Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Zit te denken om me laatst vervangen keerringen (all-balls racing: All Balls Racing Voorvork keerringset (met stofkappen)) te vervangen voor skf low friction keerringen. Motor rijd helemaal niet verkeerd nu de vering goed is afgesteld, alleen plakt hij nog een beetje en denk ik dat het beter kan.

Heeft iemand ervaring met deze keerringen?

Mijn huidige keerringen zijn +- 2 maanden en 1500km oud. Blijven nog erg plakken. Doe wel regelmatig siliconen spray op de binnenpoten, hierdoor lijkt de stick-slip wat minder te zijn, maar blijft terug komen.

Toch vreemd, want op MLM parts staat het volgende verkooppraatje in de omschrijving:Nou als het echt zo geweldig is, zou ik toch geen stick-slip moeten hebben lijkt mij, of ik zou opeens een hele kromme vorkpoot moeten hebben wat problemen geeft, maar daar geloof ik niet echt in.

Of is er een andere manier om ervoor te zorgen dat mijn keerringen minder weerstand geven?

Op de onderste stofkap zit ook al een veer voor de afdichting van de vork, die eigenlijk ook al in de keerring zit. Die zou ik bijvoorbeeld eraf kunnen halen.

En zou de binnenpoot polijsten met belgom chroom poets nog iets helpen?

Ik heb laatst voor iemand allballs voorvorkkeeringen gemonteerd, en ik vind het echt enorm vervelende en slechte keeringen. Het was dan wel voor een cbr600rr uit 2004, maar dat zal wel niet zoveel uitmaken.
De keeringen gingen er enorm lastig in en plakken inderdaad heel erg.
De stofkappen vind ik er ook niet mooi uitzien. Maar als ik jou zou zijn zou ik niet zonder stofkappen gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels mijn groene '09 daadwerkelijk de deur uit. Dus kon ik mijn blauwe '08 uit de winterstalling ophalen waar deze al 7 maanden stond.

Maar nu:

full


Die bobbin is te kort waardoor de paddock stand de achterbrug kan raken.
Weet er iemand waar je een lange versie kan kopen?
 
Inmiddels mijn groene '09 daadwerkelijk de deur uit. Dus kon ik mijn blauwe '08 uit de winterstalling ophalen waar deze al 7 maanden stond.

Maar nu:

[afbeelding]

Die bobbin is te kort waardoor de paddock stand de achterbrug kan raken.
Weet er iemand waar je een lange versie kan kopen?

Ik zit even te denken waar ik de langere ook alweer gehaald heb.

Maar je hebt meerdere merken waar je uit kunt kiezen.
 
Nou ik zal me maar netjes afmelden. Mijn ZX6R is verkocht en ik heb nu een Ninja 250R.

Zal thuis nog ff mijn schuur uitzoeken want heb zeker weten nog wat onderdelen liggen.
 
Nou ik zal me maar netjes afmelden. Mijn ZX6R is verkocht en ik heb nu een Ninja 250R.

Zal thuis nog ff mijn schuur uitzoeken want heb zeker weten nog wat onderdelen liggen.

Gefeliciteerd met de aankoop.

Van waar de keuze voor een 250?

Al kan ik me wel bedenken dat de zithouding redelijk comfortabel is en dat je met zo'n 2-cilinder ook heel veel plezier kan hebben!
 
welke accu hebben jullie in je 2006 model.
Want ik twijffel of mijn accus nog lang meegaat als ik namelijk mijn richting aanzet gaat het lampje niet snel fel branden op mijn dashboard.
Ik zit namelijk te kijken of ik dan gelijk zo n lichte accu erin kan doen.
Iemand dit al gedaan en bevalt dit of raad je toch aan om er een standaard accu in te doen.
dank
 
welke accu hebben jullie in je 2006 model.
Want ik twijffel of mijn accus nog lang meegaat als ik namelijk mijn richting aanzet gaat het lampje niet snel fel branden op mijn dashboard.
Ik zit namelijk te kijken of ik dan gelijk zo n lichte accu erin kan doen.
Iemand dit al gedaan en bevalt dit of raad je toch aan om er een standaard accu in te doen.
dank

Ik heb destijds gewoon een normale er in gedaan.

Maar ik ken wel mensen met lithium ion accu.
En die zijn er niet ontevreden over.
 
En enig idee welke je dan moet hebben lithium ?
Dank voor je info trouwens

Ik weet niet welke je moet hebben.
Maar ik meende destijds op een site mijn merk en type motor in gevuld te hebben en toen kreeg ik te zien welke ik moest hebben.

Wat is de reden dat je er zo één wilt hebben?

Je kunt ze niet opladen met een gewone druppellader.
Dus mocht je er één aanschaffen dan zul je die er ook bij moeten kopen.

Tenzij jouw motor altijd start.
Dan heb je dat niet nodig. :+
 
Iemand ervaringen met een quickshifter op een 2003 en 2004 model?

Nope, ik heb hem nu op de 04 zx10r zitten.
Maar dat werk niet mega soepel.
Waarschijnlijk omdat het "langzaam" schakelende bak is.

85ms onderbrekingstijd.

Dus als jouw 6 dat ook is/heeft vind ik het persoonlijk niet de centen waard.

Tenzij je het voor een prikkie over kan kopen, dan is het best leuk.
 
Nope, ik heb hem nu op de 04 zx10r zitten.
Maar dat werk niet mega soepel.
Waarschijnlijk omdat het "langzaam" schakelende bak is.

85ms onderbrekingstijd.

Dus als jouw 6 dat ook is/heeft vind ik het persoonlijk niet de centen waard.

Tenzij je het voor een prikkie over kan kopen, dan is het best leuk.


Kijk daar kan ik wat mee. Dan denk ik dat ik het laat zitten voor wat het is en de kawa alleen laat afstellen :) Het is ongetwijfeld een langzaamschakelende bak(-fiets) :)
 
Heren,

Ik heb nieuwe knipperlichten gekocht. De achterste twee heb ik inmiddels aangesloten. Bij het aanzetten, ongeacht of dit naar links of rechts is, gaan bij knipperlichten tegelijk aan.

Ter voorkoming van te snel knipperen heb ik er al een standje tussen gezet.

Kan ik met een relais zoals deze voorkomen dat ze tegelijk knipperen?

Zijn de weerstandjes dan nog steeds benodigd? En is dit 'plug out plug in'?

Moet ik ergens anders nog rekening mee houden?
 
Heren,

Ik heb nieuwe knipperlichten gekocht. De achterste twee heb ik inmiddels aangesloten. Bij het aanzetten, ongeacht of dit naar links of rechts is, gaan bij knipperlichten tegelijk aan.

Ter voorkoming van te snel knipperen heb ik er al een standje tussen gezet.

Kan ik met een relais zoals deze voorkomen dat ze tegelijk knipperen?

Zijn de weerstandjes dan nog steeds benodigd? En is dit 'plug out plug in'?

Moet ik ergens anders nog rekening mee houden?

Misschien eerst even alle lampen aansluiten en dan opnieuw proberen.

En anders zit er waarschijnlijk ergens een draadje verkeerd.
 
Kijk daar kan ik wat mee. Dan denk ik dat ik het laat zitten voor wat het is en de kawa alleen laat afstellen :) Het is ongetwijfeld een langzaamschakelende bak(-fiets) :)

Waarschijnlijk wel.

Ik merkte destijds met mijn 06 wel dat ik sneller schakelde als ik omgekeerd schakelde.

De huidige motoren hebben een uitschakel tijd van rond de 65ms en misschien al wel korter.

Laatst voor een fotosessie van de Moto73 op onderandere een nieuwe zx10rr gereden.
Met alle poespas erop en eraan. :o :9~

Dat is me een wereld van verschil, die autoblipper werkt echt mooi.
En de acceleratie die erin zit.
Metname in de V4s. :}
 
Gefeliciteerd met de aankoop.

Van waar de keuze voor een 250?

Al kan ik me wel bedenken dat de zithouding redelijk comfortabel is en dat je met zo'n 2-cilinder ook heel veel plezier kan hebben!


Terug van een 600 naar een 250 :X
Ik heb ooit een ZZ-R 250 gehad maar moet er echt niet aan denken om weer op zo'n brommer te rijden.

Zocht een nieuwe fiets en de 250 voldeed aan mijn eisen, na een rit gewoon besloten om hem te kopen :Y

Meer toelichting in mijn nieuwe topic Ninja 250R 小さなカエル
 
Laatst bewerkt:
Nope, ik heb hem nu op de 04 zx10r zitten.
Maar dat werk niet mega soepel.
Waarschijnlijk omdat het "langzaam" schakelende bak is.

85ms onderbrekingstijd.

Dus als jouw 6 dat ook is/heeft vind ik het persoonlijk niet de centen waard.

Tenzij je het voor een prikkie over kan kopen, dan is het best leuk.

bij mijn 10 vind ik het best OK (en die heb jij ook ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan