Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

verkoopster zegt met een stalen gezicht “Is ok - is new!”
En in Nederland hoeft het niet anders te zijn, hoor. Toen ik aan het lessen was, kwam ik met een nieuwe broek naar de les, en m’n instructeur zegt: “die broek is echt te kort, het interesseert ze weer niks wat ze je verkopen”. Maar goed, misschien ben ik te kritisch :-)

Goed dat je hem niet gekocht hebt.
 
Binnenkort voor het snelle werk na de winterperiode, inspuiten/wrijven en klaar:

8B60393F-93C5-452A-9BA5-3B5A85BDE45C.jpeg
 
@swetty of @Brnk Gaat het leer 'glimmen' van dit product? En gebruiken jullie ook een reiniger voordat je het aanbrengt?
Ik doe de motorpak de wasmachine, koud en kort programma….alleen bij behoorlijke viezigheid toen ik hem pas gekocht had. Laatste jaren, nu slechts met een natte/lauwe microvezel doekje boenen en afnemen. Daarna insmeren en klaar.
 
Ik gebruikte tot nu toe altijd de cleaner en sealant van Dodo Juice welke ik eerder altijd voor het lederen interieur van mijn auto gebruikte.:P
Fijn spul omdat het geurloos is en het leer niet gaat glimmen maar het inborstelen en uitpoetsen is best wat werk. De bodem is in zicht dus daarom nu op zoek naar iets dat wat makkelijker in gebruik is.;)
 
Oke oke, niet iets direct voor de motor, maar ib direct toch wel! Als ik met m'n knutselfiets bezig was zat ik vaak te kloten met een gewone boormachine. Nu in de "uitverkoop" scheelde toch wel met andere van het zelfde soort. Dus besteld*O*Bekijk bijlage 1854756
Zoiets moet ik ook nog eens bestellen, maar dan wat kleiner. Om gaatjes in beugels te maken voor kuipwerk. Ik doe dat nu ook met de boormachine, maar dit is beter.
 
  • Eens
Waarderingen: Brnk
Zoiets moet ik ook nog eens bestellen, maar dan wat kleiner. Om gaatjes in beugels te maken voor kuipwerk. Ik doe dat nu ook met de boormachine, maar dit is beter.
Ik zie dat de prijzen normaal zo rond de 600 a 800 liggen voor zulke, nu 449 :Y Ik wilde eigenlijk ook een kleinere voor op een werkbank, die ging tot 16mm. Deze is 100 euro duurder en kan tot 25mm (moet het nog zien int eggie). Dusvoor dat verschil de grotere maar gekocht.
 
HBM?
Een van de webshops die onder vuur ligt vanwege het niet naleven van de Nederlandse webshopregels. Maar wel vaak heel behoorlijk spul voor redelijke prijzen.
Ik zag in een flits HBM ook voorbijkomen omdat ze op de site geen telefoonnummer vermelden….

Ondertussen een paar accu machientjes aangeschaft, waarvan eentje na jaren stuk ging.
 
HBM?
Een van de webshops die onder vuur ligt vanwege het niet naleven van de Nederlandse webshopregels. Maar wel vaak heel behoorlijk spul voor redelijke prijzen.
Inderdaad van HBM. Ik heb daarover niks gelezen, zal het eens opzoeken.

Mee eens! Vind dat je bij HBM verschillende segmenten hebt; goedkoop, redelijk goed spul (zeker voor de thuiswerker) en wat duurder.

Voor het werk waarvoor ik het gebruik is het gewoon goed!
 
Inderdaad van HBM. Ik heb daarover niks gelezen, zal het eens opzoeken.

Mee eens! Vind dat je bij HBM verschillende segmenten hebt; goedkoop, redelijk goed spul (zeker voor de thuiswerker) en wat duurder.

Voor het werk waarvoor ik het gebruik is het gewoon goed!
Even een zijsprong, zijn momentsleutels van HBM nog de moeite, voor het kleinere werk?

Heb vanmiddag voor het grotere werk een tengtools gebruikt, 100Nm, voor de achterwielmoeren…

51EC4EC0-C316-4059-90CC-4D8A25281106.jpeg
 
Even een zijsprong, zijn momentsleutels van HBM nog de moeite, voor het kleinere werk?

Heb vanmiddag voor het grotere werk een tengtools gebruikt, 100Nm, voor de achterwielmoeren…
afgezien van het merk v/d momentsleutel: waarom zou klein werk (hoeveel Nm dat dan ook mag zijn) niet belangrijk zijn om met het juiste moment aan te draaien?
 
Even een zijsprong, zijn momentsleutels van HBM nog de moeite, voor het kleinere werk?

Heb vanmiddag voor het grotere werk een tengtools gebruikt, 100Nm, voor de achterwielmoeren…

Bekijk bijlage 1854834
Momentsleutel heb ik niet van hun eigenmerk. Vaak zit er bij de goedkopere momentsleutels nog wel wat marge. Dat is net het geen wat ik niet wil als ik iets op moment wil vastdraaien :9

Heb er 3 en de meest gebruikte is van Aok.
Deze:
Screenshot_20230305_164125_Chrome.jpg

Tevreden over.
 
Wou gewoon een kleinere aanschaffen ter lering en vermaak…beetje gereedschap uitbreiding.
Ik heb een kleine van hbm huismerk en die gaat spreekwoordelijk de prullenbak in. Juist bij de ‘laag-moment’ boutjes is het kritiek naar mijn mening. Op wielbouten die met 100nm vast moeten komt het niet aan op 3 a 5 nm, op een boutje die met 10 nm vast moet wel is mijn ervaring.

Ontopic: z.g.a.n. Dainese combi van een maat overgenomen
 
Ik heb voor wielbouten etc. deze van hbm: HBM 1/2" Professionele Momentsleutel 40 - 220 Nm.

Daarnaast heb ik voor het fijnere werk (bijv. 3 delige wielen in elkaar zetten) een gedore met een dubbele schaal in zowel Nm als fl-lb.
Beide bevallen ze prima, en die van hbm is nog goed te betalen ook.
Ik heb ook nog zo'n chrome momentsleutel, die zijn bij hbm op het moment duurder, maar gaan niet zo lang mee, verlopen een beetje en willen weleens doorslaan, die gebruik ik inmiddels als wringijzer.
 
Vandaag weer in het mandje gegooid;

- Grip puppies
- Setje zwaardere stuurgewichten
- Tankpads voor de zijkant
- Twee vervangende straps voor mijn tailbag
- Verbreder voor de zijstandaard zodat dat zware loeder niet vrolijk de modder in zakt als ik een keertje onverhard stop

Zucht. Je bent nooit klaar als je een andere motor koopt he. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan