Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Werkt zo'n pomp eigenlijk een beetje? Twijfel om zo'n ding te halen om in mijn garage even wat extra spanning in de band te blazen ipv bij het tankstation. Niet om een band van volledig leeg naar vol te blazen.

Om in mijn garage de banden even bij te pompen gebruik ik een Joe Blow fietspomp. Past op alle soorten ventielen dus geschikt voor zowel mijn motoren als mijn fietsen. Manometer erop die betrouwbaar is.

Ik heb nog type II maar die lijkt sprekend op het nieuwe model.

 
Laatst bewerkt:
24,- min korting = 20,- inclusief zend en invoer tax

;)
 

Bijlagen

  • E2F2677A-D6E8-4BFB-85C2-2287CF743FA3.jpeg
    E2F2677A-D6E8-4BFB-85C2-2287CF743FA3.jpeg
    57,5 KB · Weergaven: 33
Oude liefde roest niet, zeggen ze... *O*
Mijn dochter (16) zei vanavond nog.. al zolang als ik besta weet ik niet anders dan dat je motor wilt rijden... Geduld is een schone zaak ;)
Ik ken dat, same story, met 40 pas het rijbewijs gehaald terwijl ik het al vanaf kleins af aan wilde, eerst een solide basis gebouwd en toen kwam dit pas aan de beurt, maar niet minder happy
 
Ik ken dat, same story, met 40 pas het rijbewijs gehaald terwijl ik het al vanaf kleins af aan wilde, eerst een solide basis gebouwd en toen kwam dit pas aan de beurt, maar niet minder happy
Yep...ik ook.
Al heel lang gewild, maar er kwam telkens weer wat tussen...
Met mijn 42ste een proefles gekregen van mijn vrouw...en toen kwam het rijbewijs kort daarna.
 
Overdag is het een normale man, maar s’nachts… gaat hij zadelkussen…
Nee joh, het zadelkussen is meer voor overdag, 's nachts ben ik dan weer vrij intiem met mijn hoofdkussen. Tot dat ook dat begint te irriteren en ik nog voor vijf uur 's morgens op MF zit te tikken.
Maar zonder gekheid, het ding levert toch net even die exta zithoogte (als in afstand zadel-voetsteun) die ik kennelijk nodig heb. Tijdelijke oplossing/experiment voor drie tientjes. Nu kan ik gaan nadenken over een permanente oplossing: aanpassing van het zadel.
 
Ik ken dat, same story, met 40 pas het rijbewijs gehaald terwijl ik het al vanaf kleins af aan wilde, eerst een solide basis gebouwd en toen kwam dit pas aan de beurt, maar niet minder happy
Bij mij hetzelfde... Alleen heb ik gelukkig niet tot mijn 40e hoeven wachten, maar mocht ik op mijn 34e mijn A laten bijschrijven op mijn roze pasje. Al heel erg lang de sterke wens gehad, maar er waren eerst andere prioriteiten (huis, kinderen etc)...
 
Gisteren een nieuwe botspet gekocht.
Een LS2 Valiant 2 in titanium.

En omdat ik toch bezig was ook maar een nieuwe Goretex jas.
Een Richa Atlantic in het zwart.

En omdat het 2 + 1 gratis was, heb ik er een setje Held Goretex handschoenen bij gekregen.

Als ik uitreken hoeveel bier ik hiervan had kunnen kopen wordt ik er een beetje droevig van....
 
Om in mijn garage de banden even bij te pompen gebruik ik een Joe Blow fietspomp. Past op alle soorten ventielen dus geschikt voor zowel mijn motoren als mijn fietsen. Manometer erop die betrouwbaar is.

Ik heb nog type II maar die lijkt sprekend op het nieuwe model.

Heb ik ook. Tot 8bar en zonder die takke herrie van die elektrische pompjes.
 
Eigenlijk heb ik niet iets gekocht, maar mijn vrouw. Twee weken geleden is ze voor het eerst sinds 12 jaar weer eens een klein stukje mee gereden, en ze vond het zo leuk dat ze dan ook een fatsoenlijke outfit wilde hebben.

Dus een motorjas, een paar handschoenen en een motorbroek aangeschaft! (de helm is een oude van mij en die past haar perfect)

Dus wie weet komt er naast de CB1000R ook nog een tourmotor bij! (en ja, ik zit te denken aan een rijdend bankstel! :) )

1685472598148.png
 
Lees veel over afwijkende Joe blow sport 3 pompen dus mss keertje checken met een geijkte meter.. dan heb ik het echt over 0,6 bar. En de rest;)
 
Laatst bewerkt:
Ik durf t eigenlijk niet te laten zien eigenlijk.. ik kon gewoonweg geen nee zeggen.. ik had t zo met de verkoper te doen :Y Nog n k5 maar dan race uitvoering Bekijk bijlage 1884914
Ok update van de Zwarte Weduwe. Goed nagekeken en toch n paar minor issues.. voorvork zweet wa en hoop Assen in juni te gaan overleven, stuurdemper heeft lichtelijk wa gelejuh, tijdens actieve dienst neem ik aan, synchroon lopen is ook al ff geleden denk, stuurt wel heul licht maar heb de hoop da t de stuurdemper is. Toch maar Maya de 🐝 als reserve meenemen 🤔

Belangrijkste: sticker tuning is gedaan 👍
FBC83405-3392-46AD-9756-4B6742C12794.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Lees veel over afwijkende Joe blow sport 3 pompen dus mss keertje checken met een geijkte meter.. dan heb ik het echt over 0,6 bar. En de rest;)
Ik heb een goede handmeter en mijn ene motor heeft druksensoren in de wielen. Het lukt me altijd prima om met de Joe Blow de spanning op 2.8/3.0 te krijgen.
 
Zo eentje:
0d.1e.44.H1CraftMeyerHinterradDrehhilfeAluminium1003147891020.JPG


Kan ik mijn voor- en achterwiel poetsen zonder de motor te hoeven verplaatsen.
Kut, peren, terug naar Duitsland dat ding. Rolde de motor er met het voorwiel op, maar dan komt dat natuurlijk schuin te staan op de zijstandaard. Draaien gaat dan heel zwaar en de rubbertjes eronder komen dan vrij makkelijk in beweging. Dit is niet de oplossing die ik zocht voor het voorwiel, en voor het achterwiel heb ik al een paddock stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan