Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

64SpPwR.png


Iig wat er vervangen moet worden. Verder zijn het de standaard dingen die je eigenlijk elk jaar moet controleren of waar je al snel achterkomt: versleten remleidingen, speling in de gashendel, koppeling, niet heel spannend.

Het handboek schrijft ook voor dat de Europese modellen pas bij 42.000 km de klepspeling gecontroleerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Als jij weet of het kan, wil ik het ook wel weten. Mijn voorbochten zijn momenteel erg sportief :X


Het blijkt niet helemaal te passen. De flens waar de demper op komt heeft een andere afstand tussen de boutgaten. Is wellicht aan te passen, maar heb een originele gevonden.
 
ik he hem gekocht! mijn eerste 4 cilinder en mijn eerste jap. heel benieuwd hoe het rijd. Vond de zit erg comfortabel vergeleken onze 848. En stuurt erg gemakkelijk. de stabiliteit nog niet kunnen testen maar dat komt nog wel.
 
[afbeelding]

Iig wat er vervangen moet worden. Verder zijn het de standaard dingen die je eigenlijk elk jaar moet controleren of waar je al snel achterkomt: versleten remleidingen, speling in de gashendel, koppeling, niet heel spannend.

Het handboek schrijft ook voor dat de Europese modellen pas bij 42.000 km de klepspeling gecontroleerd moet worden.

Kleppen stellen zou ik eerder doen dan 42.000 km.
Vaak zijn ze al eerder verlopen. Meeste doen het rond de 30.000km
 
Direct een eerste vraagje na de eerste 200km op de zx gereden te hebben. Nu ben ik wat verwent misschien met de brembo's van de 848 en de monster 1100. Maar ik vind de remwerking nou niet bepaald stevig van de tokico's. Ligt dit aan mijn exemplaar? het lijkt me dat het ding toch wel keihard moet kunnen ankeren? Het hendel voelt wat sponzig vertraagt daarna redelijk maar remt dan helemaal niet hard door, ik kan het hendel bijna helemaal inknijpen. de vloeistof is ververst voor het rijklaar maken terwijl ik er naast stond dus dit is op zeker gebeurt. Tijdens de proefrit heb ik het probleem aangegeven en het leek opgelost na het verversen van de olie, maar ik vind het dus nog steeds niet je dat. Ik hoor graag jullie opinie.
 
Direct een eerste vraagje na de eerste 200km op de zx gereden te hebben. Nu ben ik wat verwent misschien met de brembo's van de 848 en de monster 1100. Maar ik vind de remwerking nou niet bepaald stevig van de tokico's. Ligt dit aan mijn exemplaar? het lijkt me dat het ding toch wel keihard moet kunnen ankeren? Het hendel voelt wat sponzig vertraagt daarna redelijk maar remt dan helemaal niet hard door, ik kan het hendel bijna helemaal inknijpen. de vloeistof is ververst voor het rijklaar maken terwijl ik er naast stond dus dit is op zeker gebeurt. Tijdens de proefrit heb ik het probleem aangegeven en het leek opgelost na het verversen van de olie, maar ik vind het dus nog steeds niet je dat. Ik hoor graag jullie opinie.

Tja, tis natuurlijk geen Brembo... dus in die zin ben je wel verwend geweest op je Duc indd. En nu staan de Tokico remmen ook niet bekend al de beste... dus tja..

enige opties zijn:
- stalen remleidingen monteren
- klauwen vervangen door Nissins van de 07+
- rempomp vervangen door die van de 07+

Of gewoon een heel Brembo systeempje plaatsen... :')
 
Stalen remleidingen is relatief goedkoop en scheelde op mijn fiets al enorm.
Dus om voor niet teveel een groot verschil te merken, raad ik dat zeker aan.
 
Tja, tis natuurlijk geen Brembo... dus in die zin ben je wel verwend geweest op je Duc indd. En nu staan de Tokico remmen ook niet bekend al de beste... dus tja..

enige opties zijn:
- stalen remleidingen monteren
- klauwen vervangen door Nissins van de 07+
- rempomp vervangen door die van de 07+

Of gewoon een heel Brembo systeempje plaatsen... :')
Het vervelende is dat ik het niet kan vergelijken met een andere zx6r van hetzelfde bouwjaar. Kijk als het goed is dan is het goed, is het dat niet dan laat ik het liever herstellen onder garantie. De cbr600rr uit 2005 met ook radiaal spul van een vriend, remt wel fatsoenlijk. En het lijkt me dat dat spul uit de dezelfde periode wel allemaal even hard remt. De aprilia rsv met gold line's uit 2000 die ik er voor in heb geruild remde zelfs harder dan de zx die ik nu heb. Daarom denk ik dus dat het niet goed werkt.
 
Oh, ik moet het wel ff positief houden natuurlijk.... wat stuurt dat ding super zeg! zo makkelijk! direct na het eerste rondje voelt het zo vertrouwd en durf ik al met een redelijk tempo door de bocht. De zithouding is ook comfi. Wij gaan vrienden worden! :Y
 
Ik heb thuis 2 dezelfde zx6rretjes staan (2005-2006) voor mij en mn vriendin.
Mijn fiets heeft de al eerder genoemde nissin remklauwen (van een Z1000 uit 2008) met stalen remleidingen.
De fiets van mn vriendin heeft de originele tokico's met originele remleidingen.

En het verschil in rempower is echt enorm! De upgrade heeft mij 400 euro gekost maar het is het zeker waard. Vooral voor de "occasional trackday".
Kosten:
- aanschaf remklauwen, revisieset (rubberen onderdelen die in klauw zitten) en stalen leidingen.
- geen montagekosten want alles is makkelijk zelf te doen.

Ik zit er aan te denken om mijn vriendin het plezier te doen en haar fiets dezelfde upgrade te geven en ik raad het iedereen aan (nou niet allemaal tegelijkertijd alle 2dehands nissin remklauwen opkopen, anders blijft er voor mij niks over :p)
 
Ik heb thuis 2 dezelfde zx6rretjes staan (2005-2006) voor mij en mn vriendin.
Mijn fiets heeft de al eerder genoemde nissin remklauwen (van een Z1000 uit 2008) met stalen remleidingen.
De fiets van mn vriendin heeft de originele tokico's met originele remleidingen.

En het verschil in rempower is echt enorm! De upgrade heeft mij 400 euro gekost maar het is het zeker waard. Vooral voor de "occasional trackday".
Kosten:
- aanschaf remklauwen, revisieset (rubberen onderdelen die in klauw zitten) en stalen leidingen.
- geen montagekosten want alles is makkelijk zelf te doen.

Ik zit er aan te denken om mijn vriendin het plezier te doen en haar fiets dezelfde upgrade te geven en ik raad het iedereen aan (nou niet allemaal tegelijkertijd alle 2dehands nissin remklauwen opkopen, anders blijft er voor mij niks over :p)
Goede tip, Je bent dus ook een kritische remklant. je koopt dan schade spul of zo? Het punt is dat ik niet eens remvloeistof kan vervangen... :$
 
Ik heb bij mijn eigen zx6r uit 2005 de tokico's ook vervangen voor Nissins. De nissins remmen stukken beter en hebben veel meer gevoel. Ga op zoek na een setje vanaf het 2007 model staan er geregeld wat te koop.
 
Goede tip, Je bent dus ook een kritische remklant. je koopt dan schade spul of zo? Het punt is dat ik niet eens remvloeistof kan vervangen... :$

Remklauwen zijn redelijk massief en zitten op een afgeschermde plek. Als een motor in de kreukels ligt zijn de remklauwen vaak nog in prima staat. Ik denk dat dit ook de reden is dat remklauwen beduidend makkelijker tweedehands te krijgen zijn dan kuipwerk...
 
Laatst bewerkt:
Ik had bij het wisselen van de klauwen ook nog nooit remvloeistof vervangen ofzo. Maar na wat tips van vrienden en forums is het goed gelukt, het was heel makkelijk. Als je het liever laat doen kost het ook niet veel geld dus dat is natuurlijk ook een optie.

De klauwen zijn zo over te zetten maar ik koos ervoor om ze eerst te reviseren om zeker te weten dat alles goed is (bleek achteraf niet nodig te zijn want de rubbertjes waren nog in goede staat).

Voor zover ik me het kan herinneren kost een revisiesetje rond de 100 euro, stalen leidingen 80 euro, klauwen 130 euro, remvloeistof 10 euro, remblokjes 50 euro. Totaal rond de 400 euro dus.
 
Ik heb 2008 ZX6R Nissins op m'n 04 :Y De tokkies zijn ruk en nogal sponzig.. krijg je er bijna niet uit :N

...

Oh dat was een oud bericht zeg _O-
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede ZX6R eigenaren!

Ik heb sinds kort een ZX6R uit '96. Nu zijn er nog wel puntjes om op te knappen, en ik kan jullie advies goed gebruiken.

De rem en koppeling hendel hebben op sommige plekken lichte roest plekjes. Ik dacht deze te vervangen voor nieuwe eventueel kortere. Maar ik zag dat je ook hendels hebt met een remvloeistof reservoir in cilinder form. Passen die op het model '96 en waar moet ik dan rekening mee houden?

Hebben jullie er ook voorbeelden van? (veel meer dan de "goedkope" uit china afkomstige hendel met cilinder vind ik niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan