Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Een zondagse overpeinzing:

Knipsel.JPG
 
Buiten de ruimte en de streek, dat hele "mancave" gebeuren is natuurlijk zielig hipster gedoe. Je bent op zolder met je vleigtuigjes of treintjes aan het prutsen of in de schuur met ijzer of hout.
Dat gebeuren met een eigen kamer met een oude bank, een koelkast, een ruitjes hemd en een Castrol poster aan de muur begrijp ik niet.
Los daarvan, ook in de Achterhoek heb je mensen die na hun werk een boek lezen en de schuur alleen gebruiken om hun fiets in te zetten.
 
Buiten de ruimte en de streek, dat hele "mancave" gebeuren is natuurlijk zielig hipster gedoe. Je bent op zolder met je vleigtuigjes of treintjes aan het prutsen of in de schuur met ijzer of hout.
Dat gebeuren met een eigen kamer met een oude bank, een koelkast, een ruitjes hemd en een Castrol poster aan de muur begrijp ik niet.
Los daarvan, ook in de Achterhoek heb je mensen die na hun werk een boek lezen en de schuur alleen gebruiken om hun fiets in te zetten.
In de schuur staan dan vaak nog een paar varkens, voor de winter....
 
Mmm, stamppot met spek.
En groentesoep met worst.
Dat is ook niet erg hip tegenwoordig. Rookworst moet vega zijn. Ik las ook al zoiets dat er net als stoptober en dry januari een maand vega aankomt..

Wordt zo moe van al die opgedrongen onzin:r
 
Dat is ook niet erg hip tegenwoordig. Rookworst moet vega zijn. Ik las ook al zoiets dat er net als stoptober en dry januari een maand vega aankomt..

Wordt zo moe van al die opgedrongen onzin:r
En echt niet te vreten die rookworst....
Onze jongste dochter is al een jaar vegetarier, puur omdat ze het zielig vind voor de diertjes. Nou als zij daar zelf bewust voor kiest moet ze helemaal zelf weten natuurlijk
Ze ontwikkeld sowieso nogal een eigen stijl, geen geitenwollensokken gedoe oid (atm zit ze helemaal in de kerstsokkenO-)) helemaal goed hoor als jij daar gelukkig van word...
Zodoende komt er wel eens wat vega voorbij, met wisselend succes. Op zich zit er best nog wel spul tussen wat op zich best te nakken is, maar die rookworsten echt absoluut niet....:r

Afijn rookworst zonder "r" is ookworst..


Edit; sorry nogal off-topic...
 
En echt niet te vreten die rookworst....
Onze jongste dochter is al een jaar vegetarier, puur omdat ze het zielig vind voor de diertjes. Nou als zij daar zelf bewust voor kiest moet ze helemaal zelf weten natuurlijk
Ze ontwikkeld sowieso nogal een eigen stijl, geen geitenwollensokken gedoe oid (atm zit ze helemaal in de kerstsokkenO-)) helemaal goed hoor als jij daar gelukkig van word...
Zodoende komt er wel eens wat vega voorbij, met wisselend succes. Op zich zit er best nog wel spul tussen wat op zich best te nakken is, maar die rookworsten echt absoluut niet....:r

Afijn rookworst zonder "r" is ookworst..
Mijn dochter is ook een tijdje vegetarier geweest. Totdat ze zelf haar boodschappen moet betalen, toen werden de prioriteiten wat verlegd.😇
 
Mijn dochter is ook een tijdje vegetarier geweest. Totdat ze zelf haar boodschappen moet betalen, toen werden de prioriteiten wat verlegd.😇
Ach, ze is 11, en er is tegenwoordig wel aardig wat van dat spul dat best goed te eten is en niet zo duur (hoewel ik er eerlijk gezegd ook nooit op let wat het kost)
En met een kaasplak oid is ze ook al dol gelukkig.
 
zijn best wel een aantal redelijke vleesvervangers maar noem het dan geen kipstuckjes of biefstuck etc. Zeg gewoon groenten of sojaburger. Veel gemakkelijker. Rookworst is idd niet te nassen in de vegasmaken die ik geproefd heb, nep biefstukpuntjes ook niet. De kip en gehaktvarianten gebruik in ik pastas en currys. gaat prima, smaakt goed genoeg (je kunt heel wat weg camoufleren met de rest van het gerecht).

Maar ik blijf een groot vlees en visliefhebber
 
zijn best wel een aantal redelijek vleesvervangers maar noem het dan geen kipstuckjes of biefstuck etc. Zeg gewoon groenten of sojaburger. Veel gemakkelijker. Rookworst is idd niet te nassen in de vegasmaken die ik geproefd heb, nep biefstukpuntjes ook niet. De kip en gehaktvarianten gebruik in ik pastas en currys. gaat prima, smaakt goed genoeg (je kunt heel wat weg camoufleren met de rest van het gerecht).
Helemaal met je eensch!!
Het is geen vlees dus noem het dan ook niet zo...

Die "kipstukjes" zijn ook best goed binnen te houden.
Bij eenpansgerechten waar normaal kip in zou gaan doen we die er meestal in ter vervanging, vantevoren even goed heet bakken voor wat meer bite.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil tussen carnivoor en herbivoren?

Herbivoren hebben meestal een lang darmkanaal met verschillende magen en herkauwen vaak hun voedsel met maalkiezen.
Carnivoren hebben een korte darm, lange hoektanden en knipkiezen die geschikt zijn voor het afbijten van vlees.

Dus ben ik een vleeseter en geen Vegie
 
Mensen zijn omnivoren, net als varkens en apen.
Er is heel lang gedacht dat er ook vegetarische apen waren. Tot men eens goed ging kijken en bleek dat de apen het fruit uitzochten dat vol met beestjes zat. Het menselijk lichaam heeft nu eenmaal dierlijke vetten en eiwitten nodig. Als je echt veganistisch wil zijn moet je enorm op je dieet gaan letten, anders krijg je narigheid, zeker bij kinderen.
Maar zoveel en zo goedkoop als wij nu vlees eten is ook niet gezond, ook niet voor de beestjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan