Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

O
Ik ben het niet met Racekip eens dat het 2009 model 'strakker' stuurt. Juist niet! :+
Met dat ding kan je haaks de bocht om, echt bizar. Voorgaande modellen liggen wat 'koersvaster' zeg maar.
Houd er wel rekening mee dat je die oude motor in deze huidige economische situatie aan de straatstenen niet kwijt komt.

Zoals gewoonlijk hebben we beide weer een andere mening. _O-

Op hogere snelheid vind ik het 2009 model wendbaarder en sneller insturen als het 2005 model.

En dat komt omdat de wielbasis van de 2005 en 2007 iets langer is als die van de 2009.
Daarom voelen ze koersvaster, maar sturen ze iets zwaarder in.
 
1. Ja past.

2. Het 2009 model stuurt wel veel beter en strakker dan het 2005 model.

Kwa vermogen zou het 2009 model ook meer moeten leveren.

Maar het 2005 model is een fantastische motor.

Dus ik snap dat het een lastige keuze is.
Ja hij stuurt zo hard, ongeloofelijk. Heerlijk om de 1000,s te pesten op het circuit. Heb ook een 08 848 gehad maar die kon echt niet tippen aan jet stuurgedrag. Vooral in sturen niet. Het vermogen daar en tegen...
 
Ik ben het niet met Racekip eens dat het 2009 model 'strakker' stuurt. Juist niet! :+
Met dat ding kan je haaks de bocht om, echt bizar. Voorgaande modellen liggen wat 'koersvaster' zeg maar.
Houd er wel rekening mee dat je die oude motor in deze huidige economische situatie aan de straatstenen niet kwijt komt.
Ja dat denk ik ook. Uiteindelijk gaat het altijd om prijs. En heb hem ooit voor een goede prijs gekocht. Dus hoef niet de wereld te hebben. Daarnaast is hij door mij wel echt goed aantoonbaar onderhouden. Zit ook te denken hem gewoon te houden en op te gebruiken tot hij geen zin meer heeft. Wellicht een quickshifter er op. En op zoek naar de 2 minuten grens op assen:Y
 
Een ander vraagje, ooit op ewn circuit dag iemand gezien met een zx6 06 die zijn spiegels er af kon klikken/schuiven waardoor er alleen een adapter plaatje bleef zitten. Dat lijkt me ook wel wat. Dan hoef ik niet telkens de spiegels er af te schroeven.
 
Leuke discussies welke beter is. Bedankt allemaal. Zouden de velgen ook op een 2013 en nieuwer passen? Mocht ik overstappen.

Ligt eraan, als je puur kijkt naar de racerij dan het 2009 model.
Maar het is ook hoofdzakelijk wat iemand fijn vind.
De één houd van een motor die je snel en makkelijk op één oor legt. Maar vaak voelen die dus wel wat instabiel aan.
En de andere heeft liever een wat zeker aanvoelende motor. Die voelt vaak wat traag sturend.

Maar allround is de 636 een ontzettend fijne motor. Metname door het extra koppel wat die heeft.

Ik heb jaren lang gereden op straat en op circuit met een 2006.
En een paar circuitdagen met een 2011 zx6r.
 
Ja hij stuurt zo hard, ongeloofelijk. Heerlijk om de 1000,s te pesten op het circuit. Heb ook een 08 848 gehad maar die kon echt niet tippen aan jet stuurgedrag. Vooral in sturen niet. Het vermogen daar en tegen...

Kwa vermogen zit een standaard 2009 zo tussen de 125 en de 130 pm geloof ik.

De 2005 rond de 115 - 120 pk
 
Een ander vraagje, ooit op ewn circuit dag iemand gezien met een zx6 06 die zijn spiegels er af kon klikken/schuiven waardoor er alleen een adapter plaatje bleef zitten. Dat lijkt me ook wel wat. Dan hoef ik niet telkens de spiegels er af te schroeven.

Dat systeem zegt mij zo niks.
Klinkt wel handig.
 
Uit ervaring kan ik je ook vertellen dat ik liever voor de '09 zou gaan.
Ik heb een lange tijd een '06 gehad en daarmee ook circuit gereden en elk jaar kreeg deze een update (remmen/vering/uitlaat/qs/etc). Uiteindelijk over gegaan naar een '09 en deze voelde meteen "lichter" en wendbaarder. Nu gebruik ik deze bijna alleen nog maar op circuit en de '06 is verkocht.
Heel veel plezier gehad met de '06 maar de '09 is fijner.
Van de '09 heb ik nog geen behoefte gehad om de originele vering aan te passen. Enige wat er op zit is een uitlaatsysteem en qs. Wat tot nu toe voldoende is om in snelste niveau in de middenmoot redelijk te kunnen meerijden.
 
Owjah en ik had vroeger van die "afdekplaatjes" van evotech ter vervanging van je spiegels op de '06. Die dingen waren er binnen een handomdraai opgemonteerd en hielden de kuipset goed op zn plaats
 
Heren ik heb een probleempje met de zijstandaard (switch) van mijn ZX-6R '03.

Als ik de motor in neutraal wil starten met de zijstandaard uitgeklapt start hij niet. Of slaat af als ik de zijstandaard uitklap.
Met de standaard ingeklapt start en loopt hij wel in neutraal.

Wat kan dit zijn?
 
Heren ik heb een probleempje met de zijstandaard (switch) van mijn ZX-6R '03.

Als ik de motor in neutraal wil starten met de zijstandaard uitgeklapt start hij niet. Of slaat af als ik de zijstandaard uitklap.
Met de standaard ingeklapt start en loopt hij wel in neutraal.

Wat kan dit zijn?
Klinkt mij niet dat er iets mis is met zijstandaardschakelaar. Dit is een ingebouwde veiligheid en gewoon een simpele schakelaar, welke dus gewoon lijkt te werken.

Ben zelf niet bekend met het 03 model, maar denk dat deze ook gewoon te starten moet zijn in zijn vrij en met de standaard uitgeklapt.

Als dit inderdaad zo is, moet je de storing denk ik elders in de elektronica zoeken. Lijkt er dan op alsof "het signaal" dat hij in zijn vrij staat, ergens niet binnen krijgt (brandt het neutraal lampje wel?).

Makkelijkste oplossing zou dan eventueel zijn om de standaard schakelaar los te halen en te overbruggen (afhankelijk van schakekaarfunctie, maak/verbreekcontact).
 
Klinkt mij niet dat er iets mis is met zijstandaardschakelaar. Dit is een ingebouwde veiligheid en gewoon een simpele schakelaar, welke dus gewoon lijkt te werken.

Ben zelf niet bekend met het 03 model, maar denk dat deze ook gewoon te starten moet zijn in zijn vrij en met de standaard uitgeklapt.

Als dit inderdaad zo is, moet je de storing denk ik elders in de elektronica zoeken. Lijkt er dan op alsof "het signaal" dat hij in zijn vrij staat, ergens niet binnen krijgt (brandt het neutraal lampje wel?).

Makkelijkste oplossing zou dan eventueel zijn om de standaard schakelaar los te halen en te overbruggen (afhankelijk van schakekaarfunctie, maak/verbreekcontact).
Heb het probleem opgelost door een zijstandaard bypass stekkertje te kopen. Alleen even goed opletten dat ik m inklap voortaan.

Het neutraal lampje brandt wel gewoon overigens.
 
Heb het probleem opgelost door een zijstandaard bypass stekkertje te kopen. Alleen even goed opletten dat ik m inklap voortaan.

Het neutraal lampje brandt wel gewoon overigens.

Ben zelf ook al eens opzoek geweest naar zo'n storing.
Die zijn lastig te vinden.
 
Heb het probleem opgelost door een zijstandaard bypass stekkertje te kopen. Alleen even goed opletten dat ik m inklap voortaan.

Het neutraal lampje brandt wel gewoon overigens.
Mooizo! Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing zo :)
Nu goed op de standaard letten ja.
 
Vandaag mijn nieuwe luchtfilter binnen gekregen, en maar meteen aan de slag gegaan om te vervangen.

Deze nieuwe is dus kennelijk een replica van het orrigineel, maar ik vond hem erg losjes zitten t.o.v. de K&N wat er nu in zit.

Maar volgens mij hoort hier ook nog een schuimen of rubberen afdichtingsrand op te zitten aan de binnenzijde?

Zit die los bij het orrigineel of vast aan het filter? :?

Want dit sluit zo voor geen meter af... heb de oude voorlopig maar weer even terug gezet.

20200520_162956.jpg
20200520_163006.jpg
 
Had hier mijn oude filter van de 2005 nog liggen.

Zit idd schuim op voor afdichting
15900127152965370447128714675796.jpg
15900127491887991709918863026604.jpg


P.s Zie trouwens ook hier nog een nieuw origineel filter liggen.

Moet je wel even langs malmedy rijden, kan je hem gratis ophalen....
 
Had hier mijn oude filter van de 2005 nog liggen.

Zit idd schuim op voor afdichtingBekijk bijlage 1502915Bekijk bijlage 1502916

P.s Zie trouwens ook hier nog een nieuw origineel filter liggen.

Moet je wel even langs malmedy rijden, kan je hem gratis ophalen....
Ah top! Bedankt voor de bevestiging!
Ziet er naar uit dat die schuimen rand vastgelijmd zit?

Bedankt voor het aanbod btw, maar Malmedy is helaas wel heel erg uit de richting voor mij. Laat het je anders wel weten :t
 
Vandaag mijn nieuwe luchtfilter binnen gekregen, en maar meteen aan de slag gegaan om te vervangen.

Deze nieuwe is dus kennelijk een replica van het orrigineel, maar ik vond hem erg losjes zitten t.o.v. de K&N wat er nu in zit.

Maar volgens mij hoort hier ook nog een schuimen of rubberen afdichtingsrand op te zitten aan de binnenzijde?

Zit die los bij het orrigineel of vast aan het filter? :?

Want dit sluit zo voor geen meter af... heb de oude voorlopig maar weer even terug gezet.

Bekijk bijlage 1502768Bekijk bijlage 1502769
Ff het volgende,er is een verschil in filter tussen de modellen 2003 -2005 en later,die je heb gekregen is voor het 2003-2005 model,die op de
foto van Hills is voor 2006,past dus niet in 2003 tot 2005 modellen,bij die van jou foto hoort een aparte pakking,
Je moet nummer 11061A ook nog hebben bij dat filter van jou,
kawasaki-zx636b1h-ninja-zx6r-2003-europe-middle-east-africa-france-uk-air-cleaner_big3IMG01217...gif
 
Laatst bewerkt:
Ff het volgende,er is een verschil in filter tussen de modellen 2003 -2005 en later,die je heb gekregen is voor het 2003-2005 model,die op de
foto van Hills is voor 2006,past dus niet in 2003 tot 2005 modellen,bij die van jou foto hoort een aparte pakking,
Je moet nummer 11061A ook nog hebben bij dat filter van jou,
Bekijk bijlage 1502982
2005/2006 model is naar mijn weten hetzelfde :)
Het filter past verder prima ook, er mist dus alleen de afdichting.
Exploded view komt ook niet overeen met het 2005 model.
 
2005/2006 model is naar mijn weten hetzelfde :)
Het filter past verder prima ook, er mist dus alleen de afdichting.
Exploded view komt ook niet overeen met het 2005 model.

Dat filter van Hills is iedergeval anders dan dat wat je nu heb,en als jou filter wel goed past moet je dus die pakking hebben
van de tekening. :Y
 
Laatst bewerkt:
RG-Gamma 2003-2004 is een model (daarvan heb je de exploded view gepost) daarna kwam het 2005-2006 model. Ik heb een 2003 model met het filter van bovenstaande tekening. Die de is niet voor zijn motor
 
RG-Gamma 2003-2004 is een model (daarvan heb je de exploded view gepost) daarna kwam het 2005-2006 model. Ik heb een 2003 model met het filter van bovenstaande tekening. Die de is niet voor zijn motor.


Ja je heb gelijk,ik heb zitten slapen,het is inderdaad wel het goede filter zonder de schuimrand,zou die terug sturen met de melding dat deze niet goed is en
een originele bestellen of hills lief aankijken of hij hem wil opsturen.
Deze dus,
kawasaki-zx636d6f-zx6r-2006-usa-california-canada-air-cleaner_bigkar137955370_d1ab.gif
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan