Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Heb een BT100 pro, batterij CCA tester gekocht om exact te kunnen weten (hoeveel CCA de accu echt levert....CCA = cold cranking amps)wanneer mijn batterij echt moet vervangen. Wel handig als het bijv. 0 graden celcius is en je wilt naar een ander land, dat je even snel een test kan doen. Indien nodig, meteen een nieuwe accu erin....

Zat eerst toch te twijfelen of ik het zou kopen of niet, maar "meten is weten". Wil problemen voor zijn.... ^^ Schijnbaar zijn goedekope multimeters niet in staat om betrouwbaar te meten. Heeft te maken met hoeveel meet momenten een meter heeft. Goedkope meters meten over een te lange periode om de korte en lagere spannings dip op te kunnen merken. EEn fluke van 400 euro kan dat. Maar ik ben helaas geen professionele elektronica manneke... (nog niet?)

Deze week komt mijn lading (6 x 4 liter semi synthetische motor olie 10W40) binnen. Gelukkig heb ik geen 200 liter gekocht. Was door de goedkope prijs bijna vergeten dat synthetische motorolie een houdbaarheidsdatum heeft van 5 jaar na productie..... 18 euro voor een fles van 4 liter. Goed denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Dikke Kawa met noppenbanden voor de kleine. *D
IMG_20210227_160132386_HDR.jpg
 
Ken je dat gevoel.... Dat er absoluut niks meer met je motor mag gebeuren? Geen krasje, niet om laten vallen en al helemaal geen ongeluk mee krijgen?

Ik wel... Heb 'm ingeruild en pas volgende week inleveren voor de' nieuwe'... *O*

Nieuwe aankoop..
IMG_20210227_151413.jpg

FJR 1300 uit 2006, is een jonkie want de Shadow die ik inruil is uit '87...
 
Had ruitensproeier vloeistof nodig voor het koekblik, aangezien je het toch overal moet bestellen meteen maar een tube vet, 20 liter olie en 3 oliefilters gekocht.

db
 
- Een Gipro GPAT-S04 gearindicator met ATRE-functie die ervoor zou moeten zorgen dat de lage versnellingen wat minder bokkerig worden en ik in het middengebied wat langer door kan halen.
- Een soldeerbout en -toebehoren.
- Een relaiskastje met meerdere accesoire-aansluitingen.

Sinds de techniekles in klas 2 zo'n 16 jaar geleden geen soldeerbout meer vastgehad, dus eerst maar eens een beetje oefenen vandaag, en van het weekend een geschakelde plus aftakken en het hele spulletje aansluiten, zodat ik eindelijk alle stroomverbruikers achter het contact heb zitten. Het zal mij benieuwen. :+
 
Deze maand nogal "geïnvesteerd".
Revit quantum 2.
Rothewald ketting gereedschap.
DID gold ketting die past rond de nieuwe 48 tand kettingwielen. (voor de circuit motor)
 

Bijlagen

  • 20210305_155335.jpg
    20210305_155335.jpg
    83 KB · Weergaven: 27
  • 20210305_152144.jpg
    20210305_152144.jpg
    182,5 KB · Weergaven: 26
  • 20210305_152149.jpg
    20210305_152149.jpg
    266,1 KB · Weergaven: 25
  • 20210305_152622.jpg
    20210305_152622.jpg
    154,7 KB · Weergaven: 26
Deze maand nogal "geïnvesteerd".
Revit quantum 2.
Rothewald ketting gereedschap.
DID gold ketting die past rond de nieuwe 48 tand kettingwielen. (voor de circuit motor)
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vind die kettingpons er vrij iel uitzien op de plek waar kracht op komt te staan.

Als je dat vergelijkt met zo'n zelfde ding van Laser Tools, dan is de verhouding compleet omgekeerd, qua dimensies van het stuk wat op buiging belast wordt:
de732004acf7f388e94caac6733e7cbdba716ac4.jpg
 
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vind die kettingpons er vrij iel uitzien op de plek waar kracht op komt te staan.

Als je dat vergelijkt met zo'n zelfde ding van Laser Tools, dan is de verhouding compleet omgekeerd, qua dimensies van het stuk wat op buiging belast wordt:
de732004acf7f388e94caac6733e7cbdba716ac4.jpg
Deze set heb ik ook.....voor licht werk ok, maar voor zwaar werk gaat de schroef verbinding van de kleine bout kapot (die bout met dat oog). Het is als ik mij niet vergis van goedkoopste staal soort. Dat is zo bros en kan geen grote krachten aan.

Bij mijn 525 VMX werkte dit tool niet. Helaas..... Daarna meteen de beste gekocht: DID origineel. En dat werkte gewoon super. die is gemaakt van gehard staal denk ik. De staal oppervlakte is heel glad en donker....
 
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vind die kettingpons er vrij iel uitzien op de plek waar kracht op komt te staan.

Als je dat vergelijkt met zo'n zelfde ding van Laser Tools, dan is de verhouding compleet omgekeerd, qua dimensies van het stuk wat op buiging belast wordt:
de732004acf7f388e94caac6733e7cbdba716ac4.jpg
Ik mag met blijdschap mededelen dat je geen gelijk hebt.
De pons heeft het overleefd, ik heb er (2X) een schakel mee verwijderd en de nieuwe ketting geponsd zonder problemen. (zie hieronder)
De pons gaf geen krimp en voelde niet zwak, alles past strak in elkaar en past ook strak op de ketting. (ook om de plaat erop te persen)



Deze set heb ik ook.....voor licht werk ok, maar voor zwaar werk gaat de schroef verbinding van de kleine bout kapot (die bout met dat oog). Het is als ik mij niet vergis van goedkoopste staal soort. Dat is zo bros en kan geen grote krachten aan.

Bij mijn 525 VMX werkte dit tool niet. Helaas..... Daarna meteen de beste gekocht: DID origineel. En dat werkte gewoon super. die is gemaakt van gehard staal denk ik. De staal oppervlakte is heel glad en donker....
Heb je het schroefdraad gesmeerd met hoge druk vet of nog beter Molybdeen sulfide vet?
Deze set werkt zeer goed.
Het is de eerste keer dat ik een ketting gelegd heb en dit ging vlot en zonder extreem veel kracht te zetten.
Ik heb mijn schroefdraad gesmeerd met Molybdeen sulfide vet voor gebruik.
Ik heb een schakel verwijderd door de kop eraf te slijpen en dan deze tool te gebruiken.
Dat ging vlot en soepel.
Ketting is zeer goed geponsd.
Zie foto (5.75mm)
Schakel beweegt even soepel als de originele.
 

Bijlagen

  • 20210305_184636.jpg
    20210305_184636.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Ik mag met blijdschap mededelen dat je geen gelijk hebt.
De pons heeft het overleefd, ik heb er (2X) een schakel mee verwijderd en de nieuwe ketting geponsd zonder problemen. (zie hieronder)
De pons gaf geen krimp en voelde niet zwak, alles past strak in elkaar en past ook strak op de ketting. (ook om de plaat erop te persen)




Heb je het schroefdraad gesmeerd met hoge druk vet of nog beter Molybdeen sulfide vet?
Deze set werkt zeer goed.
Het is de eerste keer dat ik een ketting gelegd heb en dit ging vlot en zonder extreem veel kracht te zetten.
Ik heb mijn schroefdraad gesmeerd met Molybdeen sulfide vet voor gebruik.
Ik heb een schakel verwijderd door de kop eraf te slijpen en dan deze tool te gebruiken.
Dat ging vlot en soepel.
Ketting is zeer goed geponsd.
Zie foto (5.75mm)
Schakel beweegt even soepel als de originele.
Gelukkig. Dan is het een merk set en geen goedkope imitatie?

Mijn versie was gegoten, ik kon putjes zien waar de staal niet naartoe gegaan was. Ik had schijnbaar een hele slechte imitatie -.- (huil)
 
EBC double H remblokjes voor de MT, want ik heb het gevoel dat er nog steeds de originele remblokjes onder hangen die niet zo goed zijn.
 
Deze set heb ik ook.....voor licht werk ok, maar voor zwaar werk gaat de schroef verbinding van de kleine bout kapot (die bout met dat oog). Het is als ik mij niet vergis van goedkoopste staal soort. Dat is zo bros en kan geen grote krachten aan.

Bij mijn 525 VMX werkte dit tool niet. Helaas..... Daarna meteen de beste gekocht: DID origineel. En dat werkte gewoon super. die is gemaakt van gehard staal denk ik. De staal oppervlakte is heel glad en donker....
Die DID-tool gebruik ik vele malen per week, en ze gaan bij mij een jaar of 8 mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan