Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Heeft er iemand ervaring met een voorwiel paddockstand voor het 2013-heden model?
Mijn stands van Valter Moto bevallen goed.

full


Vraagje, moet dit grijze pakking spul blijven zitten?[afbeelding]
Dat spul komt mij zeer bekend voor.
Dus ja.
 
Ik heb de American way mijn FI lampje uit gekregen! Heb de servo gefopt met een plaatje metaal

Net een rondje gereden, loopt lekker en trekt als een malle.
 
De uitlaat zit erop en de motor zit weer in elkaar. Geen FI lampje meer en loopt lekker.

Toch ben ik niet helemaal tevreden over de manier waarop de linkpijp in de rest van de uitlaat zit.
Denk dat het verstandig is dat ik binnenkort even naar Pajic ofzo rijdt zodat hij er even naar kan kijken.
 
Ow die vraag had ik nog willen stellen!

Volgens de handleiding zou FI (Fuel Injection toch?) aangaan wanneer je de motor aan zet, en na het doorlopen van wat dingetjes weer moeten doven, wat die dus netjes doet.

Alleen wanneer ik de motor uit heb staan knippert FI, hoort dit zo?

En als ik dan toch bezig ben...

Zijn er hier mensen die de schakelindicator aan hebben staan? De handleiding geeft nadrukkelijk aan deze niet aan te zetten bij gebruik op de openbare weg. Maar dit is gewoon een LED-je welke aangeeft wanneer te schakelen toch? Of reageert de motor dan ook meteen anders (snap namelijk niet waarom ze waarschuwen voor enkel een lampje die aan zou gaan).

Ja dat hoort zo.

En niet druk om maken.
Gewoon instellen of uit zetten, wat jij prettig vind.
 
De uitlaat zit erop en de motor zit weer in elkaar. Geen FI lampje meer en loopt lekker.

Toch ben ik niet helemaal tevreden over de manier waarop de linkpijp in de rest van de uitlaat zit.
Denk dat het verstandig is dat ik binnenkort even naar Pajic ofzo rijdt zodat hij er even naar kan kijken.

Of iemand die bij je in de buurt zit.
Een beetje motorzaak weet het ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Ow schijnt dat ik de schakelindicator al aan had staan. Stond op 14.000 toeren ingesteld, waar ik dus kennelijk nog niet geweest ben :X
 
Iemand enig idee wat voor pijpje dit is in de demper? Zit met een popnagel vast, maar lijkt niet echt op een db killer volgens mij?
 

Lijkt niet op een db-killer. Maar is het bv niet standaard dat de db-killers in o.a. Duitsland vast horen te zitten met popnagels?

Heb zelf volgens mij zelf een db-killer die niet bij de demper hoort. Hij sluit rondom niet aan en zweeft als het ware in de pijp. Dus laat hem maar lekker zitten. Als ook agent iets van het geluid vind kan ik hij in ieder geval niet zeggen dat ik er geen db killer in heb :p
 
Ga waarschijnlijk deze week een zx6r 2005 halen.
De verkoper geeft aan dat hij soms uit zijn 1e of 2e versnelling springt.
Is dit een bekende kwaal van deze motoren? En moet ik dan denken aan een schakelvork die krom is of hele bak die versleten is.

Misschien kent iemand deze zx6r.
≥ Kawasaki ZX-6R 636 2005 Akrapovic (zx6r) - Motoren | Kawasaki - Marktplaats.nl


Nee het is geen bekende kwaal die bakken zijn erg sterk.
Dus waarschijnlijk is er lomp mee geschakeld.
Houd er rekening mee dat de tandwielen zo'n 200,- per stuk zijn en de schakelvorken zo'n 70,-.

Het zou ook de schakelwals kunnen zijn.
 
Iemand enig idee wat voor pijpje dit is in de demper? Zit met een popnagel vast, maar lijkt niet echt op een db killer volgens mij?

Dat lijkt mij de dB killer.
Bij de leovince wil die wel eens uitsteken.
Als je hem eruit wil hebben kun je het beste de demper eraf halen en vanaf de achterkant eruit tikken.
 
Laatst bewerkt:
Even een praktisch vraagje...

Op de een of andere manier vind ik het altijd wel vrij lastig om een motor rustig op temperatuur te laten komen, zeker met een motor die wel vooruit wilt... (zit vanuit hier al binnen 3 straten op de snelweg :P)

Maar aangezien deze motor nu netjes digitaal de bloktemperatuur aan geeft (had voorheen enkel analoge temperatuur metertjes), vroeg ik me af wat nu een verstandige temperatuur is om het gas open te trekken :)
 
Laatst bewerkt:
Even een praktisch vraagje...

Op de een of andere manier vind ik het altijd wel vrij lastig om een motor rustig op temperatuur te laten komen, zeker met een motor die wel vooruit wilt... (zit vanuit hier al binnen 3 straten op de snelweg :P)

Maar aangezien deze motor nu netjes digitaal de bloktemperatuur aan geeft (had voorheen enkel analoge temperatuur metertjes), vroeg ik me af wat nu een verstandige temperatuur is om het gas open te trekken :)

Is het niet de watertemperatuur? (koelvloeistof)? Dat is geen goede indicator van de bloktemperatuur (olie).
Het beste is om gewoon de eerste kilometers geen gekke dingen te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan