Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Brandstofpomp zou kunnen.
Als je de tank opend klinkt het dan alsof er een vacuüm onderbroken word?
Dan zou het namelijk je tank ontluchting kunnen zijn.

Misschien is je vlotter hoogte van je carbs niet goed meer, dat die niet snel genoeg bijgevuld worden.

Ja daar denk ik nu ook nog steeds aan. Gisteren heb ik de bougies vervangen (standaard onderhoud) en toen de tank eraf was meteen de 2 vaccuum (ontluchting vanaf kleppendeksel en vanaf carbs naar luchtfilterbox) kleppen getest, deze doen wat ze moeten doen. Verder niets vreemds tegen gekomen, alles ziet er netjes uit.

Enige wat mij opviel was dat de brandstofpomp echt flink heet was toen ik begon met sleutelen. Ik heb geen idee hoe warm deze normaal worden??

Ze zouden gekoeld moeten worden door de benzine die ze verpompen. Zou verklaren waarom het stilvallen juist onder deellast voorkomt...
 
Ja daar denk ik nu ook nog steeds aan. Gisteren heb ik de bougies vervangen (standaard onderhoud) en toen de tank eraf was meteen de 2 vaccuum (ontluchting vanaf kleppendeksel en vanaf carbs naar luchtfilterbox) kleppen getest, deze doen wat ze moeten doen. Verder niets vreemds tegen gekomen, alles ziet er netjes uit.

Enige wat mij opviel was dat de brandstofpomp echt flink heet was toen ik begon met sleutelen. Ik heb geen idee hoe warm deze normaal worden??

Ze zouden gekoeld moeten worden door de benzine die ze verpompen. Zou verklaren waarom het stilvallen juist onder deellast voorkomt...

Het zou kunnen dat als de pomp te warm word de brandstof opbrengst minder word.
 
Had al een nieuw topic aangemaakt maar ook hier nog even de vraag: is het mogelijk om een korte uitlaat te plaatsen op een ZX6R uit 2004? En met kort bedoel ik zoiets:

anhdrews-bike-091-2.jpg
 
Mivv GP is een korte demper die zou passen, maar die hangt dat nog wel aan de duo voetsteun. Zo kort als op die R6 gaat alleen met een andere bochtenset of je huidige bochtenset inkorten. Persoonlijk vind ik op zulke machines een flinke yoshimura demper nog het mooist. Die had ik ook op de mijne.
 
Jazeker kan dat.
Ik zou even contact opnemen met Mile Pajić in Gendringen.

Die kan alles op maat en pas maken.

Ik heb wel eens iemand gezien die een korte Leovince demper erop gezet had.
 
Thanks voor de reacties! Ik ga contact opnemen met Mile.

En persoonlijk vind ik een flinke demper meer iets voor de oudere motoren (en dan bedoel ik eigenlijk < jaar 2000) ;). Of je moet een seat pipe hebben....
 
Racekip kan ik van mijn 09 de zijstandaardstekker kortsluiten? Door circuitkappen past mn zijstandaard niet meer...

Ja even de stekker los halen een kabeltje er tussen maken, dan lus je hem door.

Maar als het goed is heb je mijn nr, dus je kunt ook gewoon appen. :+
 
Heren, Ik ben even benieuwd naar jullie mening; 5 jaar en 7.000km geleden zijn de keerringen in mijn voorvork vervangen. Helaas stond ik afgelopen vrijdag tijdens een circuitdag met een lekke voorpoot langs de kant. :(

Aangezien ik vindt dat ze het vrij snel begeven hebben, zou ik graag willen voorkomen dat ze weer zo snel lek gaan. De binnenpoot voelt gewoon glad en schoon aan dus ik denk niet dat dat de oorzaak is. De dingen die ik zelf bedacht heb die misschien de oorzaak kunnen zijn, zijn;
  • Motor had bijna een jaar stil gestaan in de garage sinds de vorige circuitdag, met uitzondering van een kort rondje om de kerk.
  • Ik heb de motor aan de clip-ons op de aanhanger vast gezet met spanbanden, ongeveer de helft van de veerweg heb ik hier voor gebruik. Broodjeaap?
  • Op de rekening van 5 jaar geleden vond ik de vermelding "Imi. Onderdelen." Misschien zijn er mindere keerringen gebruik.
  • Of is het gewoon domme pech?
Hebben jullie misschien tips voor me om rekening mee te houden als ik ze laat vervangen, of daarna tijdens stallen/transport?
 
Heren, Ik ben even benieuwd naar jullie mening; 5 jaar en 7.000km geleden zijn de keerringen in mijn voorvork vervangen. Helaas stond ik afgelopen vrijdag tijdens een circuitdag met een lekke voorpoot langs de kant. :(

Aangezien ik vindt dat ze het vrij snel begeven hebben, zou ik graag willen voorkomen dat ze weer zo snel lek gaan. De binnenpoot voelt gewoon glad en schoon aan dus ik denk niet dat dat de oorzaak is. De dingen die ik zelf bedacht heb die misschien de oorzaak kunnen zijn, zijn;
  • Motor had bijna een jaar stil gestaan in de garage sinds de vorige circuitdag, met uitzondering van een kort rondje om de kerk.
  • Ik heb de motor aan de clip-ons op de aanhanger vast gezet met spanbanden, ongeveer de helft van de veerweg heb ik hier voor gebruik. Broodjeaap?
  • Op de rekening van 5 jaar geleden vond ik de vermelding "Imi. Onderdelen." Misschien zijn er mindere keerringen gebruik.
  • Of is het gewoon domme pech?
Hebben jullie misschien tips voor me om rekening mee te houden als ik ze laat vervangen, of daarna tijdens stallen/transport?

Als je motor langere tijd stil staat.
Dan zou je even je voorpoten in moeten spuiten voordat je gaat rijden met wd40.

Het probleem is namelijk dat alles uitdroogt als je het lang niet gebruikt.
Dus als je motor dan ineens weer moet inveren en die beweging is 'droog' dan is de kans groter dat de keeringen lek gaan.
 
Als je motor langere tijd stil staat.
Dan zou je even je voorpoten in moeten spuiten voordat je gaat rijden met wd40.

Het probleem is namelijk dat alles uitdroogt als je het lang niet gebruikt.
Dus als je motor dan ineens weer moet inveren en die beweging is 'droog' dan is de kans groter dat de keeringen lek gaan.

WD40 schijnt alleen niet echt goed te zijn voor rubber dacht ik begrepen te hebben. Gebruik hier zelf altijd siliconenspray voor.
 
Laatst zitten emmeren/irriteren met het verversen van de koelvloeistof. Heb alles er uit laten lopen, bijgevult en uiteindelijk toch maar weer even de tank los gehad om het reserve tankje netjes tot de bovenste streep bij te vullen.

Alleen is het me nu opgevallen dat het peil hiervan weer halverwege de 2 peilniveaus staat.

Het ziet er niet uit dat er een lekkage is. En het peil lijkt hier stabiel te blijven.

Kan het zijn dat dit lucht geweest is? Of moet ik de oorzaak toch elders zoeken?
 
Sinds zaterdag ben ik ook de eigenaar van een blauwe ZX6R uit 2005 :).

Korte introductie: mijn naam is Joost en woon in het westen des lands, heb een vriendin en 3 kids (6, 4 en 1). In 2007 mijn motorrijbewijs gehaald in laatste jaar studie omdat ik het OV helemaal zat was en het me ook wel erg leuk leek\lijkt ;). Na halen rijbewijs een Yamaha FZR600R gereden tot 2012. Van 2012 t/m 2014 een Honda CBR600RR gereden (ook in het blauw). Toen de motor verkocht ivm verhuisplannen, knie operatie, vakantie USA en 2e opkomst hehe.

Hieronder wat foto's (schoonmaken en fotoshoot moet nog gebeuren) ;):
20190713_105753_zpsnqbcikfk.jpg

20190713_110039_zps1dlncaql.jpg

IMG-20190713-WA0004_zps4k0v82bb.jpg

20190713_112206_zpspzqfunsf.jpg

20190713_112334_zps9hjfxgo9.jpg


Heb nog niet veel gereden (weekend weg) maar komende woensdag met de buurman touren :). En ga er af en toe ook mee naar werk als het weer het toe laat.

Wil er qua mods niet al te veel aan doen maar heb nog wel een paar punten:
- Dikkere handvaten
- Andere knippers voor (hier een vraag over zometeen)
- Wellicht andere korte uitlaat (al een vraag over gesteld)

Eerst nog even een (belangrijke) vraag over de stank in de berging waar m'n vriendin terecht over klaagt ;):
- Hoe kan ik de stank tot het minimum beperken? Heb al gelezen over ventilatie (zit wel een rooster in de witte deur maar dus niet in de grote houten deuren). Iets van een kapje over het eindstuk van de uitlaat heb ik gelezen. Iemand tips? Evt. een hoes erover (zou een beetje jammer zijn aangezien die al binnen staat).

Iemand nog andere tips?

Nu nog even een vraag over andere knippers, deze vind ik erg mooi:
1_zps83dkiszw.jpg

Weet iemand waar ik die kan bestellen? Heb al gezocht maar kon ze nog niet vinden.

Thanks! :]
 
WD40 schijnt alleen niet echt goed te zijn voor rubber dacht ik begrepen te hebben. Gebruik hier zelf altijd siliconenspray voor.

Het gaat erom dat de eerste keer inveren niet droog is.
En of je dat met wd 40, siliconenspray of desnoods 10w40 olie doet maar niet zoveel uit. *D
 
Laatst bewerkt:
Sinds zaterdag ben ik ook de eigenaar van een blauwe ZX6R uit 2005.
Mooie kleur :9

Eerst nog even een (belangrijke) vraag over de stank in de berging waar m'n vriendin terecht over klaagt:
- Hoe kan ik de stank tot het minimum beperken?
Waarschijnlijk zijn dat je ongewasen sokken in de wasmand. Dus gewoon eerder de was doen. :+

Een motor stinkt niet. En als deze toch stinkt betekent dat er wat lekt.
Wel altijd de motor een uur buiten laten uitdampen voordat deze naar binnen gaat. Bij mijn 7 doe ik nog een plastic zakje met elastiek op het uiteinde van de demper (bij andere motoren is dat niet nodig).
 
Sinds zaterdag ben ik ook de eigenaar van een blauwe ZX6R uit 2005 :).

Korte introductie: mijn naam is Joost en woon in het westen des lands, heb een vriendin en 3 kids (6, 4 en 1). In 2007 mijn motorrijbewijs gehaald in laatste jaar studie omdat ik het OV helemaal zat was en het me ook wel erg leuk leek\lijkt ;). Na halen rijbewijs een Yamaha FZR600R gereden tot 2012. Van 2012 t/m 2014 een Honda CBR600RR gereden (ook in het blauw). Toen de motor verkocht ivm verhuisplannen, knie operatie, vakantie USA en 2e opkomst hehe.

Hieronder wat foto's (schoonmaken en fotoshoot moet nog gebeuren) ;):
20190713_105753_zpsnqbcikfk.jpg

20190713_110039_zps1dlncaql.jpg

IMG-20190713-WA0004_zps4k0v82bb.jpg

20190713_112206_zpspzqfunsf.jpg

20190713_112334_zps9hjfxgo9.jpg


Heb nog niet veel gereden (weekend weg) maar komende woensdag met de buurman touren :). En ga er af en toe ook mee naar werk als het weer het toe laat.

Wil er qua mods niet al te veel aan doen maar heb nog wel een paar punten:
- Dikkere handvaten
- Andere knippers voor (hier een vraag over zometeen)
- Wellicht andere korte uitlaat (al een vraag over gesteld)

Eerst nog even een (belangrijke) vraag over de stank in de berging waar m'n vriendin terecht over klaagt ;):
- Hoe kan ik de stank tot het minimum beperken? Heb al gelezen over ventilatie (zit wel een rooster in de witte deur maar dus niet in de grote houten deuren). Iets van een kapje over het eindstuk van de uitlaat heb ik gelezen. Iemand tips? Evt. een hoes erover (zou een beetje jammer zijn aangezien die al binnen staat).

Iemand nog andere tips?

Nu nog even een vraag over andere knippers, deze vind ik erg mooi:
1_zps83dkiszw.jpg

Weet iemand waar ik die kan bestellen? Heb al gezocht maar kon ze nog niet vinden.

Thanks! :]

Mooie motor, welkom! :W

Na het rijden je motor even buiten laten luchten.
En eventueel de deur een tijdje open laten staan.
 
Thanks voor de reacties!

Had nu de motor niet laten luchten moet ik bekennen maar heb toch het idee dat ook na de berging nog open gehad te hebben dat je nog wat ruikt.

@Kabouter Puntmuts: waar heb je die dop vandaan?

En weet iemand nog waar ik de korte knipperlichten voor kan bestellen?

Thanks!
 
@Quadrantz Mooie machine!

Wat betreft die knipperlichtjes: Die zijn bij menig webshop in NL gewoon te koop. Voor de betere koopjes zou ik echter naar de welbekende Chinese webshop uitwijken, bij knipperlichtjes kan er niet zoveel fout gaan dus die kunnen prima bij Ali gehaald worden 👍
 
Thanks voor de reacties!

Had nu de motor niet laten luchten moet ik bekennen maar heb toch het idee dat ook na de berging nog open gehad te hebben dat je nog wat ruikt.

@Kabouter Puntmuts: waar heb je die dop vandaan?

En weet iemand nog waar ik de korte knipperlichten voor kan bestellen?

Thanks!

Die dop word vaak gebruikt hij crossmotoren.
 
@Tommysan: Thanks!

Als je nog een URL voor mij hebt voor NL webshop (en evt. Ali) dan graag :). Heb al op mpartz, mlmparts en goparts gezocht. Ook op Ali vind ik nog niet dezelfde als hierboven bij de zwarte ZX6R.

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan