Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Niet specifiek. Maat van me heeft een zx6r staan maar staat al een tijdje stil. Wil hem ff helemaal van onder tot boven nalopen, beurtje geven en klaar maken voor de weg.
Heb een wphb digitaal in het Engels. Nederlands was gewoon iets makkelijker geweest.

Ik heb hem ook alleen in het Engels.
 
Hallo allemaal, ik sta op het punt om een zwarte ZX6R 636 uit 2006 te kopen. Nu ben ik nogal behoedzaam voor een miskoop, dus wilde jullie vragen voor wat advies. Het betreft er een met amper 20.000 km op de teller, voorvork, banden, ketting, remmen etc zijn allemaal in orde, oftewel op het eerste ogenblik niets mis mee.
Ik ben dus meer benieuwd naar modelspecifieke kwaaltjes waar ik op moet letten, die er misschien niet dik bovenop liggen.
Bij voorbaad dank!!!
 
Nog een vraag over hetzelfde model! Ik lees op het internet dat het 2005/06 model in 3 kleuren komt, blauw, groen en metallic titanium. Klopt het dan dat er origineel gezien geen zwarte modellen bestaan, dus dat deze gespoten zijn?

Daarnaast valt me op dat de R op het kontje alleen bij het titanium model in het rood is en bij de andere geel, zou dit in dat geval een overgespoten titanium variant zijn? Of klopt hier allemaal niets van, ik vraag hiernaar omdat ik graag een originele koop.

BVD


WhatsApp Image 2019-09-10 at 12.11.30.jpeg
 
Nog een vraag over hetzelfde model! Ik lees op het internet dat het 2005/06 model in 3 kleuren komt, blauw, groen en metallic titanium. Klopt het dan dat er origineel gezien geen zwarte modellen bestaan, dus dat deze gespoten zijn?

Daarnaast valt me op dat de R op het kontje alleen bij het titanium model in het rood is en bij de andere geel, zou dit in dat geval een overgespoten titanium variant zijn? Of klopt hier allemaal niets van, ik vraag hiernaar omdat ik graag een originele koop.

BVD


Bekijk bijlage 1428169

In 2005 zijn ze in het plasma blue, groen en raw flat titanium gekomen.

In 2006 in het groen en zwart.

Hoeveel km heeft deze km gereden?

De banden die er op zitten lijken nog oudere bridgestones zijn.

Even km de gaten houden dat die niet te oud zijn.
 
In 2005 zijn ze in het plasma blue, groen en raw flat titanium gekomen.

In 2006 in het groen en zwart.

Hoeveel km heeft deze km gereden?

De banden die er op zitten lijken nog oudere bridgestones zijn.

Even km de gaten houden dat die niet te oud zijn.
Oke dus deze kleur zou wel origineel kunnen zijn? Want dat de decals wit/rood zijn vind ik nog een beetje opvallend als ik vergelijk meet andere exemplaren.

Hij heeft iets meer dan 19k op de teller, het onderhoudsboekje verklaart dit ook mooi. Die achterband is een Bridgestone T30 EVO (als ik het goed heb) maatje 190/55 uit 2013, dus dat is inderdaad een minpuntje. Voor de rest zijn alleen de knippers achter heel lelijk bevestigd...

De andere optie is deze groene hieronder:
22k gelopen, lichte krasjes achter, verder mooi ding. Alleen het voorste tandwiel is kleiner gemaakt (van 15 naar 12 tanden dacht ik).
 

Bijlagen

  • 69950741_10212830387748571_325344056139841536_n.jpg
    69950741_10212830387748571_325344056139841536_n.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 17
De zwarte kleur is orgineel.
Maar alleen als die uit 2006 komt.
De R hoort goud te zijn net als bij de groene.
De 636 op de zijkappen hoort ook goud te zijn.

Dus misschien heeft de eigenaar de stickers aangepast omdat hij dat mooier vond.
Of hij is overgespoten ivm schade.

Houd er wel rekening mee dat als een motor weinig gereden heeft in de afgelopen jaren.
Dat de kans aanwezig is dat er groot onderhoud alsin wiellagers, keerringen brandstoffilter (in de pomp zelf) aan zit te komen.

De groene er onder vind ik ook niet heel aantrekkelijk met die verknoffelde kentekenplaat.
Maar het kan ook de hoek van de foto zijn.
Soms kan een goede was en poetsbeurt wonderen verrichten.
Al ziet die er opzich wel goed uit.
Misschien wat meer en duidelijke detail foto's.
 
Dankjewel! Dit zijn gouden tips.
Komen beide inderdaad uit 2006.

Wiellagers e.d. kan ik wel mee leven, mooie klusjes voor in de winter. De keerringen in de brandstoffilter heb ik dan weer geen ervaring mee. Is dit een flinke?
En hoe merk je dit, gaat hij dan lekken?

Ja dat kentekenplaatje viel mij ook op, hij heeft gelukkig wel de originele uitlaat en kentekenplaathouder bij. Maar deze fiets moet ik nog eens in het echt gaan bekijken.
 
Dankjewel! Dit zijn gouden tips.
Komen beide inderdaad uit 2006.

Wiellagers e.d. kan ik wel mee leven, mooie klusjes voor in de winter. De keerringen in de brandstoffilter heb ik dan weer geen ervaring mee. Is dit een flinke?
En hoe merk je dit, gaat hij dan lekken?

Ja dat kentekenplaatje viel mij ook op, hij heeft gelukkig wel de originele uitlaat en kentekenplaathouder bij. Maar deze fiets moet ik nog eens in het echt gaan bekijken.

Verschillende keerringen drogen uit als de motor niet of weinig gebruikt word.
En kunnen lek raken als er dan mee gereden word.
Deze zullen dan niet meer de olie tegen houden die er achter zit.
Denk aan voorvork, achter het voortandwiel, bij je schakelpook.


Etc
 
Ha allen,

Mijn ZX6R uit 2002 is afgelopen zaterdag helaas verkocht, dus ik ben op zoek naar iets nieuws.
Ik heb gister de volgende motor bezocht en zit met de volgende vraag waar jullie wellicht meer ervaring bij hebben.

De motor heeft (de afgelopen jaren) niet veel gereden, wat overeenkomt met de banden: deze zijn nog uit 2008/2009 volgens de code op de band.
Nu zou de motor over 10.000km voor groot onderhoud moeten, of is dat gezien het jaartal en het weinig rijden aan te raden om al eerder te doen?
Daarnaast geeft de motor een foutmelding i.v.m. het ontbreken van de exup klep. Is dat gemakkelijk opgelost met deze toevoeging, of moet ik hier niet te licht over denken?
Hartelijk bedankt!
 
Klepspeling en synchronisatie verloopt niet door lange stilstand. Motorolie, voorvorkolie, remvloeistof, keerringen etc. hebben wel te leiden onder stilstand en hebben vaak een km- en tijdgebaseerde onderhoudsfrequentie. Ik zou dus gewoon nieuwe frisse vloeistoffen erin gooien met nieuwe filters en eventueel controleren op lekkende keerringen en voor de rest lekker wachten...
 
Bedankt voor je feedback!
Banden ben ik inderdaad van plan direct te doen, besef me net dat er twee verschillende types op lagen dus in ieder geval 1 is relatief snel gewisseld.
Is er ergens terug te vinden met welke banden deze motor uit de fabriek komt rollen? Google werkt niet echt mee |(
 
Bedankt voor je feedback!
Banden ben ik inderdaad van plan direct te doen, besef me net dat er twee verschillende types op lagen dus in ieder geval 1 is relatief snel gewisseld.
Is er ergens terug te vinden met welke banden deze motor uit de fabriek komt rollen? Google werkt niet echt mee |(

Ik zou zelf gewoon voor een setje pilot powers gaan.
120/70 R17 voor
180/55(of 60)R17 achter

Of Een andere band die jij prettig vind rijden.

Voor de rest moet je er rekening mee houden dat als een motor weinig heeft gereden de laatste jaren.
Dat de rubbers uitdrogen dus kunnen sneller gaan lekken.
Ook dingen zoals je voorvork en achtershock, spuit het chrome deel eerst even in met een beetje WD40 zodat de eerste beweging nat is en niet droog.
 
Weet je zeker dat de fout melding door de verwijderde exup klep komt?
Op mijn zelfde bouwjaar zit de motor die de klep aandrijft er nog wel. Alleen mijn klep in de uitlaat is er ook uit. En dan geeft hij normaal gesproken geen foutmelding namelijk.

Tweede wat je over de uitlaat moet afvragen, zo te zien zit de katalysator er niet tussen icm open demper. Heeft hij de motor hier op laten afstellen? Of alleen uitlaat veranderd en hopen dat hijniet te arm of te rijk staat.

Geeft wel een lekker geluidje, maar xonder test bqnk uitdraai weet je niet of de motor nog goed staat afgesteld.

Als daarnaast kwa onderhoud ook niks meer is gedaan, zou ik persoonlijk bij het geheel wel even goed nadenken.

Misschien ben ik te achterdochtig, maar toch.
 
Weet je zeker dat de fout melding door de verwijderde exup klep komt?
Op mijn zelfde bouwjaar zit de motor die de klep aandrijft er nog wel. Alleen mijn klep in de uitlaat is er ook uit. En dan geeft hij normaal gesproken geen foutmelding namelijk.

Tweede wat je over de uitlaat moet afvragen, zo te zien zit de katalysator er niet tussen icm open demper. Heeft hij de motor hier op laten afstellen? Of alleen uitlaat veranderd en hopen dat hijniet te arm of te rijk staat.

Geeft wel een lekker geluidje, maar xonder test bqnk uitdraai weet je niet of de motor nog goed staat afgesteld.

Als daarnaast kwa onderhoud ook niks meer is gedaan, zou ik persoonlijk bij het geheel wel even goed nadenken.

Misschien ben ik te achterdochtig, maar toch.

Zit er geen 'half maantje' op het motortje?

Dat doen ze namelijk bij het 2005 model om de storing weg te krijgen.
 
Is dit een kwestie van de ECU laten flashen, zoals hier wordt aangeboden?
Deze kosten zijn nog te overzien, al is het niet ideaal ben ik met je eens.
Dat is wel zoiets inderdaad, alleen doen hun het doormiddel van dat je zelf je ecu moet opsturen volgends mij.

Dan zou ik het bij een motor zaak laten doen met een testbank, zodat ze het ook daadwerkelijk kunnen meten.

Daar hebben ze hier ook een heel topic over die kunnen jr het beste opweg helpen.

https://www.motor-forum.nl/threads/...cu-mappen-deel-2.387307/page-25#post-29265008
Op mijn vorige zx6r 05-06 model heb ik toendertijd na het plaatsen van nieuwe complete race uitlaat icm open luchtfilter. Alles laten doen met een woolich ecu flash. (bij paul ritzen erg goede ervaring mee)

Maar alles bij elkaar toch veel geld voor wat je er voor terug krijgt.

Nu begin dit jaar een 2011 model gekocht orgineel. Alleen andere eind demper erop en vind het wel goed zo deze keer


:] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan