Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Sinds afgelopen week de trotse eigenaar van deze schoonheid, zal hier dan ook vaker aanwezig zijn vanaf nu.

IMG-20181019-WA0002.jpg
 
Zeer nette zx6r joppie. Zo te zien ook al wat dingen aangepakt zoals de remleidingen en een leuke uitlaat! 15 jaar oud dit model inmiddels, maar je ziet het er niet vanaf.

Nog een vraag voor hier,
Wat is jullie ervaring met de hyperpro low friction keerringen? Wordt de motor er echt veel soepeler/comfortabeler van?

Ik ben inmiddels tevreden met mijn verbeteringen van mijn vering met een dunnere olie (sae 5) en minimale compressie, veervoorspanning en rebound. Echter denk ik hem nog beter te kunnen krijgen door de gaan naar sae 2,5 olie en de low friction keerringen.


Zie ook: Test: 10 jaar Kawasaki Ninja ZX-6R 636 (2003 vs 2013)
Omdat de originele vering van de 2003/2004-modellen veel en veel te straf is voor op straat – zelfs met rebound en compressie volledig opengedraaid werd ik bij elk bobbeltje in het wegdek uit het zadel gewipt en kregen mijn polsen flinke klappen – heb ik voor en achter zachtere, progressieve veren laten monteren door Hyperpro. Door ook wat dunnere olie (SAE 2,5 i.p.v. SAE 5) te gebruiken en speciale voorvorkseals met minder stictie voelt de motor nu een stuk beter aan op de openbare weg. Maar wanneer Ed en ik wisselen van motor en ik op het 2013-model stap, is er – ondanks de Hyperpro-vering – een wereld van verschil. De vering van de nieuwe zes voelt als die van een comfortabele toerbus vergeleken met het nog steeds te straffe en compromisloze veerwerk van het oude beestje. Kleine en grote oneffenheden in het wegdek worden door de Showa BPF op uitstekende wijze verwerkt,.
 
Zeer nette zx6r joppie. Zo te zien ook al wat dingen aangepakt zoals de remleidingen en een leuke uitlaat! 15 jaar oud dit model inmiddels, maar je ziet het er niet vanaf.

Nog een vraag voor hier,
Wat is jullie ervaring met de hyperpro low friction keerringen? Wordt de motor er echt veel soepeler/comfortabeler van?

Ik ben inmiddels tevreden met mijn verbeteringen van mijn vering met een dunnere olie (sae 5) en minimale compressie, veervoorspanning en rebound. Echter denk ik hem nog beter te kunnen krijgen door de gaan naar sae 2,5 olie en de low friction keerringen.


Zie ook: Test: 10 jaar Kawasaki Ninja ZX-6R 636 (2003 vs 2013)

Als je er te dunne olie doet loop je wel kans je dat je te weinig demping in de vork hebt.

En die low friction keeringen, Ik heb ze wel in mijn motoren zitten. Maar ik voel geen merkbaar verschil.
 
Zeer nette zx6r joppie. Zo te zien ook al wat dingen aangepakt zoals de remleidingen en een leuke uitlaat! 15 jaar oud dit model inmiddels, maar je ziet het er niet vanaf.

Nog een vraag voor hier,
Wat is jullie ervaring met de hyperpro low friction keerringen? Wordt de motor er echt veel soepeler/comfortabeler van?

Ik ben inmiddels tevreden met mijn verbeteringen van mijn vering met een dunnere olie (sae 5) en minimale compressie, veervoorspanning en rebound. Echter denk ik hem nog beter te kunnen krijgen door de gaan naar sae 2,5 olie en de low friction keerringen.


Zie ook: Test: 10 jaar Kawasaki Ninja ZX-6R 636 (2003 vs 2013)
Ik denk dat je niet zo moet mauwen en wat meer moet rijden :] :+
 
Vandaag flink (eerste) rondje met de kawa gedaan. Eerste indruk goed.

To do list: voorband is bagger. Remschijven voor happen als de ziekte. Achterrem werkt wel, maar doet weinig. Verder zal algeheel onderhoud hem goed doen. ;-)
 

Bijlagen

  • IMG-20181104-WA0002.jpeg
    IMG-20181104-WA0002.jpeg
    3,6 MB · Weergaven: 25
Vandaag flink (eerste) rondje met de kawa gedaan. Eerste indruk goed.

To do list: voorband is bagger. Remschijven voor happen als de ziekte. Achterrem werkt wel, maar doet weinig. Verder zal algeheel onderhoud hem goed doen. ;-)

Zo te zien ligt er nog een bt014 voorband op :o

Gooi er maar eens een recent setje banden op.
Of een setje mpp's dan krijg je al een heel andere motor! :t
 
Ik heb een set van een z1000sx gevonden zou dat ook wat zijn denk je? verder een rechter nissin van een z1000 gevonden en gevraagd of ze ook een rechter hebben.

Ja past ook.
Maar dat zijn niet de Nissins die bedoeld worden.
Maar ik hoor geen slechte dingen over deze remklauwen.

En over de shock, die past volgens mij wel. Als ik naar de foto's kijk is het gewoon dezelfde met een ander kleurtje.
Maar waarom wil die wisselen dan is die van jou kapot?
 
Zou iemand met een 09+ 6r mij kunnen helpen aan de lenkte maat van de voorvork. Van hard wielas tot bovenzijde vorkpoot? Heb helaas geen 6r meer staan om dit zelf te meten:+
 
Laatst bewerkt:
Zou iemand met een 09+ 6r mij kunnen helpen aan de lenkte maat van de voorvork. Van hard wielas tot bovenzijde vorkpoot? Heb helaas geen 6r meer staan om dit zelf te meten:+

Volledig uitgeveerd of mag die met het wiel op de grond staan?
 
Ja past ook.
Maar dat zijn niet de Nissins die bedoeld worden.
Maar ik hoor geen slechte dingen over deze remklauwen.

En over de shock, die past volgens mij wel. Als ik naar de foto's kijk is het gewoon dezelfde met een ander kleurtje.
Maar waarom wil die wisselen dan is die van jou kapot?
De wartels zijn erg verroest door de 40000km voor mijn eigenaarschap. Dus ik betwijfel of de kwaliteit van de rest van de shock ook goed is.
 
Ha allen!
Mijn ZX6R uit 2002 heeft hier nog geen entree gemaakt, dus bij dezen.
IMG_7035.JPG

Qua verlichting met dubbele knippers voor en achter is het net een rijdende kermisattractie, maar veiligheid voor alles dan maar :+
Een minpuntje, nu het daglicht snel verdwijnt en ik veel in het donker rij, nemen de mensen die seinen voor groot licht voeren toe.
Tijdens het richten van de xenon lampen (wat niet echt wil lukken) merk ik net dat mijn stadslicht kapot is.
Hoe veel werk is het deze te vervangen? Als heel de kap voor eraf moet laat ik hem denk ik maar uit...
De service manual vermeld er niets over, heeft iemand hier ervaring?

Update: net ruit verwijderd in poging het licht verder te richten, ledje natuurlijk zien zitten, vastgezet en probleem opgelost. Nevermind 8)7
 
Laatst bewerkt:
Laatst in die ontiegelijke stortbuien gezeten. Wat me opviel was dat er maar stoom van de radiator af bleef komen. Zo erh zelfs dat ik op een gegeven moment het glas vam de teller unit helemaal beslagen had onder het rijden.

Meer mensen die hier last van hebben?
 
Laatst in die ontiegelijke stortbuien gezeten. Wat me opviel was dat er maar stoom van de radiator af bleef komen. Zo erh zelfs dat ik op een gegeven moment het glas vam de teller unit helemaal beslagen had onder het rijden.

Meer mensen die hier last van hebben?
Bij elke wasbeurt als ik daarmee mijn blok nog 10 minuutjes laat draaien hem ik dit ook. Dan is heel mijn kuipruit beslagen aan de binnenkant. Niks geks volgens mij
 
Laatst in die ontiegelijke stortbuien gezeten. Wat me opviel was dat er maar stoom van de radiator af bleef komen. Zo erh zelfs dat ik op een gegeven moment het glas vam de teller unit helemaal beslagen had onder het rijden.

Meer mensen die hier last van hebben?

Je radiateur wordt al snel 100 - 110 graden C, met dit weer beslaat het dan vrij makkelijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan