S@mmynatoR1
MF'er
- Onderwerp starter
- #26
hier wat tips van een r1 2005 rijder:
vergeet niet dat de R1 een erg lange 1ste versnelling heeft
(160 in 1ste versnelling).
dus een wheelie maken in z'n 1 gaat er iets rustiger aan toe als bij de oude r1's (of 600 CC's) dat geeft ook meer rust in de kont en de tijd om hem weer neer te zetten.
nu de methode: als je ongeveer 7000 toeren op de teller hebt staan 1ste of 2de versnelling maakt niet uit (alleen rij je iets harder in 2, 3 kan ook nog alleen gaat dit erg hard) en je dan vol gas geeft komt de motor snel omhoog, maar langzaam genoeg om het gas weer rustig dicht te draaien, de motor zal weer neerkomen en je hebt je eerste korte wheelie gemaakt.
dit doe je zo'n 20x en elke keer ga je langzamer van het gas af, hierdoor zal de motor langer op het achterwiel blijven rijden. zorg ervoor dat je het gas wel iets terugschroeft als de motor klimt en jij hem in de lucht wilt houden...
onthou, geduld is een schone zaak.
uiteindelijk kun je zolang op je achterwiel blijven rijden als je zelf wilt.
succes!
Bedankt voor de tips
(Ik reed tot 10.000 toeren en dan gas open-dicht maar er gebeurde niets)
Dit ga ik onmiddellijk proberen......ALS HET HIER EENS STOPT MET REGENEN