Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Bodis misschien een optie? Auspuffsystem KAWASAKI NINJA ZX-6R : BODIS EXHAUST

001.JPG

u-uw_41710_4-kawasaki-ninja-zx-6r-636-635582296011496612.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Sjiefke @Mystyical, beiden bekeken en wat maken jullie het mij lastig haha (positief). Wellicht mijn zoektocht dus verder uitbreiden hehe.
 
Ik heb een Yoshimura TRS vind het zelf een hele mooie uitlaat, maar misschien is jouw zx6r net even iets de modern voor zo'n lange driehoekige lantaarnpaal als uitlaat.

Vandaag bij HyperPro servicecenter geweest, omdat ik mijn voorvork had beetgepakt, wilde ik wel eens weten of het nu allemaal een beetje goed stond.

Lang verhaal kort, er is nog genoeg werk aan de winkel. Fabrieksaf is de ZX6R van 2003 / 2004 kneiterhard afgeveerd. Ik heb nu progessieve veren in de voorvork, vorkolie met een visociviteit van 5 (dunner als normaal), veervoorspanning maximaal uit, rebound maximaal uit, compressie maximaal uit. Hiermee klopt het redelijk.

Enige is nog dat de voorpoot keerringen erg strak zitten en dus blijven plakken aan de binnenpoten. Hierdoor worden de kleine oneffendheden er niet uitgefilterd. Oplossing zouden speciale hyperpro keerringen met minder frictie zijn. Zelf heb ik de poten vandaag nog ingespoten met siliconenspray, hierdoor worden de keerringen ook soepeler en het plakken van de voorvork is al een stuk minder, maar geen idee of dit zo blijft, beter wordt of slechter wordt. Ik hoop eigenlijk dat de keerringen gewoon wat moeten slijten zodat de vork vanzelf soepeler veert. De oude kawa uit 95 heeft ook geen speciale keerringen en loopt ook zeer soepel. Andere oorzaak zou een kromme binnenpoot of iets dergelijks kunnen zijn.

Achterveer stond ook niet goed. Hierbij heb ik het advies gevolgd van de man die me hielp bij Hyperpro en heb ik de veerspanner wat losser gezet. Nu kan ik de achterkant zo'n +- 2cm uit de veren trekken. Voorheen bijna niks.

Resultaat is nu een stuk beter als voorheen. Vooral voor het comfort is het nu wat beter te doen in de dorpjes/drempeltjes etc. In de mooie bochten viel de motor soms te snel te veel naar binnen, waardoor ik moest corrigeren of juist veel gas bij geven om wijder te gaan. Dat lijkt nu ook minder te zijn.

Voorlopig wacht ik nog even af met de speciale hyperpro keerringen. Voor de kosten zal ik het niet laten en ik begreep dat ze de klus in 2 uurtjes geklaard hebben op afspraak. Ze zitten alleen wel nog ruim een maand vol.

Van het weekend mooi stuk rijden richting de eifel. Weer lekker wat meters maken. Ondanks dat ik hier al veel dingen besproken heb over mijn zx6r heb ik hem pas sinds vorig najaar en toen ging die vrijwel gelijk in groot onderhoud. Echt veel kilometers heb ik nog niet gereden ermee, dus daar kan nu mooi verandering in komen.
 
@Ur87

Ik heb precies dezelfde uitlaat op mijn ZX6R uit 2014 en ik vond het geluid zelf ook erg luid. Ik vind het geluid zelf wel heel mooi en de looks ook.

Nadat de buren geklaagd hadden en ik van mensen te horen kreeg dat ik aan de andere kant van het dorp nog te horen ben, ben ik opzoek gegaan naar een oplossing. Voor de M4 GP slip-on bestaat er een stage 2 db-killer. Dit is een smallere db-killer dan de standaard meegeleverde db-killer, dus minder geluid. Ik ben er wel tevreden mee. Het geluid onderin de toeren is aanzienlijk afgenomen, maar bovenin de toeren kan je nog steeds aardig wat herrie maken.

Als je interesse hebt kan ik wel opzoeken waar ik die stage 2 silencer gekocht hebt (volgensmij in de UK of de VS).

PS. je moet eens de db-killer er helemaal uithalen, dat maakt pas een kabaal.
 
@Stefanov2579

Wat vet man!!! Nog een mede M4 GP Lover als ik haha. ... ik ben inderdaad bekend met de stage 2 Silencer, alleen weet ik niet of de motor daarmee nog te luid is, Ben je er Al een keer mee staande gehouden/ gecontroleerd door meneer in blauw? Hoe zit het verder met je vermogen met de stage 2 Silencer??
 
Dag mensen,


Ik bezit een zx6r van het jaar 2003. Tijdens het remmen schokt hij lichtelijk met lage snelheden. Waarschijnlijk zijn de remmen dus krom. Op het techniekgedeelte had ik al gevraagd naar alternatieven voor het vervangen van mijn schijven, het lieft heb ik OEM Kawasaki, maar dat schijnt tweedehands (hier in Nederland), niet aan te slepen zijn.

Iemand hier misschien nog tips?

Hoor het graag,

-Mourice
 
Dag mensen,


Ik bezit een zx6r van het jaar 2003. Tijdens het remmen schokt hij lichtelijk met lage snelheden. Waarschijnlijk zijn de remmen dus krom. Op het techniekgedeelte had ik al gevraagd naar alternatieven voor het vervangen van mijn schijven, het lieft heb ik OEM Kawasaki, maar dat schijnt tweedehands (hier in Nederland), niet aan te slepen zijn.

Iemand hier misschien nog tips?

Hoor het graag,

-Mourice

Je kunt ze laten richten. En weet je zeker dat het de schijven zijn en niet bijvoorbeeld de balhoofdlager?
 
Goedenavond allemaal,

Mijn eerste keer op het forum, dus bij deze aangenaam *D .
Ik heb meteen een vraag/voorstel voor alle zx6r liefhebbers.

Deze week heb ik een mooie uitlaat/slip-on, m4GP, aangeschaft (vanuit Amerika :) ) en gemonteerd en wat een mooie gp geluid zeg!!! Er is 1 maar, voor mij is de uitlaat echt te luid.

Ik heb de uitlaat/slip-on voor 400 (inclusief invoerkosten) aangeschaft. Is er wellicht iemand die de uitlaat van mij zou willen overnemen? Doe een mooi aanbod en we komen er wel uit.

Groetjes, Ur
[afbeelding]
vind deze M4 anders prima *D

full
 
Je kunt ze laten richten. En weet je zeker dat het de schijven zijn en niet bijvoorbeeld de balhoofdlager?

Balhoofdlager is ook een goede tip! Zal dat dit weekend eens even bekijken. Wat zou richten kosten? En waar kan men dit laten doen?

Dank voor je reactie!
 
@Die Wilnisser

Very nice 8-) !!! Hoe klinkt deze als ik vragen mag en is het qua sound te vergelijken met de m4 GP?
heb de GP nooit gehoord, maar je kunt volgens mij op internet ergens de vergelijkingsfilmpjes vinden. (van wat ik begreep is die van mij minder luid, logisch ook, als je kijkt naar de lengte).


kan even het filmpje van de GP niet meer vinden. Dacht dat er een site was met beide uitlaten onder dezelfde omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
heb de GP nooit gehoord, maar je kunt volgens mij op internet ergens de vergelijkingsfilmpjes vinden. (van wat ik begreep is die van mij minder luid, logisch ook, als je kijkt naar de lengte).

Ik heb het meteen opgezocht en de M4 SS klinkt inderdaad minder luid, maar toch heel goed te horen in de hoge toeren.

Ik wacht nu nog op reactie van @Stefanov2579 die ook een M4 GP rockt :]
 
Voor mijn 2brothers uitlaat zijn ook verschillende db-killers te koop :) Als de 'zwaarste' killer hetzelfde effect heeft als bij mij, dan is het goed te doen :)

Open pijp = mooi, maar te luid en wordt je gek van op de snelweg
Normale killer = scheelt 4? dB... doet niet heel veel
Lange killer = scheelt 7-9d dB... motor klinkt dieper dan standaard en bij goed gasgeven brult hij nog steeds... Ben ondertussen wel aan mijn tweede toe, want de vorige heeft het circuit niet overleeft :X
 
@Scarrrr

De 2brothers heb ik ook een hoop over meegekregen en kunnen goed luid zijn inderdaad. Is het met de 'je hebt zelf geen problemen mogen ervaren ( geluidsoverlast) met de 'zwaarste' killer in je systeem?

Wel jammer dat deze gesneuveld is op het circuit, maar nu ook weer een excuus voor een nieuwe :P . M4 GP niets voor jou haha
 
Wat vet man!!! Nog een mede M4 GP Lover als ik haha. ... ik ben inderdaad bekend met de stage 2 Silencer, alleen weet ik niet of de motor daarmee nog te luid is, Ben je er Al een keer mee staande gehouden/ gecontroleerd door meneer in blauw? Hoe zit het verder met je vermogen met de stage 2 Silencer??

Ik ben nog nooit aangehouden en ik rij ook soms door Rotterdam centrum (waar ze aardig streng zijn). Ik ben ook op vakantie gegaan naar o.a. Duitsland met deze uitlaad met stage 2 en toen ben ik ook niet aangehouden.

Qua vermogen vind ik moeilijk te zeggen, ik merk het in ieder geval niet of ik ben eraan gewend geraakt.
 
Ik ben nog nooit aangehouden en ik rij ook soms door Rotterdam centrum (waar ze aardig streng zijn). Ik ben ook op vakantie gegaan naar o.a. Duitsland met deze uitlaad met stage 2 en toen ben ik ook niet aangehouden.

Qua vermogen vind ik moeilijk te zeggen, ik merk het in ieder geval niet of ik ben eraan gewend geraakt.

Kijk aan dit antwoord heb ik nog wat. Super bedankt! Ik heb vandaag de stage 2 silencer besteld, ook uit Amerika, en zal deze dan erop plaatsen. Ik moet eerlijk zijn dat ik nu wel heel nieuwsgierig ben naar de sound. We wachten het af. Hoe lang ben jij er al een trotse bezitter van?
 
Kijk aan dit antwoord heb ik nog wat. Super bedankt! Ik heb vandaag de stage 2 silencer besteld, ook uit Amerika, en zal deze dan erop plaatsen. Ik moet eerlijk zijn dat ik nu wel heel nieuwsgierig ben naar de sound. We wachten het af. Hoe lang ben jij er al een trotse bezitter van?

Bijna een jaar en heb er 8.000 km mee gereden.
 
Bijna een jaar en heb er 8.000 km mee gereden.

Zo dat gaat wel snel ja. Heb je er een mooie foto van? #curious

Bijgaand een vergelijking tussen de stage 1 en de stage 2.


Hier een filmje voor vergelijking: https://photos.app.goo.gl/icURb02TmULIAcGv1
Aan het begin hoor je op de achtergrond een BMW R1200, dan komt er een R6 met Termignoni, dan een Aprilia en een KTM Duke. Dan kom ik heel even in beeld en achter mij rijdt een GSX750R met Leovince. Volgensmij heeft alleen de KTM Duke geen db-killer en de rest wel.
full
 
Bijgaand een vergelijking tussen de stage 1 en de stage 2.


Hier een filmje voor vergelijking: https://photos.app.goo.gl/icURb02TmULIAcGv1
Aan het begin hoor je op de achtergrond een BMW R1200, dan komt er een R6 met Termignoni, dan een Aprilia en een KTM Duke. Dan kom ik heel even in beeld en achter mij rijdt een GSX750R met Leovince. Volgensmij heeft alleen de KTM Duke geen db-killer en de rest wel.[afbeelding]

Ik zie het inderdaad, heb precies dezelfde vandaag besteld :] . Kan uit het filmpje echter moeilijk opmaken wanneer je voorbij zoeft hahaha. Wel super vet om te zien. Ik zie allemaal Joker :+ smiles door de vizieren heen hahaha
 
Zit te denken om me laatst vervangen keerringen (all-balls racing: All Balls Racing Voorvork keerringset (met stofkappen)) te vervangen voor skf low friction keerringen. Motor rijd helemaal niet verkeerd nu de vering goed is afgesteld, alleen plakt hij nog een beetje en denk ik dat het beter kan.

Heeft iemand ervaring met deze keerringen?

Mijn huidige keerringen zijn +- 2 maanden en 1500km oud. Blijven nog erg plakken. Doe wel regelmatig siliconen spray op de binnenpoten, hierdoor lijkt de stick-slip wat minder te zijn, maar blijft terug komen.

Toch vreemd, want op MLM parts staat het volgende verkooppraatje in de omschrijving:

Uit onderzoek blijkt dat aangepaste elastomere vorkkeerringen langer meegaan dan OEM keerringen. In vergelijking met OEM keerringen hebben ze een drie- tot vijfmaal langere levensduur
De wrijvingscoëfficient is 1/3 tot 1/2 minder dan bij een OEM keerring, hierdoor reageert de vork gelijkmatiger
Minder wrijving betekent een langere levensduur! Het wordt echt niet beter dan dit!
Ook de enige complete lijn van stofkeerringen! Deze stofkeerringen dienen gelijktijdig met de voorvork keerringen vernieuwd te worden. Hierdoor ben je verzekerd van topprestaties

Nou als het echt zo geweldig is, zou ik toch geen stick-slip moeten hebben lijkt mij, of ik zou opeens een hele kromme vorkpoot moeten hebben wat problemen geeft, maar daar geloof ik niet echt in.

Of is er een andere manier om ervoor te zorgen dat mijn keerringen minder weerstand geven?

Op de onderste stofkap zit ook al een veer voor de afdichting van de vork, die eigenlijk ook al in de keerring zit. Die zou ik bijvoorbeeld eraf kunnen halen.

En zou de binnenpoot polijsten met belgom chroom poets nog iets helpen?
 
Laatst bewerkt:
iemand interesse in volgende zaken van een 2005-2006 zx6r (past misschien ook op meerdere modellen):
- remklauwen voor tokico compleet met remblokken en remleidingen
- duo-passagiersteunen compleet
- kont inclusief duocover en achterlicht (matzwart model)
- knipperlichten voor
- uitlaat servomotor werkt prima
- kentekenplaathouder achter
 
Terug
Bovenaan Onderaan