Het ZX-6R topic deeltje 87, De snelste zijn GROEN!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister nog even heerlijk half uurtje gereden samen met de vrouw , zij moest haar "nieuwe" 2004 fazer een beetje proberen en leren kennen. Heel leuk natuurlijk om deze hobby samen uit te oefenen maar ik merk wel dat zij een andere lees: rustiger rijstijl heeft ;-).
 
Gister nog even heerlijk half uurtje gereden samen met de vrouw , zij moest haar "nieuwe" 2004 fazer een beetje proberen en leren kennen. Heel leuk natuurlijk om deze hobby samen uit te oefenen maar ik merk wel dat zij een andere lees: rustiger rijstijl heeft ;-).

Da "probleem" ken ik die van mij tockelt wel is mee op der zxr400. Das redelijk toeren :z
 
Weer een copy van zxr forum.
-UPDATE 14-

Weer een update.

afgelopen weekeind hebben we de kappen gespoten.
Hiervoor ben ik naar Brabant afgereisd met de motor op een motor kar en de kappen in de auto.

Ik had voor mezelf drie ontwerpen uitgewerkt op papier.

Eerste keus zou de TBR racer zijn.
Foto-UKSNSHCJ.jpg


Dit werd al snel duidelijk dat dit niet haalbaar is voor ons. Dit is te complex. Ik zelf ben geen spuiter en mijn maatje die auto spuiter is heeft geen ervaring met dit soort projecten. Helaas jammer maar je moet realistisch blijven.

Tweede keus zou in de kleuren van Tom Sykes vallen.
Dan niet helemaal na maken maar elementen hiervan gebruiken.
Foto-ZIASWDCS.jpg


Dit zou wel haalbaar zijn. Dus zijn we hiermee aan de slag gegaan. Na 2 uur lijnen uitgezet te hebben kwamen wij tot de conclusie dat dit niet bij mijn motor past. ik moet erbij zeggen dat het ook heel lastig is om in te schatten hoe de uiteindelijke resultaat is.

Optie 3
Zou de richting ingaan van de motogp belijning. Reden lekker simpel en clean look.
Foto-LGTH7YU3.jpg


Ook hiermee zijn we aan de slag gegaan. de belijning uitgezet wat ons beviel. Ook hierbij blijft het lastig te zeggen hoe het uit eindelijk wordt.

Maar met volle moed gaan we ertegen aan.

We zijn vrijdag in de avond begonnen met alles te schuren
Foto-ZSXGCNAP.jpg


Dit neemt altijd meer tijd dan gedacht. al gauw zaten we op 23:00
Maar goed we gaan door. Ik had van te voren een lading stickers besteld waarmee we alle kanten op kunnen. We kregen het idee om de stickers als sjablonen te gebruiken. Dus als je een witte text in een zwarte vlak wilt, moet eerst de delen wit gespoten worden, sticker plakken, hierna zwart spuiten waarna je weer de sticker verwijderd (zonder krassen te maken in de basis lak).
Dat ziet er dan zo uit

Foto-YVGSWSE4.jpg


Zaterdag weer vroeg begonnen (vrijdag waren we om 1:00 gestopt).
Deze dag hebben we verschillende lagen basis lak moeten zetten met de nodige stickers. Ik heb hiervan een aantal foto's gemaakt. Het was echt door werken.

Foto-WWLPWFFS.jpg

Alles in de spuit kabine.

Foto-PGCTVFJY.jpg

Ontvetten

Foto-7MD8KBDP.jpg

Zwarte basis lak op de topkuip voor zwarte letters

Foto-OPEAXWOY.jpg

Witte basis lak en de stickers verwijderd houd zwarte tekst over.

Foto-XXUFMUQ3.jpg

Tank heeft basis kleuren wit, zwart en groen. Op de foto zijn de stickers Ninja nog te zien.

Foto-HSFDKS7A.jpg

Weer alles de spuitkabine in, voor de kleur groen.

Foto-FRIUTDZU.jpg

Resultaat topkuip.

Foto-W6SAP3WJ.jpg

Resultaat tank (alles is gespoten geen stickers).

Foto-Y7WQNKDC.jpg

Resultaat seat cover.

Foto-R8VRKYNV.jpg

Resultaat kontje.

Het was een hele klus om alles binnen een weekeind gereed te krijgen. er zijn een tweetal zaken mis gegaan waarna we twee kuipen van voren af aan moesten spuiten, dit was een enorme domper.
we hebben enorm veel bijgeleerd met dit proces en ja er zijn een paar miniscule onjuistheden te vinden op de kuipen. Ik weet ze maar een ander zal ze niet zo vinden :). maar dat heb je met handwerk.
Alles is met de hand gedaan, tot aan de belijningen toe.

We hebben twee keer drie lagen blanke lak gezet. De eerste drie lagen zijn bedoeld om de overgangen van de gespoten delen weg te schuren (belijningen en letters). De tweede drie lagen set voor de afwerking.

Tot overmaat van ramp is bij de laatste blanke lak laag een hoeveelheid stof in de lak gekomen. Dit was echt zwaar #@^@#$. Hierna hebben we de kappen geschuurd met korrel 2000 en 3000 en hierna weer polijsten.
het is jammer dat ik de glansheid niet kan vastleggen met de camera. Maar de glans is niet normaal. mag ook wel met 6 lagen blanke lak :D .

Het resultaat: De kleuren komen niet overheen, ik had de camera op de verkeerde stand staan :roflol: .

Foto-UZUPNWF3.jpg


Foto-Z4GZGF7Y.jpg


Foto-EFQSX6X6.jpg


Foto-I3OJFTNV.jpg


Foto-Y6QZBY67.jpg


Foto-R6RGL8RP.jpg


Foto-OFXYBHQ6.jpg


Foto-HCKTEQQQ.jpg


Foto-YZRD8WXA.jpg


Foto-ABB8SUW7.jpg


Ik ben super blij hoe het spuitwerk is geworden.
hierna komen we weer in de opbouw fase.
Voor mezelf neem ik even rust, na dit weekeind
- Vrijdag 16:00 tot 1:00
- Zaterdag 8:00 tot 1:00
- Zondag 10:00 tot 21:00
Kan ik even geen motor zien :roflol:

Tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag in de OP dat er geen 1997 rijders zijn, maar ik ben er 1, dus of mij bike in de OP erbij mag :Y

full
 
Weer een copy van zxr forum.
-UPDATE 14-

Weer een update.

afgelopen weekeind hebben we de kappen gespoten.
Hiervoor ben ik naar Brabant afgereisd met de motor op een motor kar en de kappen in de auto.

Ik had voor mezelf drie ontwerpen uitgewerkt op papier.

Eerste keus zou de TBR racer zijn.
[afbeelding]

Dit werd al snel duidelijk dat dit niet haalbaar is voor ons. Dit is te complex. Ik zelf ben geen spuiter en mijn maatje die auto spuiter is heeft geen ervaring met dit soort projecten. Helaas jammer maar je moet realistisch blijven.

Tweede keus zou in de kleuren van Tom Sykes vallen.
Dan niet helemaal na maken maar elementen hiervan gebruiken.
[afbeelding]

Dit zou wel haalbaar zijn. Dus zijn we hiermee aan de slag gegaan. Na 2 uur lijnen uitgezet te hebben kwamen wij tot de conclusie dat dit niet bij mijn motor past. ik moet erbij zeggen dat het ook heel lastig is om in te schatten hoe de uiteindelijke resultaat is.

Optie 3
Zou de richting ingaan van de motogp belijning. Reden lekker simpel en clean look.
[afbeelding]

Ook hiermee zijn we aan de slag gegaan. de belijning uitgezet wat ons beviel. Ook hierbij blijft het lastig te zeggen hoe het uit eindelijk wordt.

Maar met volle moed gaan we ertegen aan.

We zijn vrijdag in de avond begonnen met alles te schuren
[afbeelding]

Dit neemt altijd meer tijd dan gedacht. al gauw zaten we op 23:00
Maar goed we gaan door. Ik had van te voren een lading stickers besteld waarmee we alle kanten op kunnen. We kregen het idee om de stickers als sjablonen te gebruiken. Dus als je een witte text in een zwarte vlak wilt, moet eerst de delen wit gespoten worden, sticker plakken, hierna zwart spuiten waarna je weer de sticker verwijderd (zonder krassen te maken in de basis lak).
Dat ziet er dan zo uit

[afbeelding]

Zaterdag weer vroeg begonnen (vrijdag waren we om 1:00 gestopt).
Deze dag hebben we verschillende lagen basis lak moeten zetten met de nodige stickers. Ik heb hiervan een aantal foto's gemaakt. Het was echt door werken.

[afbeelding]
Alles in de spuit kabine.

[afbeelding]
Ontvetten

[afbeelding]
Zwarte basis lak op de topkuip voor zwarte letters

[afbeelding]
Witte basis lak en de stickers verwijderd houd zwarte tekst over.

[afbeelding]
Tank heeft basis kleuren wit, zwart en groen. Op de foto zijn de stickers Ninja nog te zien.

[afbeelding]
Weer alles de spuitkabine in, voor de kleur groen.

[afbeelding]
Resultaat topkuip.

[afbeelding]
Resultaat tank (alles is gespoten geen stickers).

[afbeelding]
Resultaat seat cover.

[afbeelding]
Resultaat kontje.

Het was een hele klus om alles binnen een weekeind gereed te krijgen. er zijn een tweetal zaken mis gegaan waarna we twee kuipen van voren af aan moesten spuiten, dit was een enorme domper.
we hebben enorm veel bijgeleerd met dit proces en ja er zijn een paar miniscule onjuistheden te vinden op de kuipen. Ik weet ze maar een ander zal ze niet zo vinden :). maar dat heb je met handwerk.
Alles is met de hand gedaan, tot aan de belijningen toe.

We hebben twee keer drie lagen blanke lak gezet. De eerste drie lagen zijn bedoeld om de overgangen van de gespoten delen weg te schuren (belijningen en letters). De tweede drie lagen set voor de afwerking.

Tot overmaat van ramp is bij de laatste blanke lak laag een hoeveelheid stof in de lak gekomen. Dit was echt zwaar #@^@#$. Hierna hebben we de kappen geschuurd met korrel 2000 en 3000 en hierna weer polijsten.
het is jammer dat ik de glansheid niet kan vastleggen met de camera. Maar de glans is niet normaal. mag ook wel met 6 lagen blanke lak :D .

Het resultaat: De kleuren komen niet overheen, ik had de camera op de verkeerde stand staan :roflol: .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben super blij hoe het spuitwerk is geworden.
hierna komen we weer in de opbouw fase.
Voor mezelf neem ik even rust, na dit weekeind
- Vrijdag 16:00 tot 1:00
- Zaterdag 8:00 tot 1:00
- Zondag 10:00 tot 21:00
Kan ik even geen motor zien :roflol:

Tot de volgende update.


een heel mooi resultaat na zulk hard werken!! _O- _O-

Maare... staat "kwasaki" op de tank niet op zn kop...?



Ik zag in de OP dat er geen 1997 rijders zijn, maar ik ben er 1, dus of mij bike in de OP erbij mag :Y

[afbeelding]


gaan we regelen ;)
 
mensen, als ik de OP bekijk, doen er een aantal foto's het niet meer... Kan aan mij liggen, maar zouden jullie dit even willen nakijken, en zo nodig even een aanpassing willen replyen?

gaat om de volgende:
- Ricardo-010
- Racekip #1
- The Raver
- PatrickZX6
- ZX7-aRnold
- greenmeany
- Murvie
- Sandmann91
- Toetje87
- Jaco-wl

Merendeel van de plaatjes die het niet meer doen zijn van Imageshack... Misschien is dat het probleem...?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje: net een heerlijk ritje gemaakt met m'n ZX6R. Stond een tijdje voor het stoplicht te wachten toen ik merkte dat hij anders (lager) stationair ging lopen. Het waarschuwingslichtje met FI ging branden en na drie keer knipperen weer uit. Dit heb ik nog een paar keer gehad onderweg, ook tijdens het rijden. Hij stotterde toen ik iets gas bijgaf, maar na een paar tellen was dit weer weg. Het waarschuwingslichtje ging ook in alle gevallen na een paar keer knipperen weer uit..
Is het verstandig om contact op te nemen met de motordealer, of kan het komen door bijvoorbeeld oude benzine? Ik heb sinds ik hem kocht in maar december één keer getankt, een half tankje ongeveer..

Om even te reageren op mijn eigen vraag, na een verse tank benzine was het probleem nog niet opgelost. Gisteren bij mijn dealer (Goedhart) langs geweest, bleek een storing te zijn in het gasklephuis. Dat hebben ze schoongemaakt en opnieuw afgesteld. De motor leek direct mooier te lopen, maar dat zal wel tussen de oren zitten :+ ! Hopen dat het nu is opgelost :) .
 
Om even te reageren op mijn eigen vraag, na een verse tank benzine was het probleem nog niet opgelost. Gisteren bij mijn dealer (Goedhart) langs geweest, bleek een storing te zijn in het gasklephuis. Dat hebben ze schoongemaakt en opnieuw afgesteld. De motor leek direct mooier te lopen, maar dat zal wel tussen de oren zitten :+ ! Hopen dat het nu is opgelost :) .


We hopen het voor je! Storingen en lampjes tijdens het rijden is nooit prettig -O-

Heb dit probleem nog niet eerder voorbij horen komen dus durf niet te zeggen wat het kan zijn... :/

Misschien brandstoffilter vuil...? zit in de pomp in de tank ;)
 
Laatst bewerkt:
mensen, als ik de OP bekijk, doen er een aantal foto's het niet meer... Kan aan mij liggen, maar zouden jullie dit even willen nakijken, en zo nodig even een aanpassing willen replyen?

gaat om de volgende:
- Ricardo-010
- Racekip #1
- The Raver
- PatrickZX6
- ZX7-aRnold
- greenmeany
- Murvie
- Sandmann91
- Toetje87
- Jaco-wl

Merendeel van de plaatjes die het niet meer doen zijn van Imageshack... Misschien is dat het probleem...?


heb geen 6 meer -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan