Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Gm,
Ik ga binnenkort een klein cursusje doen op Zolder, op beginnersniveau met begeleiding. Het wordt voor mij de eerste keer op circuit met de motor... nu heb ik wel gemerkt dat bij hard remmen m'n achterband wel eens opzij durft te schuiven. Mijn 2005 heeft geen abs helaas dus daar hou ik iig rekening mee.
Ook zijn de remblokjes achteraan een mm of één max twee dik dus versleten denk ik dan.
Voor de circuitdag wil ik gelijk voor en achter nieuwe remblokjes laten monteren. Mijn vraag is weet er iemand goeie of toch zeker voldoende voor op het circuit. Wil er goed voorbereid aan beginnen namelijk, zeker wat de remmen betreft!
Dank alvast voor de reacties 👌
Ik heb jaren lang met blokken van DP gereden (HH+ volgens mij). Daarmee rem je de vullingen uit je tanden, faden niet, ook goed voor op straat, vreten niet je schijf op en ze gaan een eeuwigheid mee. Ik rijd nu met de race variant maar die worden voor straatgebruik afgeraden.

(Zoals eerder gemeld de achterrem niet gebruiken op het circuit, daar zit geen gewicht op dus die gaat slippen).
 
Ik heb nog een origineel ruitje van een 2004 ZX6 liggen. Beetje dof geworden, ik weet niet of je dat op kan poetsen.

Gratis afhalen of tegen verzendkosten wil ik hem ook wel op de post doen.

Over een week gaat ie bij het grofvuil.
 

Bijlagen

  • 9F27B25E-0994-4057-AB08-D8F55F920C2E.jpeg
    9F27B25E-0994-4057-AB08-D8F55F920C2E.jpeg
    246,3 KB · Weergaven: 6
Ik krijg net bericht op een engels forum dat voor de 1995-1997 zx6r (zx600f). Ook spruitstukken van de 2001 versie ZX600J passen? Kan iemand dit bevestigen?! Zou enorm schelen die zijn maximaal op voorraad


even een update

spruikstuk van een zx600j (2001 model) past inderdaad vlekkenloos op de zx600f (1995 model).

alleen de demper van de F serie is groter dus je zal of een nieuwe demper moeten kopen of, zoals ik heb gedaan, het spruitstuk iets bijslijpen om de oude F demper te laten passen op het J model spruikstuk,
 
Handig om te weten.

En fijn dat het allemaal zo uitwisselbaar is.
Maar het betekent dus dat een 2003 spruitstuk ook zou passen.
Want die heb ik ooit al eens op een 2000 model gezet. :t
 
Denk dat je beter niet naar bouwjaren moet kijken maar echt het type motor
daarom de zx600f en zx600j.
maar ik meen: zx600f 1995-1998
zx600j 2001-2003
anyways, hij rijd... in augustus met de oldtimer naar midland voor bochtentraining!
 
Gm,
Ik ga binnenkort een klein cursusje doen op Zolder, op beginnersniveau met begeleiding. Het wordt voor mij de eerste keer op circuit met de motor... nu heb ik wel gemerkt dat bij hard remmen m'n achterband wel eens opzij durft te schuiven. Mijn 2005 heeft geen abs helaas dus daar hou ik iig rekening mee.
Ook zijn de remblokjes achteraan een mm of één max twee dik dus versleten denk ik dan.
Voor de circuitdag wil ik gelijk voor en achter nieuwe remblokjes laten monteren. Mijn vraag is weet er iemand goeie of toch zeker voldoende voor op het circuit. Wil er goed voorbereid aan beginnen namelijk, zeker wat de remmen betreft!
Dank alvast voor de reacties 👌
Gewoon flink nijpen en wa minder mee de achterrem! Komt helemaal goed!
 
Hallo
Ik heb nog een vraagje voor alle zx6r rijders onder ons (zeker voor mensen met 2005 model).

Wie gaat er allemaal dit jaar op circuit rijden? Of het nu de eerste keer is, een cursus/vrij rijden, of al wat verder staat is van geen belang...
Maar maken jullie speciale voorbereidingen aan je (straat)motorfiets?
 
Hallo
Ik heb nog een vraagje voor alle zx6r rijders onder ons (zeker voor mensen met 2005 model).

Wie gaat er allemaal dit jaar op circuit rijden? Of het nu de eerste keer is, een cursus/vrij rijden, of al wat verder staat is van geen belang...
Maar maken jullie speciale voorbereidingen aan je (straat)motorfiets?
Zorgen dat je remblokken in orde zijn _O-_O-
 
Wel vet groen covertjr zonop zwart kontje. Hoe bevallen die power 5 trouwens? Heb mijne van de week ff ingereden ennkom van power rs af..

Heb er nog geen 40 km mee gereden. Beetje druk de laatste tijd, maar gaat komen zodra het wat rustiger is. Ik had op de ZX10R ook al Power 5's gemonteerd. Het lastige aan een beschrijving van een band is dat je ze vaak vergelijkt met de band die ervoor op zat, dat zorgt er ook voor dat mensen verschillende reacties hebben. Ook van oude platte banden naar nieuwe banden zorgt vaak voor lyrische reacties als de banden er net omliggen.

De Power 5 is in mijn beleving een heel makkelijk insturende band (puntige vorm). Ze passen goed bij het karakter van de ZX6R (ook van de ZX10R trouwens). Op hellingshoek zijn ze erg voorspelbaar en de reactie op het remmen in de bocht is beperkt (en dat is dus goed!). Koud al meer dan voldoende grip om rap de knie aan de grond te leggen en snel warm. Nog geen circuitervaringen, maar dat komt wellicht nog.

In het nat geen ervaring, voor mij is een motor echt een lolfiets.

Das een dikke lift, waar heb je die besteld en hoe bevalt die?

Dit is een Constands motorrlift. De Constands Power Evo. Besteld via Motea. Ze hebben regelmatig kortingsacties. Ik had 'm voor onder de 200 Euro. De Constands is een imitatie van de 'originele' Bursig motorlift. Die heb ik ook gehad bij de Ducati 999S. Het verschil zit erin dat de Constands meer afstelwerk is en iets moeilijker inhaakt, maar dat rechtvaardigt de fors lagere prijs meer dan voldoende. Als je de lift eenmaal goed hebt afgesteld, is het prima te doen en staat hij mooi stabiel met beide wielen van de grond.

Oh, en het is alleen handig als je een goed vlakke ondergrond hebt. Bij hoogteverschillen van meer dan een paar millimeter (scheve tegels) kun je de stand niet verplaatsen.

Tot zo ver de reviews :+
 
Hallo
Ik heb nog een vraagje voor alle zx6r rijders onder ons (zeker voor mensen met 2005 model).

Wie gaat er allemaal dit jaar op circuit rijden? Of het nu de eerste keer is, een cursus/vrij rijden, of al wat verder staat is van geen belang...
Maar maken jullie speciale voorbereidingen aan je (straat)motorfiets?

Een goed gecontroleerde motor zorgt voor vertrouwen bij jezelf. Dus loop een week van tevoren alle belangrijke onderdelen langs. Remblokken zijn erg handig om goed te controleren. Dus binnen- en buitenkant van de klauwen.

Bandenspanning is een tweede die erg belangrijk is. Ga je met de aanhanger, zoek wat de aanbevolen spanning voor jouw band is bij circuitgebruik en zet de banden op die druk. Of noteer het op een papiertje en neem een metertje mee naar circuit.

Loop boutjes na van bijvoobeeld steppies, schakelpedaal en spiegels. Die willen nog wel eens spontaan lostrillen bij flink vegen op circuit en niks is zo balen als wanneer je schakelpedaal los bungelt en je het halve paddock over kunt in de hoop dat iemand het juiste boutje bij zich heeft.

Check je oliepeil goed en vul zonodig bij.

Afijn, genoeg te checken en zeker doen. Er zijn vast uitgebreidere lijstjes te vinden, maar dit zijn wel de meest voor de hand liggende punten.
 
Vandaag even lekker gereden, brommert schoongemaakt en 98 erin gegooid voor eur 1,909 per liter. 😅
 

Bijlagen

  • D5A58A65-EBD5-47DC-9F9E-6D0CDDD5CA43.jpeg
    D5A58A65-EBD5-47DC-9F9E-6D0CDDD5CA43.jpeg
    307 KB · Weergaven: 19
  • 32A10D06-23FA-4EC3-B194-DD770F0AB70C.jpeg
    32A10D06-23FA-4EC3-B194-DD770F0AB70C.jpeg
    228,6 KB · Weergaven: 23
  • 93D3A4C7-5ADB-47F9-ABB8-10C71DEB29AC.jpeg
    93D3A4C7-5ADB-47F9-ABB8-10C71DEB29AC.jpeg
    165,8 KB · Weergaven: 20
  • 4561F72E-A1DF-443A-B9A9-140462096268.jpeg
    4561F72E-A1DF-443A-B9A9-140462096268.jpeg
    262,9 KB · Weergaven: 21
Hallo
Ik heb nog een vraagje voor alle zx6r rijders onder ons (zeker voor mensen met 2005 model).

Wie gaat er allemaal dit jaar op circuit rijden? Of het nu de eerste keer is, een cursus/vrij rijden, of al wat verder staat is van geen belang...
Maar maken jullie speciale voorbereidingen aan je (straat)motorfiets?
Technische staat is het belangrijkste, zodat je daar niet aan twijfelt. Alle dingen even nalopen; remblokken- en bandenslijtage, ketting smeren, olie peilen en voorvork controleren op lekkages. Verder laat ik alleen de bandenspanning zakken zoals door Bridgestone aanbevolen van 2.5v/2.9a naar 2.1v/2.3a. Soms neem ik niet eens de moeite om de spiegels en kentekenplaathouder eraf te schroeven...

1.jpg
 
Een goed gecontroleerde motor zorgt voor vertrouwen bij jezelf. Dus loop een week van tevoren alle belangrijke onderdelen langs. Remblokken zijn erg handig om goed te controleren. Dus binnen- en buitenkant van de klauwen.

Bandenspanning is een tweede die erg belangrijk is. Ga je met de aanhanger, zoek wat de aanbevolen spanning voor jouw band is bij circuitgebruik en zet de banden op die druk. Of noteer het op een papiertje en neem een metertje mee naar circuit.

Loop boutjes na van bijvoobeeld steppies, schakelpedaal en spiegels. Die willen nog wel eens spontaan lostrillen bij flink vegen op circuit en niks is zo balen als wanneer je schakelpedaal los bungelt en je het halve paddock over kunt in de hoop dat iemand het juiste boutje bij zich heeft.

Check je oliepeil goed en vul zonodig bij.

Afijn, genoeg te checken en zeker doen. Er zijn vast uitgebreidere lijstjes te vinden, maar dit zijn wel de meest voor de hand liggende punten.
Peter, bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan