Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Dag wijzen,

Eind juli had ik startprobleempjes. Nieuwe accu erin en het ging allemaal wel weer. Vanmorgen startte ik mijn motor en hij ging moeizaam aan, 25km gereden. Rond lunchtijd weer aan proberen te zetten en hij was leeg, hoorde hem 1x draaigeluidje maken en toen niets. Hartje centrum amsterdam, gelukkig stond er een groep roadtrippende polen naast mij waarvan 1 met een zzr1400 met een lege accu. Dus zij duwen hem aan, daarna mij, zij volgen mij naar de dichtsbij zijnde motorzaak en ik naar huis.

Thuis aangekomen, accu eruit gehaald, doorgemeten (11,6V )en aan de druppellader. Na 5sec 11,8, na 5sec 11,9V, blabla bij 12,2V liep ik weg. Kan ik dan zeggen: DUS mijn accu is nog goed?

Vorige keer kwamen dynamo en spanningsregelaar als mogelijke oorzaken ter sprake, hier in het topic. Kan ik nu dan zeggen: DUS het ligt aan een van die twee?

En vorige keer zei iemand dat hij een van de twee had liggen. Wie was dat? In goede staat? Hoeveel wil je ervoor?

Persoonlijk lijkt het mij verstandig om meteen beide te vervangen. Kan ik het zelf doen? Waar in het blok zit de dynamo? Als ik erop zit links of rechts? Gewoon deksel eraf, stekker loshalen, dynamo eruit, stekker vast, deksel erop? Of zit er nog een pakking? Ligt de dynamo in een olie gedeelte? Spanningsregelaar lijkt me wel makkelijk..?

Wat zeggen jullie? Is het 1 van de 2? Wat denken jullie dat het nog meer kan zijn?

Bedankt voor jullie tijd :)

Accu erin, motor starten en accu meten. als ie 14 volt geeft, is het niet je dynamo ;)

bij de 08: Dynamo zit in het olie gedeelte aan de linkerkant van het blok :Y

mijn ervaring bij de '08 en '10: kun je deze demonteren als ie scheef staat zonder dat er olie uit komt. stekker losmaken, deksel losmaken, voorzichtig recht eraf trekken (zit magnetisch, dus gaat vrij zwaar), denk om de pakking, deksel omdraaien, boutjes losmaken, dynamo wisselen dezelfde stappen in omgekeerde volgorde. Pakking zou je als ie heel blijft kunnen hergebruiken, moet je hem alleen beetje ontvetten met remmenreiniger ofzo en insmeren met wat Siliconen Blue (vloeibare pakking). dan is ie altijd weer dicht.

Spanningsregelaar: geen idee... :? Heb ik een keer stuk gehad, maar weet niet meer wat de symptomen waren... :')

nu is dit geen 03 of 05, etc, maar zal niet veel veranderd zijn gok ik :)
 
Wel handig als je ook een setje torx schroevendraaiers hebt..zit dynamo uit mn hoofd mee vast..

Staat in het Tech gedeelte een hele Howto Accu en Laadvoorziening controleren.

Succes :)
 
Hier houd ik van, lekker duidelijk, gedetailleerd en specifieke antwoord! Dank je Dragonrider :} En Bad Habit voor de "let op" :Y

Heb net even het een en ander doorgemeten nadat mijn accu weer was opgeladen naar 13,4V. Spanningsregelaar niets bijzonders gemeten. Dynamo niet gemeten, maar hieronder mijn bevindingen.

Motor gestart en gemeten op de accu, voltage ging naar 10V, maar laadde rustig bij met stationair. 5000rpm en mijn accu laadde wat sneller. Tot 13,0V-13,6V.

Motor weer uit en aan, val naar 10V/11V stationair, 2000rpm laad iets sneller dan stationair. Ik doe mijn groot licht aan(xenon) en het valt van 12,8V naar 11,8V en blijft met kleine stapjes dalen en dalen. (meter met 2 cijfers achter de komma) en blijft hangen rond 10,8V, op dat moment is de xenon op de juiste kleur. Bij 5000rpm gaat de accu naar 11,2V, stationair weer terug naar 10,8V. Groot licht uit, accu laad weer bij tot 13,0V-13,6V. Groot licht weer aan, laten zakken tot 10V. Motor uit, motor proberen aan te zetten, motor maakt geluid alsof accu op is.

Groot licht xenon eruit, normaal halogeen lampje erin. Accu in de tussentijd opgeladen, motor starten :] :] accu laad prima bij met groot licht aan *O*

Conclusie:
- Mijn dynamo is niet (meer) sterk genoeg om met xenon dim én groot licht te rijden. Ik rijd nooit express perongeluk bewust zelden met groot licht.
- Aanduwen is veel gemakkelijker dan ik voorheen dacht.
- Doritos Roulette is vies en zonde van je geld. Geen smaak en dat zogenaamde pittige chippie.. Ik laat scheten die pittiger voelen.
 
Goedemorgen allemaal! Tijdje afwezig geweest hier, schetsplaat onderhand vervangen. Wel zoek ik nog een rechterspiegel voor model '07/'08, dus als iemand die nog heeft liggen hoor ik het graag! Bedankt!
 
Die van mij wordt deze week verkocht aan Boonstra via de verzekering.

Heeft onder water gestaan en dus TL. Volgend seizoen op zoek naar iets anders maar ik neig naar een naked
 
Dag beste mensen,

Mijn nichtje verkoopt haar motor, hier een link voor de foto's:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208159066640608&set=gm.980290592032333&type=1&theater

LET OP, MIJ GEEN PB STUREN, die lees ik niet! S.v.p. telefoonnummer en email hieronder gebruiken!


Mooie ZX6R 2004 met lage km stand!!
Hierbij verkoop ik mijn mooie ZX6R uit 2004.
De reden van de verkoop is dat ik er geen tijd meer voor heb en op zoek ben naar een kleine auto.
De motor verkeerd in perfecte staat en heeft recent een kleine beurt gehad, olie & filter, remvloeistof, luchtfilter enz.
De motor heeft nog maar 19.000 km op de teller.
Hier wat specificaties:
Km stand 19.178
Bos demper (mooi donker geluid)
Donker ruitje
Kleine knipperlichten
Kleine nummerplaathouder

Proefrit in overleg mogelijk
Mooie motor met weinig km's, vraagprijs € 3500,--

Bij interesse graag kunt u eventueel mailen of bellen.

sylviakoster73@gmail.com
tel. 06 46 18 46 33
 
Plaatje van dit weekend dan maar ;)

Foto1k0-JDDNQRA4.jpg
 
Heb er nog wel een paar. :]

Beste bende net voor Strubben trouwens (race 2).
Eerst de olie en toen die crash met o.a. Rispoli..

*O* Foto's! *O* Foto's! *O* Foto's! *O*

:+

Was idd een zootje, maar ik had er best mazzel aan, want onder geel mogen ze niet inhalen... :P
anders was ik die plek denk ik wel kwijt geweest... :')
 
Goedenavond
Heb een vraagje .
Heb een zx6r van 96 ,hier kun je niet breder dan een 160 achterband op de velg en een bredere velg 5,5J past niet .zou een achterbrug van een zx6r van bouwjaar 98 passen of is dit een no go
 
Terug
Bovenaan Onderaan