Het Zijspan Café

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijik mocht er ook een écht zijspancafé zijn, zo ergens centraal tussen België en Nederland, bijvoorbeeld in Maastricht.
Dat is meteen ook een leuke omgeving voor toerkes :W :]
 
Eigenlijik mocht er ook een écht zijspancafé zijn, zo ergens centraal tussen België en Nederland, bijvoorbeeld in Maastricht.
Dat is meteen ook een leuke omgeving voor toerkes :W :]

Zijn te weinig zijspanners voor denk ik (en te verspreid door het land)

Mooie omgeveing Maastricht, maar niet echt centraal, zou dan eerder omgeving Eindhoven moeten zijn oid
 
Centraal vind ik dan toch meer in Brabant, Maaskantje of zo als de plaats dan toch met Maas moet beginnen.
 
Zijspancentrum van Nederland is Genemuiden toch al? :+
Denk dat er weinig plaatsten in Nederland zijn waar zoveel spannen aanwezig zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook voor Eindhoven e.o. en maaskantje is dan ook nog te doen.
 
Das waar ja, hoog gemiddelde hier. Dat wordt 7 april nog even lekker aangevuld ;)
Toch wel gezellig zo'n zijspancafe!
 
Nou, gezellig en druk :? , sinds maandag geen kip hier. Laat ik voordat de tent op de fles gaat, mij even met een bak koffie bij het raam posteren en......de kat maar eens uit de boom kijken! :+
 
Laatst bewerkt:
Begin v.d. week is het vaak wat rustiger in de kroeg :+


Om het gesprek een beetje op gang te houden kan ik nog wel vertellen dat ik maandagmorgen j.l. gruwelijk op mijn bek ben gegaan, met de trapfiets.
Het was in de binnenstad 1 grote ijsbaan.

Fietste boven op de 'ronding' maar moest aan de kant voor een voetganger.
Zoals je weet 'leest' een 'zijspanner' de weg en ik zag de bui al een beetje hangen eigenlijk. :X
 
Begin v.d. week is het vaak wat rustiger in de kroeg :+


Om het gesprek een beetje op gang te houden kan ik nog wel vertellen dat ik maandagmorgen j.l. gruwelijk op mijn bek ben gegaan, met de trapfiets.
Het was in de binnenstad 1 grote ijsbaan.

Fietste boven op de 'ronding' maar moest aan de kant voor een voetganger.
Zoals je weet 'leest' een 'zijspanner' de weg en ik zag de bui al een beetje hangen eigenlijk. :X
voetganger is gewoon doorgelopen zeker?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu effe niet te veel naar de kroeg, vrijdag begint Carnaval en dan drink ik genoeg voor de rest van de maand...
 
Veel te langzaam natuurlijk.
Ik ben op het gemakje bezig met wat lassen aan een onderstel, ik denk veel na over de wielophanging, of ik nou gewoon de gehele ophanging van de Visa gebruik die ik los heb liggen of dat ik zelf iets in elkaar bak waar ik de as van de Visa weer op plak.
De bak staat in de plamuur en die wordt steeds strakker (lees; steeds meer plamuur)
Tussendoor hang ik in m'n 1100 BMW een nieuw blok, kost ook tijd, bij de K100 repareer ik een topkuip, de GSX moet een nieuwe koppeling in en de noppenband aan de achterkant moet zo snel mogelijk weer vervangen worden voor een normale band.
Gisteren heb ik nog een remmetje van de Trabant gereviseerd en voor de Volvo heb ik een ophangsysteem voor de DVD schermpjes in elkaar gebakken.
Je hoort het, projecten genoeg.
Oja en ik moet ook nog werken.
:P
 
Ik ben op het gemakje bezig met wat lassen aan een onderstel, ik denk veel na over de wielophanging, of ik nou gewoon de gehele ophanging van de Visa gebruik die ik los heb liggen of dat ik zelf iets in elkaar bak waar ik de as van de Visa weer op plak.
De bak staat in de plamuur en die wordt steeds strakker (lees; steeds meer plamuur)


Hmpf :( , en we hebben nog geen foto gezien -O-



O-) :+
 
Nou, gezellig en druk :? , sinds maandag geen kip hier. Laat ik voordat de tent op de fles gaat, mij even met een bak koffie bij het raam posteren en......de kat maar eens uit de boom kijken! :+


ik ben niet zo'n kroegloper... gun ik me geen tijd voor, zeker niet met al die verbouwings stress...

van de week mijn span maar eens gaan opgraven van onder het zeiltje bij mijn ouders waar die al sinds eind september geparkeerd staat... :$
hopelijk is die nog net voor het altes elefanten weer gereanimeerd....
 
Goh, niet ongezellig hier en ja 't heeft zo zijn leuke kanten de vorst, maar met veel verplicht wandelen ben ik ook menig keer verrast geworden en realiseer mij dan altijd dat de 'pelvis' er niet jonger op wordt. Natuurlijk kan ik hier ook duizenduit vertellen over dat maar voortdurende proces Guzzi/Bender en dat alles onder het thema 'La Strada', maar dat doe ik niet. Ik ben hier eigenlijk binnengevallen omdat deze kroeg niet zover van de jachthaven vandaan is en ik zojuist even een check heb uitgevoerd. Vorige winter ben ik veelvuldiger op de boot geweest met maar met het zijspan aanschaffen/opknappen is dat aanzienlijk minder.

Maar oké, geen probleem, boot staat op het droge er prima bij. Met de vorst is het sowieso geen pretje met een laddertje omhoog te klimmen en onder het 'winterkleed' te kruipen etc. Overigens heb ik de zijspancombinatie wel een beetje gekocht met in het achterhoofd de ritjes naar de jachthaven. Geen trek het altijd met de auto te moeten doen maar ook vaak weer net te veel 'troep' mee om de solomoto te pakken. Bovendien moet de scheepshond er ook bij. Lijkt mij verder minimaal een sfeervol plaatje op te leveren deze zomer, span met bootjes op de achtergrond, en dan met de zon graag, veel blauw dus!.

Ik neem nog een bakkie en wat zit er hier eigenlijk in de jukebox? All right..mijn kleur....rode zeilen!
 
Het regent hier ondertussen al serieus een poosje *O*
Normaliter niet blij mee, maar nu spoelt de pekel mooi vlot weg, en daar ben ik dan wel weer blij mee *O*
 
Het regent hier ondertussen al serieus een poosje *O*
Normaliter niet blij mee, maar nu spoelt de pekel mooi vlot weg, en daar ben ik dan wel weer blij mee *O*

:^ Als het dan ook weer fijn mooi weer gaat worden, dan kan ik de kanarie weer eens uit laten *O*
 
:^ Als het dan ook weer fijn mooi weer gaat worden, dan kan ik de kanarie weer eens uit laten *O*

Goed als bootjes dan geen raakvlak vormen, dan in vredesnaam maar over kanariepietjes swansen. Ik ben géén liefhebber van vogels in een kooitje, vissen in een kommetje, maar ben met de eerste in mijn directe nabijheid wel groot gebracht. Piet, piet, pietepiet, 'k hoor het nog! Praat je ook zo tegen die vogel?

:+
 
Laatst bewerkt:
Goed als bootjes dan geen raakvlak vormen, dan in vredesnaam maar over kanariepietjes swansen. Ik ben géén liefhebber van vogels in een kooitje, vissen in een kommetje, maar ben met de eerste in mijn directe nabijheid wel groot gebracht. Piet, piet, pietepiet, 'k hoor het nog! Praat je ook zo tegen die vogel?

:+

Wij hebben zowel bootjes als kanariepietjes als raakvlak :)

Mijn ouders hadden totdat ik ongeveer 17 was, een zeilboot. Tevens kweekte mijn vader vroeger kanariepietjes :Y


Tegen de kanarie (lees;BMW) praat ik in het Deutsch. Kreten als 'Gib doch gass mensch' en 'Schnell, schnell' zijn mij niet onbekend. :+
'Fun, fun, fun, auf die autobahn' om maar eens een oude uit het slik te trekken
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens ook een bootje. Niks bijzonders.
De motor die er achter hangt is wel iets bijzonders: een Forelle 125cc 1 cilinder uit de DDR. Erg leuk ding, ouderwets plofplofplof en een beste hoeveelheid gang (7.5pk achter een overmaatse roeiboot).
Voor 2 tientjes opgehaald en voor 3 tientjes aan nieuwe lagers en pakkingen er in en genieten maar!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan