Racekip #1
MF veteraan
- 9 mrt 2003
- 49.919
- 530
Ondanks dat mijn huidige zx6r uit 1995 nog prima rijd denk ik eraan om komende winter hem in te ruilen voor een 2003 model. Voor mij goed betaalbaar en een zeer mooie fiets. Ik vraag me alleen af hoe erg de bekende problemen zijn met klepseals. Olie bijvullen is geen probleem, maar verwacht ook nog wel eens langere ritten te maken van +- 500km.
Hoeveel olie raakt er verloren en is daar een bepaalde norm voor?
heb je een pb'tje gestuurdDe cover is onbeschadigd. Deze zat er niet op tijdens de aanrijding. Ik had €65 in gedachten.
Leeft Esther nog?Wat voor een olie zit er in het blok?
Ik weet dat ze gevoelig kunnen zijn voor Valvoline.
Maar jullie hebben Esther haar motor dus gekocht.
Probeer zo min mogelijk speling er bij de hendel uit te draaien en zoveel mogelijk bij het blok.
En checkIemand interesse in een duo seat cover voor een ZX6R bouwjaar 2009, kleur groen?
Helaas ben ik niet meer in het bezit van mijn ZX6R, een AUDI die mij over het hoofd zag .
Deze dacht wel even te kunnen keren midden op de weg....
Leeft Esther nog?
En ja, ik leef ook nog....heaumeaus
Ha Oma.
Maandag een circuitdag gehad op het prachtige Spa-Francorchamps. Genieten, wat een mooie baan is dat. Helaas heb ik na twee sessies weer kunnen inpakken, ik hoorde namelijk een rammel in het blok wanneer ik een dot gas gaf en het gas vervolgens los liet. Het klonk alsof er een lager of iets niet helemaal goed meer is. Ik weet dat de motor best op zijn donder kan krijgen van een circuitdag, maar aangezien ik hem altijd keurig rustig warm rijd, ben ik eigenlijk een beetje verbaasd. Is dit een bekend probleem bij ZX6R's uit 2009? (staat net 36*** km op de teller). Ik wil eventueel wel een filmpje maken ter verduidelijking..
Groeten,
Ruben
Blijkbaar is de standaard uitlaatbocht een dubbelwandige set, en is het geluid wat ik hoor de 'binnenwand' die aan het resoneren is. Heb de keuze tussen een nieuwe originele bochtenset, een tweedehands originele bochtenset en een aftermarketbochtenset (inclusief demper). Die keuze is snel gemaakt natuurlijk. Nu op zoek naar een leuk setje
Hello,
Ik weet niet of het gespast is hier de vraag te stellen, als dat zo is. Let me know.
Ik heb een ZX-6RR '03 waarvan de versnellingsbak kapot is. Waar een vaker voorkomend probleem is. Nu heb ik een versnellingsbak gevonden van een 636 versie.
Is er iemand hier die mij kan vertellen of dat past of niet?
Bedankt!
Floris
Is dat een probleem van specifiek de RR versie? Of moet ik me ook zorgen maken met mijn gewone ZX6R uit 2003
Hello,
Ik weet niet of het gespast is hier de vraag te stellen, als dat zo is. Let me know.
Ik heb een ZX-6RR '03 waarvan de versnellingsbak kapot is. Waar een vaker voorkomend probleem is. Nu heb ik een versnellingsbak gevonden van een 636 versie.
Is er iemand hier die mij kan vertellen of dat past of niet?
Bedankt!
Floris
Volgens mij is het onderblok hetzelfde.
Dus die zou moeten passen.
Bedankt Racekip!
Nu ben ik aan het twijfelen om het hele blok te vervangen. Aangezien voor de RR versie weinig onderdelen te vinden zijn (op blok en versnellingsbak gebied) . Hier mensen die een 636 blok in een RR hebben gezet?
Inmiddels in het bezit van een 2003 zx6r. Erg mooi ding alleen denk ik de NAKS nogal te horen, olieniveau is ook net even iets te laag. Wat denken jullie? Voorlopig ga ik eerst eens een paar ritten maken als het wat droger is met wat meer olie erin. Hoeveel km zou de naks mee moeten gaan? Er staat nu +- 20.000 op.
Wel meer dan dat natuurlijk.
Laat je niet te snel verleiden om een handmatige naks er in te zetten. Die zijn toch lastiger af te stellen dan je denkt.
Daarbij klinken kawasaki's nou eenmaal niet zoals een Honda...