Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Mooi man, mijn eerste motor had dat embleem op het remvloeistof reservoir zitten.. Live to ride, ride to live...

Er stond 3815km op die 17 jaar oude motorfiets.

Ik hoop dat jij iets meer kilometers maakt, zeker als je iemand afkraakt die een MP3 kloopt voor z'n vrouw. ;)
Sorry als het zo over is gekomen. Ik ken @jgpeggeman, en iemand afkraken is zeker niet de bedoeling. Het is een ideale oplossing als je wilt motorrijden maar alleen een B rijbewijs hebt, en het is helemaal mooi als je dat voor je vrouw koopt! De mijne heeft haar A gelukkig wel, en we hebben voor haar begin dit jaar een BMW F800GT gekocht..... Staat wel mooi naast mijn R1200RT.

20210220_145934_HDR.jpg


De bedoeling vd BMW's is ermee naar Denemarken/Zweden. Dus km komen daar wel op. Op de 1100 Virago duidelijk minder km, die is meer voor erbij, maar ik heb er wel een hoop lol van, lekkere chopper hoor!

Ik houd gewoon niet zo van scooters. Maar ik heb er ook nog nooit op gereden, dus echt objectief is 't nou ook weer niet.....

Zo'n remvloeistof reservoir deksel komt er ook nog wel...
 
Gefeliciteerd met de scooter, en ja, nu kan je lekker met z'n 2en toeren zonder een A rijbewijs. Mij doet 't niet zoveel hoor, scooters, en 3-wielers al helemaal niet, maar misschien ben ik bevooroordeeld. Ik kan er niks aan doen maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om naar scooterrijders de hand op te steken, en als ik dat dan soms per ongeluk wel doe, voel ik me ineens schuldig....

Maar nu even over mijn 1100 Virago, wat is er in het zwarte gat gaan zitten?

Bekijk bijlage 1671471
Sissy bar travel bag set (Craft Ride), 125 euro
Toolrol (Virago opdruk), 20 euro
Leren tassen, 2e hands uit Engeland en met flink wat "ervaring", maar toch nog zo'n 60
euro

Bekijk bijlage 1671472Bekijk bijlage 1671473
Tasbeugels, bagagerekje en logo achterop de sissybar, 95 euro


Bekijk bijlage 1671476
Forward controls 180 euro

Bekijk bijlage 1671475
Live to Ride afdekplaatje (linkerkant motorblok) 20 euro

Bekijk bijlage 1671470
Apehanger stuur (laagste die ik kon vinden ivm bekabeling e.d.) 50 euro

Bekijk bijlage 1671469
Chinese "cruise control" 18 euro (werkt eigenlijk niet lekker, maar weer terug binnenkort naar de throttle lock op de remhandel)

Bekijk bijlage 1671474
Chinese chrome kapjes....

Verder nog enkele drybags, maar die gaan ook mee op de BMW dus dat telt hier eigenlijk niet....

Blijft een mooie motor zo'n virago. Ik ben jaloers op je forward controls (ik vis elke keer net achter het net). Wat bevalt je verder trouwens niet aan de China cruise control? Ik heb nu zo'n klem op de gashendel (die rust op de remhendel), en dat werkt redelijk, maar zit in de weg als je het niet wilt gebruiken

Sorry als het zo over is gekomen. Ik ken @jgpeggeman, en iemand afkraken is zeker niet de bedoeling. Het is een ideale oplossing als je wilt motorrijden maar alleen een B rijbewijs hebt, en het is helemaal mooi als je dat voor je vrouw koopt! De mijne heeft haar A gelukkig wel, en we hebben voor haar begin dit jaar een BMW F800GT gekocht..... Staat wel mooi naast mijn R1200RT.

Bekijk bijlage 1671511

De bedoeling vd BMW's is ermee naar Denemarken/Zweden. Dus km komen daar wel op. Op de 1100 Virago duidelijk minder km, die is meer voor erbij, maar ik heb er wel een hoop lol van, lekkere chopper hoor!

Ik houd gewoon niet zo van scooters. Maar ik heb er ook nog nooit op gereden, dus echt objectief is 't nou ook weer niet.....

Zo'n remvloeistof reservoir deksel komt er ook nog wel...

Ik vatte het ook echt niet op als afkraken hoor ;)

Ben persoonlijk erg blij dat we nu gewoon samen op pad kunnen, en dat ze toch het motorrijden gevoel kan meekrijgen. Het is heel gaaf om met zijn vieren (dus samen met onze twee kinderen) op pad te kunnen. Ik begrijp heel goed dat iemand niets met scooters (of driewielers) heeft. Heb er zelf ook niet zo veel mee, maar het rijd wel heel erg makkelijk, en ik durf eerlijk toe te geven dat ik makkelijker de mp3 pak om bijvoorbeeld even naar de stad te gaan, dan dat ik de motor of de auto pak.
 
Blijft een mooie motor zo'n virago. Ik ben jaloers op je forward controls (ik vis elke keer net achter het net). Wat bevalt je verder trouwens niet aan de China cruise control? Ik heb nu zo'n klem op de gashendel (die rust op de remhendel), en dat werkt redelijk, maar zit in de weg als je het niet wilt gebruiken



Ik vatte het ook echt niet op als afkraken hoor ;)
Pfff... gelukkig!

Er stonden laatst nog een setje forwards op marktplaats, zijn zeker al weg.....?

De bout die in je stuur gaat laat bij mij steeds los. Het systeem is best leuk bedacht en er zijn ook professionelere locks (met vast en zeker betere montage bouten), maar je moet wel steeds aan die knop draaien en dat bevalt me niet goed. Dat ding op de remhandle is imo véél makkelijker te bedienen. Ik heb er één, die gebruikte ik hiervóór al, en die gaat er ook weer terug op....
 
Typisch Engels dingetje wat waar we in Nederland geen eigen woord voor hebben bedacht.

Ik ga er vanuit dat het een 'hugger' heet, because it's a fender that 'hugs' the wheel.
See you well?, in het half Engels makes it ineens sense.
Gewoon een spatbord. Niets anders.Hollands genoeg?
Wil je het nog Hollandser.......gewoon 'tje' er achter! Ben je helemaal het mannetje.😎
 
Gewoon een spatbord. Niets anders.Hollands genoeg?
Wil je het nog Hollandser.......gewoon 'tje' er achter! Ben je helemaal het mannetje.😎

Helemaal met je eens, maar een spatbord is in het Nederlands een spatbord, om te verduidelijken welk spatbord het betreft gebruikt men de term hugger. Blijkbaar is dat onderscheid nodig.


Ik noem het overigens ook gewoon spatbord, net als dat een 'tail tidy' voor mij een korte kentekenplaat houder is. :t


Zo hoorde ik op de televisie iemand zeggen 'we moeten cheersen! Hashtag hashtag tiktok insta' blijkbaar hadden ze een drankje in de hand en wilden ze proosten. Weer wat nieuws geleerd8)7

Maar ja, dit is niet het taalnazi topic volgens mij. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan