Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ze zijn gereviseerd recent. Dus volle bak druk op remhendel. Enkel ben ik bang om met circuitgebruik weer problemen te krijgen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat je met stevig gebruik nogal last kunt krijgen van remfading.

In de meeste beginner niveaus zul je er niet zoveel last van hebben.

Maar ik heb inderdaad wel gehoord over de 4 zuiger 'upgrade'.

Persoonlijk zou ik zo'n bracket kopen om radiale remklauwen erop te kunnen zetten.
 

De 4 zuiger upgrade was de planning. De bracket is mij niet bekend? Heb je evt iets meer info over waar te krijgen?
 
Gister een redelijk regenbuitje gehad, dus dacht dat het grootste deel van die troep wel van de weg zou zijn. Nouja, kon het in ieder geval niet laten om eens een stukje te gaan rijden
Nu voor het eerst dat ik mijn versnelling kan aflezen op langere ritten, vind het wel erg prettig!

Eenmaal thuis toch nog maar even snel afgespoeld en de ketting ff verwend met wat nieuw vet
 
Hoi lui.

Ik wil wellicht een zx6r kopen uit '95. Idee is een leuke knutsel en rijfiets te hebben.
Hiervoor een cbr600f gehad een daarna een nieuwe nc750x.
Ben zelf enigsinds technisch. En kan behoorlijk wat zelf. Maar wil toch jullie mening eens vragen.
Staat er 1 te koop voor pakweg 1500 euro uit 95 dus. Met ong 30.000 gelopen. Best weinig naar mijn idee.
Volgens rdw is de fiets inmiddels 3 mnd bij de winkel.
Ik heb hem in het eggie bekeken en zag er qua kappenset erg netjes uit (voor zn leeftijd). Nu weet ik gewoon dat er behoorlijk weinig mee is gereden.
De achterband is uit 06 en de voorband uit 01 zelfs -_-...
Verder dacht ik mocht de fiets met een proefrit prima rijden er zelf het volgende aan doen:
Olie+oliefilter
Kvs
Remvloeistof
Remcylinders nakijken schoonmaken.
Ketting schoonmaken olieen en eventueel vervangen
Banden vervangen
Luchtfilter
Nieuwe bougies
Klepspeling controleren
Verse brandstof eventueel met een additief.

Zijn er nog kwalen of dingen die ik gemist heb of specifiek naar moet kijken?
 
Sorry hoor maar Als het bij een zaak Is waar ze 1500 vragen voor zo'n machine met 20 jaar oude banden zou ik hard weglopen....
 
Vragen is niet betalen. Hij zou hem voor een scherpe prijs weg doen. Maar ik wilde nog niet onderhandelen voordat ik jullie meningen eens gehoord had.
Had zelf iets van 1000 in gedacht met voorwaarde dat hij bandjes legt als ik ze aanlever
 
Vragen is niet betalen. Hij zou hem voor een scherpe prijs weg doen. Maar ik wilde nog niet onderhandelen voordat ik jullie meningen eens gehoord had.
Had zelf iets van 1000 in gedacht met voorwaarde dat hij bandjes legt als ik ze aanlever

Ik snap je punt! Maar 1/3 van de prijs afhalen en dan ook nog voorwaarden gaan stellen gaat niet werken bij motorboeren vrees ik. Denk zelfs eerder averechts... Dan laat hij hem denk ik liever staan, motorseizoen gaat dadelijk weer aantrekken, dus zal hij er wellicht liever op gaan gokken hem dan zonder al te veel rompslomp aan iemand anders te verkopen.

Proberen kan natuurlijk altijd, maar misschien handiger als je je alleen op de prijs richt denk ik. Als je zelf toch een setje banden moet aanschaffen zijn er genoeg zaakjes of mogelijkheden om die banden er voor een paar tientjes op te krijgen. De kale/oude banden kun je natuurlijk wel goed gebruiken als onderbouwing bij het onderhandelen
 

Update:


Vandaag ultiem 'eerste rit van t jaar' weertje, hoewel er nog volop gestrooid was hier... Tóch even proberen, of het onderhoud ook daadwerkelijk iets uit heeft gehaald...
Ehm ja. Zelfde blokkie om gedaan als de 1e keer (want a) autist en b) das mooi om te vergelijken): nu loopt ie voor mn gevoel echt wel een stuk beter, zowel onderin als bovenin! Los daarvan moet ie inderdaad echt wel op zn donder krijgen om snelheid te maken, daar zal mijn zx10 ervaring nog wel voor iets tussen zitten...

Anyway, blij dat t verbeterd is, nu eens aan de gang met het kuipwerk.

Grtz,fRank
 
Fijn dat er verbetering in zit.

En als je een 1000 gewend bent valt een 600 inderdaad wel een beetje tegen kwa koppel.
 
Gelukt vandaag heel blij.
heb zin in mooi weer .
WIe allemaal naar de motorbeurs??
 
Gelukt vandaag heel blij.
heb zin in mooi weer .
WIe allemaal naar de motorbeurs??

Ah goed om te horen! Was het vergelijkbaar met mijn situatie?

Zit nog een beetje te twijfelen of ik ga, moet eigenlijk wel een nieuw motorpak hebben. Maar heb nog wat meer financiële uitgaves te doen
 
Fijn dat er verbetering in zit.

En als je een 1000 gewend bent valt een 600 inderdaad wel een beetje tegen kwa koppel.
Mjah dat dus vooral.
Maar, bottomline, had niet meer t gevoel met een zxr400 op pad te zijn maar meer richting de R6 waar ik in t begin aan refereerde.

Grtz,fRank
 

Zelf bezit ik een ZX6R uit '96, gekocht met zo'n 50k op de teller. Leuke machine om te zien en omdat ze lekker oldskool zijn, zijn er ook minder snufjes die eraan kapot kunnen gaan

Veel meer dan de standaard zaken bekijken kun je niet doen; banden controleren (hiervan weet je al de status), voorvork bekijken (lekkages aanwezig?), aandrijving/ketting bekijken. Daarnaast merk je snel genoeg of ie goed wilt starten en natuurlijk even letten op rare geluidjes als ie loopt. Ook de remmerij is belangrijk maar dat spreekt voor zich

Ik heb zelf relatief snel na aanschaf mijn spanningsregelaar moeten vervangen (en heb toen ook maar meteen de accu meegenomen), maar verder nog geen rare dingen gehad. Al begint mijn brandstofpomp wel heel erg hard en snel te tikken opeens dus die zit er misschien ook nog aan te komen haha. Maargoed iets als een spanningsregelaar kom je tijdens een proefritje ook niet achter, kost overigens ook niet de wereld om te vervangen...

Succes!
 
De motor is nu voor ongeveer 15 jaar mijn enige vervoermiddel, en denk daardoor wel gewend te zijn aan verschillende weersinvloeden. Ondertussen ook verschillende motoren versleten waarmee ik door verschillende weersinvloeden reed. Nooit echt mijn hand voor omgedraaid.
Afgelopen weekend (zaterdag) stond er een aardig windje, er was zelfs op meerdere plekken code geel/oranje afgekondigd. Maar toen ben ik er ook gewoon met de ZX6r op pad gegaan.
Op de A2 had ik op een gegeven moment maar het gas los gelaten, en dat doe ik niet snel. Maar had op een gegeven moment gewoon niet meer het gevoel dat ik de motor goed onder controle had. Leek zelfs wel dat ik hem af toe zijdelinks voelde schuiven. Of het echt zo was even daar gelaten, maar met 130 zit dat gevoel in ieder niet bepaald prettig tussen de oren
Af en toe was het gewoon echt "werken"...

Nu vond ik wel dat b.v. de ZX7r, die ik hiervoor had een stuk stabieler op de weg lag (en zwaarder stuurde). Maar dat ding woog ook bijna 40kg meer (en iets langer geloof ik).

Nu heb ik de stuurdemper wel pas ongeveer op de helft staan. Dus misschien dat het met zulk weer nog wel kan schelen om die wat strakker te draaien. Maar zijn er meer mensen die dit zo ervaren met de ZX6r t.o.v. andere motoren waarmee ze ervaring hebben?
 
Na afraden van meerdere hier toch besloten om de koplamp te vervangen voor een bi-led + angel eye exemplaar.
Een oude schade koplamp gekocht en deze bewerkt. Zo kan ik altijd makkelijk terug naar origineel.

Tot nu toe erg tevreden met het resultaat, maar het is wel een lastige klus geweest om alles passend te krijgen.

Zie hier het resultaat:


Koplamp origineel


Koplamp bi-led


Koplamp angel eyes


Origineel lichtbeeld


Bi-led lichtbeeld (ik lukt me helaas niet om beide lampen perfect horizontaal af te stellen, omdat de bi-led projectors tegen het koplampglas/plastic komen door de lengte van de lamp, daardoor kan die niet meer verder versteld worden)


Lichtbeeld zonder licht (alleen angel eyes)


Lichtbeeld bi-led aan


Lichtbeeld bi-led groot licht
 

Dat ziet er erg gaaf uit! Netjes gedaan!
 

Blijft erg gaaf!

Ik hoop voor je dat ze langer heel Blijven dan die van mij.
 

Thanks voor je bericht.
Mijn oude cbr600f had die kwaal qua spanningsregelaar ook! Uiteindelijk op ebay imitatie gekocht voor 12.50!! Deze had het jaren gedaan en is ook meegegaan naar de nieuwe eigenaar...
 
Ik was zaterdag zo optimistisch dat ik met mijn ZX-9R de dijk op ben gereden
Recht tegen de wind ging nog wel maar een bocht en een beetje schuin hangen was echt gevaarlijk. Ben dus omgekeerd (voor de eerste keer in mijn leven).
Kwam op een rechte weg nog een vrachtauto tegen en maakte een behoorlijke slinger. Nee, niet leuk.
Ik kon mij niet voorstellen dat een stuurdemper voor dit soort omstandigheden wat helpt; ik had niet de indruk dat er veel beweging in het stuur zat.


Zeer netjes
Ik kan het wel waarderen dat je er toch zoveel moeite in heb gestopt om tot dit resultaat te komen.
 
Ziet er erg gaaf uit en kanonne wat een straal licht met die dingen zeg , je schijnt dr de konijnen mee uit de berm zowat!

Grtz,fRank
 
Thanks voor je bericht.
Mijn oude cbr600f had die kwaal qua spanningsregelaar ook! Uiteindelijk op ebay imitatie gekocht voor 12.50!! Deze had het jaren gedaan en is ook meegegaan naar de nieuwe eigenaar...

Gelijk heb je! Mijne heb ik voor zo'n vijf of zes tientjes via een Nederlandse webshop besteld, ik wilde namelijk z.s.m. het ding rijklaar krijgen om nog van de laatste paar weekjes van het vorige seizoen te kunnen genieten. De brandstofpomp waar ik nu mee zit ga ik echter gewoon uit China bestellen, dit keer heb ik nog tijd zat om hem netjes rijklaar te maken. En een kleine $20 en je hebt een nieuwe, daar wil ik het best voor proberen. Of ie het lang blijft doen merken we vanzelf wel

Na afraden van meerdere hier toch besloten om de koplamp te vervangen voor een bi-led + angel eye exemplaar.

Erg netjes gedaan! En wat een licht zeg, lekker hoor. Nu nog hopen dat je niemand verblind met die bouwlampen
 

Nouja, ik zat een paar keer erg kort tegen de streep aan op de snelweg, en moest echt moeite doen om hem voor mijn gevoel "veilig" terug te krijgen zonder al te fel tegen te sturen. Maar merkte dat met rukwinden (of bij het passeren van een vrachtwagen ja) mijn voorwiel ook wel een beetje begon te zwalken, voelde een beetje als het "tankslapping" idee, dus vandaar dat ik de stuurdemper erbij haalde

Voor mijn gevoel reageerde deze motor hier een stuk nerveuzer op dan de andere motoren die ik gehad heb met dergelijk weer. Heb jij hier toevallig referentiekaders toe?
 
Is de voorkant toevallig verlaagd, of achterkant te hoog?
Dan krijg je ook dat nerveuze gedrag.