Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Gisteren de nieuwe Schuberth C5 8-)
En vandaag de SC2 com set daarvoor...*O*
Niiiiice.... ik kan het niet goed zien, is het hi-viz/fluor of normaal geel?

De hi-viz staat op m'n verlanglijstje. Niet per sé de mooiste of stoerste, wel zichtbaar :Y
 
Check :)
Had hoop dat je dempendere had dan ik had :P
Ik gebruik deze: 40 paar - hoogst dempende (SNR 39dB) 3M oordopjes slapen - EAR SOFT FX | bol.com

Doen 39dB... Kun je ook nog 's proberen als je meer demping wilt.. (deze gebruik ik op 't circuit, op straat otoplastieken)
Kleine fun fact: gehoorbescherming kan niet meer dan ongeveer 35 dB dempen.

SmartSelect_20230226_221727_Chrome.jpg
 
Voor het eerst een leren jasje op de kop getikt, maar heb me door die dame een maat aan laten smeren die eigenlijk met moeite dichtgaat en tegen het oncomfortabele aanzit als ik hem eenmaal dichtheb. Ze wilde eigenlijk dat ik nog een maat kleiner nam 8)7

Ze vertelde dat het over een week of 2 waarschijnlijk allemaal een stuk fijner moest gaan zitten en dat geloof ik ook best, maar moet nu zowat mn buik inhouden om de rits vast te maken..dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Volgens mij vrouw alleen maar goed nieuws, ze hoopt dat ik misschien nu een poging ga doen om wat af te vallen :')

Screenshot 2023-02-26 230539.jpg
 
@JamoZ Ik heb op advies van de verkoper ook een oncomfortabel strakke leren jas gekocht een paar jaar terug. De eerste ritten ook echt met het idee gezeten een miskoop te hebben begaan, en ben zelfs terug naar de winkel gegaan en meerdere verkopers om hun mening gevraagd_O-, maar zat uiteindelijk (na een paar weken) perfect.
Ik weet zo natuurlijk niet hoe erg jij je buik in moet houden :P maar je verhaal klinkt dus niet heel raar voor mij.;)

Wel een mooie jas trouwens!!:t
 
@JamoZ Ik heb op advies van de verkoper ook een oncomfortabel strakke leren jas gekocht een paar jaar terug. De eerste ritten ook echt met het idee gezeten een miskoop te hebben begaan, en ben zelfs terug naar de winkel gegaan en meerdere verkopers om hun mening gevraagd_O-, maar zat uiteindelijk (na een paar weken) perfect.
Ik weet zo natuurlijk niet hoe erg jij je buik in moet houden :P maar je verhaal klinkt dus niet heel raar voor mij.;)

Wel een mooie jas trouwens!!:t


Haha, ik zat er ook al aan te denken om langs een winkel te rijden voor een 2nd opinion 😅

Ik wacht nog maar even af dan...
 
Voor het eerst een leren jasje op de kop getikt, maar heb me door die dame een maat aan laten smeren die eigenlijk met moeite dichtgaat en tegen het oncomfortabele aanzit als ik hem eenmaal dichtheb. Ze wilde eigenlijk dat ik nog een maat kleiner nam 8)7

Ze vertelde dat het over een week of 2 waarschijnlijk allemaal een stuk fijner moest gaan zitten en dat geloof ik ook best, maar moet nu zowat mn buik inhouden om de rits vast te maken..dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Volgens mij vrouw alleen maar goed nieuws, ze hoopt dat ik misschien nu een poging ga doen om wat af te vallen :')

Bekijk bijlage 1852796
Ik zou het even aankijken, heb vorig jaar een duur leren jasje gekocht (niet voor de motor) en heb eigenlijk spijt omdat ie nu te ruim zit :-(
 
Is wel hetzelfde en volgt dezelfde regels.
Huh? dB(A) = dB :?
Hoe kom je daar bij?

dB is een verhouding op logaritmische schaal (ff kort door de bocht)
dB(A) is een afgeleide hiervan die een correctie(curve) toepast hierop.

Dus zeggen dat er maximaal 35 dB(A) gedempt kan worden zal vast wel (geen idee), maar dat wil niet zeggen dat die dopjes die ik linkte niet 39 dB (let wel, zonder (A) toevoeging dus) kunnen dempen lijkt mij.

Decibel - Wikipedia
A-weighting - Wikipedia
 
Ah ja, dat had ik ook met m'n leren pak (vooral de broek)
Ik zei tegen verkoper: Goh, is wel vrij oncomfortabel strak.
Hij: Pak maar een maatje kleiner

Hij had gelijk, na een maandje ofzo zat hij perfect
 
Had ik ook met mijn maatpak. Eerst met geen mogelijkheid aan te krijgen. 1x een flinke regenbui op mn kop gehad en paar weken veel rijden en het zat als gegoten :Y
 
mn laatste aanschaf: nieuwe accu voor mn helm camera besteld.

wilde het ding vanmorgen opladen, begint tijdens t laden de behuizing van de camera op te zwellen!
met moeite t klepje naar de micro-sd + accu open gekregen, en de bolle accu eruit gefrommeld, waarna deze buiten op de tegels is beland voor als ie tot zelfontbranding besluit over te gaan.

maar goed dat ik m op mn bureau had tijdens t laden.
als ik m gewoon aan de lader had gehangen en weg was gelopen...
 
Op het nippertje géén helm gekocht vandaag. Ben een weekje in Andorra, belasting is hier laag en veel spullen zijn verrassend goedkoop tov de prijzen in NL. Loop tegen een mini-winkeltje aan met alleen helmen. Een Shoei die ik al een tijdje op het oog heb (in de kleuren van m’n motor) maar altijd veel te duur vond, ligt in de etalage en is hier bijna € 200,- goedkoper. Binnen gepast, maar past bij lange na niet, want maatje S.
Vriendelijke verkoopster haalt een L, deze krijg ik met moeite op m’n knar, maar voel de aderen in mijn hoofd kloppen. Dat wordt hoofdpijn binnen 5 minuten. Snel af, verkoopster zegt mat een stalen gezicht “Is ok - is new!”. Neemt m’n hoofdomtrek op met een centimeter en bevestigd hard ja knikkend nogmaals dat het goed is. Yes yes :N
 
Bij een nieuwe motor (Ténéré 700) straks hoort natuurlijk ook een nieuw pakkie :)
Alles wel met korting gekocht maar zo samen natuurlijk wel weer een aardig bedrag kwijt :9

-Alpinestars Halo jas
-Alpinestars Halo handschoenen
-Alpinestars Venture XT broek
-Alpinestars Toucan laarzen

De Nishua Enduro helm had ik nog liggen, gekocht toen ik nog een WR250R had.

1677869028287.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan