Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.044
77
Niet specifiek. Maat van me heeft een zx6r staan maar staat al een tijdje stil. Wil hem ff helemaal van onder tot boven nalopen, beurtje geven en klaar maken voor de weg.
Heb een wphb digitaal in het Engels. Nederlands was gewoon iets makkelijker geweest.
Ik heb hem ook alleen in het Engels.
 

STRXbosch

Rookie
12 nov 2014
17
0
23
Amsterdam / Asten
Hallo allemaal, ik sta op het punt om een zwarte ZX6R 636 uit 2006 te kopen. Nu ben ik nogal behoedzaam voor een miskoop, dus wilde jullie vragen voor wat advies. Het betreft er een met amper 20.000 km op de teller, voorvork, banden, ketting, remmen etc zijn allemaal in orde, oftewel op het eerste ogenblik niets mis mee.
Ik ben dus meer benieuwd naar modelspecifieke kwaaltjes waar ik op moet letten, die er misschien niet dik bovenop liggen.
Bij voorbaad dank!!!
 

STRXbosch

Rookie
12 nov 2014
17
0
23
Amsterdam / Asten
Nog een vraag over hetzelfde model! Ik lees op het internet dat het 2005/06 model in 3 kleuren komt, blauw, groen en metallic titanium. Klopt het dan dat er origineel gezien geen zwarte modellen bestaan, dus dat deze gespoten zijn?

Daarnaast valt me op dat de R op het kontje alleen bij het titanium model in het rood is en bij de andere geel, zou dit in dat geval een overgespoten titanium variant zijn? Of klopt hier allemaal niets van, ik vraag hiernaar omdat ik graag een originele koop.

BVD


WhatsApp Image 2019-09-10 at 12.11.30.jpeg
 

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.044
77
Nog een vraag over hetzelfde model! Ik lees op het internet dat het 2005/06 model in 3 kleuren komt, blauw, groen en metallic titanium. Klopt het dan dat er origineel gezien geen zwarte modellen bestaan, dus dat deze gespoten zijn?

Daarnaast valt me op dat de R op het kontje alleen bij het titanium model in het rood is en bij de andere geel, zou dit in dat geval een overgespoten titanium variant zijn? Of klopt hier allemaal niets van, ik vraag hiernaar omdat ik graag een originele koop.

BVD


Bekijk bijlage 1428169
In 2005 zijn ze in het plasma blue, groen en raw flat titanium gekomen.

In 2006 in het groen en zwart.

Hoeveel km heeft deze km gereden?

De banden die er op zitten lijken nog oudere bridgestones zijn.

Even km de gaten houden dat die niet te oud zijn.
 

STRXbosch

Rookie
12 nov 2014
17
0
23
Amsterdam / Asten
In 2005 zijn ze in het plasma blue, groen en raw flat titanium gekomen.

In 2006 in het groen en zwart.

Hoeveel km heeft deze km gereden?

De banden die er op zitten lijken nog oudere bridgestones zijn.

Even km de gaten houden dat die niet te oud zijn.
Oke dus deze kleur zou wel origineel kunnen zijn? Want dat de decals wit/rood zijn vind ik nog een beetje opvallend als ik vergelijk meet andere exemplaren.

Hij heeft iets meer dan 19k op de teller, het onderhoudsboekje verklaart dit ook mooi. Die achterband is een Bridgestone T30 EVO (als ik het goed heb) maatje 190/55 uit 2013, dus dat is inderdaad een minpuntje. Voor de rest zijn alleen de knippers achter heel lelijk bevestigd...

De andere optie is deze groene hieronder:
22k gelopen, lichte krasjes achter, verder mooi ding. Alleen het voorste tandwiel is kleiner gemaakt (van 15 naar 12 tanden dacht ik).
 

Bijlagen

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.044
77
De zwarte kleur is orgineel.
Maar alleen als die uit 2006 komt.
De R hoort goud te zijn net als bij de groene.
De 636 op de zijkappen hoort ook goud te zijn.

Dus misschien heeft de eigenaar de stickers aangepast omdat hij dat mooier vond.
Of hij is overgespoten ivm schade.

Houd er wel rekening mee dat als een motor weinig gereden heeft in de afgelopen jaren.
Dat de kans aanwezig is dat er groot onderhoud alsin wiellagers, keerringen brandstoffilter (in de pomp zelf) aan zit te komen.

De groene er onder vind ik ook niet heel aantrekkelijk met die verknoffelde kentekenplaat.
Maar het kan ook de hoek van de foto zijn.
Soms kan een goede was en poetsbeurt wonderen verrichten.
Al ziet die er opzich wel goed uit.
Misschien wat meer en duidelijke detail foto's.
 

STRXbosch

Rookie
12 nov 2014
17
0
23
Amsterdam / Asten
Dankjewel! Dit zijn gouden tips.
Komen beide inderdaad uit 2006.

Wiellagers e.d. kan ik wel mee leven, mooie klusjes voor in de winter. De keerringen in de brandstoffilter heb ik dan weer geen ervaring mee. Is dit een flinke?
En hoe merk je dit, gaat hij dan lekken?

Ja dat kentekenplaatje viel mij ook op, hij heeft gelukkig wel de originele uitlaat en kentekenplaathouder bij. Maar deze fiets moet ik nog eens in het echt gaan bekijken.
 

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.044
77
Dankjewel! Dit zijn gouden tips.
Komen beide inderdaad uit 2006.

Wiellagers e.d. kan ik wel mee leven, mooie klusjes voor in de winter. De keerringen in de brandstoffilter heb ik dan weer geen ervaring mee. Is dit een flinke?
En hoe merk je dit, gaat hij dan lekken?

Ja dat kentekenplaatje viel mij ook op, hij heeft gelukkig wel de originele uitlaat en kentekenplaathouder bij. Maar deze fiets moet ik nog eens in het echt gaan bekijken.
Verschillende keerringen drogen uit als de motor niet of weinig gebruikt word.
En kunnen lek raken als er dan mee gereden word.
Deze zullen dan niet meer de olie tegen houden die er achter zit.
Denk aan voorvork, achter het voortandwiel, bij je schakelpook.


Etc
 
  • Like
Waarderingen: STRXbosch