Het zoveelste vraagje over wheelies (met R1)

hier wat tips van een r1 2005 rijder:

vergeet niet dat de R1 een erg lange 1ste versnelling heeft
(160 in 1ste versnelling).
dus een wheelie maken in z'n 1 gaat er iets rustiger aan toe als bij de oude r1's (of 600 CC's) dat geeft ook meer rust in de kont en de tijd om hem weer neer te zetten.

nu de methode: als je ongeveer 7000 toeren op de teller hebt staan 1ste of 2de versnelling maakt niet uit (alleen rij je iets harder in 2, 3 kan ook nog alleen gaat dit erg hard) en je dan vol gas geeft komt de motor snel omhoog, maar langzaam genoeg om het gas weer rustig dicht te draaien, de motor zal weer neerkomen en je hebt je eerste korte wheelie gemaakt.

dit doe je zo'n 20x en elke keer ga je langzamer van het gas af, hierdoor zal de motor langer op het achterwiel blijven rijden. zorg ervoor dat je het gas wel iets terugschroeft als de motor klimt en jij hem in de lucht wilt houden...

onthou, geduld is een schone zaak.

uiteindelijk kun je zolang op je achterwiel blijven rijden als je zelf wilt.

succes!

Bedankt voor de tips
(Ik reed tot 10.000 toeren en dan gas open-dicht maar er gebeurde niets)

Dit ga ik onmiddellijk proberen......ALS HET HIER EENS STOPT MET REGENEN
:( :r :( :r
 
Bedankt voor de tips
(Ik reed tot 10.000 toeren en dan gas open-dicht maar er gebeurde niets)

Dit ga ik onmiddellijk proberen......ALS HET HIER EENS STOPT MET REGENEN
:( :r :( :r
succes,...kop erbij houden en rustig aan doen...je hebt al snel het idee dat het erg hoog gaat maar dan valt het nog best mee...dus niet bang worden (maar ook zeker niet overmoedig!!) je hebt tijd genoeg om te reageren, en veel mensen gebruiken de rem voor nood, maar als je het gas loslaat remt de R1 meer dan genoeg op de motor om hem weer recht te zetten.


succes met wachten tot het droog is 8-)
 
Ben zelf ook aan het klooien op een R1 uit 2001. Ik deed altijd bij 8000 toeren nog ff aan de koppeling jengelen. Dan kwam ie prima omhoog. Alleen gooi ik veel te snel het gas weer dicht. Heb dan het idee dat ik al een meter hoog zat ofzo. Maar dat bleek achteraf dan vies tegen te vallen _O-

Maar nu zag ik op dat filmpje dat je bij 4000 toeren aan de koppeling moet trekken. Dus ga ik dat maar eens proberen. Ben alleen nog veel te bang dat ik achterover klap. En dat is het me nu net niet waard.
 
Ben zelf ook aan het klooien op een R1 uit 2001. Ik deed altijd bij 8000 toeren nog ff aan de koppeling jengelen. Dan kwam ie prima omhoog. Alleen gooi ik veel te snel het gas weer dicht. Heb dan het idee dat ik al een meter hoog zat ofzo. Maar dat bleek achteraf dan vies tegen te vallen _O-

Maar nu zag ik op dat filmpje dat je bij 4000 toeren aan de koppeling moet trekken. Dus ga ik dat maar eens proberen. Ben alleen nog veel te bang dat ik achterover klap. En dat is het me nu net niet waard.
bij 4000 toeren met koppeling en dan gasgeven is veel agressiever als op het gas zelf.

krijg je wel een direkt hogere wheelie van (motor klimt meteen in de ketting)
dus als je nog een beetje bang bent zou ik eerst met meer wheelies op het gas beginnen, elke R1 moet dat met gemak kunnen trouwens!
 
Het is nu al een tijdje geleden
De winter is voorbij, de zon begint te schijnen

Dus...de motor weer van stal en oefenen op die verdomde wheelie.


1 ding staat vast : Wheelie op gas....forget it!!! |(

7000, 8000 toeren gas dicht...gas vol open (sneller krijg ik het gas niet opengedraaid) tot 10 à 12000 toeren ( rij dan al tegen 140km/h) = wiebelig stuur maar geen cm van de grond. (dit in 2de versnelling...omdat de eerste te aggresief zou zijn)

100den keren geprobeerd...niks :?


Begin dus de wanhoop beetje nabij te geraken (rij gvd met 172 paarden onder de kont en wil dat ding NOG niet omhoog |( )


Aan de koppeling hangen ben ik nog niet aan toe...ben bang dat de motor te snel opkomt en dat ik niet snel genoeg reageer ---> is naar het schijnt ni goe voor de rug of zoiets :Y _O-
 
Het is nu al een tijdje geleden
De winter is voorbij, de zon begint te schijnen

Dus...de motor weer van stal en oefenen op die verdomde wheelie.


1 ding staat vast : Wheelie op gas....forget it!!! |(

7000, 8000 toeren gas dicht...gas vol open (sneller krijg ik het gas niet opengedraaid) tot 10 à 12000 toeren ( rij dan al tegen 140km/h) = wiebelig stuur maar geen cm van de grond. (dit in 2de versnelling...omdat de eerste te aggresief zou zijn)

100den keren geprobeerd...niks :?


Begin dus de wanhoop beetje nabij te geraken (rij gvd met 172 paarden onder de kont en wil dat ding NOG niet omhoog |( )


Aan de koppeling hangen ben ik nog niet aan toe...ben bang dat de motor te snel opkomt en dat ik niet snel genoeg reageer ---> is naar het schijnt ni goe voor de rug of zoiets :Y _O-
:? En in z'n 1e versnelling? Als ik vol gas geef komtie na de 7000 toeren echt omhoog hoor.. en dan zit ik normaal op de motor, dus niet naar achter ofzo.

Edit: Voorwiel komt dan omhoog he voor de wijsneuzen :P
 
Laatst bewerkt:
Het is nu al een tijdje geleden
De winter is voorbij, de zon begint te schijnen

Dus...de motor weer van stal en oefenen op die verdomde wheelie.


1 ding staat vast : Wheelie op gas....forget it!!! |(

7000, 8000 toeren gas dicht...gas vol open (sneller krijg ik het gas niet opengedraaid) tot 10 à 12000 toeren ( rij dan al tegen 140km/h) = wiebelig stuur maar geen cm van de grond. (dit in 2de versnelling...omdat de eerste te aggresief zou zijn)

100den keren geprobeerd...niks :?


Begin dus de wanhoop beetje nabij te geraken (rij gvd met 172 paarden onder de kont en wil dat ding NOG niet omhoog |( )


Aan de koppeling hangen ben ik nog niet aan toe...ben bang dat de motor te snel opkomt en dat ik niet snel genoeg reageer ---> is naar het schijnt ni goe voor de rug of zoiets :Y _O-
Gwn normaal op de motor blijven zitten en tegelijkertijd als je het gas opendraait (aan het toerental dat jij denkt het beste is om wheely te beginnen) een rukje aan het stuur geven je moet je stuur niet van de motor trekken hoor :P maar hierdoor zal de motor alleszins veel makkelijker omhoog moeten komen :Y
 
vergeet dat gas dicht en open nu eens |(

R1 pak je 2e versnelling en rijd ongeveer 5500 toeren, ga ff lekker relaxed zitten, en hou voor je eigen gemoedsrust je rechtervoet bij je achterrem !
beetje slippen met de koppeling en hoppa *O* klaar is klara :P

its all between the ears :+ :+
 
je kan ook een praktijklesje komen nemen!!! rwpstuntriding@hotmail.com is echt de moeite waard en niet duur!
 
Ja inderdaad zeg, ga nooit zelf iets proberen, neem overal les voor!!!!!

Kunnen anderen hun zakken weer vullen namelijk.


Ja precies, rwp verdient zeker een ton netto per jaar met lesjes geven, de zakken puilen uit van al dat vullen _O- _O-

Zelf proberen kan natuurlijk ook, maar als je bepaalde adviezen volgt die mensen je hier geven gaat het niet goed komen.
Als je eens een dagje onder begeleiding oefent ga je 10 keer sneller vooruit dan wanneer je zelf aan het klooien bent, en voor het geld hoef je het echt niet te laten, tis niet zo duur....
 
Issie niet begrensd op 100 pk ofzo? Dat doen ze toch wel eens in België?

Of je weegt 150+ kilo dat kan ook :X
 
Laatst bewerkt:
Green Machien schreef:

100den keren geprobeerd...niks

Heb ook weleens wat geprobeerd met m'n ZX7R en ZXR750, na 4 of 5 keer gewoon mee gestopt. :P Lamaarzitten, dacht ik toen.

Vind 't wel een gek verhaal, heel gek eigenlijk.

Ik bedoel, we hebben 't hier over een R1 uit 2006 met bergen vermogen... :?
 
Green Machien schreef:Heb ook weleens wat geprobeerd met m'n ZX7R en ZXR750, na 4 of 5 keer gewoon mee gestopt. :P Lamaarzitten, dacht ik toen.

Vind 't wel een gek verhaal, heel gek eigenlijk.

Ik bedoel, we hebben 't hier over een R1 uit 2006 met bergen vermogen... :?

Of is het een r1 2006 25kw???? :+
 
Het is nu al een tijdje geleden
De winter is voorbij, de zon begint te schijnen

Dus...de motor weer van stal en oefenen op die verdomde wheelie.


1 ding staat vast : Wheelie op gas....forget it!!! |(

7000, 8000 toeren gas dicht...gas vol open (sneller krijg ik het gas niet opengedraaid) tot 10 à 12000 toeren ( rij dan al tegen 140km/h) = wiebelig stuur maar geen cm van de grond. (dit in 2de versnelling...omdat de eerste te aggresief zou zijn)

100den keren geprobeerd...niks :?


Begin dus de wanhoop beetje nabij te geraken (rij gvd met 172 paarden onder de kont en wil dat ding NOG niet omhoog |( )


Aan de koppeling hangen ben ik nog niet aan toe...ben bang dat de motor te snel opkomt en dat ik niet snel genoeg reageer ---> is naar het schijnt ni goe voor de rug of zoiets :Y _O-

HUH? Ik rijd op m'n SV met 100 paarden minder maar ik trek 'm vrij makkelijk omhoog als ik op 't juist moment (bij de sv rond de 6500/ 7000) het gas in ene tegen de stop druk..

Weet je zeker dat je een R1 hebt? :P
 
Laatst bewerkt:
HUH? Ik rijd op m'n SV met 100 paarden minder maar ik trek 'm vrij makkelijk omhoog als ik op 't juist moment (bij de sv rond de 6500/ 7000) het gas in ene tegen de stop druk..

Weet je zeker dat je een R1 hebt? :P

Had ie maar een twin moeten kopen ipv zo'n saaie 4 cilinder :+
 
ik heb het geleerd op de zxr 400 (weliswaar een ex-circuit) en het gaat er wel op, alleen heeft ie vrij weinig vermogen over om hem te corrigeren als je wat hoger wilt. Je moet gewoon gelijk de koppeling erbij pakkenen hem hoog gooien!
 
Ik heb gisteren met een virend gepraat die naar mijn mening echt veel weet van motors.
En hij zij dat ik mijn kleppen moest laten afstellen omdat er carbonnen einddempers opzitten.

Blijkbaar zou de moto daar veel soepeler van gaan rijden (en heeft ook enorme??????? bij mijn probleem :Y maar denkt toch dat als de kleppen afgestelt worden het mss wel zou lukken)
 
Ik heb gisteren met een virend gepraat die naar mijn mening echt veel weet van motors.
En hij zij dat ik mijn kleppen moest laten afstellen omdat er carbonnen einddempers opzitten.

Blijkbaar zou de moto daar veel soepeler van gaan rijden (en heeft ook enorme??????? bij mijn probleem :Y maar denkt toch dat als de kleppen afgestelt worden het mss wel zou lukken)
sorry, maar ik twijfel toch een beetje aan de Motorkennis van die vriend van je...

de kleppenafstelling heeft namelijk niets te maken met afstelling vanwege andere dempers

En alleen andere einddempers gaan niet zorgen voor het probleem dat je geen wheelie kunt maken, tenzij je motor echt stuk is, of totaal verkeerd is afgesteld (dan is je dealer echt een knuppel trouwens). Anders ligt het toch echt aan je techniek ben ik bang...

Als je wilt dat je motor (nog) soepeler loopt kun je een Powercommander of Rapidbike laten installeren om je ontsteking (dus niet kleppen) anders af te stellen...hierdoor zal je motor een paar PK's winnen in bijvoorbeeld het middengebied, en iets meer koppel...
maar zonder de goede rijtechniek gaat ook dat niet helpen...je hebt nu al meer dan genoeg PK's namelijk...

succes, en laat je adviseren door een motorzaak OID, en niet door vriendjes die iets claimen te weten en vervolgens in de lucht zitten te lullen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren met een virend gepraat die naar mijn mening echt veel weet van motors.
En hij zij dat ik mijn kleppen moest laten afstellen omdat er carbonnen einddempers opzitten.

Blijkbaar zou de moto daar veel soepeler van gaan rijden (en heeft ook enorme??????? bij mijn probleem :Y maar denkt toch dat als de kleppen afgestelt worden het mss wel zou lukken)

Blijkbaar weet ie er niet zoveel van , maar goed , da's mijn mening.

Die R1 komt in zn 2 gewoon op t gas omhoog , en soms ook nog in zn 3.
 
Blijkbaar weet ie er niet zoveel van , maar goed , da's mijn mening.

Die R1 komt in zn 2 gewoon op t gas omhoog , en soms ook nog in zn 3.



En ik zeg je...bij mij niet

En vergeet wat mijn vriend gezegd heeft want hij wordt hier blijkbaar toch maar direct voor idioot versleten
 
Hoi

Wil niemand voor idioot verslijten , maar goed.... kleppen stellen omdat je andere dempers hebt.... makes no sense to me.....

Zet je R1 eens op een testbank , en kijk eens of alle paardjes aanwezig zijn , is dat een optie ?


Adler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan