
  • 514402420_2-peugeot-boxer.jpg
    514402420_2-peugeot-boxer.jpg
    53 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20210108-WA0003.jpg
    IMG-20210108-WA0003.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 14
  • 20210108_131922.jpg
    20210108_131922.jpg
    146,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20210201-WA0002.jpeg
    IMG-20210201-WA0002.jpeg
    147,5 KB · Weergaven: 14
Die volgorde paste niet in t totaal plaatje.
En ik laat de vloer gelijk helemaal superstrak vlinderen en dan wil ik daarna die muurvarkens er niet meer in hebben....

Maar t is lood om oud ijzer. Want die vlinderaar sputtert ook wel flink in t rond straks

Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan
 
Die volgorde paste niet in t totaal plaatje.
En ik laat de vloer gelijk helemaal superstrak vlinderen en dan wil ik daarna die muurvarkens er niet meer in hebben....

Maar t is lood om oud ijzer. Want die vlinderaar sputtert ook wel flink in t rond straks

Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan
We hebben op het werk altijd het streven zsm te zorgen dat je fatsoenlijk staat, werkt veel fijner.
Maar als het effe niet anders gaat dan is het ook weer gewoon zo natuurlijk
 
Die volgorde paste niet in t totaal plaatje.
En ik laat de vloer gelijk helemaal superstrak vlinderen en dan wil ik daarna die muurvarkens er niet meer in hebben....

Maar t is lood om oud ijzer. Want die vlinderaar sputtert ook wel flink in t rond straks

Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan
Muren afplakken met plastiek, krijg je geen spijt van
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
 
Terug
Bovenaan Onderaan