Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Iemand ervaringen met een quickshifter op een 2003 en 2004 model?

Ik heb zelf een healtech quikshifter op mn 06 zx6r zitten en die bevalt me heel goed. Met mn smartphone kan ik de onderbrekingstijd instellen welke ik op dit moment op 60ms heb staan.
Deze healtech quikshifter is ook alleenstaand en heeft dus geen aparte ignition module nodig oid.
Binnenkort mn gaskleppenhuis synchroniseren, en dan is de quikshifter ook erg handig aangezien je perfect het toerental kan aflezen via je telefoon (quikshifter zit namelijk aangesloten op je bobines).
Ik schakel omgekeerd en ook dat is geen probleem (kan de quikshifter zelfs voor up- & downshift gebruiken als ik zou willen)
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een ZX-6R. Wat een heerlijk ding om mee te rijden zeg :)

Zelf al de hendels vervangen en wheelstriping aangebracht

full
 
Ik heb zelf een healtech quikshifter op mn 06 zx6r zitten en die bevalt me heel goed. Met mn smartphone kan ik de onderbrekingstijd instellen welke ik op dit moment op 60ms heb staan.
Deze healtech quikshifter is ook alleenstaand en heeft dus geen aparte ignition module nodig oid.
Binnenkort mn gaskleppenhuis synchroniseren, en dan is de quikshifter ook erg handig aangezien je perfect het toerental kan aflezen via je telefoon (quikshifter zit namelijk aangesloten op je bobines).
Ik schakel omgekeerd en ook dat is geen probleem (kan de quikshifter zelfs voor up- & downshift gebruiken als ik zou willen)

Thanx, ga even nadenken of ik dit ga doen.
 
Hallo mede zx-6r rijders!

Hierbij mijn 2e post (naast de introductie) sinds ik lid ben geworden van dit forum. Aangezien ik kersverse eigenaar ben van een kawa zx-6r uit 1996 moet ik deze natuurlijk wel even showen. Ik kijk ernaar uit om jullie meningen/ervaringen te lezen en af en toe leuke discussies aan te gaan.

Cheers!
full
 
Welkom :W
Ghostrider bike! *D :]

Houd je wel je frame in de gaten, deze willen nog wel eens gaan scheuren bij deze modellen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! *D

En dankjewel voor de tip, zal het in de gaten houden. Zover ik me in heb gelezen over dit model kon ik geen echte bekende minpunten vinden, lijkt een behoorlijk solide machine te zijn. Maargoed, de tijd zal het leren.

Gelukkig issie zwart, die zijn het snelste! Kon het dan ook niet laten om de lijn door te trekken en er zwarte (smoked) knipperlichtjes op te zetten en een zwart kuipruitje _O-
 
Laatst bewerkt:
Thanks! *D

En dankjewel voor de tip, zal het in de gaten houden. Zover ik me in heb gelezen over dit model kon ik geen echte bekende minpunten vinden, lijkt een behoorlijk solide machine te zijn. Maargoed, de tijd zal het leren.

Gelukkig issie zwart, die zijn het snelste! Kon het dan ook niet laten om de lijn door te trekken en er zwarte (smoked) knipperlichtjes op te zetten en een zwart kuipruitje _O-

Het enige minpunt dat ik weet is dat er redelijk wat flex in het frame zit.

En na een valpartij willen de frames nog wel eens scheuren.

Andere minpunten zijn er hij het 95 model niet zover ik weet.
 
Thanks! *D

En dankjewel voor de tip, zal het in de gaten houden. Zover ik me in heb gelezen over dit model kon ik geen echte bekende minpunten vinden, lijkt een behoorlijk solide machine te zijn. Maargoed, de tijd zal het leren.

Gelukkig issie zwart, die zijn het snelste! Kon het dan ook niet laten om de lijn door te trekken en er zwarte (smoked) knipperlichtjes op te zetten en een zwart kuipruitje _O-

Lees dit topic ook maar even door: Scheur in frame (2de frame op 1.5 jaar tijd)

Heb zelf ook een zx6r uit 95 gehad. Mijn frame was helemaal intact en vertoonde geen scheurtjes. Het is denk ook maar net hoe je ermee omgaat.

En uiteraard veel plezier met de motor. Ondanks de leeftijd van de motor is het echt geen verkeerd ding. Redelijk sportief, maar niet zo extreem dat het oncomfortabel wordt. En vermogen genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit topic ook maar even door: Scheur in frame (2de frame op 1.5 jaar tijd)

Heb zelf ook een zx6r uit 95 gehad. Mijn frame was helemaal intact en vertoonde geen scheurtjes. Het is denk ook maar net hoe je ermee omgaat.

En uiteraard veel plezier met de motor. Ondanks de leeftijd van de motor is het echt geen verkeerd ding. Redelijk sportief, maar niet zo extreem dat het oncomfortabel wordt. En vermogen genoeg.

Damn, zojuist dat topic doorgenomen.. heftig. Hier wist ik zelf niets vanaf moet ik zeggen. Maja, ik heb hem nu toch al gekocht, dus meer dan hopen dat mijne hier geen last van heeft is het enige wat ik kan doen (naast de huidige staat van het frame even checken natuurlijk).

Van de andere kant, er rijden er zoveel van rond, kan me haast niet voorstellen dat iedereen hetzelfde probleem heeft met dit model, dus ik ga er maar even vanuit dat het bij de meesten gewoon in orde is. Wel fijn dat je dit even aangeeft, zeker iets wat ik zal checken bij die van mij!
 
Damn, zojuist dat topic doorgenomen.. heftig. Hier wist ik zelf niets vanaf moet ik zeggen. Maja, ik heb hem nu toch al gekocht, dus meer dan hopen dat mijne hier geen last van heeft is het enige wat ik kan doen (naast de huidige staat van het frame even checken natuurlijk).

Van de andere kant, er rijden er zoveel van rond, kan me haast niet voorstellen dat iedereen hetzelfde probleem heeft met dit model, dus ik ga er maar even vanuit dat het bij de meesten gewoon in orde is. Wel fijn dat je dit even aangeeft, zeker iets wat ik zal checken bij die van mij!


Als je de kap van de luchtslangen los haalt kan je met een zaklampje de belangrijkste plekken zien zonder heel de tank te demonteren. Met de tank los zie je zeker alles goed.

Mijn frame had het niet dus ze zullen het echt niet allemaal hebben.
 
Een maatje heeft een zx6r uit 98. Ging plots op 3 poten lopen.
Oorzaak; 1 van de inlaatkleppen van cilinder 3 sluit niet meer, blijft een mm of 3 openstaan.
Na demonteren kleppendeksel vonden we dit ( zie foto )

Binnenkort halen we de kop eraf maar we zijn ook wel benieuwd of dit vaker voorkomt bij de 6R

En hier zit de kennis zeggen ze ;)
full
 
Een maatje heeft een zx6r uit 98. Ging plots op 3 poten lopen.
Oorzaak; 1 van de inlaatkleppen van cilinder 3 sluit niet meer, blijft een mm of 3 openstaan.
Na demonteren kleppendeksel vonden we dit ( zie foto )

Binnenkort halen we de kop eraf maar we zijn ook wel benieuwd of dit vaker voorkomt bij de 6R

En hier zit de kennis zeggen ze ;) [afbeelding]

Nee dat komt nagenoeg nooit voor.
Het 98er blok normaal gesproken probleemloos.

Al is het natuurlijk wel de vraag hoe het zich houd na al die jaren.
 
Damn, zojuist dat topic doorgenomen.. heftig. Hier wist ik zelf niets vanaf moet ik zeggen. Maja, ik heb hem nu toch al gekocht, dus meer dan hopen dat mijne hier geen last van heeft is het enige wat ik kan doen (naast de huidige staat van het frame even checken natuurlijk).

Van de andere kant, er rijden er zoveel van rond, kan me haast niet voorstellen dat iedereen hetzelfde probleem heeft met dit model, dus ik ga er maar even vanuit dat het bij de meesten gewoon in orde is. Wel fijn dat je dit even aangeeft, zeker iets wat ik zal checken bij die van mij!


Het gebeurt metname ma een valpartij.

Mile Pajiç verstevigde die frames altijd voor de remmerij.
Hij vertelde ooit een motor zo uit het krat mee het circuit op genomen te hebben.
En aan het einde van de dag remde hij het voorwiel tegen de radiator aan omdat er dan zoveel flex in het frame zit.
 
Laatst bewerkt:
Beste ZX6R rijders!

Ik rij op het moment zelf een ZX7R uit 2000, dus al een redelijk oud beestje. De motor voelt met zijn 239kg erg zwaar en stug, en vind het niet bepaald een gooi en smijt fiets. Dus vind het wel tijd voor iets anders.

Zo ben ik vandaag dan ook voor een ZX6R uit 2005 wezen kijken, wat ik wel een heel mooi apparaat vond. En wat qua leeftijd en techniek ook wel weer meteen een upgrade is i.v.m. mijn ZX7R.

Ik had alleen in mijn hoofd dat ik niet te drastisch terug wil in vermogen. Maar veel meer dan 122pk wat ik nu heb vind ik ook weer niet nodig.
Op papier zou zo'n ZX6R aardig in de buurt moeten komen (welke ook nog eens 55kg lichter is). Alleen vond ik hem bij de proefrit toch redelijk tam aanvoelen. Beiden motoren hebben wel een heel verschillend toerenbereik. Dus misschien dat ik de ZX6R niet genoeg in zijn toeren getrokken heb om de ware aard van het beestje te ontdekken. Maar ik vroeg mij eigenlijk af of hier meer mensen tegenaan gelopen zijn. :)

PS. Wel vond ik de digitale toerenteller erg slecht zichtbaar met het felle zonlicht, heeft men hier oplossingen voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan