Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Je hebt ook in de ardennen zeker mooie routes, en het asfalt wordt hier steeds beter.

Eigenlijk rij ik altijd duitsland, of Luxemburg in.
Maar nu mag je de grens niet over dus maar de ardennen weer aan het ontdekken.

20200517_145253.jpg
20200517_134915.jpg
20200509_133514.jpg
 
Mooi plaatjes,ja het word tijd dat die grenzen weer open gaan,baal dat ik België nu nog niet in kan.
 
Ja je heb gelijk,ik heb zitten slapen,het is inderdaad wel het goede filter zonder de schuimrand,zou die terug sturen met de melding dat deze niet goed is en
een originele bestellen of hills lief aankijken of hij hem wil opsturen.
Deze dus,
Bekijk bijlage 1503038
Dit is inderdaad het exploded view en filter van mijn model :)
Had gister al meteen contact opgenomen met de verkoper, dus nu benieuwd en afwachten hoe deze gaat reageren.

Had er trouwens nog helemaal niet bij stil gestaan dat ik de grens van België nog niet over mag 8)7
 
Dit is inderdaad het exploded view en filter van mijn model :)
Had gister al meteen contact opgenomen met de verkoper, dus nu benieuwd en afwachten hoe deze gaat reageren.

Had er trouwens nog helemaal niet bij stil gestaan dat ik de grens van België nog niet over mag 8)7
Nee minimaal tot 8 juni,en daarna is afhankelijk hoe het aantal corona besmettingen verloopt.
Baal als een stekker,ik ging altijd goedkoop tanken in België ,nu zit ik hier de regering weer te spekken.
 
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met aftermarket rearsets op een 2019-2020 model?

Ik heb wat last met de slappe veren van de originele voetsteunen, door die slappe veren hebben ze de neiging om aan mijn laarzen te "kleven" als ik mijn voeten verplaats. Iets wat mij dan ook afleid en (zeker naar de toekomst toe) enorm zal gaan ergeren.

En als we dan toch meteen aan het wijzigen zijn wil ik de motor ook ombouwen naar omgekeerd schakelen (analoog aan mijn CBR circuit motor). Echter blijkt dit enkel mogelijk met Sato en Woodcraft rearsets voor zover ik kan vinden. Andere merken passen ook wel aangezien de motor amper gewijzigd is tegenover het vorig model, enkel de originele quickshifter kan dan niet meer gebruikt worden.

Iemand ervaring met goede rearsets (vaste voetsteunen) en omgekeerd schakelen met behoud van de qs sensor?

Thanks!

20200516_200028.jpg
 
@Jirky dat kleven herken ik wel. Ik dacht dat het afhankelijk was van de stand van de voet.
M.a.w. dat het komt omdat de voetsteunen hoog en ver naar achteren staan.
Maar je gaat je quickshifter toch niet opgeven??
 
Hoi,

Ik heb zelf goede ervaring met valtermoto, Sato PP tuning.

Bij mijn motoren kon ik gewoon het schakelpatroon wisselen.
Hooguit een stukje uit je kuip of voortandwielkapje dremelen.
 
@Jirky dat kleven herken ik wel. Ik dacht dat het afhankelijk was van de stand van de voet.
M.a.w. dat het komt omdat de voetsteunen hoog en ver naar achteren staan.
Maar je gaat je quickshifter toch niet opgeven??

Nee dat is zeker niet de bedoeling! Daarom dat ik een mooie oplossing zoek die alles in één keer oplost!
Rearsets zijn er genoeg te vinden aangezien die van het "vorige model" ook gewoon passen, enigste pijnpunt is de quickshifter.
Die zou bij de meeste sets komen te vervallen omdat de sensor slechts in één richting werkt. Dat wil ik natuurlijk niet.

Hoi,

Ik heb zelf goede ervaring met valtermoto, Sato PP tuning.

Bij mijn motoren kon ik gewoon het schakelpatroon wisselen.
Hooguit een stukje uit je kuip of voortandwielkapje dremelen.

Omdraaien is opzich het probleem niet, het heveltje op de schakelas kan gewoon 180° gedraaid worden (al dan niet met kleine aanpassingen).
Maar dan werkt de originele quickshifter niet meer en dat is net iets belangrijker dan het omgekeerd schakelen.
Vandaar dat ik een oplossing zoek die alle 3 de opmerkingen/wensen die ik heb in één keer oplost.

Tot nu toe heb ik enkel Sato en Woodcraft kunnen vinden die in aanmerkingen komen, alle andere merken vermelden dit niet.
Ik kan ze natuurlijk állemaal contacteren, maar ik hoopte meer op een ervaring van iemand die het zelf al heeft gedaan :)
 
Nee dat is zeker niet de bedoeling! Daarom dat ik een mooie oplossing zoek die alles in één keer oplost!
Rearsets zijn er genoeg te vinden aangezien die van het "vorige model" ook gewoon passen, enigste pijnpunt is de quickshifter.
Die zou bij de meeste sets komen te vervallen omdat de sensor slechts in één richting werkt. Dat wil ik natuurlijk niet.



Omdraaien is opzich het probleem niet, het heveltje op de schakelas kan gewoon 180° gedraaid worden (al dan niet met kleine aanpassingen).
Maar dan werkt de originele quickshifter niet meer en dat is net iets belangrijker dan het omgekeerd schakelen.
Vandaar dat ik een oplossing zoek die alle 3 de opmerkingen/wensen die ik heb in één keer oplost.

Tot nu toe heb ik enkel Sato en Woodcraft kunnen vinden die in aanmerkingen komen, alle andere merken vermelden dit niet.
Ik kan ze natuurlijk állemaal contacteren, maar ik hoopte meer op een ervaring van iemand die het zelf al heeft gedaan :)

Ah ja, vandaar.

Ik zit met hetzelfde.
Nu ook geen quickshifter meer tijdelijk.
 
Goedemiddag,

Ik zit met een kwaaltje dat ik niet kan plaatsen, wellicht dat jullie weten waar de oplossing ongeveer ligt.
Sinds twee weken valt mijn zx6r uit 2009 bij stationair draaien soms zomaar uit. De eerste keer het stationair rpm wat opgeschroeft maar dit verhelpt het probleem niet. Ik heb het namelijk ook bij hogere toeren (5k laatste keer) dat hij soms uit het niets een 'pufje' laat, waardoor hij even in toeren dipt en dan weer terugkomt. Bij stationair lijdt dit dus tot het uitvallen, maar tijdens het rijden is dit net zo goed niet wenselijk. In alle gevallen hoor ik een soort 'zucht' alsof er ergens lucht ontsnapt, maar hij herpakt daarna direct weer. Ik heb weinig technische kennis op dit gebied dus elk inzicht is welkom!
 
Uit ervaring kan ik je ook vertellen dat ik liever voor de '09 zou gaan.
Ik heb een lange tijd een '06 gehad en daarmee ook circuit gereden en elk jaar kreeg deze een update (remmen/vering/uitlaat/qs/etc). Uiteindelijk over gegaan naar een '09 en deze voelde meteen "lichter" en wendbaarder. Nu gebruik ik deze bijna alleen nog maar op circuit en de '06 is verkocht.
Heel veel plezier gehad met de '06 maar de '09 is fijner.
Van de '09 heb ik nog geen behoefte gehad om de originele vering aan te passen. Enige wat er op zit is een uitlaatsysteem en qs. Wat tot nu toe voldoende is om in snelste niveau in de middenmoot redelijk te kunnen meerijden.
Niet om een potje verplassen aan te zetten maar wat rijd je voor tijden op
Uit ervaring kan ik je ook vertellen dat ik liever voor de '09 zou gaan.
Ik heb een lange tijd een '06 gehad en daarmee ook circuit gereden en elk jaar kreeg deze een update (remmen/vering/uitlaat/qs/etc). Uiteindelijk over gegaan naar een '09 en deze voelde meteen "lichter" en wendbaarder. Nu gebruik ik deze bijna alleen nog maar op circuit en de '06 is verkocht.
Heel veel plezier gehad met de '06 maar de '09 is fijner.
Van de '09 heb ik nog geen behoefte gehad om de originele vering aan te passen. Enige wat er op zit is een uitlaatsysteem en qs. Wat tot nu toe voldoende is om in snelste niveau in de middenmoot redelijk te kunnen meerijden.
Niet om een potje verplassen uit te lokken maar om het in perspectief te zien. Wat voor tijden rij je op assen.
 
Goedemiddag,

Ik zit met een kwaaltje dat ik niet kan plaatsen, wellicht dat jullie weten waar de oplossing ongeveer ligt.
Sinds twee weken valt mijn zx6r uit 2009 bij stationair draaien soms zomaar uit. De eerste keer het stationair rpm wat opgeschroeft maar dit verhelpt het probleem niet. Ik heb het namelijk ook bij hogere toeren (5k laatste keer) dat hij soms uit het niets een 'pufje' laat, waardoor hij even in toeren dipt en dan weer terugkomt. Bij stationair lijdt dit dus tot het uitvallen, maar tijdens het rijden is dit net zo goed niet wenselijk. In alle gevallen hoor ik een soort 'zucht' alsof er ergens lucht ontsnapt, maar hij herpakt daarna direct weer. Ik heb weinig technische kennis op dit gebied dus elk inzicht is welkom!

Brandstoffilter in je pomp kan nog wel eens vies zijn geworden.
 
Brandstoffilter in je pomp kan nog wel eens vies zijn geworden.
Ik dacht net een nieuw brandstoffilter te bestellen om deze preventief te vervangen. Blijkt dat dit geen OEM product is en ik in dat geval de hele pomp moet vervangen. Waarom mag ik niet gewoon even een filterje omwisselen B|
Vind het niet een hele fijne gedachte als een onbekende filter in moet.
 
Laatst bewerkt:
Foutcodes kan je zelf ook uitlezen. Paar seconde de "mode" knop indrukken en dan laat hij 1 of meerdere nummers zien. Ieder nummer geeft een bepaalde storing aan die je in een tabel kan opzoeken. Ik heb alleen de tabel voor 07/08. Weet niet zeker of die hetzelfde zijn als de 09

9R1mI.png
 
Foutcodes kan je zelf ook uitlezen. Paar seconde de "mode" knop indrukken en dan laat hij 1 of meerdere nummers zien. Ieder nummer geeft een bepaalde storing aan die je in een tabel kan opzoeken. Ik heb alleen de tabel voor 07/08. Weet niet zeker of die hetzelfde zijn als de 09
Bekijk bijlage 1507161
Dat las ik ook, naar het odo scherm en dan de mode ingedrukt houden. Alleen verscheen er toen niets. Ook verschijnt de FI maar op sommige momenten, wat mogelijk het uitlezen belemmert. In de service manual staat het volgende stappenplan:
Knipsel.PNG

Wanneer de code na een stukje rijden verschijnt, dien ik dus eerst het contact weer uit te zetten. Hierna is de FI melding weer verdwenen dus dit stappenplan is lastig toe te passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een soort zelfde euvel gehad met mijn zx6r 2011, is zelfde als de 09.

Probeer toch even de de foutcode naar boven te halen.

Bij mijn begon hij raar te lopen met een kapotte lambdasensor, tweede hands sensor op de kop getikt en toen liep die weer goed zonder foutcodes.

Edit*

Dit zijn de codes uit het handboek voor het 09-11 model.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal,

Vorig jaar heb ik een Kawasaki ZX6R gekocht uit 1998. Waarom die, nou euh stond bij de plaatselijke autohandelaar en hij zag er goed uit. En, omdat ik ooit in 1998 een van de eerste was die zo'n motor als eerste geleverd kreeg in 1998. Die heb ik in 2006 ingeruild op een andere motor. De ZX6R die ik nu heb zit er qua en kenteken en serienummer vlak bij mijn eerste ZX6R.

Eerst heb ik motor goed laten nakijken en daarna ben ik nog bij Hyperpro om de voorvork te laten reviseren. Hij is volledig origineel en dat wil ik ook zo houden.

Nu gebruik ik de motor alleen voor korte plezierritjes in de buurt en voor een paar circuitdagen per jaar. Ik heb voor op de weg nog een KTM 790 Duke.

Er zijn nog een aantal dingen die ik wil doen. Er zit schade aan de kuip en ik wil mijn Garmin Zumo XT ook kunnen gebruiken op de Kawa. Maar verder is ie helemaal top.

20190909_102606.jpg
20200523_145218.jpg
 
Wegens verkoop van mijn ZX6R 2003, heb ik een powercommander 3 USB inc. quickshifter over. Toendertijd afgesteld door Pajic op mijn eigen motor, maar kan natuurlijk ook weer een standaard of custom mapping in!
Past sws op een 2003-2004, 05-06 model durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik zat te denk aan 175,- PM aub bij interesse!
 
Mijn 6 is ook zo goed als verkocht. Eind van een tijdperk (11j gehad) '( .

Heb sinds afgelopen weekend een street triple rs staan *O*
 
Wegens verkoop van mijn ZX6R 2003, heb ik een powercommander 3 USB inc. quickshifter over. Toendertijd afgesteld door Pajic op mijn eigen motor, maar kan natuurlijk ook weer een standaard of custom mapping in!
Past sws op een 2003-2004, 05-06 model durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik zat te denk aan 175,- PM aub bij interesse!

Past helaas niet op een 2005 model.

Wel een erg nette prijs!
 
Terug
Bovenaan Onderaan