Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Dag wijzen,

Ik heb een probleem. Vorige week startte mijn zx6r 04 niet meer, de 4 keren starten voordat die niet meer startte, ging iets moeizamer dan normaal. Accu doorgemeten(11,2V) voor en na 2uur druppellader en conclusie die was deaud. Nieuwe accu gekocht, gevuld, nacht in de lader(13,4V) in mijn motor hangen en in 1x starten.

Een week later, vanmorgen, startte mijn motor wéér moeizaam, ipv 1sec starten, duurde het 3sec, zoals vlak voordat die niet meer startte. Na een rit van 25km was mijn spanningsregelaar niet gloeiend heet. Ik gebruik mijn motor dagelijks(50km totaal) voor woon/werk. Er zijn geen zekeringen gesprongen. Kan het zijn dat mijn dynamo niet meer (goed) werkt? Of iets anders?
 
laad je accu nog even goed op , start de motor dan en meet even de laadstroom van je dynamo
 
Laatst bewerkt:
Dag wijzen,

Ik heb een probleem. Vorige week startte mijn zx6r 04 niet meer, de 4 keren starten voordat die niet meer startte, ging iets moeizamer dan normaal. Accu doorgemeten(11,2V) voor en na 2uur druppellader en conclusie die was deaud. Nieuwe accu gekocht, gevuld, nacht in de lader(13,4V) in mijn motor hangen en in 1x starten.

Een week later, vanmorgen, startte mijn motor wéér moeizaam, ipv 1sec starten, duurde het 3sec, zoals vlak voordat die niet meer startte. Na een rit van 25km was mijn spanningsregelaar niet gloeiend heet. Ik gebruik mijn motor dagelijks(50km totaal) voor woon/werk. Er zijn geen zekeringen gesprongen. Kan het zijn dat mijn dynamo niet meer (goed) werkt? Of iets anders?

Kan je hem wel aanduwen als je hem niet kan starten?

Toen ik een nieuwe accu had gekocht voor mijn 6 destijds was de accu niet goed achteraf. Alles doorgemeten en nagekeken maar alles was goed. Accu teruggebracht, nieuwe erin en alles werkte weer gewoon.
 
Ik zal vanavond mijn accu aan de druppellader hangen en morgenochtend de dynamo doormeten, eerst even zoeken welke de laadstroom is.

Nee ik kan mijn motor niet aanduwen, want ik kan hem niet in de tweede(of hogere) versnelling klikken als de motor uit staat. In de eerste versnelling kregen 2 vrienden en ik hem ook niet aan. (Wat een workout is het om een motor aan te duwen) Dus het kan ook zijn dat de nieuwe accu niet goed is?

Kan het ook nog iets anders zijn?
 
Ik zal vanavond mijn accu aan de druppellader hangen en morgenochtend de dynamo doormeten, eerst even zoeken welke de laadstroom is.

Nee ik kan mijn motor niet aanduwen, want ik kan hem niet in de tweede(of hogere) versnelling klikken als de motor uit staat. In de eerste versnelling kregen 2 vrienden en ik hem ook niet aan. (Wat een workout is het om een motor aan te duwen) Dus het kan ook zijn dat de nieuwe accu niet goed is?

Kan het ook nog iets anders zijn?
Meten is weten ;)

Weet niet hoe je hem dan aanduwt maar ik kreeg hem in mijn eentje gewoon gestart in zijn 1 terwijl ik erop zat :P
 
Hey mannen en vrouwen,

Mn vriendin heeft een 99er zx6r gekocht vandaag. Zit een lelijke undertail op en ben op zoek naar een originele. Iemand iets in de aanbieding? Tevens ook op zoek naar een origineel ruitje, evt te ruilen te een zgan double bubble getint zwart. De double bubble zit er nu namelijk op
 
Betreft trouwens een zilvere zx6r.

Edit:

Kuipruitje al gevonden, nog op zoek naar de undertail/accubak
 
Laatst bewerkt:
Hallo :W !

Lees nog steeds braaf mee, post alleen niet zoveel :+ !

Even een korte vraag: iemand ervaring met een circuitdag op Spa? Ik heb hem geboekt bij Bikerdays en kreeg van de week een mailtje met enkele regels etcetera. Hierin stond ook het volgende: "Een bescherming maat voor de grond is verplicht". Iemand enig idee wat hiermee wordt bedoeld?

Overigens, de circuitkuipen van de kawa zijn inmiddels voorzien van een kleurtje. Ik ben er zelf best trots op :) !



:W
 
Jij bent 2m en ik ben net chinchen :+
:+

Hallo :W !

Lees nog steeds braaf mee, post alleen niet zoveel :+ !

Even een korte vraag: iemand ervaring met een circuitdag op Spa? Ik heb hem geboekt bij Bikerdays en kreeg van de week een mailtje met enkele regels etcetera. Hierin stond ook het volgende: "Een bescherming maat voor de grond is verplicht". Iemand enig idee wat hiermee wordt bedoeld?

Overigens, de circuitkuipen van de kawa zijn inmiddels voorzien van een kleurtje. Ik ben er zelf best trots op :) !

[~[url="http://i704.photobucket.com/albums/ww48/Charger_HT2/DSC_0883_zpsmkxxj810.jpg"]afbeelding~][/URL]

:W
Denk dat ze een mat bedoelen voor op de grond. Of een zeil kan je ook gebruiken.

En Spa is zo gaaf om te rijden :9~ :} Zelfs in de regen
2hekqid.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb een originele undertail gevonden voor de zx6r. Is dat veel werk om er onder te zetten? Het is een heel gevaarte qua formaat iig.

Hier even fotootje van de 6. Zaterdag beurtje geven en dan kan ze gassen :)

11742658_903861419674880_6724166288816267122_n.jpg


Nog wel op zoek naar een yoshi rs-3 db killer of iemand die wil ruilen tegen originele voorbochten en een nette slip on. (De yoshi is vol systeem)
 
Ik zal vanavond mijn accu aan de druppellader hangen en morgenochtend de dynamo doormeten, eerst even zoeken welke de laadstroom is.

Nee ik kan mijn motor niet aanduwen, want ik kan hem niet in de tweede(of hogere) versnelling klikken als de motor uit staat. In de eerste versnelling kregen 2 vrienden en ik hem ook niet aan. (Wat een workout is het om een motor aan te duwen) Dus het kan ook zijn dat de nieuwe accu niet goed is?

Kan het ook nog iets anders zijn?


In je bak zitten kogeltjes welke door rotatie naar buiten worden geduwd, dan wil ie wel in zn 2. Dus ff stukkie duwen dat as rond gaat en dan in 2 zetten. Ik haalde die er altijd uit :Y

Ik heb geloof ik nog wel een dynamo mocht ie stuk zijn
 
:+Denk dat ze een mat bedoelen voor op de grond. Of een zeil kan je ook gebruiken.

En Spa is zo gaaf om te rijden :9~ :} Zelfs in de regen
[afbeelding]

Iets anders kan ik niet verzinnen inderdaad... Kreeg net ook een mailtje van m waar alleen de afbeelding van een kleed in stond _O- . Bedankt in ieder geval!

Gave foto! :9~ voorlopig voorspellen ze mooi weer dinsdag, dus hopelijk houdt het weer zich daar aan :+
 
In je bak zitten kogeltjes welke door rotatie naar buiten worden geduwd, dan wil ie wel in zn 2. Dus ff stukkie duwen dat as rond gaat en dan in 2 zetten. Ik haalde die er altijd uit :Y

Ik heb geloof ik nog wel een dynamo mocht ie stuk zijn

Gewichtsbesparing :) wij hebben ook geduwd en dan geprobeerd in zijn 2 te krijgen, dat lukte ook niet. Maar tot nu toe start ie elke keer dat ik het probeerde vrijwel direct. Ook geef ik wel een dot gas erbij en staat de choke half open. Ik merk het wel, ik ga wel sleutelen als die niet meer start. Veel te druk met werk :(
 
Heeft er iemand hier ervaring met snelgas op een '07? Ik lees verhalen op internet dat de gashendel van een R6 zou passen. Iemand misschien een How-To-tje voor me? Beun-oplossingen om de radius te vergroten met tie-wraps enzo zie ik niet zitten...

De slag hoeft maar een beetje groter, maar ik vond het de laatste keer op het circuit toch vervelend dat ik moest overpakken als ik accelereerde.
 
Vandaag mijn zx 6 r opgehaald bij goedhart met het mivv titanium full systeem.
Na montage is ie afgesteld op de bank , 120,5 pk 61,5 nm(14.600 toeren) op het achterwiel zonder db killer
de vermogens en koppelkromme lopen nu heel mooi gelijkmatig naar boven en wat rijd dat lekker soepel zeg . :]
Vanaf lage toeren pikt ie nu wel goed op , heel tevreden een totaal ander motor en ik denk dat er zon 10 kg af is ,uitlaat 1 katalysator de achterstepjes en wat kapwerk
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn zx 6 r opgehaald bij goedhart met het mivv titanium full systeem.
Na montage is ie afgesteld op de bank , 120,5 pk 61,5 nm(14.600 toeren) op het achterwiel zonder db killer
de vermogens en koppelkromme lopen nu heel mooi gelijkmatig naar boven en wat rijd dat lekker soepel zeg . :]
Vanaf lage toeren pikt ie nu wel goed op , heel tevreden een totaal ander motor en ik denk dat er zon 10 kg af is ,uitlaat 1 katalysator de achterstepjes en wat kapwerk


Nette cijfers :Y

kuipwerk minder... :? Foto? O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan