Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

De boord computer geeft diverse soorten signalen naar de Tellerwerk. Dit is per jaar, type anders. Om dit te kunnen corrigeren heb ik een print laten maken om de signalen om te zetten.dit is ontwikkeld door iemand uit Engeland. Dus eerst moet je de conversie print aanschaffen samen met een andere Tellerwerk.
 
Nope, volgens de vorige eigenaar van de motor waar deze onder hing is het een Leovince. Zie foto.

Wel een flinke piemel onder de kont. Maar eens kijken of ik die demper ergens kan laten inkorten.


[afbeelding]

Ik had de sbk maar die zag er toch echt anders uit.

Maargoed, inkorten die hap! :t
 
:?
Dan gaat de motor meer deinen.
Ik wil best geloven dat op goedkope motoren met slechte vering dat Hyperpro een verbetering geeft.
Maar op een ZX-6R kan je beter gewoon de standaard vering goed afstellen.
Dit is echt geld weggooien.

Dat ligt eraan hoe je hem afsteld.

Ik vind het geen geld weg gooien.
Met andere veren rijd een motor echt een heel stuk beter. *D
 
edit: die veren kosten niet zo mega veel (150 euro bij HK suspension) maar geven wel een hele goeie upgrade van de handeling van je motor. Ik vind zelf upgrades aan je handeling stukken beter dan bijvoorbeeld een compleet uitlaatsysteem waar je relatief maar weinig winst uit haalt maar wel veel meer geld voor betaald.
Wat ik zou doen aan een originele zx6r uit 2005: 1. remmen vervangen voor nissins van jongere modellen (100 euro) + staalomvlochten remleidingen (80 euro) 2. voorveren vervangen en dus ook gelijk je olie verversen (170 euro) 3. stuurdemper (kunnen nieuw best prijzig zijn. Ik heb 2dehands voor 150 euro kunnen kopen) 4. healtech quickshifter (280 euro) 5. blokdekselbescherming (altijd handig als je op je bek gaat) 6. nog wat andere dingetjes waar ik niet op kan komen 7. compleet uitlaat systeem van voor naar achter. Dus niet alleen demper, want daar heb ik niks aan. Deze kosten zijn hoog omdat je ook gelijk een brandstofmodule (powercommander) moet hebben en af laten stellen. kosten bij mekaar voor uitlaat kan oplopen naar 1000-1500euro 8. Misschien nog achterschokbreker, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
een 2005 exemplaar heb je voor pak weg 3500 euro
voor 1000 euro meer heb je al een 2009 exemplaar met big piston voorvork en een super motorblok
lijkt mij dan verstandiger om direct voor een 2009 te gaan (heeft nog veel meer voordelen) dan duizenden euro's te verspijkeren aan een 2005
 
een 2005 exemplaar heb je voor pak weg 3500 euro
voor 1000 euro meer heb je al een 2009 exemplaar met big piston voorvork en een super motorblok
lijkt mij dan verstandiger om direct voor een 2009 te gaan (heeft nog veel meer voordelen) dan duizenden euro's te verspijkeren aan een 2005

Vandaar dat ik een 2009 heb aangeschaft. Paar jaar geleden was een 2009 voor mij nog niet te betalen. Maar als je je 2005 wilt opleuken kost het je echt geen duizenden euro's... totdat je misschien aan je uitlaatsysteem gaat zitten veranderen
 
Leuk om te lezen dat er weer meer zx6r 2005 rijders bij zijn gekomen.

@Corrosion.
Je vraag: Wel vond ik de digitale toerenteller erg slecht zichtbaar met het felle zonlicht, heeft men hier oplossingen voor?

Hier is zeker een oplossing voor, wel een beetje prijzig, namelijk de tellerunit vervangen door een een van een nieuwere model, zo heb ik van een ZX6r 2009 de teller gebruikt. Dit kan vanaf 2000 model met een converter.
[afbeelding]

[afbeelding]


Overigens kan ik wel zeggen dat ik inmiddels veel van de ZX6r 2005 weet, ook van aftermarket producten. Als iemand vragen heeft, stel ze gerust.
Ik heb de motor inmiddels meerdere keren compleet door mijn handen gehad.

Enkele sfeer foto's van mijn motor voor de ZX6r 2005 liefhebbers.


Mooie motor!

Wat betreft de teller... het bleek het 2004 model te zijn waar ik die proefrit mee gemaakt had. Heb nu het 2005 model. Ik weet niet of ze misschien iets aangepast hebben in die tellers bij die 2 modellen. Maar heb nu eigenlijk nog nooit gehad dat ik moeite heb gehad met het aflezen. Van de buitenkant lijken ze in ieder geval identiek te zijn. Misschien had ik die ene dag gewoon pech met het weer.

Zit er aan te denken om de eventueel de achtergrondverlichting te vervangen door LEDjes met een andere kleur.
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor!

Wat betreft de teller... het bleek het 2004 model te zijn waar ik die proefrit mee gemaakt had. Heb nu het 2005 model. Ik weet niet of ze misschien iets aangepast hebben in die tellers bij die 2 modellen. Maar heb nu eigenlijk nog nooit gehad dat ik moeite heb gehad met het aflezen. Van de buitenkant lijken ze in ieder geval identiek te zijn. Misschien had ik die ene dag gewoon pech met het weer.

Zit er aan te denken om de eventueel de achtergrondverlichting te vervangen door LEDjes met een andere kleur.

Die tellers zijn identiek. *D
 
een 2005 exemplaar heb je voor pak weg 3500 euro
voor 1000 euro meer heb je al een 2009 exemplaar met big piston voorvork en een super motorblok
lijkt mij dan verstandiger om direct voor een 2009 te gaan (heeft nog veel meer voordelen) dan duizenden euro's te verspijkeren aan een 2005

Hobby mag geld kosten. :P

Het rijwiel gedeelte van de 2009 is beter alleen is de voorvork van een 2005 weer beter.

De bpf is gewoon goedkoper om te produceren, er zitten minder onderdelen in.
Daarom zijn ze daar op over gestapt.
 
Op marktplaats zie ik een 2009 voor bijna 7k en een voor iets minder dan 5k in België.

Dat is wel wat meer dan 4500 euro.
Ik heb weken lopen zoeken naar een zx6r en uiteindelijk een goede deal gemaakt voor 3000 euro voor een 2005 model. Als ik voor "iets" meer een 2009 had kunnen kopen had ik dat misschien wel gedaan.
Alhoewel ik de 2005 mooier vind
 
Hier nog een 2005 eigenaar!
Heb hem nu dik 5 jaar en meer als 30000km meegereden. Motor bevalt nog steeds zeer goed.
950401301f67919994417a169bff6903.jpg


Ik heb ondertussen alles er wel op zitten denk ik O-)
Andere remmen + rempomp zijn de grootste aanraders.
Voor de rest zeer betrouwbare motor.
 
Hier nog een 2005 eigenaar!
Heb hem nu dik 5 jaar en meer als 30000km meegereden. Motor bevalt nog steeds zeer goed.
[afbeelding]

Ik heb ondertussen alles er wel op zitten denk ik O-)
Andere remmen + rempomp zijn de grootste aanraders.
Voor de rest zeer betrouwbare motor.


Nice bike. Ik ken het alles is vervangen inmiddels. Hobbie wordt lastiger omdat niet veel meer te vervangen valt.

Ik heb in oktober nog een grote update staan. Ik heb een nieuw getuned motorblok weten te bemachtigen. Blok heeft alleen op de testbank een run gedaan. Dus blok vsrvangen, power commander ligt klaar en denk meteen de spruitstuk vervangen..
 
Wat een vette fietsen zie ik hier voorbij komen. Genoeg inspiratie voor mijn 2005.

Gsus, hoeveel pk gaat dat nieuwe blok eruit persen?

Ik vind de standaard 636 al aardig rap. Zeker het middengebied valt niet tegen ten opzichte van mijn oude R1
 
het 636 blok is zeker een rap blok met een fijn middengebied.
Overgens is het wel aan te raden om hem opnieuw aftestellen. Met de originele map heeft hij een vrij grote dip rond de 7000rpm.

Die van mij heeft op het moment 127 achterwiel pk's. Nu weet ik alleen niet hoe optimistisch die bank is. Met orginele setup had ik 116pk (zelfde testbank).
 
Ik zou toch ook nog wel een 2009+ model willen :9

Maarja ik wil zoveel. Een 765RS of een RSV4.

En een nieuwe auto

En eigenlijk ook nog verhuizen.

Dat gaat 'm niet worden _O- :N

Tegelijkertijd denk ik dan weer.. Je rijdt amper 3k per jaar (shame shame) wat is het nut van investeren in een nieuwe fiets.. :z
 
Laatst bewerkt:
het 636 blok is zeker een rap blok met een fijn middengebied.
Overgens is het wel aan te raden om hem opnieuw aftestellen. Met de originele map heeft hij een vrij grote dip rond de 7000rpm.

Die van mij heeft op het moment 127 achterwiel pk's. Nu weet ik alleen niet hoe optimistisch die bank is. Met orginele setup had ik 116pk (zelfde testbank).

Die vind ik wel ff interessant! We hebben het hier ook over het 2005 model toch?

Hoe komen ze dan aan die waardes op het kentekenbewijs?

Als ik de kentekenbewijzen van mijn zx7r en de zx6r naast elkaar leg, dan zou mijn zx6r met 96kW een stuk meer vermogen hebben dan de zx7r (90kW).

Maar 96kW (+/- 130pk) is een stuk optimistischer dan wat je dus met orriginele setup op de testbank haalde :?
 
Die vind ik wel ff interessant! We hebben het hier ook over het 2005 model toch?

Hoe komen ze dan aan die waardes op het kentekenbewijs?

Als ik de kentekenbewijzen van mijn zx7r en de zx6r naast elkaar leg, dan zou mijn zx6r met 96kW een stuk meer vermogen hebben dan de zx7r (90kW).

Maar 96kW (+/- 130pk) is een stuk optimistischer dan wat je dus met orriginele setup op de testbank haalde :?

130 pk is aan de krukas. Op de bank wordt vermogen aan het wiel gemeten. Het verschil komt door aandrijfverliezen, meestal 10% ongeve er
 
Met meer plezier rijden, en van die 3k, 4k maken! :P

:9

Ik vraag me af of een nieuwe motor me meer plezier geeft. Maar goed.
De eerste jaren reed ik meer dan 6000km per seizoen (plezierritjes zonder woon-werk-studie). Maarja, toen was ik nog student en elke middag/avond dat de zon scheen reed ik een tank leeg. :]
 
Laatst bewerkt:
:9

Ik vraag me af of een nieuwe motor me meer plezier geeft. Maar goed.
De eerste jaren reed ik meer dan 6000km per seizoen (plezierritjes zonder woon-werk-studie). Maarja, toen was ik nog student en elke middag/avond dat de zon scheen reed ik een tank leeg. :]

Nouja, bij mij was het in ieder geval een verademing om van de zx7r naar de zx6r te gaan. Die zx7r gebruikte ik enkel voor het hoognodige vervoer (heb geen auto). Deed bijna een een maand met een tank.

Op de zx6r rij ik nu makkelijk een tank per week leeg (of op een dag). *D
 
Wat een vette fietsen zie ik hier voorbij komen. Genoeg inspiratie voor mijn 2005.

Gsus, hoeveel pk gaat dat nieuwe blok eruit persen?

Ik vind de standaard 636 al aardig rap. Zeker het middengebied valt niet tegen ten opzichte van mijn oude R1

Geen idee hoeveel pk er beschikbaar zal zijn. we gaan het meemaken.
Ik moet e blok ook nog eerst inrijden.
 
Nouja, bij mij was het in ieder geval een verademing om van de zx7r naar de zx6r te gaan. Die zx7r gebruikte ik enkel voor het hoognodige vervoer (heb geen auto). Deed bijna een een maand met een tank.

Op de zx6r rij ik nu makkelijk een tank per week leeg (of op een dag). *D


Ik rij mijn motoren meestal binnen no-time naar onverkoopbare kilometerstanden.
Woon-werk 90 km per dag en dan nog alle fun ritjes.

Maar 2 van de 4 motoren zijn bij mij gejat dus ik heb nog niet vaak een motor hoeven te verkopen of in te ruilen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan