Het zoveelste vraagje over wheelies (met R1)

Maakt niets uit. Zoiets weeg ik ook, en niet Sadley :) bij mij zit het in de lengte :+

Maar vandaag dus geprobeerd, in 1 bij 6000 en in 2 komt ie ook vrij makkelijk omhoog. Wel met meer toeren.


Gelukkig is het je ondertussen gelukt :)
 
Ik ben net nog wat gaan oefenen en heb iets raar meegemaakt.

1ste ongeveer 40km/h gas vol open en hij sputtert en geeft geen reactie.
Gas terug losgelaten en weer normaal gas geopend en reed terug normaal :? :?


Als ik in 1st 70 km/h rij heb ik ook regelmatig dat hij heel licht stottert bij constant gas.
Dan zakt hij 2 tot 5 km/h en gaat hij terug naar 70 zonder dat ik mijn hand bewogen heb.

Iemand dit probleem ook al gehad?



Ik weet dat de meesten onder jullie mij direct gaan aanmanen om ermee te stoppen bij het volgende dat ik ga vertellen... :+



Ik kom steeds zo hard neer dat mijn kont uit het zadelgelicht wordt.

Gas doseren hoor ik u roepen...

Ik krijg geen milliseconde tijd om het gas proberen te doseren want hij komt zo schandalig snel omhoog dat ik enkel gas kan loslaten.

En soms komt hij niet omhoog in 1ste en dan doe ik 2 à 3 maal gas open-dicht en dan komt hij wel langzaam maar dan zit ik bijna tegen de begrenzer dat ik moet stoppen.

heb het in 2de aan 105km/h geprobeerd zoals iemand hierboven heeft geschreven maar zoals reeds vermeld ....geen beweging in dat voorwiel.

Ik ben benieuwd hoe jouw balhoofdlagers er momenteel uit zien. :X
En wat dat stotteren betreft ,heb je er een vol open systeem met k&n(of BMC) filter opliggen zonder 'm daarna via een powercommander te laten Custom Mappen?
Deze symptomen krijg je namelijk ook bij een verkeerd mengsel en daar moet je niet te lang mee rondrijden.
Zet 'm maar eens een keer op een bank om je A/F verhouding te laten meten want volgens mij klopt daar geen drol van. :N

P.S. dit verklaart dan ook meteen waarom er met jouw R1 zo moeilijk te wheelyen is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe jouw balhoofdlagers er momenteel uit zien. :X
En wat dat stotteren betreft ,heb je er een vol open systeem met k&n(of BMC) filter opliggen zonder 'm daarna via een powercommander te laten Custom Mappen?
Deze symptomen krijg je namelijk ook bij een verkeerd mengsel en daar moet je niet te lang mee rondrijden.
Zet 'm maar eens een keer op een bank om je A/F verhouding te laten meten want volgens mij klopt daar geen drol van. :N

P.S. dit verklaart dan ook meteen waarom er met jouw R1 zo moeilijk te wheelyen is.



Ik heb enkel carbonnen einddempers, geen volledig systeem.
Maar een vriend zei dat het toch geen kwaad kon om de motor eens te laten nakijken (kleppen en zoals jij zegt de A/F verhouding)

Hopelijk wordt er iets gevonden...want dan kan het ook meteen verholpen worden.
 
als ik de foto's uit het topic heb gezien, denk ik dat een lesje bij da liks geen kwaad kan idd..

Op mn SV zet ik hem met lage snelheid omhoog op het gas - Iets gas om hem uit zn vering te trekken - gas dicht / open om in en uit te veren en een opwaardse beweging te maken.. voila, einde eerste versnelling weer naar beneden.. heb hier rustig op geoefend zodat ik hem met een minimale hoeveelheid gas met vertrouwen omhoog kan zetten.. werkt voor mij.. op koppeling probeer ik wel eens, maar dan heb ik mn stuur minder lekker vast.. wellicht ook maar eens een lesje volgen bij liks.. O-)

o ja.. en over heuveltjes wheelieen is kicken... }) (ik weet een paar vloeiende.. )
 
Terug
Bovenaan Onderaan