Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Vorige week waren de leren zomerhandschoenen toch nog veel te warm. Ben meteen even langs de motorzaak geweest om te kijken voor een paar dat wat meer wind door laat. Zaten een aantal leuke tussen maar doe hadden net wat te weinig bescherming voor mijn gevoel. Uiteindelijk een leuk paar gezien blijkt dat die niet in mijn maat op voorraad was. Gelijk maar besteld en vandaag eindelijk tijd gevonden om ze op te halen. Ben eens benieuwd wat het verschil is met het warme weer.
Zo groeit de voorraad motor spullen langzaam maar zeker weer wat.
20200704_143528.jpg
 

Bijlagen

  • 20200704_143528.jpg
    20200704_143528.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 4
5x imbus m5 zwart om de afbladerende (want zwart gespoten) originele te vervangen. Van mijn tankdop dus.
 

Bijlagen

  • 8CC4624B-ADC1-498E-BC80-9D5C7D1EB685.jpeg
    8CC4624B-ADC1-498E-BC80-9D5C7D1EB685.jpeg
    394,6 KB · Weergaven: 14
Ik heb het MF donateurschap aangeschaft _O-
Afgelopen weekend een schuiver gemaakt door toedoen van iemand anders, nu hopen dat de verzekering over de brug komt en dan maar weer op onderdelenjacht.
 
Ik heb het MF donateurschap aangeschaft _O-
Afgelopen weekend een schuiver gemaakt door toedoen van iemand anders, nu hopen dat de verzekering over de brug komt en dan maar weer op onderdelenjacht.
Balen,, wat is er gebeurd?? zelf OK ???
 
Balen,, wat is er gebeurd?? zelf OK ???
Gelukkig wel!
Oudere dame had mij niet gezien en stak vanuit een oprit de weg op.
Ik moest zo hard remmen dat ik de motor het allerlaatste stukkie net niet meer recht kon houden.

Helaas kwam ik er óók nog eens achter dat ik geen rechtsbijstand heb voor deze motor.
Op de polissen van de auto's wel dus daar is de verwarring ontstaan.
Ik heb de schadeformulieren en een brief naar de verzekering van de tegenpartij gestuurd en we gaan het zien.
Het lokale schadeherstelbedrijf had het over toch al snel 2000 euro schade. Ik denk niet dat een GSX 600f uit '99 dat waard is, hoe netjes hij er ook uit zag.
Met 2de hands onderdelen kom ik hopelijk ook een heel eind.
 
als je haar niet geraakt hebt vrees ik dat haar verzekering niet betaald.
 
als je haar niet geraakt hebt vrees ik dat haar verzekering niet betaald.

Het is een beetje offtopic :)
Maar ik denk (hoop...) dat ik wel een goede kans maak.
Ik reed duidelijk op een rechte voorrangsweg, niet te hard.
Mevrouw deed een bijzondere verrichting waardoor ik in de problemen kwam. Heeft dit ook toegegeven en ingevuld op het schadeformulier en ondertekent.

Tevens stond er iemand langs de weg die het zag gebeuren en bereid is als getuige op te treden.
Op de website van ANWB wordt specifiek het volgende benoemd:

Situaties voor aansprakelijkheid
In de wet staat een aantal mogelijkheden op grond waarvan iemand aansprakelijk kan zijn:

  • Je hebt een verkeersfout gemaakt, waardoor het ongeluk is gebeurd. In dat geval draag je jouw eigen schade en eventuele schade van de tegenpartij.
  • Een ander heeft het ongeval veroorzaakt door zijn verkeersfout waarvoor hij aansprakelijk is. De schade wordt dan vergoed door die ander.
Vooral dat tweede punt lijkt mij duidelijk.
 
Gelukkig wel!
Oudere dame had mij niet gezien en stak vanuit een oprit de weg op.
Ik moest zo hard remmen dat ik de motor het allerlaatste stukkie net niet meer recht kon houden.

Helaas kwam ik er óók nog eens achter dat ik geen rechtsbijstand heb voor deze motor.
Op de polissen van de auto's wel dus daar is de verwarring ontstaan.
Ik heb de schadeformulieren en een brief naar de verzekering van de tegenpartij gestuurd en we gaan het zien.
Het lokale schadeherstelbedrijf had het over toch al snel 2000 euro schade. Ik denk niet dat een GSX 600f uit '99 dat waard is, hoe netjes hij er ook uit zag.
Met 2de hands onderdelen kom ik hopelijk ook een heel eind.
Hopelijk loopt het goed af. Maar belangrijkste is dat je zelf niet inde kreukels ligt !!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
Gelukkig wel!
Oudere dame had mij niet gezien en stak vanuit een oprit de weg op.
Ik moest zo hard remmen dat ik de motor het allerlaatste stukkie net niet meer recht kon houden.

Helaas kwam ik er óók nog eens achter dat ik geen rechtsbijstand heb voor deze motor.
Op de polissen van de auto's wel dus daar is de verwarring ontstaan.
Ik heb de schadeformulieren en een brief naar de verzekering van de tegenpartij gestuurd en we gaan het zien.
Het lokale schadeherstelbedrijf had het over toch al snel 2000 euro schade. Ik denk niet dat een GSX 600f uit '99 dat waard is, hoe netjes hij er ook uit zag.
Met 2de hands onderdelen kom ik hopelijk ook een heel eind.
Damn! Gelukkig zelf niks. Succes met het herstellen van je motor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
als je haar niet geraakt hebt vrees ik dat haar verzekering niet betaald.

Ik heb mezelf ook ooit onderuit geremd doordat een busje mij sneed. Het busje heeft mij niet geraakt, maar de verzekering van de tegenpartij heeft uiteindelijk wel alle schade voor nodig. Daarbij had ik wel de mazzel dat een andere motorrijder een getuigeverklaring heeft opgesteld, want de bestuurder van het busje ontkende in eerste instantie alle aansprakelijkheid.

Maar zodra er duidelijkheid is over de gang van zaken kan de tegenpartij wel degelijk aansprakelijk zijn, ook al heb je elkaar niet geraakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
Heb ik in 2015 ook gehad. Mij eigen onderuit geremt bij het ontwijken van een fietser. Die gaf toe dat het zijn schuld was. Verzekering heeft uitgekeerd ondanks dat ik alleen wat verzekerd ben.

db
 
Heb hier ook wel oor naar. 😉
Zodra je enige ervaring heb met deze earphones i.c.m. motorrijden, kan je deze ervaring met ons delen?
Eerste reactie, dikke prima als ze goed in je oren zitten en da's best nog een klusje, elke keer als je je helm opzet drukt die je oordopjes een beetje van z'n plaats zodat je een flink lek in je dempend vermogen krijgt. Morgen komen de triple flang sleeves binnen waarvan ik verwacht dat die (bij mij) beter afsluiten en blijven zitten. Verder zitten ze best comfortabel en er komt een best volume vanaf wat nog eens goed klinkt ook.
Staat nergens in de beschrijving maar er zitten blijkbaar een paar muzieknummers ingebouwd en ik maar zoeken waar het vandaan kwam, duurde ff voordat ik uitgevogeld had hoe ik dat uit kon zetten.
28xd4popt60mNFrEUJ9lyOiH.png
 
Eerste reactie, dikke prima als ze goed in je oren zitten en da's best nog een klusje, elke keer als je je helm opzet drukt die je oordopjes een beetje van z'n plaats zodat je een flink lek in je dempend vermogen krijgt. Morgen komen de triple flang sleeves binnen waarvan ik verwacht dat die (bij mij) beter afsluiten en blijven zitten. Verder zitten ze best comfortabel en er komt een best volume vanaf wat nog eens goed klinkt ook.
Staat nergens in de beschrijving maar er zitten blijkbaar een paar muzieknummers ingebouwd en ik maar zoeken waar het vandaan kwam, duurde ff voordat ik uitgevogeld had hoe ik dat uit kon zetten.
Bekijk bijlage 1520696
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de triple flang sleeves. (Steken ze dan niet meer uit ten opzichte van de originele bijgeleverde oorstukken?)
 
Ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een nieuw motorpak en laarzen.
Heb gekozen voor de Revit Tornado 3 (witte) jas,
revit-tornado-3-motorjas.jpg


Revit Tornado 3 (zwarte) broek,
revit-tornado-3-motorbroek.jpg


Dainese Freeland Gore-tex laarzen,
dainese-freeland-gtx-motorlaars.jpg


Ben ik voorlopig weer klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan