Asfaltkouwer
MF'er
- 30 mrt 2016
- 111
- 26
Hallo zo ik ben nu ook een Kawa rijder.
2005 zx6r.
vraagje , Het bezine lampje ging bij ongeveer 200km branden dus gelijk getaned ging er ongeveer 12 liter in . klopt het dan dat er een 5L reserve in zit dus toch nog bijna 100km kan rijden ??
En wat tanken jullie als ik vragen mag ik heb nu shell v POwer getanked .
Dank.
Roy
Dank je voor je snelle reactie.
Ik heb ook erg rustig gereden dus verwacht dat hij ook wel naar de 180km gaat dan .
andere vraag ik zie in de spiegels echt niet wat er achter mij zit.
hebben jullie dezelfde ervaring en zijn bar end mirrors hier een goeie oplossing voor ??
dank je
Hallo zo ik ben nu ook een Kawa rijder.
2005 zx6r.
vraagje , Het bezine lampje ging bij ongeveer 200km branden dus gelijk getaned ging er ongeveer 12 liter in . klopt het dan dat er een 5L reserve in zit dus toch nog bijna 100km kan rijden ??
En wat tanken jullie als ik vragen mag ik heb nu shell v POwer getanked .
Dank.
Roy
Voelt de band glad aan kwa slijtage of gehobbeld als je er met je hand over heen gaat?
Durf het bijna nie te vragen, maar hoe krijg ik de leidingen van mn tank ontkoppeld?
Gaat om een zx6r uit 2003, zitten soort blokjes aan met wat lijkt op een knopje, maar krijg het op geen mogelijheid los.
band voelt glad aan
Vering staat ook gelijk en goed afgesteld?
Balhoofd speling vrij?
Alleen een stukje eruit. Dan komt het "randje" vrij om de leiding eraf te schuivenAlsin er helemaal uit? Of alleen een stukje? Al valt dat al niet mee met mn dikke vingers.
Er zit een klein randje op de nippel waar het koppelstukje op klikt.
Alleen een stukje eruit. Dan komt het "randje" vrij om de leiding eraf te schuiven
De balhoofdspeling moet ik nog checken. De vering is in orde. het ligt niet aan de remschijven. Ik laat het wel weten wanneer ik het probleem heb gevonden.
Ik ga deze dingen proberen:
- remblokjes nakijken en desnoods vervangen (kheb nog nieuwe remblokjes liggen)
- balhoofdlager nakijken
- andere velg proberen
wat ik al heb geprobeerd:
- schijven vervangen en nagekeken
- wiellagers en bussen vervangen
- band nagekeken
- vering nagekeken
- remklauwen nagekeken (vooral de beweegbaarheid van de remzuigers)
In ieder geval bedankt voor jullie serieuze en respectvolle advies. Op sommige andere delen van dit forum heb ik het idee dat mensen me niet serieus nemen en zelfs belachelijk maken, vandaar dat ik het hier ook heb gevraagd.
De leiding zit met een quick release vast. Zit een knopje die je kan indrukken en dan kun je hem van de nippel afschuiven. Er zit een klein randje op de nippel waar het koppelstukje op klikt.
Daarna moet je nog de bedrading los klikken.
Mijn tank heeft trouwens maar 1 leiding... bij jou meer?
Ja volgens mij had ik 2 van die knopjes, 1 vooraan en 1 achteraan de tank.
Had ze ook al ingeknepen, of eigenlijk samengeknepen met een punttangetje, maar dat deed nix. Ga het vd week nog eens proberen.
Ja volgens mij had ik 2 van die knopjes, 1 vooraan en 1 achteraan de tank.
Had ze ook al ingeknepen, of eigenlijk samengeknepen met een punttangetje, maar dat deed nix. Ga het vd week nog eens proberen.
Ha Oma.
Maandag een circuitdag gehad op het prachtige Spa-Francorchamps. Genieten, wat een mooie baan is dat. Helaas heb ik na twee sessies weer kunnen inpakken, ik hoorde namelijk een rammel in het blok wanneer ik een dot gas gaf en het gas vervolgens los liet. Het klonk alsof er een lager of iets niet helemaal goed meer is. Ik weet dat de motor best op zijn donder kan krijgen van een circuitdag, maar aangezien ik hem altijd keurig rustig warm rijd, ben ik eigenlijk een beetje verbaasd. Is dit een bekend probleem bij ZX6R's uit 2009? (staat net 36*** km op de teller). Ik wil eventueel wel een filmpje maken ter verduidelijking..
Groeten,
Ruben
Als mijn spiegels zo staan dat ik goed zicht heb links en rechts achter, dan zie ik eigenlijk niet wat er direct achter op mijn rijbaan gebeurt. Dan moet ik even m'n arm naar binnen doen...
Ik kan ook m'n rechter spiegel zo afstellen dat ik wél zie wat er achter mij gebeurt, maar dan heb ik een dode hoek richting de rechter baan...
Het is een beetje een compromis wat dat betreft
Na het vervangen van de remblokjes is de trilling weg haleluja
Ja en nee.
Je hebt mirror risers.
Dat is een "blokje" wat je tussen je kuip en de spiegel plaatst.
Ik bewoog gewoon mijn elleboog altijd een beetje aan de kant en kon ik meestal prima zien.
Bar end spiegels zijn over het algemeen gewoon f*cked up en geen porum op een supersport.
Althans dat vind ik. :p
Er zullen genoeg mensen zijn die het fijn vinden.
Weet iemand hoe je bij de laser xtreme voor de 2005 de DB killers monteert?
Toen ik de motor kocht zat er een zakje onder het zadel met 3 van onderstaande pijpjes:
[afbeelding]
Het gaat om deze uitlaat:
[afbeelding]
Heb de uitlaat al gedemonteerd maar krijg die pijpjes er niet echt in...
Is hier ooit een antwoord op gekomen ik heb namelijk ook drie van die kromme pijpjes los liggen en vraag mij nu toch ook af of deze erin moeten en zoja hoe en scheelt het veel qua geluid want nu maakt hij best goed gelijk ( lees hard ).
haha
dank je