Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

48BFE01F-17BB-4543-8FCB-10E6B2C1A3BC.jpeg


Een zusje voor de MT. Zit nog wel wat werk aan 😅

1990 Honda VFR 750f 😋
 
Heel gaaf! Wat moet je er nog aan doen?

Hij is 25 jaar van de eerste eigenaar geweest, die er heel netjes en pietje precies mee is omgegaan. En daarna 4 jaar van de tweede eigenaar die er gewoon mee reed en alleen het hoog nodige onderhoud deed.

Dus eigenlijk bijna alles, van gashendel smeren en afstellen, complete dashboardverlichting vernieuwen tot nieuw rubber.

Maar, technische staat lijkt verder wel in orde
 
Hij is 25 jaar van de eerste eigenaar geweest, die er heel netjes en pietje precies mee is omgegaan. En daarna 4 jaar van de tweede eigenaar die er gewoon mee reed en alleen het hoog nodige onderhoud deed.

Dus eigenlijk bijna alles, van gashendel smeren en afstellen, complete dashboardverlichting vernieuwen tot nieuw rubber.

Maar, technische staat lijkt verder wel in orde

Mooi dat de eerste eigenaar er zolang mee door heeft gereden. Met wat TLC gewoon een top machine dus :t
 
Zo iets heb ik dus ook.
Na een dik half uur, wordt toch mijn jas 'vochtig' (nope, die is ook niet meer waterdicht, zal de leeftijd wel zijn:+)
 
Een deauville 650...

Nee grapje :') Ik kreeg een vervangmotor mee van de garage omdat ik geen ander vervoer heb naar m'n werk.

Onderhoud van de kleppen, oliewissel, remwissel, moet ik nog laten doen. Zal wel het totale kostenplaatje zien op het einde maar ik heb het er voor over :)
 
Oei kleppen....een dag werk zoals ik laatst naar geïnformeerd heb (wat ik al wiste)

Zal iets van de 7-800€ all in zijn geloof ik omdat ze ook al extra spul erbij rekenen. Maar het is toch wel nodig om die kleppen te stellen/na te kijken na 15 jaar :')
 
Praktijk is dat het nauwelijks verloopt, een ruilblok is goedkoper.... :o

Maar ik zit er komende winter ook aan vast, afspraak en gelijk nieuwe olie is al gemaakt.
 
Ik hoop dat mijn technische capaciteiten nog zo ver reiken dat ik dat nog zelf kan gaan doen...
Mochten jullie me dus alleen nog maar op tweetakten aantreffen: Laat me met rust, begin niet over kleppen stellen, haal niet in en probeer het overige verkeer met akoestische en optische signalen te waarschuwen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan