Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

:W

Topic krijgt een gezelige boost lees ik :')

Krijg ik vanavond toch zomaar Mile Pajic himself aan de deur.
Hij wilde me wel van mijn Akra afhelpen.
Helaas moest ik zelf werken.

Ondanks de positieve input van N!els is het hier nog steeds erg stil -O-

Heb hem denk ik per ongeluk nog gecorrigeerd ook in zijn verkooptopic -O- :X O-)
 
Wordt er nog gereden op zx6r dit weekend ?

Ik trap hem zondag even aan , met de nieuwe leren combin:-)
 
zo...das een tijdje geleden. Zie dat een paar bekenden hier nog wel aanwezig zijn :P Lees af en toe wel mee, maar topic gaat zo te zien niet zo hard meer als eerst.

zaterdag kijken voor een 2009 6 :]


Doen we speciaal voor jou, dan hoef je niet zo veel in te halen als je weer een keertje kijkt... :+
Suc6 Zaterdag! ennuh, wel een groene he ;) _O-
 
Moet mijn remvloeistof bijvullen...kan gewoon de eerste de beste kopen toch of moet er speciaal groen spul in ;)
 
K ga morgen proefrijden op een snelle ...zwarte , ben benieuwd, al hoewel groen vind ik iets mooier denk ik.
Kwil ook een beetje op het circuit gaan rijden af en toe , zijn er nog dingen waar je op moet letten , tis een 2011 met 13 K op de teller .
De duc is wat duurder in onderhoud en is wat bokkig wat vermoeiend is op den duur
 
Laatst bewerkt:
Ik wist wel dat het een goed idee was om het hier te vragen.... :Y :')


je weet toch dat kawa's groen bloed nodig hebben...? :+


ligt eraan wat er in zit... je kan geen dot 4 bij dot 5.1 gooien en andersom.. gaat wel even goed, maar op de lange duur gaat het elkaar bijten.
 
K ga morgen proefrijden op een snelle ...zwarte , ben benieuwd, al hoewel groen vind ik iets mooier denk ik.
Kwil ook een beetje op het circuit gaan rijden af en toe , zijn er nog dingen waar je op moet letten , tis een 2011 met 13 K op de teller .
De duc is wat duurder in onderhoud en is wat bokkig wat vermoeiend is op den duur


Ik rijdt met een '10 op het circuit. mijn ervaring is dat de versnellingsbak een zwak punt heeft, maar weet niet of dat komt doordat ik hem op het circuit gebruik. (asje die de bak ik gaat en de schakelklok aanstuurt. zit een plaatje aan met een klein palletje wat de eindstop is van je schakelpedaaltje. deze wil nog weleens verbuigen/afbreken). Dit is het geval als ie vaak tussen de versnellingen in schiet... is een heel simpele reparatie overigens.

Kleppendekselpakking is de zelfde als in de 07/08. deze wil nog weleens "zweten".

ehm... misschien dat er in de OP nog suggesties staan...
*Edit, OP moet nog bijgewerkt worden met kwaaltjes van de '09+
 
Laatst bewerkt:
je weet toch dat kawa's groen bloed nodig hebben...? :+


ligt eraan wat er in zit... je kan geen dot 4 bij dot 5.1 gooien en andersom.. gaat wel even goed, maar op de lange duur gaat het elkaar bijten.

Lange duur is vrij kort. Had er eerst dot 4 inzitten, had het ververst met dot 5.1, na 1 maandje en 3500km verder (6 dagen paasweekend normandie/luxemburg) was het niet meer 10-bier-pis-geel van kleur maar vrij donker bruin. Dus heb met veel dot 5.1 gespoeld en nu is het al 4 maanden 10-bier-pis-geel-helder van kleur.

just my 2 centjes
 
Nog maar een vraagje dan...bij mijn 01 piepen de remmen als ik langszaam tot stilstand kom...bijv bij de verkeerslichten
Waar zou het aankunnen liggen :?
 
Nog maar een vraagje dan...bij mijn 01 piepen de remmen als ik langszaam tot stilstand kom...bijv bij de verkeerslichten
Waar zou het aankunnen liggen :?


dacht dat achter de originele kawa blokken zogenoemde "piep" plaatjes zitten. deze voorkomen het piepen. Als je betere blokken monteerd van bv Carbon Loraine, Brembo, Etc, dan zitten deze er niet achter en kunnen ze gaan piepen... Ze zeggen dat als je de achterkant van de remblokjes een likje Kopervet geeft, het weg is, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...


wat ik bij mijn auto heb, is dat ze piepen omdat ze te koud zijn... heb er speciale race blokken in welke als ze heet het beste presteren. nadeel is dat ze piepen als ik bv in de file rij... :')
Heb dus een gegronde reden om te hard te rijden... O-) :+

Wat je ook nog kan proberen, is ze een keer goed warm remmen... misschien dat het dan ook even weg is... :?

Edit: Doel dus op zoiets:
06455MCC006_1_large.jpg

(plaatje is van een auto remblok, maar gaat ff om het idee)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geswitcht , ik rij vanaf volgende week op een zx6r uit 2011 , vandaag proefgereden en wat ik hetv fijnste vond is het grote toerenbereik , waardoor ie veeel meer op het gas terijden is ipv koppeling /schakelen en hij trekt lekker door bij hoger toerental en dat uitlaatgejank natuurlijk. :Y
Nij nog een mooie uitlaat erbij , leovince mivv of akra
 
Laatst bewerkt:
Ik meld mij ook weer even :W Door drukte met studie, werken en natuurlijk motorrijden is MF er een beetje in geschoten.

Heb de ninja inmiddels bijna 1,5 jaar in bezit en heb in die tijd de kmstand op +-48.000 gezet :] (gekocht met 11.000 :X ) Veel woon-werk/school verkeer, plezierritjes, dijkjes en natuurlijk de heerlijke wegen rond/in de Alpen, Eifel en het schwarzwald :]

Toch is de betrouwbaarheid van de fiets mij wat tegengevallen. Op de goedkope ninja 250r heb ik de teller zonder problemen op 60.000 gezet en ik heb dat blok nooit ontzien.

De 6 heeft mij vorige zomer in de steek gelaten op de sustenpas met een kapotte stator (accu dus leeg). gelukkig was er een maat mee met een z750 en hebben we dus de accu een aantal keer kunnen wisselen en zo de vakantie afgemaakt :) De teller stond toen op 30.000

Nu heb ik helaas een groter probleem (kmstand +-48.000), de versnellingsbak :X De 4de versnelling gaat er niet goed in en slipt een keertje na het schakelen. Als dit eenmaal is gebeurd trekt de motor gewoon perfect door zonder problemen. Dit gebeurd elke keer als ik m in de 4 zet. Ik verwacht dus dat de nokken van dit tandwiel versleten of afgebroken zijn.

Beide problemen zijn toch dingen die je niet echt verwacht van een japanner, ongeacht de relatief hogere kmstand.

Morgenavond gaat de casette eruit, ben bang wat ik zal aantreffen '( :X
 
Middag, ook weer even present.

Topic uitje is wellicht wel weer is leuk de laatste was lang geleden.
Ik heb alleen geen complete 600 meer :P.

@ Marc92, ik had in de Pyreneeën hetzelfde probleem ook een kapotte stator. Helaas is mijn motor toen op een vrachtwagen naar huis verscheept. Soms kan je ook gewoon pech hebben.
 
Middag, ook weer even present.

Topic uitje is wellicht wel weer is leuk de laatste was lang geleden.
Ik heb alleen geen complete 600 meer :P.

@ Marc92, ik had in de Pyreneeën hetzelfde probleem ook een kapotte stator. Helaas is mijn motor toen op een vrachtwagen naar huis verscheept. Soms kan je ook gewoon pech hebben.

En ik maar duwen onder die brandende zon _O-
 
Ik meld mij ook weer even :W Door drukte met studie, werken en natuurlijk motorrijden is MF er een beetje in geschoten.

Heb de ninja inmiddels bijna 1,5 jaar in bezit en heb in die tijd de kmstand op +-48.000 gezet :] (gekocht met 11.000 :X ) Veel woon-werk/school verkeer, plezierritjes, dijkjes en natuurlijk de heerlijke wegen rond/in de Alpen, Eifel en het schwarzwald :]

Toch is de betrouwbaarheid van de fiets mij wat tegengevallen. Op de goedkope ninja 250r heb ik de teller zonder problemen op 60.000 gezet en ik heb dat blok nooit ontzien.

De 6 heeft mij vorige zomer in de steek gelaten op de sustenpas met een kapotte stator (accu dus leeg). gelukkig was er een maat mee met een z750 en hebben we dus de accu een aantal keer kunnen wisselen en zo de vakantie afgemaakt :) De teller stond toen op 30.000

Nu heb ik helaas een groter probleem (kmstand +-48.000), de versnellingsbak :X De 4de versnelling gaat er niet goed in en slipt een keertje na het schakelen. Als dit eenmaal is gebeurd trekt de motor gewoon perfect door zonder problemen. Dit gebeurd elke keer als ik m in de 4 zet. Ik verwacht dus dat de nokken van dit tandwiel versleten of afgebroken zijn.

Beide problemen zijn toch dingen die je niet echt verwacht van een japanner, ongeacht de relatief hogere kmstand.

Morgenavond gaat de casette eruit, ben bang wat ik zal aantreffen '( :X

Vervang ook meteen de as die van je versnellingspook het blok doorkruist, en de schakelklok aanstuurt. Hierop zit namelijk een klein palletje welke een zwak punt is bij de 09 ;)
Als deze maar een klein stukje scheef staat, komen de vorken niet meer in de juiste positie bij het schakelen.
grote kans dat dit de oorzaak is van je versnellingsbakproblemen... (hieronder aangegeven als "13161")


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan