Het zoveelste vraagje over wheelies (met R1)

ik heb drie vrienden met een r1 bouwjaar 2001 2003 en 2004 en alle drie komen ze gewoon op het gas in de 1ste en tweede versnelling omhoog, vooral de 2001 is zeer agressief!

ik zou op het gas laten voor wat het is, probeer eens een toerental van 8 duizend, even met twee vingers de koppeling slippen en een beetje gas (tweede versnelling, eerste wordt te agressief), lukt het niet dan moet je iets meer gas geven, ik heb een zx9 en ook met deze zwaardere fiets (en minder pks) lukt het, en ook ik ben beginnnend wheelier......suc6........en als het niet lukt...laat het dan voor wat het is en blijf lekker rijden met twee wielen aan de grond, zo hou je alles langer heel (balhoofdlagers ed)
 
ik zie dat je in belgie woont, op 1ste paasdag zijn mijn maten in vaals, drie landenpunt, mocht je daarheen komen dan kunnen ze wel laten zien hoe of wat.
 
HUH? Ik rijd op m'n SV met 100 paarden minder maar ik trek 'm vrij makkelijk omhoog als ik op 't juist moment (bij de sv rond de 6500/ 7000) het gas in ene tegen de stop druk..

Weet je zeker dat je een R1 hebt? :P


I'm with stupid!



Die motors van tegenwoordig. 172 pk en nog niet op het achterwiel willen.


Succes, en anders kan je hem altijd nog inruilen tegen een SV :9
 
pff die srad van mij komt zelfs in zijn 1 en 2 op het gas omhoog.

Wel een idioot trouwens, die vriend van je


:)
 
Hoi ,

Ik heb ook een R1 uit 2006 lees hier maar http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/164386
Ik denk dat je te bang bent om het gas helemaal open te draaien

Een R1 vanaf bouwjaar 2004 loopt 170 km/h in zijn 1 en 230 km/h in zijn 2e versnelling
Ga eens proberen op een stille lege weg of je de 170 km/h haalt in zijn 1
wedden dat je een wheelie krijgt
Ik kreeg hem bij 145 km/h in zijn 1e versnelling hij was toen over de 12000 rpm
Toen ik een wheelie kreeg , steeg de adrenaline de pan uit
je hoeft het gas helemaal niet los te laten en dan weer volgas
gewoon volgas in zijn 1 tot zijn maximum toerenbereik (13750rpm)

Ga het maar eens proberen ;) ;) ;)
 
Een R1 maakt vanzelf powerwheelies zolang jij het gas maar vol open trekt
maar dat moet je wel DURVEN
Je hebt immers 175 pk zonder ram-air onder je reet
:} :} :} :} :} :} :} :}
 
Hoi ,

Ik heb ook een R1 uit 2006 lees hier maar http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/164386
Een R1 vanaf bouwjaar 2004 loopt 170 km/h in zijn 1 en 230 km/h in zijn 2e versnelling
Synergy, ik denk dat jouw fiets andere tandwielen heeft ofzo, iig is je gearing anders want als je een R1 in z'n 2de naar 230 km/h doortrekt heb je hem al draws door z'n begrenser en zo z'n graf in gereden... ;)
 
Ga je ook niet te veel naar voren zitten. Ik heb op mijn Bandit 1200 dat ik bij hard optrekken helemaal naar voren leun en dan wil het voorwiel ook niet de lucht in. Terwijl als ik gewoon rechtop zit al bij 3000 toeren en wat gas het voorwiel omhoog komt :9~ En in zijn 2 rond de 6000 toeren ook.
 
Ga je ook niet te veel naar voren zitten. Ik heb op mijn Bandit 1200 dat ik bij hard optrekken helemaal naar voren leun en dan wil het voorwiel ook niet de lucht in. Terwijl als ik gewoon rechtop zit al bij 3000 toeren en wat gas het voorwiel omhoog komt :9~ En in zijn 2 rond de 6000 toeren ook.


Is mss een goeie tip.

Heb wel de neiging om naar voor te leun uit schrik voor omslaan
Zal ik morgen eens op letten
 
Synergy schreef op 07 april 2007 @ 15:28:
Hoi ,

Ik heb ook een R1 uit 2006 lees hier maar Mijn nieuwe motor
Een R1 vanaf bouwjaar 2004 loopt 170 km/h in zijn 1 en 230 km/h in zijn 2e versnelling

Synergy, ik denk dat jouw fiets andere tandwielen heeft ofzo, iig is je gearing anders want als je een R1 in z'n 2de naar 230 km/h doortrekt heb je hem al draws door z'n begrenser en zo z'n graf in gereden...


Nee hoor andy marf ,

heb gewoon een standaard R1 niks aparts aan
en ik heb hem nog nooit door zijn begrenzer getrokken
;)
 
Is mss een goeie tip.

Heb wel de neiging om naar voor te leun uit schrik voor omslaan
Zal ik morgen eens op letten
Ik heb mijne (2004) vandaag gehaald en die doet het ook met gemak en dat terwijl ik niet echt klein en licht ben ;)

In 1 moet ie het zeker doen dus, hoe je ook zit. Doet ie dat niet moet je hem echt na laten kijken.
 
als je het wil leren moet je ergens een kleine vloeiende hobbel opzoeken zijn er genoeg toch dan met een gangetje van ongeveer 50km aan komen rijden en dan net voor/op de hobbel het gas er een beetje op zetten dan voel je hem iets omhoog komen en dan moet je er gevoels matig gas bij geven probeer het eerst even om het alleeen in zijn 1 te doen en als je je de motor spelend met je gas in de lucht kan houden dan ga je het maar eens oefenen om over te schakelen hou er erg in dat er genoeg olie in je blok zit want als je lang op het achterwiel rijdt en er zit niet voldoende olie in je blok dan kan je olie pomp het niet rond pompen en hoor je vanzelf een raar geluid uit je blok komen nou succes ermee en als dit allemaal lukt dan maar staande wheelie's maken en ff langs komen om te laten zien
 
Ik heb mijne (2004) vandaag gehaald en die doet het ook met gemak en dat terwijl ik niet echt klein en licht ben ;)

In 1 moet ie het zeker doen dus, hoe je ook zit. Doet ie dat niet moet je hem echt na laten kijken.



Rond welk toerental ongeveer komt hij dan omhoog in zijn 1?
 
als je het wil leren moet je ergens een kleine vloeiende hobbel opzoeken zijn er genoeg toch dan met een gangetje van ongeveer 50km aan komen rijden en dan net voor/op de hobbel het gas er een beetje op zetten dan voel je hem iets omhoog komen en dan moet je er gevoels matig gas bij geven probeer het eerst even om het alleeen in zijn 1 te doen en als je je de motor spelend met je gas in de lucht kan houden dan ga je het maar eens oefenen om over te schakelen hou er erg in dat er genoeg olie in je blok zit want als je lang op het achterwiel rijdt en er zit niet voldoende olie in je blok dan kan je olie pomp het niet rond pompen en hoor je vanzelf een raar geluid uit je blok komen nou succes ermee en als dit allemaal lukt dan maar staande wheelie's maken en ff langs komen om te laten zien

zooooooooooooooooo, dat is een lange zin. :+

Maar het lijkt me niet verstandig om dmv een hobbel een wheely te maken.
Je achterwiel komt namelijk ook over die hobbel en dat komt je evenwicht niet ten goede. :N

Trouwens als ik rechtop op mijn motor zit en met 1/2 gas optrek tot 7000rpm en dan heel even m'n snelheid contstant houd en dan volgas geef dan komt ie ook gewoon omhoog. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan