Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Uit noodzaak, mijn eind vorig jaar gekocht Sidi's zijn net te krap, vandaag Supertech R laarzen gekocht.
 
Uit noodzaak, mijn eind vorig jaar gekocht Sidi's zijn net te krap, vandaag Supertech R laarzen gekocht.

Die Sidi's glipte ik makkelijk in maar zitten pijnlijk krap rondom de voet/tenen. Daarom weer de oude vertrouwende Supertechs gekocht.
De nieuwe Supertech R zitten goed rondom de voet maar ik krijg ze amper aan. Rits gaat niet dicht. Vreemd mijn oude Supertechs waren 1 maat kleiner en daar glipte ik heel makkelijk in.

De mens wordt dikker en dikker en die modeboeren maken alles slanker en slanker. Slim fit ==> Slim shit :(
 
Parkside "die grinder", een slijptol op luchtdruk om mijn arsenaal wat uit te breiden. Die gaan tenminste niet oververhitten zoals mijn dremel.
 
'twas eigenlijk een cadeautje, dus 't heeft me niks gekost, maar ik heb 'm wel: een Sena SMH5-FM.

1_s300.jpg

Duosetje, gelijk ingebouwd bij mezelf en m'n vriendin. Alles lijkt 't goed te doen; telefoon, radio, intercom. Helemaal blij.

Ik doe dit geloof ik wel 'n beetje in de verkeerde volgorde, ik koop eerst allemaal meuk en daarna pas een motor. 8)7Nouja, vanavond pasje ophalen en vrijdag al de eerste proefrit. Who knows, misschien is 't 'm wel gelijk.
 
Als je eenmaal gaat kijken bij een motor die je in gedachte hebt ben je zeker bij je eerste motor gelijk verkocht ;) je wilt gewoon rijden!

in welke helm heb je deze setjes ingebouwd ?
 
Dat denk ik ook, maar ik houd mezelf voor dat ik verstandig en kritisch ga blijven. Ben benieuwd hoe lang dat duurt als ik er eenmaal opzit. :P

Anyway, dit is de mijne, en dit is die van m'n vriendin. Ze hebben toevallig bijna precies dezelfde nopjes, uitneembare padding en voorbereiding voor headsets, dus zodra de eerste erin zat was de tweede appeltje-eitje.
 
kijk dat is handig, maar was er echt al een bluetooth voorbereiding aanwezig ? Ikzelf heb de gt-air en zie dat de nieuwe gt-air 2

1550656543081.png


echt de module heeft zoals je hier kunt zien. Bij de helmen die jij linkt zie ik dit niet. Zowel de helm van mijn vriendin (scorpion) als die van mij heeft uitneembare padding. Echter zo'n standaard voorbereiding zoals je hierboven ziet hebben ze niet.

Heb je dit wel in een soortgelijke module bevestigd of op een andere manier?
 
@Bart_T Ik zit al aan mijn 2de IS-Max 2, moet je opletten met de afdichting bovenaan bij je visier, die durft wel nog eens te scheuren door het gebruik met een pinlock vizier.
Die moet ik nog een keer terug sturen, maar ik heb geen vervanghelm. Mag ik dan weer extra betalen voor een nieuwe en krijg ik cadeaubonnen terug :(
Maar afgezien daarvan is het een prima helm! :Y
 
VluggeJapiee Oh sorry, ik bedoelde met 'voorbereiding' gewoon dat er ruimtes in de binnenschaal zitten waar de speakers van 't setje in passen. De ruimtes in onze beide helmen zijn in feite hetzelfde dus de speakers pasten perfect. Verder geen echte voorbereiding zoals op dat plaatje, neuh. De spullen zitten gewoon vast met plakkertjes en een klemmetje.

CDA441 Nog geen last van gehad, gelukkig, en ik gebruik 'm al best een tijdje (Sinds april vorig jaar... um... ja, ik heb best lang gelest :$) Ik gebruik ook wel 'n pinlock. Zal d'r op letten, bedankt voor de tip!
 
Oh sorry, ik bedoelde met 'voorbereiding' gewoon dat er ruimtes in de binnenschaal zitten waar de speakers van 't setje in passen. De ruimtes in onze beide helmen zijn in feite hetzelfde dus de speakers pasten perfect. Verder geen echte voorbereiding zoals op dat plaatje, neuh. De spullen zitten gewoon vast met plakkertjes en een klemmetje.

ik heb het even opgezocht, deze voorbereiding zit ook in onze helmen onder de padding :)

bij welke motor ga je kijken ?
 
ik heb het even opgezocht, deze voorbereiding zit ook in onze helmen onder de padding :)

bij welke motor ga je kijken ?

Een Yamaha MT-03 uit 2008. Volgens meerdere websites een goeie beginnersmotor die prima op de snelweg mee kan en erg behendig, licht en betrouwbaar is. En hij ziet er gaaf uit en klinkt geloof ik best lekker met z'n roffelende eencilinder.

Twee nachtjes slapen nog. :z
 
Leuke motor, goed onderzoek gedaan zo te horen! Ik heb sinds afgelopen zaterdag m'n motor en heb voor hetzelfde dilemma gestaan als jij. Heel topic met 5 pagina's gevuld met informatieve reacties en mooie motoren die worden aanbevolen mocht je nog wat willen lezen: Hier

het is voor mij uiteindelijk een Honda geworden :)
 
Het voorbereiden op het seizoen is bijna gereed.
Helm - Caberg Droid systeemhelm
Kevlar Jeans
Jas - Macna College
Handschoenen - IXS
Schoenen - motorsneakers
Koplamp - voor de motor

Het kost wat, maar dan kan je er weer tegenaan...
 
Niet echt voor de motor, maar Ali is weer blij met me. In 2 weken tijd:

-Achterkantje Galaxy S6
-Batterij Galaxy S6 (mijn stiefdochter is erg goed in batterijen slopen)
-Boneconduction headset
-Dash charger voor mijn nieuwe One+ 6T smartphone
-2M kabel voor die oplader en telefoon (Kabels die erbij zitten zijn standaard 10cm te kort)
 
Ik was gisteren in de nieuwe Louis in Tilburg en heb volgens mij wel aardig gebruik gemaakt van sale-artikelen en de openingskorting (50 euro korting bij besteding van 249 euro)

IMG_20190303_205011.jpg

Twee jeans (Highway 1 en Vanucci), een paar lage laarzen (Probiker - heb nu alleen hoge laarzen en paar lage leken me in de zomer wel lekker) en een tube rubbercement (om aan het bedrag te komen :9) voor uiteindelijk 202 euro.
 
Ik las dat de kortingen (20 euro bij 99 euro en 50 bij 249) gelden t/m 10 maart. Wil ook nog eens lang, vooral om de windtunnel te testen. Ben benieuwd wat ik mij voor moet stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan