Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Wegens lichamelijke problemen de motor weg moeten doen en de overstap naar de motorscooter moeten maken.
Dan ook maar gelijk de ultieme stadracer gekocht...
Bekijk bijlage 1432838
Wat is het voordeel van een motorscooter in dit geval? Kan mij niet heel goed voorstellen dat je doelt op de andere houding die je hierop hebt? En dit is niet bedoeld om een motorscooter af te kraken. Ben gewoo #oprechtBenieuwd
 
Wat is het voordeel van een motorscooter in dit geval? Kan mij niet heel goed voorstellen dat je doelt op de andere houding die je hierop hebt? En dit is niet bedoeld om een motorscooter af te kraken. Ben gewoo #oprechtBenieuwd
Ik doel in mijn geval dus wel op de andere houding...
Ik kan meer ontspannen zitten, wat mijn arm ten goede komt.
Ik heb een lichte handicap aan mijn hand (gekeurd door rdw) en blijk op een gewone motor te gespannen te zitten, waardoor ik last krijg van mijn bovenarm...
Op een scooter zit je heel anders en daar heb ik nooit last mee gehad.
Heb jaren bromscooter gereden en ritten van 300+km gemaakt op 1 dag zonder probleem.
Sinds ik schakelbrommer ging rijden en daarna motor toch meer last gekregen.
Dus daarom maar terug naar de scooter....
 
Ik doel in mijn geval dus wel op de andere houding...
Ik kan meer ontspannen zitten, wat mijn arm ten goede komt.
Ik heb een lichte handicap aan mijn hand (gekeurd door rdw) en blijk op een gewone motor te gespannen te zitten, waardoor ik last krijg van mijn bovenarm...
Op een scooter zit je heel anders en daar heb ik nooit last mee gehad.
Heb jaren bromscooter gereden en ritten van 300+km gemaakt op 1 dag zonder probleem.
Sinds ik schakelbrommer ging rijden en daarna motor toch meer last gekregen.
Dus daarom maar terug naar de scooter....
Aha, dat had ik niet verwacht maar klinkt logisch. Al zou ik ook denken dat bepaalde motoren dit ook moeten kunnen opvangen?
Maar ja, dat maakt niet uit natuurlijk, fijn dat je weer lekker kan rijden zonder problemen *O*
 
Een setje Revit Goretex handschoenen ter vervanging van mijn verregende volgezogen Lidl handschoenen.
 

Bijlagen

  • 53420143-E8B1-43D4-9A74-B77B2CC96F4B.jpeg
    53420143-E8B1-43D4-9A74-B77B2CC96F4B.jpeg
    26,1 KB · Weergaven: 12
Wegens lichamelijke problemen de motor weg moeten doen en de overstap naar de motorscooter moeten maken.
Dan ook maar gelijk de ultieme stadracer gekocht...
Bekijk bijlage 1432838

Mooi ding!

Maar het zit je niet mee qua motoren man. Eerst de Suzuki kapot en nu de Diversion waar je niet lekker op kunt rijden. Wat voor stadsracer is het?
 
Mooi ding!

Maar het zit je niet mee qua motoren man. Eerst de Suzuki kapot en nu de Diversion waar je niet lekker op kunt rijden. Wat voor stadsracer is het?
Honda PCX150 uit 2012.
Nee ik had gewoon gelijk mijn gevoel moeten volgen, maar was te eigenwijs! :Y
Mijn idee was eigenlijk, mijn rijbewijs halen en een motorscooter kopen om niet meer op de fietspaden te hoeven.
Maar tijdens lessen werd mij dat een beetje uit mijn hoofd gepraat...
Nu na 2 pogingen maak ik mijn eigen keus wel....
Tijdens de proefrit op zowel de Yamaha Majesty als op deze had ik een veel beter gevoel.
Als alles meezit kan ik hem zaterdag halen...lag even aan de snelheid van het leveren van de remblokken.
Maar ook deze (slechts) 150cc zit in notime aan de 100...
Top ligt standaard rond de 120, maar daar komt nog een andere vario in en zal hij wat harder lopen.
Harder mag je toch niet meer straks en rij liever binnendoor dan over de snelweg.
 
Wat heb ik gekocht.... gister een jonge 2e hands Yamaha NMAX 155 motorscooter voor erbij (Suzuki Address 110 ingeleverd daar op, ik zocht iets met wat meer pit in en om de stad, buiten mijn motor om, omdat ik 'm toch meer gebruik dan waar ik die 110 voor had gekocht) en bij Arie Molenaar heb ik nog bij het Oktoberfest een setje verwarmde handschoenen gekocht met 30% korting. Macna Foton Heated RTX. Van iets van 220 euro voor 154 euro. Erg mooie prijs. Gewoon op batterijen die het 4 uur zouden kunnen doen op de laagste stand. Geen gekloot met kabeltjes, want dan moet ik op mijn motor en op de motorscooter een aanpassing doen. Nu gewoon warme handjes op elke motor of motorscooter. Vandaag eens de batterijen opladen en kijken hoe dat voelt. Denk dat het zelfs lekker is op de trapfiets in de winter. :+
 
Klan e heated vest.
Geen zin meer in kou of in dikke lagen.
159€ is stevig aan de prijs, en 20 voor bevestiging aan de motor met spiraalkabel.
Bewust gekozen voor de kabelversie, die is krachtiger en loopt nooit leeg en die kost geen 105€...
(Misschien dat ik in de toekomst zelf een lithuim accu erin steek)




jackets_bewerkt-1.png
 
Haakse usb-c kabels van Ali. Omdat je nooit teveel oplaadsnoertjes hebt.
 
Stuurkuipje voor de ZRX. Ik geloof dat ik nu even niets meer mag zeggen over het kopen van kleding. :X
 
Hornbach heeft de verschillende diameters ook los. Ideaal als je je verzameling weer mag aanvullen of er een maatje bij wilt
 
Waarom OEM?
Daar kiest namelijk vrijwel niemand voor. Te duur, en geen tonlagers.
Dat werd mij aangeraden door degene die mijn vering afgesteld heeft. Had net nieuwe conische balhoofdlagers, bij het afstellen van de vering zou het stuurgedrag met oem strakker zijn dan met die conische. Conische balhoofdlagers zouden volgens hem niet goed af te stellen zijn omdat ze niet voor racers gemaakt zijn. Heel verhaal, klonk allemaal prachtig iig. Maar ik geloof dat graag van iemand die jaren lang monteur is geweest van een professioneel raceteam (vraag ook ff niet welke, dat heb ik allemaal niet onthouden).
 
Laatst bewerkt:
Laat mij raden. Je bent in de Flevopolder geweest?

In theorie heeft hij gelijk. In de praktijk zie ik (zeker na een paar jaar gebruik) veel slechtere OEM balhoofdlagers bij mij in de werkplaats voorbijkomen dan conische vervangings-lagers. Dus tijdelijk kunnen de OEM's beter zijn. Maar benut je dat verschil ook?
 
Laat mij raden. Je bent in de Flevopolder geweest?

In theorie heeft hij gelijk. In de praktijk zie ik (zeker na een paar jaar gebruik) veel slechtere OEM balhoofdlagers bij mij in de werkplaats voorbijkomen dan conische vervangings-lagers. Dus tijdelijk kunnen de OEM's beter zijn. Maar benut je dat verschil ook?
Nee, ben niet in de Flevopolder geweest, is een kennis van mij. Met zijn afstellingen gaat hij ook wel tot het gaatje. Öhlins waar iedereen zo geil van is, vindt hij allemaal wel leuk, maar laat zijn veren naar zijn standaarden maken. Toen hij met mijn vering bezig was, kwam hij met dat lagerverhaal. Hij had het erover dat conische balhoofdlagers meer voor choppers waren ivm de stand van het balhoofd. De rolletjes geven ook meer weerstand ivm het grotere raakvlak. Bij de oem is dat vele malen minder en zou dat met de weetikveel welke krachten die allemaal vrijkomen in bochten met racen ook veel beter zijn.

Of ik het nodig heb? Ik niet, ik rijd als een natte krant :')
Maar merkte wel dat mijn balhoofd niet goed afgesteld was, die tikte nog best. Dus als het beter kan, dan maar gelijk meepakken als de vorkpoten eruit gaan om geanodiseerd te worden, ligt alles toch open. Zo veel rijd ik ook weer niet, dus zullen we het wel gaan zien :)
 
Vandaag een nieuwe helm aangeschaft. Op aanraden van een collega is het een HJC IS MAX 2 geworden, hij rijdt er een jaar mee en is zeer tevreden. Hij zal intensief gebruikt worden (25000 km per jaar in alle omstandigheden) en ben benieuwd hoe hij het ervan af zal brengen. Mijn vorige was een Schuberth C3 pro en die was na 3 jaar helemaal versleten.
 

Bijlagen

  • 20191008_164731.jpg
    20191008_164731.jpg
    169,6 KB · Weergaven: 11
Ik heb een HJC IS17 en ondanks dat het geen dure helm is, bevalt hij uitstekend. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Al rij ik veel minder dan jou jaarlijks.
 
Kniebeschermers voor mijn kevaljeans, ik toer op de vfr liever met jeans/doorwaaijas aan ipv in vol ornaat motorpak....let maar niet de meetsnoeren want die heb ik tijdens mijn natte fietstocht naar de plaatselijke motorzaak ook gelijk meegenomen. Mijn motorfietsen blijven met dit weer mooi en droog binnen....

F601D239-51B9-4EED-860F-6818F32B63C6.jpeg
 
Nu mijn winterhandschoenen steeds meer slijtage vertonen en ook niet meer water dicht blijken, toch maar eens op pad gegaan voor nieuwe. Het zijn de Rev'it Chevak GTX geworden. Eens kijken hoe goed Goretex mij bevalt.
fgw080-0010mf-300rgb08_7040255_1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan