Het ZX-6R topic deeltje 87, De snelste zijn GROEN!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren, een vraag. Sinds kort kamp ik met wat problemen omtrent het achterlicht en de rechter richtingaanwijzers. Afgelopen week viel mij op dat het verklikker lampje op het dashboard zeer zwak brandde. Enige tijd later werkte geen enkel knipperlicht meer. Een kennis heeft toen een en ander doorgemeten, waarna bleek dat het relais defect was.

Vandaag heb ik het relais vervangen en alles knippert weer. Echter wanneer ik de rechter knipperlichten inschakel gaat het achterlicht ook een beetje mee knipperen.

Ik heb het lampje al losgekoppeld uit het knipperlicht rechtsachter, het achterlicht knipperde toen nog steeds bij inschakelen van de knippers naar rechts. Bij het loskoppelen van de connector van het knipperlicht rechtsachter was het probleem van het knipperende achterlicht verholpen.

Mijn inziens ligt het probleem dus bij de bedrading of het armatuur van dit knipperlicht. Klinkt dit plausibel of doe ik er slim aan om alles nog eens door te laten meten door iemand die wat meer bedreven is in elektronica?

Klinkt als een massa sluiting.
Houd in dat door een slechte massa de stroom deels via een andere weg gaat. De massa van het achterlicht komt waarschijnlijk op hetzelfde punt uit waardoor hij die meepakt.
 
Bedankt voor je input Erwin, ik vind zelf ook veel over massa sluitingen. Weet jij toevallig waar ik de massa aansluiting voor knipper- en achterlicht kan vinden?
 
Heren, een vraag. Sinds kort kamp ik met wat problemen omtrent het achterlicht en de rechter richtingaanwijzers. Afgelopen week viel mij op dat het verklikker lampje op het dashboard zeer zwak brandde. Enige tijd later werkte geen enkel knipperlicht meer. Een kennis heeft toen een en ander doorgemeten, waarna bleek dat het relais defect was.

Vandaag heb ik het relais vervangen en alles knippert weer. Echter wanneer ik de rechter knipperlichten inschakel gaat het achterlicht ook een beetje mee knipperen.

Ik heb het lampje al losgekoppeld uit het knipperlicht rechtsachter, het achterlicht knipperde toen nog steeds bij inschakelen van de knippers naar rechts. Bij het loskoppelen van de connector van het knipperlicht rechtsachter was het probleem van het knipperende achterlicht verholpen.

Mijn inziens ligt het probleem dus bij de bedrading of het armatuur van dit knipperlicht. Klinkt dit plausibel of doe ik er slim aan om alles nog eens door te laten meten door iemand die wat meer bedreven is in elektronica?

Klinkt als een massa probleem. Ofwel de - (min) naar de accu. Zie je ook veel bij auto,s. Dan heeft de - een slecht contact op de frame.
 
Klinkt als een massa sluiting.
Houd in dat door een slechte massa de stroom deels via een andere weg gaat. De massa van het achterlicht komt waarschijnlijk op hetzelfde punt uit waardoor hij die meepakt.
:^ Begin eens te kijken bij je relais, mogelijk is je oude relais gesneuveld omdat daar de massa draad al niet goed van was....wanneer je twijfelt of dingen uit wil sluiten kan je een bypass draad trekken vanaf de massa naar je relais en ga zo maar door....
 
Op het relais zitten maar 2 aansluitingen, geen massa voor zover ik zie :o

Waar kan ik de massa aansluiting op het frame vinden?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een massa probleem. Ofwel de - (min) naar de accu. Zie je ook veel bij auto,s. Dan heeft de - een slecht contact op de frame.

Deze aansluitingen zien er netjes uit. Heb de accu er nog even uitgehaald en opgeladen, alles gepoetst en teruggezet. Probleem is er nog '(
 
Deze aansluitingen zien er netjes uit. Heb de accu er nog even uitgehaald en opgeladen, alles gepoetst en teruggezet. Probleem is er nog '(

Even het wphb raadplegen. Meestal zit hij ergens op het subframe.
Die aansluiting even opfrissen met een schuurpapiertje. Als dat niet werkt kun je nog even een draadje tegen de - accu naar het massapunt houden.
 
Heb hem gevonden ja. Niet los gehaald, vond het er wel goed uitzien!! Zal van de week nog eens kijken. Het voorlicht knippert trouwens ook mee als het knipperlicht naar rechts aanstaat viel me op.
 
Heb hem gevonden ja. Niet los gehaald, vond het er wel goed uitzien!! Zal van de week nog eens kijken. Het voorlicht knippert trouwens ook mee als het knipperlicht naar rechts aanstaat viel me op.
WooooooT....je hebt gewoon een kermis attractie *O* *O* :')
 
Haha ja, het ziet er wel leip uit. Ik laat het eerdaags wel even nakijken door iemand die wat meer onderlegd is hierin, voordat straks niks meer brandt :+
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig heb je meer contact via andere kanalen dan hier via MF.
Buiten het feit dat we ouder worden :P
 
Sodeju :o , topic is gewoon in 2013 aangemaakt _O-
Er waren tijden dat er binnen 2 wkn een nieuwe was...


En ik toendertijd maar denken dat ik er weer snel vanaf zou zijn... _O- :')


Hoogtij dagen zijn wel voorbij :Y We worden oud :+


Zijn we dat al niet dan...? :+

huisje... boompje... beestje kindje... :+


Idd huisje boompje beestje getrouwd kinderen motor staat ergens in een schuurtje te huilen.


:^ Sinds winter 2013 een hele 1500km bij gekomen... :')
 
Laatst bewerkt:
-UPDATE 13-

Deze week mockup gemaakt van mijn ontwerpen van hierboven.
Belijning uit gezet op de motor met kuipwerk. Helaas geen foto van genomen B|
Ik weet nog niet wat ik er van vind. de lijnen krijg ik niet echt mooi op mijn model motor. 2005 model heeft alleen maar ronde vormen.

Voor me zelf wil ik plan B opstellen.
De link die Leduke geplaatst heeft staan mooie motoren/kleurstellingen tussen.
Deze motor vind ik ook echt mooi, maar dit is meteen naar een race stijl.


[afbeelding]

Ik ben zelf over algemeen niet zo van het stickeren/reclame op de mijn motor. Maar als ik bovenstaande plaatje zo zie ga ik er nu toch anders over denken.

Ik zou graag meningen horen van de mensen hier.

Ik zit met de volgende dilemma's
- Motor zoals op de foto zijn kuipwerken te koop vanuit china, als ik mijn motor in ongeveer dezelfde kleur stelling ga spuiten/stickeren zal deze dus op zo'n chinees kuipwerk lijken, moet ik dit als belemmering zien, ik ga wel voor een hoger kwaliteit uiteraard.
- Motor helemaal bestickeren in de race kleuren/merken? wel mijn Eigen draai aangeven.

Die 10 is Mooi :9~

Zoek voor mijn 10 wel de stickerset zoals hij daar staat maar kan deze helaas nergens vinden -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan