Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Sow 😳
Jij houdt écht veel van je vrouw zeg :+
Of je hebt gewoon een wilde rijstijl, dat kan ook natuurlijk O-)
Wel mooi spul allemaal.
Ik onthoud mij van elk commentaar... Maar, met een BMW R1150RT kan je vast het antwoord wel bedenken. Het is niet voor niets het broertje van de verstandige huisvader keuze, volgens de motorpodcast althans :+
 
Zoals beloofd zal ik ook een foto delen.
Bekijk bijlage 1745456Bekijk bijlage 1745455Bekijk bijlage 1745457

Spiegels voelen echt degelijk aan. Maar dat mag ook wel voor dat geld.

Kan nu tenminste achter mij kijken. Als het weer eens wat beter is even een rondje maken, verwacht wel dat deze niet zo absurd trillen.
Mooie MV Noël! Had hem nog niet gezien, maar fijne opvolger van je Monster. Hoe rijdt het?

Zelf gister wat geld het zwarte gat in, en wat zwarte gear het gat uit:
1649065505543.png

approved by poes
 
Mooie MV Noël! Had hem nog niet gezien, maar fijne opvolger van je Monster. Hoe rijdt het?

Zelf gister wat geld het zwarte gat in, en wat zwarte gear het gat uit:
Bekijk bijlage 1746055
approved by poes
Dankje. Was ook meteen verliefd toen ik hem zag staan.

Tot nu toe rijdt het echt heerlijk. Echt vergelijken kan ik ze nog niet helemaal heb pas 350 km gereden waarvan er 230 autobaan km's zijn. Zijn ook 2 hele verschillende motoren. De monster was een 2 cilinder met 63pk en de mv een 4 cilinder met 140pk. Moet hier ook nog echt op leren rijden.

Zolang je poes de helm niet gebruikt als kattenbak is ze tevreden.
 
Paddock stand met aan beide zijden een steun past natuurlijk niet bij een motor met enkelzijdige achterbrug. Dus heb ik maar een nieuwe besteld.
20220408_180250.jpg


Sp connect gsm houder paste niet op het stuur van deze motor. Dus ook hier maar meteen een andere voor besteld en gelijk een trillingsdemper erbij.
20220408_180404.jpg
 
Het zwarte gat is hier ondertussen een beetje de spuigaten aan het uitlopen.

De 'oudste' aankoop dit jaar is een leuke blauwe Honda Monkey die ik nog aan het inrijden ben. Beste speelgoed ever, zero regrets so far. :)

20220326_160740.jpg

Bijgevolg natuurlijk wel ruimte te kort voor al m'n vrouwendingen op zo'n pocketbike dus een bagagerekje besteld voor het aapje. Als alles goed gaat dan kan ik weer dingen rondzeulen na het eerste onderhoud.

Maar ja, je moet natuurlijk wel iets hebben om die dingen in te gooien (})) dus toch maar even motorwinkel binnengesprongen om naar (rug)zakken te kijken. Uiteindelijk toch bij het 'tried and tested' materiaal gebleven en gebruik nu deze:

20220409_074829.jpg

Bij gebruik van de Kriega dan toch gemerkt dat ik héél véél losse rommel heb in zo'n grote lompe zak en wat doe je dan in plaats van wat te ruimen en te selecteren? Juist, je koopt organizers. O-)

20220409_074929.jpg

Handig ding wel, vouwt helemaal open in origami-stijl om alle losse junk te zien en te bereiken. Past ook prima in de Kriega samen met de grotere stukken.

Vriendlief vond uiteindelijk dan toch dat hij te 'groot' was voor de Forza300 in de garage en heeft deze dan maar omgeruild voor een leuk tweedehandsje.

20220329_111349.jpg

Héél mooi beestje met een paar extra opties (handvatverwarming (Oxford), topbox (Givi), ...). Nu kan hij weer de baan op in stijl, kon zich volgens mij niet verzoenen met het concept van een scooter. Hij heeft dan ook ineens wat SP-connect dingetjes gekocht om te kunnen navigeren. Niet dat hij dat niet zonder kan (is wandelende GPS) dus deffo zwarte gat aankoop. _O-

En ja, heel beschamend om te zeggen maar ben/was stiekem wel harstikke jaloers op die mooie CB500X dat ik toch eens langs een paar dealers geweest ben om te windowshoppen. NC750X, CB500X, X-ADV, ... Oh, misschien een Daxje, Supercub of nog een Monkey? Nou ja, weet je wel...een échte motor!

20220408_100106.jpg

Ik probeer me dood te schamen maar het lukt niet. Tot dusver de poging om mijn imago op te poetsen. Ineens dan ook maar plichtsbewust een topkoffer en handvatverwarming erbij gegooid. We hebben deze 'Krasbiljet' genoemd want als je er nog maar naar kijkt dan krijg je krassen. _O-

En het beste van al is dat er eigenlijk geen cent uit de bankrekening is gegaan door oude zooi om te ruilen of door te verkopen. Living the Break-even Lifestyle. 8-) (Tot Murphy er anders over beslist...)
 
Het zwarte gat is hier ondertussen een beetje de spuigaten aan het uitlopen.

De 'oudste' aankoop dit jaar is een leuke blauwe Honda Monkey die ik nog aan het inrijden ben. Beste speelgoed ever, zero regrets so far. :)


Bijgevolg natuurlijk wel ruimte te kort voor al m'n vrouwendingen op zo'n pocketbike dus een bagagerekje besteld voor het aapje. Als alles goed gaat dan kan ik weer dingen rondzeulen na het eerste onderhoud.

Maar ja, je moet natuurlijk wel iets hebben om die dingen in te gooien (})) dus toch maar even motorwinkel binnengesprongen om naar (rug)zakken te kijken. Uiteindelijk toch bij het 'tried and tested' materiaal gebleven en gebruik nu deze:


Bij gebruik van de Kriega dan toch gemerkt dat ik héél véél losse rommel heb in zo'n grote lompe zak en wat doe je dan in plaats van wat te ruimen en te selecteren? Juist, je koopt organizers. O-)


Handig ding wel, vouwt helemaal open in origami-stijl om alle losse junk te zien en te bereiken. Past ook prima in de Kriega samen met de grotere stukken.

Vriendlief vond uiteindelijk dan toch dat hij te 'groot' was voor de Forza300 in de garage en heeft deze dan maar omgeruild voor een leuk tweedehandsje.


Héél mooi beestje met een paar extra opties (handvatverwarming (Oxford), topbox (Givi), ...). Nu kan hij weer de baan op in stijl, kon zich volgens mij niet verzoenen met het concept van een scooter. Hij heeft dan ook ineens wat SP-connect dingetjes gekocht om te kunnen navigeren. Niet dat hij dat niet zonder kan (is wandelende GPS) dus deffo zwarte gat aankoop. _O-

En ja, heel beschamend om te zeggen maar ben/was stiekem wel harstikke jaloers op die mooie CB500X dat ik toch eens langs een paar dealers geweest ben om te windowshoppen. NC750X, CB500X, X-ADV, ... Oh, misschien een Daxje, Supercub of nog een Monkey? Nou ja, weet je wel...een échte motor!


Ik probeer me dood te schamen maar het lukt niet. Tot dusver de poging om mijn imago op te poetsen. Ineens dan ook maar plichtsbewust een topkoffer en handvatverwarming erbij gegooid. We hebben deze 'Krasbiljet' genoemd want als je er nog maar naar kijkt dan krijg je krassen. _O-

En het beste van al is dat er eigenlijk geen cent uit de bankrekening is gegaan door oude zooi om te ruilen of door te verkopen. Living the Break-even Lifestyle. 8-) (Tot Murphy er anders over beslist...)
En ik maar denken dat ik me heb laten gaan... Jij kan er ook wat van zeg! :]:]:]
 
En ik maar denken dat ik me heb laten gaan... Jij kan er ook wat van zeg! :]:]:]

Tja, als het in mijn hoofd zit, dan zit het niet in mijn gat. Heb maar twee modi in de hersenen, totaal geobsedeerd en totaal ongeïnteresseerd. Gisteren interesse, vandaag realiteit. Gelukkig heb ik wel financiële beperkingen want de bankkaart rookt nog na. Heb medelijden met de partner... _O-

Langs de andere kant, je leeft maar één keer. Why the hell not!?!
 
Voor de Honda VTX
2 bougies NGK Iridium
Olie Motul 7100 4L
Cardan olie (Putoline)
Koelvloeistof 4 L (Putoline)
Hiflo luchtfilter
K&N olie filter (chroom 😎)
Voorband Bridgestone exedra
Accu motobatt
Aftap plug magnetisch met ring.

Rib uit mijn lijf, remblokken/remvloeistof/achterband/
benzine filter zijn nog goed.

Voor de varadero, pas onderhoud gedaan, toch verse olie gekocht, motul 300V 4L ( reden..vermoed dat het een stuk duurder gaat worden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan