Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Bekijk bijlage 1537596

En nog wat klein spul... Gaan maar eens proberen zelf eens banden te vervangen...
Toegegeven, wat ik nu uitgegeven heb aan materiaal had ik ook een nieuw setje banden voor op kunnen laten leggen...
Maar als je 2 a 3 banden set wissels per jaar hebt dan gaat het prijsverschil van zelf doen of bij de motorzaak toch wel mee tellen...
Vind het niet erg om iets meer te betalen voor service etc, maar met mijn laatste ontvangen prijsopgaaf aanvraag voor nieuwe bandjes zou ik 2 setjes, bijna 2,5... kunnen kopen...


Hoe ga je balanceren? Of heb je die ook gekocht?

Voor mij is het nog steeds een goede tussenweg om met losse wielen, en zelf bestelde banden naar de motorzaak om de hoek te gaan, dan ben ik voor €30,- klaar.
Daar kan ik zelf niks voor aanschaffen..
 
Hoe ga je balanceren? Of heb je die ook gekocht?

Voor mij is het nog steeds een goede tussenweg om met losse wielen, en zelf bestelde banden naar de motorzaak om de hoek te gaan, dan ben ik voor €30,- klaar.
Daar kan ik zelf niks voor aanschaffen..

Niet O-)
Heb de laatste keer gekeken naar hoe m'n achterwiel "vast zit"...
In die rubber blokken zit ook nog redelijk wat speling mogelijk...
Mocht ik vinden dat het irritant is dan kan dat altijd nog...

Heb geen motorzaak in de buurt om zo even met losse wielen langs te gaan....
Half uurtje fietsen (enkele reis) op z'n snelst als ik dat zo goed gezien had.. en dan geen garantie dat ze 't willen doen.
Geen auto... en geen bagagedrager op de fiets.. dus dan ook nog geklooi om 2 banden + 2 velgen heen en weer te slepen...
 
Niet O-)
Heb de laatste keer gekeken naar hoe m'n achterwiel "vast zit"...
In die rubber blokken zit ook nog redelijk wat speling mogelijk...
Mocht ik vinden dat het irritant is dan kan dat altijd nog...

Heb geen motorzaak in de buurt om zo even met losse wielen langs te gaan....
Half uurtje fietsen (enkele reis) op z'n snelst als ik dat zo goed gezien had.. en dan geen garantie dat ze 't willen doen.
Geen auto... en geen bagagedrager op de fiets.. dus dan ook nog geklooi om 2 banden + 2 velgen heen en weer te slepen...
Over je schouders zit je ook in balans......
Maar balanseren grofweg kan ook statich. Op bokje met lagers en een as. En ff wat tijd.
 
Ik ben nog op zoek naar een volledige gereedschapset dus tips voor merken en ervaringen zijn welkom! Voor onderweg in ieder geval alvast een mooi handzaam setje gevonden van Suretorq!
IMG_20200828_115334.jpg
 
Ik ben nog op zoek naar een volledige gereedschapset dus tips voor merken en ervaringen zijn welkom! Voor onderweg in ieder geval alvast een mooi handzaam setje gevonden van Suretorq!Bekijk bijlage 1537757
Ik heb een set aok 249 delig gekocht bij hbm en die bevalt mij prima,is zeker geen troep en kost € 1000
mooi en sterk gereedschap.
Het kan goedkoper natuurlijk maar dit is goed spul,het kan ook duurder maar voor zelf te sleutelen is dit een prachtige set
Waar de reactie zonder budget op slaat begrijp ik niet,daar heb je het toch niet over
 
Hoe ga je balanceren? Of heb je die ook gekocht?

Voor mij is het nog steeds een goede tussenweg om met losse wielen, en zelf bestelde banden naar de motorzaak om de hoek te gaan, dan ben ik voor €30,- klaar.
Daar kan ik zelf niks voor aanschaffen..


Statisch balanceren doe ik enkel voor. Achter nooit.
 
Vandaag een telefoon houder gekocht bij Ali. Draadloos opladen. Het zal mij benieuwen over een maand of zo.
 

Bijlagen

  • 4A866F4E-67B0-4DEA-BBB4-4C0F1895CC72.png
    4A866F4E-67B0-4DEA-BBB4-4C0F1895CC72.png
    163,5 KB · Weergaven: 9
Zo , deze er ook maar achteraan besteld. Het begint weer te waaien.
 

Bijlagen

  • 2D71CEF3-9282-4994-BD81-CA58DFD5C8DD.png
    2D71CEF3-9282-4994-BD81-CA58DFD5C8DD.png
    337,2 KB · Weergaven: 15
Niet O-)
Heb de laatste keer gekeken naar hoe m'n achterwiel "vast zit"...
In die rubber blokken zit ook nog redelijk wat speling mogelijk...
.
Je bedoelt de transmissiedemper?
Die heeft niets met banden balanceren te maken.
Maar jouw keus ..
 
Je bedoelt de transmissiedemper?
Die heeft niets met banden balanceren te maken.
Maar jouw keus ..

Mijn NC gaat niet harder dan 170Km/u en ik rij eigenlijk zoveel mogelijk binnendoor (dus max 80Km/u)
Bovendien werden ze gebalanceerd zonder mijn after-market TPMS... dus eigenlijk zijn ze altijd al min of meer uit balans geweest...
Word gewoon zelf goed opletten bij monteren dat de "balanspunten" goed gelegd worden...
Kan altijd nog een strip plak-lood halen en m'n (ketting+)remklauw er even af en dan statisch balanceren... mocht het echt te gek worden.
 
Een aanhanger als motor transport, een voorwielklem voor een motor en morgen als het goed is weer een F650. Ik heb zo het idee dat het goedkoper was geweest als ik wel op vakantie had gekund8)7

IMG_20200828_175054.jpg
 
Die heb ik ook gehad. Kutding.
Zit een erg zwak soldeerpuntje in dat het na een maand begeeft door de trillingen.
die ik uit china heb doet het al 3 jaar (en in tussen ook overgezet naar een andere motor), ik heb er ook 1 voor de auto deze was inderdaad snel kapot, de 2e diet het dan nu al wel weer 4 jaar
 
die ik uit china heb doet het al 3 jaar (en in tussen ook overgezet naar een andere motor), ik heb er ook 1 voor de auto deze was inderdaad snel kapot, de 2e diet het dan nu al wel weer 4 jaar
Toch fijn en hoop. Solderen kunnen wij ook, mits je erbij kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan