Inmiddels in het bezit van een 2003 zx6r. Erg mooi ding alleen denk ik de NAKS nogal te horen, olieniveau is ook net even iets te laag. Wat denken jullie? Voorlopig ga ik eerst eens een paar ritten maken als het wat droger is met wat meer olie erin. Hoeveel km zou de naks mee moeten gaan? Er staat nu +- 20.000 op.
Nice!!! interesse in betere voorvering? Heb nog een setje HyperPro voorveren liggen
Een deuk of een chrome loos deel?
Wel meer dan dat natuurlijk.
Laat je niet te snel verleiden om een handmatige naks er in te zetten. Die zijn toch lastiger af te stellen dan je denkt.
Daarbij klinken kawasaki's nou eenmaal niet zoals een Honda...
Leuk klusje! Verstandig dat je gelijk de veren gaat vervangen.
Klein vraagje: heb je de schroeven van de in en uitgaande demping helemaal dicht gedraaid voordat je de poot los hebt gehaald?
Je bedoelt de voorveerspanning schroef bovenop en de schroef aan de cilinder die in de binnenpoot onderin zit?
Ik heb niks helemaal dicht gedraaid. Dit was nog een losse 2eh voorpoot waarvan ik de binnenpoot van ga gebruiken. In de Kawa zit nu nog de complete voorvork en ga ik pas demonteren als de keerringen en stofkappen binnen zijn.
Onderin de veerpoot is je ingaande demping, en bovenin is je uitgaande demping.
Als je 20 clicks hebt en hij staat op 10 als je de poot afgesteld hebt.
Vervolgens haal je hem los, dan word dat je nieuwe 0 punt.
Dat betekend dat je dan nog maar een stelbereik van 10 clicks hebt in plaats van 20.
Nou kun je de schroef natuurlijk weer gewoon terug draaien.
Dan moet je bij je andere poot de schroef bovenop helemaal naar rechts draaien en dan opmeten hoe ver dat kopje eruit steekt.
Vervolgens zet je hem gelijk met de poot die je uit elkaar hebt liggen.
De poot die nu uit elkaar is wordt niet meer in elkaar gezet. Alleen de chrome binnenpoot wordt gebruikt in de andere poten.
Dan zal ik bij de andere poten de ingaangde demping wel helemaal uitdraaien, of in ieder geval zeker 10~20 kliks uitdraaien. En als de poten open zijn nog even nameten.
Moet mezelf ook niet even iets meer verdiepen in het handboek en hoe ik de vering optimaal kan afstellen voor mezelf.
Vraagje over het 2005 model:
Bij mijn weten hebben de modellen met een immobilizer altijd 3 sleutels; één rode en twee zwarte.
Dit is toch ook bij het 2005 model?
Vraagje over het 2005 model:
Bij mijn weten hebben de modellen met een immobilizer altijd 3 sleutels; één rode en twee zwarte.
Dit is toch ook bij het 2005 model?
2Bedankt voor de reacties, maar mijn vraag was niet duidelijk.
Ik ken de funktie van de rode, zit ook op mijn 6:
[afbeelding]
Maar ik wilde zeker weten of er bij het 2005 één of twee zwarte sleutels werden bijgeleverd (naast de rode dus).
foto van mij 1.92 op zx6r 09:
[afbeelding]
Ik heb trouwens wel meer last van windruis in vergelijking met mn 06 zx6r... (zelfs al zit er een verhoogd ruitje op).
Maar zo'n 09 rijdt toch wel verdomd fijn!
Even een vraag aan de 2009 -> en later rijders, in hoeverre zijn er jongens boven de 1,90M die op zo'n fiets rijden? Ik heb nog niet proef gereden, maar ik twijfel of ik er lekker mee weg kan...gezien mijn 1.93 en een hoop kg's
Anders wordt het toch een ZX10 04/05 of een 09 model....maar het hoeft voor mij niet perse een 1000 te worden
Bedankt voor de reacties, maar mijn vraag was niet duidelijk.
Ik ken de funktie van de rode, zit ook op mijn 6:
[afbeelding]
Maar ik wilde zeker weten of er bij het 2005 één of twee zwarte sleutels werden bijgeleverd (naast de rode dus).
Even een vraag aan de 2009 -> en later rijders, in hoeverre zijn er jongens boven de 1,90M die op zo'n fiets rijden? Ik heb nog niet proef gereden, maar ik twijfel of ik er lekker mee weg kan...gezien mijn 1.93 en een hoop kg's
Anders wordt het toch een ZX10 04/05 of een 09 model....maar het hoeft voor mij niet perse een 1000 te worden
Die windruis is wel een goeie.....vorig jaar een weekend een 2015 model mee gehad, daar zat ik ook vol in de windfoto van mij 1.92 op zx6r 09:
[afbeelding]
Ik heb trouwens wel meer last van windruis in vergelijking met mn 06 zx6r... (zelfs al zit er een verhoogd ruitje op).
Maar zo'n 09 rijdt toch wel verdomd fijn!
Nog wat oude leden aanwezig?
Binnenkort weer een tweewieler, geen 6 maar een 10. 2008 model, 2011 op kenteken, groen
Zal weer is wat vaker komen buurten
Past prima, heb een tijdje terug gereden op een 6 uit '09 en viel mij erg mee hoeveel ik moest proppen op dat ding
Tsjah...goeie piemel praat voor in de kroeg04/05 10 is leuk, maar totaal overkill en eigenlijk is een 1000 gewoon onzin op straat.