Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Hallo Mannen, ik ben er weer :)
Nadat ik in 2013 mijn oude zx6 had verkocht, had ik eigenlijk meteen spijt :(

Mijn oude zx6:

[afbeelding]


Ik heb een aantal andere motoren gehad maar uiteindelijk besloten om weer op zoek te gaan naar een nette 09-12 zx6r, met weinig km, geen schade (-verleden) en in het zwart uiteraard.
Na een zoektocht van 8 maanden heb ik vorig jaar een mooie, nagenoeg originele kunnen kopen.

Hieronder hoe de motor er nu uitziet, hij is weer helemaal aangepast naar mijn smaak en zoals zijn voorganger ;)

Ik heb er nog geen 150km mee gereden dus ik ben blij als het straks weer lekker motorweer is.

Dikke fiets kerel :Y :Y :t
 
Hallo Mannen, ik ben er weer :)
Nadat ik in 2013 mijn oude zx6 had verkocht, had ik eigenlijk meteen spijt :(

Mijn oude zx6:

[afbeelding]


Ik heb een aantal andere motoren gehad maar uiteindelijk besloten om weer op zoek te gaan naar een nette 09-12 zx6r, met weinig km, geen schade (-verleden) en in het zwart uiteraard.
Na een zoektocht van 8 maanden heb ik vorig jaar een mooie, nagenoeg originele kunnen kopen.

Hieronder hoe de motor er nu uitziet, hij is weer helemaal aangepast naar mijn smaak en zoals zijn voorganger ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb er nog geen 150km mee gereden dus ik ben blij als het straks weer lekker motorweer is.

Strakke bike! :9~
 
Dank voor de complimenten

Ik vind de uitlaat er ook mooi onder staan qua geluid wel ERG luid, maar ik vond de akra te lang (inkorten blijft een optie want ik heb de akra nog wel)

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar op zoek naar een 2de set velgen, maar welke zijn allemaal compatible met een 05-06 zx6r?

Zijn die van een zx6r/Z750/Z1000/zx10r/ER6/etc. van een bepaald bouwjaar allemaal verwisselbaar zonder speciale spacerkits of iets dergelijks? Ze zien er wel redelijk hetzelfde uit namelijk......
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar op zoek naar een 2de set velgen, maar welke zijn allemaal compatible met een 05-06 zx6r?

Zijn die van een zx6r/Z750/Z1000/zx10r/ER6/etc. van een bepaald bouwjaar allemaal verwisselbaar zonder speciale spacerkits of iets dergelijks? Ze zien er wel redelijk hetzelfde uit namelijk......

Geen idee, maar voor een '02 model heb ik nog een achtervelg liggen :+
 
Ik ga dit jaar op zoek naar een 2de set velgen, maar welke zijn allemaal compatible met een 05-06 zx6r?

Zijn die van een zx6r/Z750/Z1000/zx10r/ER6/etc. van een bepaald bouwjaar allemaal verwisselbaar zonder speciale spacerkits of iets dergelijks? Ze zien er wel redelijk hetzelfde uit namelijk......

Wat ik weet passen de ZX6R van 2005-2010 allemaal. Enige wat je moet vervangen zijn de wielbussen
 
Beste ZX6R rijders,

Even een vraag. Mijn vriendin is sinds kort in het bezit van een 2006 ZX6R
Nu willen wij om gezeur met de politie, de motor voorzien originele kentekenhouder met spatbord met verlichting. Deze zit vast onderaan de uitlaat.

Nu is het zo dat de 4 gaten van het spatbord 15mm zijn, en de boutjes die hier doorheen gaan 6mm zijn.
Het lijkt erop dat er in de gaten van het spatbord een soort rubbertjes met centreerbusjes hebben gezeten. Wie rijd er hier nog met het originele spatbord rond en zou voor mij eens willen kijken hoe dit vastzit.

Mijn dank is groot.

Gr Jeroen
 
Zo'n 2009+ staat toch ook nog wel op mijn lijstje..

Helaas geen prio om te investeren in een nieuwer model.. en of ik nog een keer een 600 zou aanschaffen voor op straat
 
Beste ZX6R rijders,

Even een vraag. Mijn vriendin is sinds kort in het bezit van een 2006 ZX6R
Nu willen wij om gezeur met de politie, de motor voorzien originele kentekenhouder met spatbord met verlichting. Deze zit vast onderaan de uitlaat.

Nu is het zo dat de 4 gaten van het spatbord 15mm zijn, en de boutjes die hier doorheen gaan 6mm zijn.
Het lijkt erop dat er in de gaten van het spatbord een soort rubbertjes met centreerbusjes hebben gezeten. Wie rijd er hier nog met het originele spatbord rond en zou voor mij eens willen kijken hoe dit vastzit.

Mijn dank is groot.

Gr Jeroen

Heb je hier misschien iets aan:

a2rg29.jpg


plaatje komt bij www.oemmotorparts.com vandaan
 
Laatst bewerkt:
Zo'n 2009+ staat toch ook nog wel op mijn lijstje..

Helaas geen prio om te investeren in een nieuwer model.. en of ik nog een keer een 600 zou aanschaffen voor op straat

Neejoh, gewoon lekker doorrijden op die cult-zx6r(r) :-)

Ik ga hem uppen met een Gear-indicator, MJK module en K&N filter en dan laten afstellen. En dan achter de nieuwere fietsen aan op het circtuit ;-)
 
Laatst bewerkt:
Beste ZX6R rijders,

Even een vraag. Mijn vriendin is sinds kort in het bezit van een 2006 ZX6R
Nu willen wij om gezeur met de politie, de motor voorzien originele kentekenhouder met spatbord met verlichting. Deze zit vast onderaan de uitlaat.

Nu is het zo dat de 4 gaten van het spatbord 15mm zijn, en de boutjes die hier doorheen gaan 6mm zijn.
Het lijkt erop dat er in de gaten van het spatbord een soort rubbertjes met centreerbusjes hebben gezeten. Wie rijd er hier nog met het originele spatbord rond en zou voor mij eens willen kijken hoe dit vastzit.

Mijn dank is groot.

Gr Jeroen

Ik heb nog van dat spul liggen op Zolder
Mocht je interesse hebben. :t
 
Nou de laatste keer dat ik even een rondje ging doen kostte me dat 539 euro.... ik wacht wel even tot het echt mooi weer word :+
 
Nou de laatste keer dat ik even een rondje ging doen kostte me dat 539 euro.... ik wacht wel even tot het echt mooi weer word :+


Laatste keer dat ik een echt rondje in NL gemaakt hebt kostte het 3 rijbewijzen en 1600 euro. Gelukkig hoefde ik niet mee te betalen :+
 
Ģoededag,

Wie heeft er ervaring met het verlagen van een zx6r. Ik heb de motor van mijn vriendin aan de achterzijde 3cm verlaagd dmv linkjes aan de schokbreker, maar om het geheel evenredig te houden moet de voorkant uiteraard ook naar beneden.De voorkant heb ik nu 7mm lager kunnen zetten, Als ik de voorkant ook 3cm verlaagd komen de koppeling en remhendel tegen de kappen aan met sturen. Daarbij zit er op het eerste gedeelte van de veerpoot een verdikking waar de stuurhendels zitten, als ik de stuuhendels verder naar beneden schuif ben ik bang dat ik ze niet goed strak krijgt. Iemand hier toevallig ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan