Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Trouwes, ik heb nog iets gevonden op het interweb (man daar staat echt alles op te vinden 😜)...
Het betreft een suspension setup die naar het schijnt voor jet betere werk moet kunnen zorgen. Let wel, het betreft de modellen van 2005. Heeft er iemand enig ideeet wat technische kennis of dit onzin is, of dit wel werkt. Hier in bijlage een lijstje er van:
 

Bijlagen

  • IMG_20210220_072332~2.jpg
    IMG_20210220_072332~2.jpg
    153,7 KB · Weergaven: 9
Trouwes, ik heb nog iets gevonden op het interweb (man daar staat echt alles op te vinden 😜)...
Het betreft een suspension setup die naar het schijnt voor jet betere werk moet kunnen zorgen. Let wel, het betreft de modellen van 2005. Heeft er iemand enig ideeet wat technische kennis of dit onzin is, of dit wel werkt. Hier in bijlage een lijstje er van:

Het lastige is dat de motor nu 16 jaar oud is.
En de vering dus ook, deze setting zal niet meer volledig up to date zijn. Omdat diverse onderdelen ver/gesleten.
De veren kunnen iets korter en slapper zijn geworden van het constant onder spanning staan.

Als ik bijvoorbeeld naar mijn 10 kijk (uit 2004) dan heb ik de demping van de voorvork helemaal open staan.
En nog vind ik hem aan de harde kant.
Dus ik ga de vork ook om laten bouwen en volledig reviseren.
 
Het lastige is dat de motor nu 16 jaar oud is.
En de vering dus ook, deze setting zal niet meer volledig up to date zijn. Omdat diverse onderdelen ver/gesleten.
De veren kunnen iets korter en slapper zijn geworden van het constant onder spanning staan.

Als ik bijvoorbeeld naar mijn 10 kijk (uit 2004) dan heb ik de demping van de voorvork helemaal open staan.
En nog vind ik hem aan de harde kant.
Dus ik ga de vork ook om laten bouwen en volledig reviseren.
Had ik helemaal niet aan gedacht dankjewel. M'n vorige blade van '96 reed als een natte dweil, fewelke volgens mij ook door de vorige eigenaar in beide vorkpoten waren gemoffeld 😫...
 
Het beste is om de motor af te laten stellen door iemand die er verstand van heeft. En iemand die zegt: hij moet zo stug mogelijk want dat doen ze op het circuit ook... Die heeft er waarschijnlijk geen verstand van. ;)
 
Hallo allemaal, :W

Ik heb vorig jaar voor het eerst Kawasaki's gehad. Wetende: 2008 Z750, 2014 Z800 en 2015 ER-6F.

Eerlijk gezegd viel het me kwalitatief erg tegen. Gebruikte ijzer en kunstof kapjes her en der alsmede het laswerk. Zeker als ik het bijvoorbeeld vergeleek met bijv mijn 2001 Fireblade (Fireblade zit nieuw ook in een hogere prijsklasse dan deze modellen natuurlijk + deze modellen zijn geen Japanse productie).

Nu is mijn oog gevallen op een 2005 ZX-6R die in het bezit is van een medewerker van Kawasaki. Leuk gesprek gehad en die motor spreekt me gewoon aan + het verhaal voelt redelijk goed.

Voordat ik me op mijn volgende impulsaankopen stort:
Kunnen jullie de zwakke punten van een 05-06 ZX6R met mij delen? Ik zie namelijk toch wel het nodige in de openingspost bij een 03-04 zien en ben benieuwd of dit verbeterd is of niet.
 
Hallo allemaal, :W

Ik heb vorig jaar voor het eerst Kawasaki's gehad. Wetende: 2008 Z750, 2014 Z800 en 2015 ER-6F.

Eerlijk gezegd viel het me kwalitatief erg tegen. Gebruikte ijzer en kunstof kapjes her en der alsmede het laswerk. Zeker als ik het bijvoorbeeld vergeleek met bijv mijn 2001 Fireblade (Fireblade zit nieuw ook in een hogere prijsklasse dan deze modellen natuurlijk + deze modellen zijn geen Japanse productie).

Nu is mijn oog gevallen op een 2005 ZX-6R die in het bezit is van een medewerker van Kawasaki. Leuk gesprek gehad en die motor spreekt me gewoon aan + het verhaal voelt redelijk goed.

Voordat ik me op mijn volgende impulsaankopen stort:
Kunnen jullie de zwakke punten van een 05-06 ZX6R met mij delen? Ik zie namelijk toch wel het nodige in de openingspost bij een 03-04 zien en ben benieuwd of dit verbeterd is of niet.

Alleen de voorremmen, die kunnen de warmte niet zo goed afvoeren, dus dat wil nog wel eens voor fading zorgen.
 
Ik had het inderdaad via Roy vernomen ;) 👍.

Hoe is dit op te lossen of moet je echt andere klauwen gaan zoeken?

De punten die bij een 03/04 in de openingspost worden genoemd zijn wel opgelost/verbeterd?
 
Ik had het inderdaad via Roy vernomen ;) 👍.

Hoe is dit op te lossen of moet je echt andere klauwen gaan zoeken?

De punten die bij een 03/04 in de openingspost worden genoemd zijn wel opgelost/verbeterd?

Het makkelijkste en goedkoopste is een setje Nissin remklauwen te zoeken.
Deze vind je op bijvoorbeeld: zzr 1400 zx6r vanaf 2007 Z1000 vanaf 2011.
En er zullen wel nog wat modellen zijn.

Aha, Roy had mij al geappt. :t
 
Ik ontving net dit linkje van Roy. Lees ik nou goed dat een aantal het fading probleem hebben opgelost met nieuwe seals in de rempomp :? .

Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor een set Nissin klauwen + passende leidingen + het hele zooitje installeren wat ik zelf niet kan?

Is een 05-06 een beetje te doen qua onderdelen want ik zie maar bar weinig op Marktplaats bijvoorbeeld:?
 
Nieuwe seals in de rempomp lijkt me stug, want het probleem is namelijk dat de tokico remklauwen de warmte niet goed af kunnen voeren.
Daar zouden seals geen invloed op moeten hebben.

Ik heb hier alvast één remklauw.

Setje stalen remleidingen voor een 2007 zx6r zijn zo'n 150, - (naar boven afgerond)

Maar ik heb alles destijds gewoon met de bestaande remleidingen gedaan.

De remklauwen HOEVEN NIET aangepast te worden. Maar als je wat vaker circuit ermee gaat rijden is het wel aan te raden.
 
Ow nee joh...ik ben chef vierkante banden.

Voor een bocht stap ik af...loop met de motor aan de hand door de bocht en na de bocht stap ik weer op om vervolgens met veel lomp gas weer bij de rest aan te haken. Ik heb niks te zoeken op een circuit. :]
 
Hallo allemaal, :W

Ik heb vorig jaar voor het eerst Kawasaki's gehad. Wetende: 2008 Z750, 2014 Z800 en 2015 ER-6F.

Eerlijk gezegd viel het me kwalitatief erg tegen. Gebruikte ijzer en kunstof kapjes her en der alsmede het laswerk. Zeker als ik het bijvoorbeeld vergeleek met bijv mijn 2001 Fireblade (Fireblade zit nieuw ook in een hogere prijsklasse dan deze modellen natuurlijk + deze modellen zijn geen Japanse productie).

Nu is mijn oog gevallen op een 2005 ZX-6R die in het bezit is van een medewerker van Kawasaki. Leuk gesprek gehad en die motor spreekt me gewoon aan + het verhaal voelt redelijk goed.

Voordat ik me op mijn volgende impulsaankopen stort:
Kunnen jullie de zwakke punten van een 05-06 ZX6R met mij delen? Ik zie namelijk toch wel het nodige in de openingspost bij een 03-04 zien en ben benieuwd of dit verbeterd is of niet.
Hallo MUD,
Ik kom zelf ook van een Fireblade 900RR (1996) maar die was uiteindelijk op z'n einde. Eerst wou ik terug een Honda want dat blijft topspul, maar ik vond 900cc soms wat te veel motorfiets om op de gewone straat mee te sjouwen. Toen net als jij toevallig op de ZX6R uit 2005 gebotst en alle reviews op het internet beginnen lezen. Die waren positief over het 2005 model.
Om een verhaal kort te maken, ik heb hem toen in een impuls omgeruild maar nog geen moment spijt van gehad. Let op, je waant je heel snel Rossi op zo'n behendig scheurijzertje. De 600cc zijn meer dan fel genoeg en de remmen voldoen ook prima voor op de gewone baan. Circuit rijden is weer wat anders, maar voor op de straat kan ik hem alleen maar aanraden en hoeft er niets aan te veranderen. Heb je wel al een testritje gedaan?
 
EDIT: Bericht verwijderd i.v.m. niet meer aan de orde. Verkoper wilde de overeengekomen prijs niet zomaar accepteren (ik bood aan het over te maken en later motor op te halen als hij vrij was).

Appte me later deze week dat hij een hoger bod had ontvangen en of ik daar dan maar weer overheen wilde bieden.

Daar begin ik niet aan en verdient geen schoonheidsprijs in mijn optiek.🙄
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag dames en heren.

Na jaren lezen lezen en nog eens lezen, besloten om toch maar een accountje aan te maken en mij meer te verdiepen en mengen in de motorrij-gemeenschap. Dit leek mij een prima plek om te beginnen!
Zeer veel kennis hier aanwezig die ik graag wil prikkelen! Zelf absoluut niet technisch onderlegd namelijk.
Als ik mijn schoonheid terug heb van de garage zal ik wat kiekjes uploaden!

Groet, Ksjaakie!
 
Goedemiddag dames en heren.

Na jaren lezen lezen en nog eens lezen, besloten om toch maar een accountje aan te maken en mij meer te verdiepen en mengen in de motorrij-gemeenschap. Dit leek mij een prima plek om te beginnen!
Zeer veel kennis hier aanwezig die ik graag wil prikkelen! Zelf absoluut niet technisch onderlegd namelijk.
Als ik mijn schoonheid terug heb van de garage zal ik wat kiekjes uploaden!

Groet, Ksjaakie!
Leuk we kijken uit naar de foto's! 👍👍👍
 
EDIT: Bericht verwijderd i.v.m. niet meer aan de orde. Verkoper wilde de overeengekomen prijs niet zomaar accepteren (ik bood aan het over te maken en later motor op te halen als hij vrij was).

Appte me later deze week dat hij een hoger bod had ontvangen en of ik daar dan maar weer overheen wilde bieden.

Daar begin ik niet aan en verdient geen schoonheidsprijs in mijn optiek.🙄
Das jammer, de zx6r is echt de moeite waard. Maar je beslissing is ook volkomen begrijpelijk. Ach wie weet binnenkort misschien hè 😊...
 
Door een maatje de motor laten polijsten en het resultaat mag er zijn! 😎😇
volgende week nieuwe power 5 banden monteren en de voorpoten laten aanpassen met hyperpro.
dan ben ik klaar voor het seizoen en is alles gedaan en netjes 🥰
75604282-99DE-4F42-9F03-B967D6EF1B3E.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan