Het Zx-6r Topic Deeltje 56. Brrrrrr. Pekel komt eraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is hier aan de hand?
Net nog 150 reacties in 15 minuten.

En nu niets meer :P

Nu gijs er niet is kunnen we al beginnen aan de b4lp :+
 
Heren..

Rugprotectors..

Welke zouden jullie aanbevelen?
Ik weet niet echt waar ik op moet letten bij die dingen..
 
Heren..

Rugprotectors..

Welke zouden jullie aanbevelen?
Ik weet niet echt waar ik op moet letten bij die dingen..
Büse en Damen Leathers hebben goede (rug)protectoren. Verder komt er uit Engeland ontzettend goed materiaal.

Let vooral op de pasmaat. Laat je adviseren door erkend dealers. Damen Leathers (Breda / Assen) hebben enorm goede protectoren en bieden het juiste advies :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de dainese wave protector heel fijn ding :Y


Büse en Damen Leathers hebben goede (rug)protectoren. Verder komt er uit Engeland ontzettend goed materiaal.

Let vooral op de pasmaat. Laat je adviseren door erkend dealers. Damen Leathers (Breda / Assen) hebben enorm goede protectoren en bieden het juiste advies :)



Ik woon in amsterdam.. wou daar niet helemaal voor naar assen toe :P

Maar wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Bepaale matteriaal of buigbaarheid of bevestiging or dikte????????
 
Ik woon in amsterdam.. wou daar niet helemaal voor naar assen toe :P

Maar wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Bepaale matteriaal of buigbaarheid of bevestiging or dikte????????
Plak je er toch een mooi ritje aan vast? Assen is trouwens gesloten nu, alleen in het seizoen open. Breda is wel open, kun je ook een mooi ritje aan vast plannen.

Maar waar je zo op moet letten? I don't know, ik laat me altijd adviseren.
En voor m'n rug wil ik wel een paar kilometer rijden zeg maar. Die is me meer waard dan een tankje benzine / diesel :P
 
Plak je er toch een mooi ritje aan vast? Assen is trouwens gesloten nu, alleen in het seizoen open. Breda is wel open, kun je ook een mooi ritje aan vast plannen.

Maar waar je zo op moet letten? I don't know, ik laat me altijd adviseren.
En voor m'n rug wil ik wel een paar kilometer rijden zeg maar. Die is me meer waard dan een tankje benzine / diesel :P


Ja maar lijkt me sterk dat er in of om amsterdam niet een winkel is die dat ook kan doen.
 
Vanmiddag was er een stukje Herman Finkers op de radio...

"Dromerig. jah, wat heet dromerig... Ik heb ooit eens een half uur aan de kapstok gehangen omdat ik vergeten was m'n jas uit te doen"
[met dat geweldige Twentse accent]

Da's toch briljant :') _O-
 
Vanmiddag was er een stukje Herman Finkers op de radio...

"Dromerig. jah, wat heet dromerig... Ik heb ooit eens een half uur aan de kapstok gehangen omdat ik vergeten was m'n jas uit te doen"
[met dat geweldige Twentse accent]

Da's toch briljant :') _O-

_O- _O- _O-

Ja, ik ben mij er eentje!
Ik spreek überhaupt... maar een woord Duits
Ik had daar in Duitsland een act waarbij ik een stuk muziek draaide: de Peer Gynt-suite van de componist Edward Grieg. Omdat dat nogal een vrij lang stuk was, wist ik niet - zal ik nu de gehele suite draaien of een gedeelte daarvan? Dus ik vraag in mijn onschuld aan die Duitsers: "Wollt ihr ein kleines Stuckchen oder wollt ihr den totalen Grieg?"
Ja, ich bin mir einer.
Tjibbe, Sjoerd en Wibbe, die zouden het wel rooien. Tjibbe, Sjoerd en Wibbe, die stonden mooi te klooien. Zijn in een wak gereden, volledig overleden. Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien.
Poëzie, zo moeilijk nie, op alles rijmt wel iets. Behalve dan op waterfiets, op waterfiets rijmt niets.
Frits Bom en Wim Bosboom hebben een druiventest gedaan; ze kwamen beide als beste uit de bus.
Wij zijn ons er eentje.
Een optreden van mij is toch altijd weer een familiegebeuren, net zoals kerstmis en incest.
U kent het wel, dat fietsen in Nederland. Wind tegen, regen tegen, hagel tegen. Gelukkig heb ik dan zo'n kindje voor mij op het stuur... Wij hebben trouwens twee kindjes, ook één voor mijn vrouw...
Je vroeg een gitaar en een goochelspel. Maar wat denk je wel?!? Ik ben Sint niet! Piet.
(voor op een tegel aan de wand) Niets zo charmant als een spreuk aan de wand
Ben jij soms zo'n vies seksistisch mannetje die denkt dat hij alles kan maken? Dan mag je mijn fiets wel maken.
Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen: in Almelo is altijd wat te doen.
Dames en heren, u bent mij er eentje.
Gerard is atheïst, maar hij doet er al een hele tijd niets meer aan.
Dan volgt nu het weer. Er worden middagtemperaturen verwacht van één uur ’s middags tot zes uur ‘s avonds.
Op de Afsluitdijk is een caravan van de weg geblazen. 67 mensen konden worden gearresteerd.


Ik ben niet getrouwd, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.
En weer verlaat een tevreden klant het pand.
Ik word wakker. Doe een plasje. Sta op. En denk, verrek dat had andersom gemoeten.
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Ik mag geen suiker van de dokter. Niet dat ik ruzie heb met de dokter. Maar ik mag toch geen suiker van de dokter.
Ik heb mijn vrouw leren kennen in Assen. We waren toen precies drie jaar getrouwd.
In Zwitserland zijn er vooral Duitstaligen; je hebt ook een Franssprekend en Italiaanssprekend deel. U zult het niet geloven, maar in het Franse en Italiaanse deel heb ik nooit problemen. Dit in tegenstelling tot het Duitstalige gedeelte, waar ik de taal wat beter beheers, en dan ook gelijk met iedereen ruzie krijg.
Rust zacht, lieve... eh, lieve, lieve.. O! Oh, dat is wel heel erg hé? Ik hoop dat u mij dit vergeeft, dames en heren.
Om mijn zorgen te vergeten, ga ik in mijn vrije tijd graag deltavliegen. Dan ga je met zo'n ding van de berg af; zo'n ding waar je aanhangt, zo'n eh.......... Een aanhanger! En ik weet niet of u wel eens met een aanhanger van de berg afgesprongen bent, maar dat vergeet je niet zo gauw!
Macbeth

Vraag: wat zeggen de rooksignalen in de verte? Antwoord: Onze deken staat in brand.
In de slag tegen de Noren doodde MacBeth nog Bjorn de Geheimzinnige. Waarom Bjorn "de Geheimzinnige" heette, dat is altijd een raadsel gebleven...
Aan het begin van ons verhaal was Macbeth nog helemaal geen onaardig persoon, integendeel zelfs, hij was vrouwvriendelijk, kindgericht en plantaardig.
Hendrik de Hete heette Hendrik de Hete omdat zijn vader ook Hendrik heette.
Er is slechts één slag die de Denen ooit gewonnen hebben en dat is de Slag bij Aalborg; dat was dan ook een burgeroorlog.
Gesprek tussen Macbeth en een waarzegster:
Waarzegster: Macbeth! Ik wil u de hand lezen.
Macbeth: Wat kost dat?
Waarzegster: 5 gulden per voorspeld levensjaar.
Macbeth: Ik wil een voorspelling voor mijn hele leven.
Waarzegster: Dat is dan 2,50.
Macbeth had zes zonen, te weten:
Prins 1,
Prins 2,
Prins 3,
Prins 4,
Prins 5
en prins 6 (prinses)


Geen jager, geen neger.
Maar de gehandicapten moeten dit met lede... maten aanzien
Door boze tongen wordt maar al te gemakkelijk beweerd dat mijn programma's geen diepte zouden hebben. Daar snap ik niets van, want ik kan zo een hele serie dieptepunten opnoemen.
De cursus 'Omgaan met teleurstellingen' kan helaas wederom geen doorgang vinden.
Ik was laatst in Frankrijk met Seth Gaaikema. We waren bij een voorstelling. Naast mij stond meneer Gaaikema, en daarnaast stond ik weer. Ik vroeg aan een Fransman: "Connaissez-vous Gaaikema?" Hij vroeg: "Quel Gaaikema?" en ik zei "Cette Gaaikema."
We kwamen in de file terecht, maar we waren gelukkig niet de enige.
Het kan op zo'n Caraïbisch eiland nog best koud zijn, zei Aaltje, terwijl ik zag hoe het ijsklontje in mijn glas langzaam aangroeide.


De man tegenover mij zag dit alles zeer bedenkelijk aan, fronste zijn wenkbrauwen en vroeg: Bent u Gerard Cox? Ik zei nee. Hij zei: Ik wel.
Wat is dat Tommy? Coopertest?
Dag buurman, ik heb mijn zwemdiploma gehaald. -Dus als ik jou in het kanaal gooi, zwem je zo weer naar de kant? -Ja, buurman. -Dan heeft het ook weinig zin om jou in het kanaal te gooien!
Al fietsende raakte ik aan de praat met een man tegenover mij.
Ha! buurman, ik hier?
Soms denk ik uren na en heb ik nog niks op papier, een andere keer bereik ik precies datzelfde in 5 minuten.
De aarde is rond, net als een pannenkoek. En die draai je ook om.
Het laatst werd hij waargenomen in een film waar hij een ezel van achter pakt, en om herkenning te voorkomen zijn de ogen van de ezel afgeplakt
Volgens de wetenschap stijgt de zeespiegel met 10 centimeter per eeuw. Ik heb het voor de aardigheid eens nagemeten, ik kwam op een stijging van anderhalve meter in zes uur!
In het hele land kans op gladheid met uitzondering van de Antillen.
Moet ik dan mijn hele leven met een stoma, vroeg ik bang. Jawel, zei de dokter, maar dat duurt niet zo lang!
Ik ben zo blij, zo blij! Dat mijn neus van voren zit en niet opzij!!!
- Wat doen twee kleine jongetjes bij mijn huisje? - Och we hebben anorexia en zijn toevallig komen aanwaaien.
- Wij vinden onweer een machtig mooi verschijnsel. - Ach ik weet niet, Het begint wel flitsend, maar het eindigt altijd met gedonder.
- Hoe oud bent U eigenlijk? - Pfff, Hoe oud ik ben? Vorig jaar werd ik 99, en dit jaar word ik 94. - Ach kom mevrouw, vorig jaar 99 en dit jaar 94? - Ja jongens ik ga hard achteruit
Jij gaat vaak naar een prostituee he? -Ach, vaak, vaak; de ene dag wat vaker dan andere.
Een nichterige moslim is een islamietje.
Ik hocuspocus nog maar pas.
Ik ben zelf ook een bekende Nederlander, niet alleen hier in de buurt maar tot in Den Haag toe. Pas was ik in Den Haag en toen begon een wildvreemde vrouw enorm naar mij te zwaaien. Ik had geen idee wie het was. Ze zat in een gouden koets.
Jij speelt een verrek leuk potje voetbal, zeiden de Ajax-spelers tegen mij. Ik zei: och dat geeft toch niks, jullie hebben weer andere kwaliteiten.
- Anders nog iets? - Ja een babi pangang graag. - Mevrouw, we hebben hier een Franse keuken. - Ok Donnez-moi une babi pangang svp.
De file. Wat men eraan vindt? Van mij mogen ze het afschaffen, maar ze staan ervoor in de rij.
Is alcohol nou goed of slecht voor de bevolking? Ja, okee weliswaar sterven er jaarlijks duizend mensen aan de gevolgen van alcohol, maar van de andere kant komen er ook weer tweeduizend mensen bij als gevolg van alcohol.
Ik had eens een stotterende Chinees bij mij in de auto en hij zou mij de weg wel wijzen. Hij zei we moeten hier l-l-l, dus ik ga linksaf zegt-ie lechtsaf.
Je trouwdag is de mooiste dag van de rest van je leven.
Een papegaai heeft in zijn bakje 120 gepelde pinda's. Van die 120 pinda's eet hij er 1/3 op. Hoeveel heeft hij er dan nog in zijn bakje? 119 2/3.
Hier heb ik oefenboekje met tafels voor het basisonderwijs. Er is echter een probleem: Niets uit deze uitgave mag worden vermenigvuldigd zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur.
Om zeven uur hebben wij een warm buffet... Om half 8 hebben wij een lauw buffet en om 8 uur een koud buffet.
Een glazenwasser van jezelf is toch heel iets anders dan een glazenwasser van de ander.
Het werpen van messen op levende mensen doet hij geblinddoekt - want hij kan geen bloed zien.


Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon.
Nee, die eenwording van Europa... daaraan zitten nog heel wat haken en kruisen.
In een sinaasappel zitten evenveel vitamines als in 60 zakken patat. ik aan tellen en aan het rekenen, kom ik erachter dat ik veel te weinig patat eet.
Bij het eerste onderdeel van de triatlon had ik al een lekke band, dus kon ik niet verder zwemmen.
Wanneer Finkers een ansichtkaart naar zijn vrouw schrijft: ´Lieve vrouw, je bent de mooiste vrouw van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele... straat... oneven kant/´
Ja, in de bergen kan het levensgevaarlijk zijn. Alleen vorig jaar al heeft de Vaalserberg 30 doden geëist. Gelukkig is men niet op de eis ingegaan maar je schrikt wel even als je het hoort.
Ontspan je, ga even rustig liggen. Heb je een slaapzak? Ja, ik heb iets te lang met mijn benen over elkaar gezeten.
China dat is pas interessant. China, de meeste mensen weten het helemaal niet, maar China is vernoemd naar de allereerste keizer van dat land. Die keizer heette namelijk de keizer van China.
In de natuur valt zoveel te ontdekken, als de paartijd voorbij is gaan de ganzen trekken.
Mijn vrouw zegt altijd: 'Het is met jou altijd werken en werken en ik kom altijd op de tweede plaats'. Maar is dat ook zo? Nee, de auto komt op de tweede plaats.
.. Het is niet Amsterdam, stad van hash en coke. Waar vrouwen volop vrouw zijn... en mannen ook...
Ik zat op kerstavond al vol. Ja, we hadden lamskoteletjes en ik ben vegetariër dus bunkeren bunkeren en happen happen... IK STOND OP KNAPPEN!... Afijn wij naar de nachtmis, ik kom aan bij de communiebank en de priester zegt: Het lichaam van Christus en ik zeg: ik kan niet meer... De priester drong aan en zei: neem dit, want dit is het lichaam van God. Ja, maar god is zo machtig...


Ik zeg altijd maar zo(o), want dierentuin is een beetje lang.
Of zoals president Kennedy al zei:"Was het niet Homerus die schreef: "Originaliteit is het mooiste wat er is"".
Nu kunt u denken, Gerard is Gerard, maar bij ons in Aadorp had Gerard een hele slechte naam. Iets van Hans of zo... of Rudi.
Aan mijn zwangere buurvrouw: Sorry.
Konijntjes fokken tegen de klippen... KIJK! zelfs hun neusjes wippen.
En elk jaar vragen wij ons weer hypocriet af: waarom vieren wij eigenlijk nog Oud en Nieuw? Weet u, ik zou zo'n vraag wel eens andersom willen stellen: Nieuw en Oud nog eigenlijk wij vieren waarom?
De cursusleider zei tegen ons: "Laat ik jullie dit zeggen; wat er ook in jullie leven gebeurt, laat je door niemand leiden, laat niemand jullie zeggen wat je moet doen." Ik zei: "Dat maak ik zelf wel uit!"
Een beetje plagiaat kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan