Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

:Y:t

Afgelopen weekend met de motor Duitsland in geweest.
Paar honderd kilometer aan één stuk gereden zonder noemenswaardige tussenstops (tanken). En werkelijk nergens last van gehad, echt een super apparaat om op te rijden! :]

btw: Gebruik de motor verder hoofdzakelijk voor woon- /werkverkeer. En rij hiermee voornamelijk snelweg/provinciale wegen zonder al te veel verkeerslichten(+/-30km enkele rit). Hiermee haal ik dan standaard zo'n 215km voordat het reserve lampje gaat branden.
Afgelopen weekend in Duitsland haalde ik bijna structureel de 240km voordat het reserve lampje aan ging. Heb daar eigenlijk alleen maar snelweg gereden en heb daar zo nu en dan nog redelijk het gas open getrokken.

Nu vind ik een verschil van bijna 25km tot reserve best wel veel. En ik vroeg me eigenlijk af waar dit verschil in kan zitten.

Waarschijnlijk omdat je constanter rijd op de snelweg.

Maar standaard al 215 km op een tank.
Ik was al blij als ik rond de 190 km kon rijden zonder dat het lampje aan ging. |(
 
Waarschijnlijk omdat je constanter rijd op de snelweg.

Maar standaard al 215 km op een tank.
Ik was al blij als ik rond de 190 km kon rijden zonder dat het lampje aan ging. |(

Dat constant rijden viel eigenlijk wel mee, die snelwegen gingen daar dwars door de steden, wat telkens opstoppingen veroorzaakte. Ook wisselde de snelheid constant vanwege werkzaamheden (80/90/100/130 enz.). En de stukken waar ik de ruimte had gingen soms wel eens richting de 200+. Dus er zat eigenlijk nog wel aardig wat schommeling in snelheid en acceleratie.

Maar mag zo te zien dus al niet klagen over 215km tot reserve :)
 
Jongens, wat is het toch een lekkere fiets!! Sinds aanschaf nu 3000 km mee gereden ongeveer. Lijkt een goede aankoop te zijn geweest. Na de ZX-6R 2001, 2003 en nu 2005 te hebben gereden kan ik wel zeggen dat ik een echte ZX-6R fan ben. Misschien vandaar ook mijn nickname ;)

Van het weekend de Mergelland route gereden. De eerste en laatste keer was een jaar of 13 geleden, maar blijft een super mooie route. Het was lekker rustig en geen politie gezien... Behalve toen een mederijder crashte en over de vangrail vloog. Gelukkig lichamelijk niks ergs aan over gehouden.

Wat is jou ervaring met de zx6r 2003 t.o.v. het 2001 en 2005 model? Af ten toe zit ik wel eens te denken om mijn zx6r 2003 in te ruilen voor een iets minder extreme fiets.
 
Tja ... :/

19ZX636G_201GN1DRF3CG_A.jpg
 
Vind hem persoonlijk eigenlijk wel vet. Weer eens wat anders dan dat futuristische/streetfighter gedoe waar alle andere nieuwe modellen in mee lijken te gaan.

Demper mag alleen weer onder het zadel komen O-)
 
Demper mag alleen weer onder het zadel komen
:? Wat schrijf jij hier nou?
Under-seat exhausts waren 15 jaar geleden in de mode. In navolging van de Ducati 916 uit 1994.
Inmiddels zijn we 25 jaar verder en worden uitlaten zoveel mogelijk weggewerkt aan de onderkant van de motor.
Los daarvan was de 2006 ZX-10R zo een verkoop debacle dat Kawasaki nooit meer een motor met een under-seat exhaust zal maken.
 
:? Wat schrijf jij hier nou?
Under-seat exhausts waren 15 jaar geleden in de mode. In navolging van de Ducati 916 uit 1994.
Inmiddels zijn we 25 jaar verder en worden uitlaten zoveel mogelijk weggewerkt aan de onderkant van de motor.
Los daarvan was de 2006 ZX-10R zo een verkoop debacle dat Kawasaki nooit meer een motor met een under-seat exhaust zal maken.

Verkoop debacle vind ik wel mee vallen.
De 2007 werd eens stuk slechter verkocht.

De 2009 werd wel weer een stuk beter verkocht.

Maar ik denk inderdaad niet dat ze nog een motor met seat pipe zullen maken.
 
:? Wat schrijf jij hier nou?
Under-seat exhausts waren 15 jaar geleden in de mode. In navolging van de Ducati 916 uit 1994.
Inmiddels zijn we 25 jaar verder en worden uitlaten zoveel mogelijk weggewerkt aan de onderkant van de motor.
Los daarvan was de 2006 ZX-10R zo een verkoop debacle dat Kawasaki nooit meer een motor met een under-seat exhaust zal maken.

Nouja, dat wist ik niet :)
Maar vind het persoonlijk wel erg vet staan zo'n seatpipe! :D

Al moet ik zeggen dat ik zo'n compacte demper onder de motor (zoals bij de MT09 b.v.) ook wel mooi vind.

Gewoon een beetje uitgekeken op van die "regenpijpen" aan de zijkant denk ik :p
 
Verkoop debacle vind ik wel mee vallen.
De 2007 werd eens stuk slechter verkocht.
Ik had het over de 10.
Eind 2006 hadden ze zoveel exemplaren over dat ze deze toen maar hebben overgespoten en verkocht als Nakano replica's.
En begin 2007 hebben ze al vroeg in het voorjaar forse korting gegeven met daarbij gratis akra's.

Maar vind het persoonlijk wel erg vet staan zo'n seatpipe!
Helemaal mee eens :Y
Daarom heb ik ook twee kawa's met under-seat exhausts :9

Ik dacht dat Kawasaki zou stoppen met de ZX6R?
Ze waren er ook in Europa mee gestopt ivm de emissie eisen.

Ben trouwens wel benieuwd wat deze nieuwe 6 gaat kosten, er zitten best wel veel dure extra's op; quick shifter, traction control
 
Wat is jou ervaring met de zx6r 2003 t.o.v. het 2001 en 2005 model? Af ten toe zit ik wel eens te denken om mijn zx6r 2003 in te ruilen voor een iets minder extreme fiets.

De 2005 doet me qua zitpositie het meest denken aan de 2001. Zit relatief comfortabel voor een supersport. Niet teveel leunend op de polsen en de knieën maken geen heel extreme hoek. Dat was op de 2003 wel anders vond ik.
De 2005 heeft natuurlijk veel betere looks dan de 2001 en stuurt ook beter. Nadeel vind ik dat er 0,0 opbergruimte is onder de kont. Bij de 2001 kon ik een heel kettingslot kwijt en dan had ik nog ruimte over.
 
Ik had het over de 10.
Eind 2006 hadden ze zoveel exemplaren over dat ze deze toen maar hebben overgespoten en verkocht als Nakano replica's.
En begin 2007 hebben ze al vroeg in het voorjaar forse korting gegeven met daarbij gratis akra's.


Helemaal mee eens :Y
Daarom heb ik ook twee kawa's met under-seat exhausts :9


Ze waren er ook in Europa mee gestopt ivm de emissie eisen.

Ben trouwens wel benieuwd wat deze nieuwe 6 gaat kosten, er zitten best wel veel dure extra's op; quick shifter, traction control

Ah, ja de zx10r ja.
Dat klopt inderdaad wel.

De nieuwe 6 zal wel een rond de 16k gaan kosten.
Best aan prijs voor een 600/636.
 
Dan is waarschijnlijk je Spanningsregelaar stuk.

Met lopende motor zou je rond de 14v moeten zitten.
16 a 17 is teveel waardoor hij niet bij laad.
Helemaal top is mijn elektra ook niet.
Dus ik zou even een dealer informeren met deze informatie.

In jouw dynamo word een wisselspanning opgewekt en jouw spaningsregelaar maakt daar een gelijkspanning van die zo rond de 14 volt hoort te zitten.

Afgelopen weekend even de spanningsregelaar uitgebouwd en de diodes nagemeten, deze lijkt in orde te zijn. Diodes geven de volgende resultaten;
0 - 0 - 0
529 - 524 - 526
0 - 0 - 0
524 - 523 - 527

Oftewel, de waardes liggen erg dicht bij elkaar zoals het hoort, en ze geven 0 terug op alle plekken waar dat moet. Ik weet zo snel even niet op welke andere manier ik nog de SR kan doormeten (als dat uberhaupt kan, youtube leerde mij dat het vooral om die diode-waardes gaat). Stiekem hoopte ik op verkeerde waardes, dan wist ik nu tenminste dat dat het probleem inderdaad was en hoefde ik die alleen maar te vervangen. Nu tast ik even in het duister. Dynamo heb ik nog niet naar gekeken, maar aangezien ik juist (te) veel spanning krijg lijkt me dat ook niet het probleem...

In de loop van de week maar alle kabels doorlopen op breuken ofzo, of ergens een spanningsregelaar vandaan halen om te testen wat ie dan doet.
 
Ik vind de neus veel te veel over het voorwiel hangen..
Hier zie je de nieuwe 6 over de ZX10R gelegd met als centreerpunt het voorwiel.
De 6 lijkt nu op een uitvergrote 400.. meer richting sport-tour dan supersport georiënteerd.


2019-Kawasaki-Ninja-ZX-10R-KRT_jpg___66_7___19zx636g_201gn1drs3cg_a__RGB_8___.jpg
 
Hier nog even een leuke tip voor de mensen die low budget willen kunnen navigeren op de motor;
TomTom Vio.

Eigenlijk bedoelt voor (motor)scooters, maar ze werken ook prima op een motor. Weinig functionaliteit, veel meer dan een tweede scherm van je telefoon is het niet, maar je komt van A naar B! En je hoeft op deze manier geen dure RAM mount te kopen waarbij je ook nog moet puzzelen welke combinatie onderdelen je allemaal nodig hebt :t

TomTom1.jpg

TomTom2.jpg
 
Hier nog even een leuke tip voor de mensen die low budget willen kunnen navigeren op de motor;
TomTom Vio.

Eigenlijk bedoelt voor (motor)scooters, maar ze werken ook prima op een motor. Weinig functionaliteit, veel meer dan een tweede scherm van je telefoon is het niet, maar je komt van A naar B! En je hoeft op deze manier geen dure RAM mount te kopen waarbij je ook nog moet puzzelen welke combinatie onderdelen je allemaal nodig hebt :t

Bekijk bijlage 1334040

Bekijk bijlage 1334041

Kunt ook gewoon mijn Zumo 390LM overkopen voor een schappelijk prijsje....
 
Sorry dat ik hier vanavond even spam, lees stiekem wel altijd mee maar reageer eigenlijk niet. Rij zelf een zx6r uit 1998, heb deze ondertussen 4 jaar in mij bezit. Ondertussen heb ik reserve onderdelen gespaard, maar omdat ik hoogst waarschijnlijk voor een nieuwer model ga kijken ben ik bezig om de onderdelen rustig wat op te ruimen/verkopen.

Mocht iemand interesse hebben stuur me dan gerust een berichtje.

Hier een linkje voor het motorblok, vanuit daar kun je de rest van mijn aanbiedingen ook vinden.
≥ Compleet motorblok zx6r 1998 1999 buggy kart - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl
 
Ik vind de neus veel te veel over het voorwiel hangen..
Hier zie je de nieuwe 6 over de ZX10R gelegd met als centreerpunt het voorwiel.
De 6 lijkt nu op een uitvergrote 400.. meer richting sport-tour dan supersport georiënteerd.


Bekijk bijlage 1333977
vroeg me al af wat ik er iets minder aan vond, maar dit is het idd! teveel over het voorwiel. Overigens vind ik em alsnog wel vet.
 
De nieuwe 6 zal wel een rond de 16k gaan kosten.
Misschien dat het meevalt: The class may not be as popular as it once was, but with prices starting at $9,999 and topping out at $11,299 for the full-monty KRT edition that includes all options and a lime green paint scheme, the Ninja ZX-6R offers an amount of tech and performance that is unheard of at this price point.

meer richting sport-tour dan supersport georiënteerd.
Wat!?
Ze hebben weliswaar wat plastic gewijzigd en veel extra electronica eraan gehangen maar de basis is nog gelijk aan de 2009 versie.
En dat ini-mini racertje was absoluut geen sport-tour. Ik twijfel er niet aan dat dit model 100% sport/race is.

Overigens vind ik em alsnog wel vet.
Koop dan! *D
 
De 2005 doet me qua zitpositie het meest denken aan de 2001. Zit relatief comfortabel voor een supersport. Niet teveel leunend op de polsen en de knieën maken geen heel extreme hoek. Dat was op de 2003 wel anders vond ik.
De 2005 heeft natuurlijk veel betere looks dan de 2001 en stuurt ook beter. Nadeel vind ik dat er 0,0 opbergruimte is onder de kont. Bij de 2001 kon ik een heel kettingslot kwijt en dan had ik nog ruimte over.

Bij de zx7r was dit idem zo. Gigantisch wat opbergruimte vergeleken met zx6r (2005).
Alleen had ik nooit gedacht na de zx7r nog ooit voor een Ninja te gaan. Maar ben met de zx6r nu erg positief verrast. Echt een super motor! :]
Lekker wendbaar, (voor mij) genoeg vermogen wanneer nodig, en toch comfortabel op langere afstanden (dit was wel anders op de zx7r).
De beperkte opbergruimte en de onhandige plaatsing van de accu neem ik hierbij maar voor lief... :)
 
Afgelopen weekend even de spanningsregelaar uitgebouwd en de diodes nagemeten, deze lijkt in orde te zijn. Diodes geven de volgende resultaten;
0 - 0 - 0
529 - 524 - 526
0 - 0 - 0
524 - 523 - 527

Oftewel, de waardes liggen erg dicht bij elkaar zoals het hoort, en ze geven 0 terug op alle plekken waar dat moet. Ik weet zo snel even niet op welke andere manier ik nog de SR kan doormeten (als dat uberhaupt kan, youtube leerde mij dat het vooral om die diode-waardes gaat). Stiekem hoopte ik op verkeerde waardes, dan wist ik nu tenminste dat dat het probleem inderdaad was en hoefde ik die alleen maar te vervangen. Nu tast ik even in het duister. Dynamo heb ik nog niet naar gekeken, maar aangezien ik juist (te) veel spanning krijg lijkt me dat ook niet het probleem...

In de loop van de week maar alle kabels doorlopen op breuken ofzo, of ergens een spanningsregelaar vandaan halen om te testen wat ie dan doet.

Ik heb nog even gegoogled niet te lang aangezien er ook nog gewerkt moet worden.

Maar schijnbaar kan een dynamo ook te veel spanning leveren.
Dus dat zou dan kunnen betekenen dat die stuk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan